Kirjoittaja Aihe: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?  (Luettu 34310 kertaa)

Poissa samulil

  • Opetteleva torppari
  • **
Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« : 16 Huhtikuu, 2013, 20:53:42 »
Edellisessä aiheessa oli jo hyvin aihetta. Kiitos siitä. Mutta nyt keskitytään akkuihin.

Mulla on tuollainen TREX 450 klooni, ja takana jos jonkinmoista halpaa Kiina-akkua. Hyvin niillä on lennetty, mutta käytännössä se on niin, että kaksi keskinkertaista akkua ei korvaa yhtä hyvää. Eikä tässä puhuta käyttökerroista, vaan puhtaasti lentoajasta. Koko ajan ei vaan viitsi olla vaihtamassa akkua.

Kysymys: Kehukaa jotain kokemuksella hyväksi havaittua akkua 450 kopteriin! Tavoitteet tärkeysjärjestyksessä itselleni ovat nämä:

1) Mahdollisimman pitkä lentoaika
2) Ei simahda sekunnissa. Eli mahdollisuus saada kopu ehjänä maahan.
3) Latauskerrat.

Kiitoksia jo valmiiksi kommenteista!


Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #1 : 16 Huhtikuu, 2013, 21:00:53 »
Itse suosittelen Gens acen akkuja, joita saa esim. tuolta eurorc kaupasta, jolla on banneri sivun ylälaidassa. mm. 2200mAh 30C on passeli 450 koptereihin. Gens acet potkii tosi hyvin, sekä kestää latauksia, eikä luovuta parasta iskuaan heti kättelyssä pois.

Hinta on pari kymppiä kovempi kuin esim. Turnigyn samanlaisten, mutta hinta tulee takaisin, kun Turnigyt on simahtanut jo 20 lennon jälkeen ja Genssit jatkaa toimintaansa.

Hyväksi todettu varmasti monen muunkin mielestä.

Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #2 : 16 Huhtikuu, 2013, 21:14:39 »
Nyt on sitten taas makuasia mikä on pitkä lentoaika. Mulle 5 minuuttia on pitkä aika, 4:30 on jo riittävä.

Hyvin virtaa antava akku voi loppua jopa nopeammin kuin huonosti luovuttava. Huonosta vaan tulee "pillin" läpi vähän virtaa ja jos kopteri ei haukkaa paljoa, sillä tulee pitkä lentoaika. Olen nähnyt 450 kokoista roikotettavan ja vaaputettavan yli 10 minuuttia kun kierroksia on juuri ja juuri sen verran että kopteri vaapuu ilmassa. Samalla perä antaa vähän väliä periksi kun kierroksia ei ole tarpeeksi.

Oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu on isompi akku. Kaikkein paras ratkaisu on modata johdot, liittimet ja koppa sellaisiksi että akun vaihto käy kivuttomasti ilman taistelua ja vaihtaa suosiolla akkua. Tyypillisesti tuollainen 450 kokoinen lentää jotain 4 - 6 minuuttia, ei sen kauempaa.

Eli muutama hyvä akku ja lataussysteemit mukaan.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #4 : 16 Huhtikuu, 2013, 21:34:06 »
Sopisko sinne paikalleen tuo Genssin 2600 mAh versio?

Koko on lähes sama, painoa noin 30 grammaa enempi, voipi saada vähän pidemmän lentoajan.

Ite oon leijutellu 450 kokoisella ja 2200 mAh akulla jotain 7 minuutin luokkaa. 4000 mAh akulla ei aika juurikaan pitene  koska paino lisääntyy niin rajusti.

2600 mAh versiota en oo vielä testannu...

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #5 : 16 Huhtikuu, 2013, 22:17:49 »
Huh huh, olen surkea, mutten tiennyt olevani näin surkea  :-[
Tarkastin lokista, viimeinen akullinen leijuttelua, oli aika kova ja puuskainen tuuli, lentoaika 13:52.
Tuuli kyllä vei osan aikaa aika reippaasti ja kauas,  oli siinä ja siinä että sain tuotua ehjänä alas.

Kyse siis 6S setupista, moottori NTM 1700 kv, akkuna Turnigyn Nano 6S1300 25..50C, ja Alignin vakio 3D lavat.

Yleensä em. akuilla olen leijutellut n.10..12 minuuttia pisaralla pisimmälle tyyliin,  sitten saa ladata sen 1300 mAh. Piippari kyydissä hälyttää kun jokin kenno menee 3.6 V tai alle, en siis mielestäni akkuja kuitenkaan yritä tappaa. Joitain kymmeniä latauskertoja on tullut tähän mennessä.

HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #6 : 16 Huhtikuu, 2013, 23:24:01 »
Ei tee hyvää akuille purkaa noin paljon. Max 80%, eli 1040mah sais mennä korkeintaan.

Poissa samulil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #7 : 18 Huhtikuu, 2013, 16:05:57 »
Kiitos vastauksista. Pitäisi ehkä kokeilla tuotta Genssin 2,6ampeerista mallia. Jos kerta painaa vaan 30g enemmän, niin se ei ole paljon. Ja kun lentely on lähinnä leijuttelua, niin lisämassa vaan tekee vakaamman kopusta. Eikös niin?

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #8 : 18 Huhtikuu, 2013, 16:10:17 »
Käännä ennemmin se ajatus siihen suuntaan ettei kopteri lennä puolta tuntia yhdellä akulla ja totuttele nyt jo ajatukseen että niitä pitää vaihtaa. Lennät akun kerrallaan keskittyen, sitten alas, pieni hengähdys ja uusi akku paikoilleen.

Se isompi voi sopia tai olla ihan yhtä hyvin sopimatta eikä se lentoaikaa radikaalisti pidennä. Painopisteen se voi siirtää väärään paikkaan ja sitten kopteri haluaa sukeltaa kaiken aikaa. Jos se on tankolaite ja trimmaat sen leijumaan (eli väännät swashin tahallaan vinoon) väärin päin kääntäessä se kampeaa sitten vielä paljon rajummin.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa samulil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #9 : 18 Huhtikuu, 2013, 19:10:56 »
Totta puhut. Tuo akunvaihto ei vaan ole vahvimpia puoliani. Olen huomannut, että mulla se johtaa sitten lentelyyn ilman kabinettia. Ja luurangon lennätys vaan ei ole ihan sama asia.

Miten olette itse tuon ratkaisseet? Mulla siis HK-450, missä akku on kabinetin alla, suoraan moottorin yläpuolella. Joutuu ottaan kabinetin irti. Kabinetin takareunat tuppaa vääntymään kohti nuppia, joten siinä on sellanen pieni lisäpatentti. Eli lisää irrotettavaa. Ja sitten se akun kiinnitys. Musta tuntuu, että noi tarranauhat vaan ei oikein ole käteviä. Pitävämpii on nippuside, mutta sen irroitettavuus ja uudelleenkiinnitys on kamalan vaikeaa.  ::)

Akun laturin johdolle on tehnyt pienen reiän, että ylettää lataan ilman kabinetin irrotusta. Sekin yksi pieni lisäriesa.

Olisi tosiaan kiva kuulla miten asiantuntijat ovat tämän ratkaisseet?


Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #10 : 18 Huhtikuu, 2013, 19:25:54 »
Oletko laittanut akkuun ja kopteriin tarrapinnat, jolloin akun voi iskeä kiinni ja sitten vasta varmistaa niillä tarranauhoilla?

Joissain koptereissa toi canopy on järjettömän ahdas. Esim mun plussassa genssin akut ei meinaa millään mahtua, ilman että vähän venklaa.
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #11 : 18 Huhtikuu, 2013, 19:28:27 »
Akuista otat näitä
-Jos kauhee polte ni nää-->http://fi.eurorc.com/product/1360/gens-ace-battery-for-trex-450-2200mah-111v-30c-lipo-battery-pack
- jos jaksat ootella ni nää--> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10383

Kyllä se vaan täytyy jaksaa ottaa se akku irti sieltä kopan alta on mukavampi si latailla lipopussis.
Poraa siihen koppaan uudet reijät jos tekee tiukkaa

Velcroo akkuun ja toinen akkupaikkaan ja sit tää akun kiinnitykseen--> http://www.trex-store.com/battery-strap-sininen-300x20-p-2455.html
Tää on yleisin tapa ja toimivin
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #12 : 18 Huhtikuu, 2013, 19:40:07 »
Tähän tyyliin
http://i69.photobucket.com/albums/i49/HandAsolo/HK450/2009_02160007.jpg

Voit käyttää yhtä/kahta velcroo kiinnitykses.ite käytän yhtä ja hyvin pysyy
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #13 : 18 Huhtikuu, 2013, 20:49:42 »
Sillon kun nuo jutut on kunnossa, akun vaihto kestää kaikkineen alle minuutin. Se sisältää kopan irroituksen, tyhjän akun irroituksen, uuden paikalleen laiton ja kopan kiinnityksen.

