Paino:
Painoa tuli tälle kaunokaiselle 2274g ilman akkua (lavat siis EDGE 553 ja iso VBAR kyydissä), joka on odotusten mukaisen kevyt. Rakenne kun kopterissa tuntuu olevat keveyden ehdoilla tehtyä. Kevyt muovirunko, pieni swashplate, pieni yksisuuntalaakeri etc...
Toisessa ketjussa NJS:n kaivamat painot muille saman kokoluokan koptereille:
- Synergy E5 (Helijive 120, Scorpion 4025 (käämitty)) 2803g
- Trex 550 (CC Ice 100, WR HV BEC, Align 600MX) 2714g
Akun (Turnigy Nanotec 4400mAh 65C) kanssa painoa tuollaiset 3039g.
Lennätyskokemuksia:
Tänään tuli lennettyä tuulisessa säässä yhdeksän lennon verran. Kiekkoja ei tarvitse hirveäasti, sillä jo noin 2000rpm:llä menee ihan mukavasti perus lillutteluun. Oma ratastus tuolla 16t pinjonilla taitaa olla liian pitkä ja 15t olisi ehkä oikeampi.
Flippi nopeuden saa todella nopeaksi ja silti kopteri pysyy vakaana vaikka nopeasti flippaakin. Ei tunnu kaipaavan yhtään matalempaa nuppia. Piti tiputtaa VBarin agility arvo 110 --> 95 että oli vähän rauhallisempi. Nuppi tuntuu toimivan hienosti pienemmilläkin kiekoilla, joten se lepatus tosiaan toimii. Mitän uber pieniä kiekkoja en tosin ole vielä kokeillut.
Tehoa tuntuu olevan mukavasti. 2250-2300 kiekkaa nupissa menee jo oikein iloisesti ja vastaa vasempaan tikkuun räväkästi. Pysähtyy heti, joten koska painoa ei kauheasti ole. Pitää tsekata että mikä olisi sellainen sopivat räimintä kiekat ja sovittaa pinjoni sitten niihin. 2550 nupissa tuntuu paljolta ja jopa turhalta, joten sitä en ole tänään juurikaan käyttänyt.
Lentoaika ollut nyt noilla vanhoilla X7:sta nykäistyillä 4400mAh akuilla neljä minuuttia ja kennojannitteet olleet lennon jälkeen 3.75 paikkeilla. 5000mAh pitää hommata tähän niin pääseen vielä pitempiin aikoihin.
Kooltaan tämä on ihan sopivan kokoinen. Mukavasti isompi kuin 500-luokka ja menee vielä 6S-akulla. Auton peräkonttiin menee vähän vinoonlaittamalla syvyyssuunnassa, joten mahtuu reissuille vielä mukaan. Punaiset SX värit canopyssä näkyy selkeäasti. Tämä ei ole ehkä ihan yhtä HOT-kopteri kuin esim Goblin 500:nen, sillä näitä on ollut jo markkinoilla pitkään. Hinta kuitenkin on about sama molemmilla. Kauneus on katsojan silmässä, mutta ihan kohtalaisesti ajan hammas on tätä kohdellut. Tärkeintä tässä on kuitenkin keveys ja sen tuomat edut. Lisäksi näin parinkymmenen lennon kokoemuksella lento-ominaisuudet ovat hyvät. Tekniikka on kuitenkin testattu ja päivitetty, joten pitäisi ilman torppaamista olla suhteellisen ongelmant.