Kirjoittaja Aihe: Logo 600SE  (Luettu 15696 kertaa)

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Logo 600SE
« : 02 Helmikuu, 2011, 10:19:42 »
Avataas nyt sanainen arkku tännekin, kun on Mikado-osasto niin kovin tyhjän oloinen... :) Ostin otsikon mukaisen siristimen, eli Logo 600SE:n. Tunnusmerkkejä kopterille ovat speksien mukaan "melkein 700"-koko (690mm lavat) ja 10S-akkusetuppi. Minulla kopteriin tulee 710mm SABin lavat, jotka pitäisi mahtua pyörimään, ja 12S-akku kera Castlen 80HV-säätimen ja Scorpion 4035-560 -moottorin. Moottori ei ole kV:ltään paras mahdollinen, mutta kokeillaan nyt sillä ensin. Kopteri tulee ilmakuvauskäyttöön.

Kitin tilasin Fast-Ladilta, kun yhdistyksen jäsenille paukahti kiva alennus päällensä. Tein tilauksen sen verran kiireessä (koptereita oli varastossa yksi kappale), että unohdin ottaa Scorpparille sopivan 25mm moottoripukin kitin mukaan. Tilasin tämän jälkitoimituksena, kun huomasin moottoria sovittaessani että moottorin reijät eivät oikein natsaa yksiin 30mm välillä olevan moottoripukin kanssan. Koska kaikki sähköt löytyy omasta takaa ennestään, ostin pelkän runkopaketin ilman sähköjä.

Minulla on vielä jonkin verran hakusessa sopiva välitys, mutta aion aloittaa kokeilut 12T pinjonilla ja 153T päärattaalla. Vakionahan 600SE:ssä tulee 106T MOD1 -pääratas, joten tilasin 153T MOD0.7 -rattaan yhdessä pinjonin kanssa Helikraftilta, jossa sattui olemaan sopivasti -50% ale. Kun Helikraftin paketti tuli, oli ihmetys valtaisia: päärataspaketin päällä luki oikea tuotekoodi, mutta sisällä olikin 212T MOD0.5 -ratas! Paketista puuttui Mikadon pahvi, joten taitaa olla jotain b-stokkia tai mitä lie... Mailia Helikraftiin yhdessä todistuaineiston eli valokuvien kanssa ja lupasivat lähettää uuden rattaan. Pinjonikaan ei sopinut suoraan Scorpionin 6mm akseliin, joten uusi 5mm akseli lähti Rekkukaupasta tilaukseen. Vähän kun olisi ollut malttia kopterin tilausvaiheessa, olisin säästänyt äkkiä laskien parikymppiä postikuluissa... :)

Kasailin kopteria pikkuhiljaa viikonloppuna ja alkuviikolla ja nyt se on sähköjä vajaa valmis. Minulla on ennestään kokemusta Alignin ja Gauin koptereista ja Logo pesee kummatkin yksinkertaisuudellaan ja laadullaan. Kaikki asiat on toteutettu niin hämmästyttävän helposti ja vähillä osilla, että pistää ihan raapimaan päätään kun vertaa vaikka Alignin kittiin. Erityisesti mainittakoon lukkomuttereiden suuri määrä; kovinkaa montaa ruuvia ei tarvinnut läästiä lukitteella kiinni. Muovirunko ei ole aivan samalla tasolla muiden osien kanssa, siellä täällä näkyy pieniä valupurskeita. Äärimmäisen tukeva paketti siitä tosin tuli kun sen niputti kasaan. Ohjeista voisin sanoa myös pienen moitteen, kaikki työvaiheet eivät olleet esitetty parhaalla mahdollisella tavalla. Osasta osia puuttui esimerkiksi selitekoodit räjäytyskuvista. Arpoo siinä sitten menikö juuri johonkin tiettyyn koloon 10mm vai 12mm pitkä ruuvi... Ja mihin koloon se ruuvi taas pitikään työntää, kun räjäytyskuvan kohdistusnuoli häviää rungon taakse sen taustapuolelle. Alignin ohjeet ovat äärimmäisen selkeät ja yksiselitteiset verrattuna Logon ohjelakanaan.