Sulla on nyt jotain sellaista viritystä että kannattaa katsella miten muut ovat asian ratkaisseet. Käy ihan paikan päälla katsomassa niin homman idea selviää.

Lähes kaikissa koptereissa koppa pitää irroittaa akun vaihtoa varten. Seassa on muutama poikkeus.

Mitä tarkoitat laturin johdolla. Varmistelen vaan, eivät ole aina olleet ihan itsestäänselvyyksiä. Lataamiseen suositellaan yleensä kummankin johdon käyttöä. Virta sisään isoista johdoista ja balansointi sitten toisista.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa samulil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #14 : 18 Huhtikuu, 2013, 21:14:59 »
Mulla on kaksi laturia. Toinen on säädettävällä virralla, ja siinä toki on erilliset balanssointipiuhat.

Toinen laturi on puolen amppeerin laturi, joka syöttää virran samoista balanssointipiuhoista. Se on kätevä ja helppo, jos jättää vaikka yöksi lataukseen.

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #15 : 18 Huhtikuu, 2013, 21:48:54 »
Tälläiseen kannattaa sijoittaa, jotta saa akut äkkiä ladattua, kun niitä on vähän enemmän.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6792__iCharger_106B_plus_250W_6s_Balance_Charger

Sitte, jos haluaa ladata montaa samaa aikaa: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14856__Hobbyking_Parallel_charging_Board_for_6_packs_2_6S_XT_60_.html
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #16 : 18 Huhtikuu, 2013, 22:02:01 »
Ei kannata ihan heti jättää ilman vahtia. Etippä juutuupista miten lipo akku lähtee jos se on lähteäkseen. Se palaa kuin soihtu tai napalmi sytyttäen kaiken ympäriltään. Noilla akuilla pitää aina olla vahti kun niitä ladataan, mieluiten lipopussissa tai sammutuspeitteen sisällä.

Sulla on nyt ihan oikeasti pieniä puutteita, ei millään pahalla mutta tutki vähän miten homma kannattaa hoitaa. Teet itelles hommasta paljon helpompaa. Ei tarvi isoa laturia jotta 450 kokoisen akut saa storagesta täyteen alle tunnissa. Mene käymään paikan päällä missä porukka lentää. Näet samalla koko hela hoidon miten, toimii ja miten kopteri lentää, miten akkuja ladataan ja mistä. Auton akku toimii pienille hienosti, 700 kokoinen vaatii sitten aggregaatin. Anyway, se voi olla silmiä avaava kokemus.

Sanotaan että sulla on 6 akkua (joka on ihan liikaa, tiedän kokemuksesta kun mulle kertyi noita itse ostamatta) Kapasiteettia on siis 13,2 amppeerituntia. Kun nuo on storagessa, tarvitaan 7,1 amppeeria latausvirtaa jotta nuo on laskennallisesti tunnissa täynnä. Tuollainen virta lähtee lähes kaikista kunnollisista latureista. Käytännössä tuo on siis noin 150 wattinen laturi, joka kyllä riittää 450 kokoiselle, mutta ei ole missään nimessä kovin tehokas. Kenellä on niin kiire ettei ehdi käyttää tuntia lataamiseen kun tietää ajoissa lähtevänsä lennättämään.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa samulil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #17 : 21 Huhtikuu, 2013, 23:40:04 »
Voi olla, että tämä minun lennätyskulttuuri on hieman erilainen kuin tosipiloteilla. Lennätän kopua lähinnä oman pihan ympärillä, jossa on yllättävän kivasti tilaa, jos yrittää pysyä autotallin yläpuolella. Perheellinen ei monesti ehdi lentää, joten normaalisti tuo n. 4h latausaika antaa sen pari kolme lentoa per päivä, mikä tuntuu tässä kohtaa riittävän.

Olen hieman erimieltä noista lipojen vaaroista. Olen toki katsonut videoita, joissa lipoja on kiusattu 10 ampeerin virralla, mutta jos lipo on kymmenen kertaa ladattu ja purettu, niin sen jälkeen en näe puolen ampeerin latausvirralla mitään riskiä, jos akku on ulkoisesti kunnossa.

Ok, riski on aina. Mutta samalla todennäköisyydellä voi Pohjois-korean satelliitti tulla niskaan.

Kommentteja vapaasti?

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #18 : 22 Huhtikuu, 2013, 00:24:22 »
Kyllä näiden Lipojen kanssa saa ja täytyykin olla tarkkana kun niitä latailee !
JuhoV on täysin oikeassa asian tiimoilta.
Itse en voisi edes nukkua, jos jättäisin 3S Lipon lataukseen yli yön.....


Mutta alkuperäiseen kymsykseen: Itselläni on Hyperion 2200mAh akkuja / TrexStore sekä DUALSKY 2600mAh 450:een TRexiin. Kun en oo käyttänyt noita pariin vuoteen, niin niiltä on todella vähän käytetty. Taitaa itselläni olla 11 kpl em. akkuja yhteensä.

DUALSKY:n akut ovat hyviä ja niitä sai Vertical Hobbysta Suomesta hyvään hintaan kuten myös Hyperioneja.
Toki kannattaa mennä kentälle kuuntelemaan, mitä henkilöt ovat mieltä nykyajan akuista ja niiden hinnoista. Itse kun oon kaiken ostanut kotimaasta.

« Viimeksi muokattu: 22 Huhtikuu, 2013, 00:30:23 kirjoittanut Iski »
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #19 : 22 Huhtikuu, 2013, 00:42:08 »
kiinapatteri (Rhino), iso moka nupin säädössä (sellainen 'kärpästangolla' varustettu ja väärin säädetty nuppi) = 13 min / akku (rauhallista kaarelua, 3tee sanat kannattaa unohtaa).
Täytyis säädellä jonkun lainakopu vielä pieleen ja koittaa josko toi kuminauha-säätö muistuis vielä.

Oli hienoa ajaa neljällä akulla melkein tunti (sitä ylimääräistä kärpästankoa pyöritellen), vaikkei tolla meiningillä piroflopflappailla ;)


Ja tossa välillä tuli kommentti, jota komppaan osaltani.
Lipot ei silmille hyppää vaikka rajomminkin kohtelisi tai latailisi, mutta (tätä Ei SAA koittaa ilman ammattiapua) puhkaisemalla lipoakun puukolla ja heittämällä sen pikaisesti puolillaan kylmää vettä olevaan ämpäriin huomaa, että nopeat reaktiot pelaastavat toivottavasti kädet, hengityksen pidättäminen pahanhajuisen ja 'epäterveellisehkön' käryn vuoksi helpottaa nenän kirvelyä, sekä tässä häsmäkässä se vesikin on lämminnyt liki 40 asteiseksi.

Ei ne lipot yleensä posahda helposti, mutta silloin kun ne posahtaa, niin milläs sen sitten sammutat???
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa samulil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #20 : 22 Huhtikuu, 2013, 21:20:02 »
Jos lipo syttyy, niin etsitään makkaratikut ja sinappia!

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #21 : 22 Huhtikuu, 2013, 23:32:38 »
Jos lipo syttyy, niin etsitään makkaratikut ja sinappia!

Tulee pahanmakuista makkaraa.

Etsitään ennemmin etukäteen se sammutuspeite ja jotkuthan jopa latailevat sen sisällä.
Palamattomalla alustalla kuitenkin minimissään.
(Itse tosin pöhkönä en tätä aina noudata mutta jokatapauksessa aina vieressä tahi kuuloetäisyydellä vahtimassa)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #22 : 26 Huhtikuu, 2013, 22:36:35 »
Jos lipo syttyy, niin etsitään makkaratikut ja sinappia!
Eihän noita vahinkoja satu onneksi elävässä elämässä. Harrisburg, Tšernobyl, Kursk, Fukushima, hallittuja ketjureaktioita. Pientä ne on meidän virheet isojen poikein rinnalla. Talvivaarassa pääsi niin niin säteilemätöntä uraania että ihmetyttää kun siitä niin ituhipit vaahtoaa.

Jokainen tietysti leikkii niin kuin haluaa,  mulle ei satu. Moottoripyörälläkin kypärä on turhaa ja muut suojat jo yliarvostettua hypetystä. Naapuri sen kolarin ajaa kun se ei osaa, mutta minä osaan.

Tosiasia on ettei ne hyppää silmille yleensä, mutta on noita myös oikeasti lähtenyt ladatessa, harvemmin, mutta jos lähtee niin jälki on karua jos ei ole heti sammuttelemassa. Itse en ikinä jättäisi akkua latinkiin niin etten ole hereillä sitä valvomassa, jo koiran kusetus tekee tiukkaa kun akku on latautumassa ja sammutuspeite on vieressä varuilta.