Tarkoitus olisi siirtää nykyisestä kuvauskopterista eli venytetystä 600ESP:stä sähköt Logoon loppuviikon aikana. Tämän jälkeen 600 vapautuu myyntiin ja Logo siirtyy testilentojen kautta kamerajuhdaksi. Nuppiservoiksi tulee Alignin DS620:t (vai 610:t, kummat nyt 600ESP:ssä mukana tulevatkaan), perälle DS650 ja CSM SL720-gyro. Noparina edellä mainittu Castlen ICE 80HV ja moottorina Scorpion 4035-560. Virtaa sähköille pukkaa Castlen BEC Pro ja vastarina Spektrumin AR7000. FBL-yksikkönä käytän Helicommand Rigidiä. Katselemalla Logon seksikästä runkoa en ole oikein saanut hahmotettua mihin kaikki sähkökilkkeet tulen asentamaan. Mutta eiköhän ne paikat siitä sitten muotoudu.

mika a

  • Vieras
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #1 : 02 Helmikuu, 2011, 10:28:25 »
Kuvia Kuvia Kuvia.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #2 : 02 Helmikuu, 2011, 12:48:37 »
Kuvia Kuvia Kuvia.
...tulee sitten valmiista. :) Meinasin ensin tehdä kasauskuvasarjan, mutta se ei saavuttanut irkissä oikein kannatusta ja toisaalta mulla ei ole paikkaa jossa mahtuisin kuvaamaan koko kopetria kunnolla, joten jäi tekemättä.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #3 : 02 Helmikuu, 2011, 12:51:57 »
Tuo Logo 600SE ei montaa kuvaa tarjoa, kun on niin simppeli rakentaa:)

Muistitko maadotus kitin myös vai teitkö perän maadotuksen itse?

Hyviä lentohetkiä ja onneksi olkoon uudesta tulokkaasta

Taisitkin käydä kattelemassa mallia JiriK:n kopusta joka oli mulla ennen.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #4 : 03 Helmikuu, 2011, 09:44:05 »
Jep, kävin mittailemassa Jirin kopun ennen ostopäätöstä. Samalla testailtiin täriseekö Pyro yhtä paljon kuin Scrorpion ja tärisihän se. Hyvä niin, muuten olisin ostanut kalliin Pyron ja pettynyt. :)

Kitin mukana tuli erillisessä pussukassa maadoituskitti omilla ohjeilla varustettuna. Perään heitin jo piuhanpätkän, etupäästä se vielä puuttuu. Hämmästyttävän yksinkertaisesti tämäkin on toteutettu! Hihnaa paikalleen painava laakeri/pyörä on yhdistetty akselinsa kautta lyhyellä piuhalla peräputkeen, peräputki puolestaan etupäästä noparin miinukseen.

Purin eilen kuussatasesta sähköt pois (nyt ois halpa iso runko tarjolla, wink wink ;) Tulee lähiaikoina torille varaosakasan kerä) ja levitin pöydälle. Pieni masennus iski kun katseli millä rojun määrällä tuo simppeli ja kaunis, suorastaan elegantti Logon runko pitää pilata! Sähköjen asennus tulee olemaan haaste niin paljon roipetta pitäisi runkoon ripustaa. Kääntelin ja vääntelin runkoa ja sähköosia käsissäni eilisen loppuillan ja lopulta minulle alkoi hahmottua, miten osat voisi ehkä heittää kyytiin. Noparin ajattelin kiinnittää rungon sisään nokkaan, akkutilan kattoon. Saman seinämän toiselle puolelle eli moottorin viereen asennan BECin. Helicommand tullee rungon takaosaan peräputken päälle "gyrohyllylle", gyron heitän varmaankin alas taakse peräservon viereiselle hyllylle. Vastari sijoittunee Helicommandin viereen, "gyrohyllylle" elevator-servon kupeeseen. Vastarin ja gyron paikka voi ehkä vaihtua, mutta tuskin. Kaikkien cyclic-servojen johdot tulevat käytännössä yhtenä nippuna gyrohyllylle ja jos vastarin sijoittaa siihen, servojen kaapelit voisi lyhentää vaikka viisisenttisiksi kaikki. :)

Suurimpana arvoituksena on vielä se, miten vedän johdot (kaasu & virta) nokasta perään. En haluaisi kierrättää niitä päärattaan läheltä rungon ulkopuolelta, mutta rungon sisältäkään ei ole mahkuja johtoja vetää jos ei puhko reikää pääakselin koteloon. Pitää mallailla ja funtsia. Lisävaikeutena asennuksissa on se, että en haluaisi joutua siirtelemään kamoja siinä vaiheessa kun kopteri siirtyy testilennoilta kuvauskäyttöön. Ajattelin tehdä ensin muutamat rundit vakiosetupilla eli canopy paikallaan ja akut rungon sisällä. Sen jälkeen heitän canopyn jorpakkoon ja ripustan akut peräputkeen. Käytännössä ESCin kaapeleiden pitäisi siis ylettyä sekä rungon etuosaan akkujen ollessa oikealla paikallaan että rungon takaosaan akkujen ollessa peräputkella.

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #5 : 03 Helmikuu, 2011, 16:35:24 »
MiniVbar + satelliitit helpottaa kummasti asennusta kun puolet piuhoista jää pois :)

Joko se lentää viikonloppuna? Turussa/lähistöllä sitten jo kolme Logoa: 2 näitä isoja ja 1 pienempi.

Olen tässä viikon aikana vähän viritellyt omaani,
* Jivelle backupiksi 4s800NiMH pakka + mittari ja virtakytkin sille (turnigyn AAA-NiMh- kennoissa ei muuten virrananto piisaa nuppiservoille...)
* Akkukiinnityksestä oma versio ja piuhoja vähän erilailla.

Mites noiden servopiuhojen lyhentäminen olisi hyvä teihdä oikeaoppisesti?
Savoxeissa kun on varmaan 10cm liikaa piuhaa kussakin..
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #6 : 03 Helmikuu, 2011, 17:09:58 »
Oikeaoppisesti  ;D

Servon kuori auki ja irti levystä, lyhennys ja uudestaa kolvaa levylle, toinen yhtä hyvä tapa on krimpata uusi liitin päähän.
Itse suosin servon avaamista koska krimppi pihtejä en omista, tosin saa sen pihdeilläkin "krimpattua" ja vaikka kolvilla+tinalla varmistettua  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #7 : 03 Helmikuu, 2011, 18:09:51 »
MiniVbar + satelliitit helpottaa kummasti asennusta kun puolet piuhoista jää pois :)
Helpottaisi, jos haluaisin luopua Helicommandin tuomasta asentovakautuksesta... :) Skookumin 720:seen tai tähän uuteen Helicommandiin ei kai saanut vastareita kiinni? Ja muista ei taida löytyä asentovakautusta, joka pitää kopterin vaaterissa kun irroittaa tikuista?

Jos hyvin käy, kopteri lentää lauantaina. Mutta en vielä pidätä hengitystä. :)

Otetaan vinkkejä vastaan mistä saisi servopihdit järkevään hintaan! Triopakissa ja Elfalla niitä taitaa olla, mutta hinta on jotain älytöntä. Hobbykingillä tai muissa paikoissa johon tulee tehtyä säännöllisesti tilauksia ei ole tullut vastaan.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #8 : 03 Helmikuu, 2011, 18:58:18 »
Otin muutamia kuvia ennen sähköjen asentamista, http://fotoni.org/ilmasta/logo600se/


Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #9 : 03 Helmikuu, 2011, 19:51:21 »
Otetaan vinkkejä vastaan mistä saisi servopihdit järkevään hintaan! Triopakissa ja Elfalla niitä taitaa olla, mutta hinta on jotain älytöntä. Hobbykingillä tai muissa paikoissa johon tulee tehtyä säännöllisesti tilauksia ei ole tullut vastaan.