Perheellinen ei monesti ehdi lentää, joten normaalisti tuo n. 4h latausaika antaa sen pari kolme lentoa per päivä, mikä tuntuu tässä kohtaa riittävän.


Edes kohtuulliset laturit on niin halpoja ettei mulle oikein aukena miksi sellaiseen ei viitsi investoida. Ei tarvita kummoista laturia jotta tuollaisia 3S akkuja saa ladattua reaaliajassa.  Jos aika on kortilla niin sitä suuremmalla syyllä kannatta investoida oikeaan laturiin.

Ne akut menee pilalle tuolla "lataan varuilta ja aina täynnä" tyylillä. Lisäksi muutama kerta tuolla tavalla tyhjäksi vedettynä vielä varmistaa asian.

Jokainen tyylillään, mutta itse en kalliita akkuja pidä ikinä tyhjänä enkä täynnä vaan lataan ne aina storageen käytön jälkeen. Akut ladataan sitten kun niitä tarvitaan. Mun latauskapasiteetti on vielä vähän heikko, mutta noin tunnissa täyteen kummankin kopterin akut eikä tarvi ylittää 2C latausta ja tuo yhdellä laturilla, kahdet erilaiset akut, joita ei voi ladata yhtä aikaa.

Hyvä laturi on koko homman perusta, se mahdollistaa sen miksi nuo laitteet hankkitaan.
« Viimeksi muokattu: 26 Huhtikuu, 2013, 22:38:51 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Jomppis

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #23 : 26 Huhtikuu, 2013, 23:07:43 »
Edes kohtuulliset laturit on niin halpoja ettei mulle oikein aukena miksi sellaiseen ei viitsi investoida. Ei tarvita kummoista laturia jotta tuollaisia 3S akkuja saa ladattua reaaliajassa.  Jos aika on kortilla niin sitä suuremmalla syyllä kannatta investoida oikeaan laturiin.

Ne akut menee pilalle tuolla "lataan varuilta ja aina täynnä" tyylillä. Lisäksi muutama kerta tuolla tavalla tyhjäksi vedettynä vielä varmistaa asian.

Laturista samaa mieltä. Ihmettelen tuota täytenä säilyttämisen kammoa... Mulla on yhden 3D-lennokin akut (3kpl) ostettu keväällä 2009 ja ne on olleet aina täyteen ladattuja tai käytössä. Edelleen ne antaa ihan ok virtaa ja sen 80% kapaa ulos, lähes kuten uutenakin, vaikka ovatkin jo vähän pullistuneita yms. 3D-lennussa kyllä huomaa, kun akku alkaa hyytyä... Eihän nuo toki enää uuden veroisia ole, mutta toi neljän vuoden ikä on mun mielestä ihan ok saavutus Rhino-akuille "huonolla kohtelulla".  ;)

Tottakai storage-latauksessa säilyttäminen säästää akkuja, mutta kumpi sitten tuhoaa ne aiemmin, käytetyt syklit vai täytenä säilytys?  ::) Ei mulle ainakaan nuo alle 20€ akut ole niin tärkeitä, että viitsisin niitä storageen latailla ja siitä sitten täyteen... Mulla kun toi lennätyskenttä on tuossa 10m ulko-ovelta, niin kelin ja fiiliksen osuessa kohdilleen, ei ole aikaa mitään latailla.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #24 : 26 Huhtikuu, 2013, 23:55:14 »
Tähän täytyy nyt kommentoida. Mulla noita turnipsin 3s akkuja muutama ja syklejä ei todellakaan paljoa ja aina ajettu timerilla silleen ettei mene liian tyhjäksi. No eileen eka testi gens ace akulla ja fiilis ihan huippu! Ihan ku eri kopteri! Näitä lisää! (tilattu jo) :)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
9364 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Elokuu, 2008, 22:12:58
kirjoittanut Hermis
14 Vastauksia
7185 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Elokuu, 2010, 17:43:45
kirjoittanut s.kuronen
14 Vastauksia
17457 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Heinäkuu, 2011, 16:06:12
kirjoittanut Trnquill
9 Vastauksia
5720 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Kesäkuu, 2013, 17:22:11
kirjoittanut pilot4fn
1 Vastauksia
4312 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Marraskuu, 2015, 22:02:47
kirjoittanut Makuts