Sabessa olis ~30€ hintaan.. Ostetaanko puoliksi? Moisia kun nyt ei kovin usein tarvi..
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

korpse

  • Vieras
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #10 : 03 Helmikuu, 2011, 20:06:59 »
tai sitten lainaatte sammyltä? jos sillä sellaset on...

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #11 : 03 Helmikuu, 2011, 20:31:39 »
Sammyn pihdit on minulla "lainassa" ja varmaan olen käyttänyt kaikki liittimet loppuun  ;D . Otan vaikka pihdit auton hanskalokeroon ja palautan ne Jarin verstaalle kun haen rompetta sieltä perjantaina.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #12 : 03 Helmikuu, 2011, 22:25:53 »
Sabessa olis ~30€ hintaan.. Ostetaanko puoliksi? Moisia kun nyt ei kovin usein tarvi..
Taidan melkeen sit ostaa omiks. Tulee kuitenkin aika usein tarvetta - ja yleensä keskellä yötä, yht'äkkiä. :D Voin kyllä lainata.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #13 : 03 Helmikuu, 2011, 23:01:23 »
Minusta Logo vaan on kaunis. Servojohto krimppaamalla on parempi vaihtoehto, kuin kolvaus. Johdonpidennyksen Outrage9088 servoon tehnyt. En  tuota enää uudestaan helpolla lähde tekemään. Outrage on servo, joka ei ole avaus ystävällinen, eikä myöskään kolvaus. En suosittele!
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #14 : 12 Helmikuu, 2011, 19:16:44 »
Servopihdit tuli haettua Sabesta ja kyllä harmittaa. Nimittäin se, etten ole ostanut noita jo paljon aiemmin! :D Aivan huiput kalut! Johdot on nyt lyhennetty, kaikkien neljän servon johdot ovat noin viisisenttiset.

Kävin tänään hillittömässä viimassa tekemässä ensilennon. Pakkasta ei ollut kuin -9 astetta mutta silti 10 minuutin seisoskelu veti äijän umpijäähän - vaikka kädet olivat lämmitetyssä lähetinkintaassa. Nupissa oli kierroksia alkuun todella vähän, koska olin säätänyt kaasukäyrän Castlen logien mukaan, mutta väärällä välityssuhteella. Pyörittelin moottoria ilman lapoja sisällä testaillen eri kaasukäyriä ja kurkin välillä logista mitä nupissa oli ollut kierroksia. Muuten ihan hyvä, mutta ohjelmassa oli välityssuhteena 12,85 vaikka mulla kopterissa se on 11,75. Vähän tuli vääriä lukemia siis ja siitä johtuen kaasukäyräksi 30%... Äkkäsin tosin virheeni lennättäessä heti ekan akun alkuun ja nostin käyrän ~80% tietämiin. Login mukaan 80% antaa nuppiin 1800 RPM, eli hyvä maksimi.

Kopteri lensi ihan OK, joskin cyclic-suuntaan todella laiskan oloisesti. Collective-kulmia löytyi melkein liiankin kanssa (muistaakseni 12 tai 13 astetta), vispilä katosi pilviin kuin 450 ikään! :D Lentely jäi rauhalliseen kaarteluun ja pariin flippiin. Flipit olivat kuin hidastetusta filmistä, sen verran rauhallista kyytiä oli kun ympäri mentiin. 8 minuutin huristamisen jälkeen otin vehkeen alas. Vanhasta tottumuksesta laskin autorotaatiolla noin metristä maahan ja yritin tappaa mahdollisimman paljon kierroksia ennen maakosketusta. Yllätys oli suuri, kun vielä viimeisillä voimillaan lavat melkein pysähtyneenä (tai ainakin siltä tuntui :)) kopteria sai hyppäytettyä puoli metriä ilmaan ihan kuin olisi ollut veto vielä päällä. Painavat FAI-lavat ja kevyt kopteri tuo aika uskomattoman reservin inertiaa! Parin kilon kameravehkeillä reservi tosin syödään pian tehokkaasti pois... :)

Kävin kotona lämmittelemässä ja säätämässä Helicommandia (lisää kulmia cyclicille, vähemmän collectivelle, lisää flybarless-gainia) ja hyökkäsin juuri ennen pimeän laskeutumista tyhjentämään vielä yhden akkuparin. Nyt kopteri lensi huomattavasti paremmin ja liikehti iloisemmin myös cyclic-suuntaan, joskaan mikään sähäkkä 3D-menijä se ei todellakaan vieläkään ollut. Kaartelin ja lentelin 8 minuuttia ja vedin noin kolmestakymmenestä metristä autorotaatiolla alas. Hienoa kun oli aikaa hieroa ja säätää laskeutumista runsaan inertian ansiosta, vähän toista tehdä autoja kuin 700 gasserilla! :) Roottorin hidastuessa alkoi kopterista kuulumaan lätinää ja kilkettä, joka osoittautui löysäksi hihnaksi. Hihna oli löystyny pakkasessa niin paljon, että ilman perässä olevaa rullaa se olisi saattanut pompata pois hihnapyörältä. Nupissa oli kierroksia noin 1700RPM ja millipämpäreitä akkuihin (2x 6S 3000mAh) meni noin 2050.

Kotona säädin nuppiin vielä lisää cyclic-kulmia, mutta huomasin että alkaa jo bindaamaan. Eli syynä laiskuudelle ei sittenkään ollut kulmien puute... Hetken Helicommandin säätöohjelman tabeja klikkailtuani huomasin "Agility"-säädön, joka oli minulla melkein asennossa "suuri skaalakopteri". Ei ihme että oli laiska! Vedin sliderin lähemmäs "normaali 3D-kopteri" -asetusta, koitetaan josko vetreytyisi.

Castlen logien mukaan kopteri syö leijunnassa 16 ampeeria. Suurin piikki jonka logiin sain oli 28A, se tuli nousemalla täysillä kulmilla. Taitaa 80A säädin olla ainakin riittävän suuri... :P
« Viimeksi muokattu: 12 Helmikuu, 2011, 20:07:00 kirjoittanut Trnquill »

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #15 : 13 Helmikuu, 2011, 17:10:57 »
Nyt on neljä lentoa alla, kaksi viimeistä tuolla korkeammaksi säädetyllä agility-asetuksella. Eroa entiseen asetukseen oli, mutta mielestäni melko vähän. Ehkä se vaan on niin että noilla kymmenen kilon FAI-lavoilla ei kopterista 3D-menijää saa... ;) Vaakakierteet taittuvat äärimmäisen rauhallisella arvokkuudella, flippejä en ihan matallalla kehtaa edes kokeilla. Noh, kamerakopteriksihan tämä on tulossa, joten en lähde sen enempää ketterämmäksi säätämään edes testilentojen ajaksi. Taidan ruuvata viikolla kameratelineen paikoilleen ja jatkan lentelyä kuolleen painon kanssa ennen kameran istuttamista kopteriin. Sitä ennen pitää kuitenkin askarrella peräputkiin akkutelineet! Idea näistä on jo valmiina, tarvittavat alumiiniprofiilit hukassa. Pitää käydä viikolla kurkkaamassa Bauhassissa, jos sattuisi olemaan sopivaa L-profiilia hyllyssä.

Yksi jännä juttu joka Logossa pistää korvaan on säännöllinen "väpättävä" sivuääni käynnissä. Koko lennon ajan kopterista kuuluu säännöllistä ääntä, taajuudeltaan arviolta ehkä 3-5Hz. Ihan kuin moottori kävisi "yhdellä pytyllä" normaalin sähkömoottorin vinkumisen lisäksi. :) Hankala kuvailla, pitää yrittää napata videolle jossain välissä.

Poissa floodi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #16 : 14 Helmikuu, 2011, 18:55:43 »
Yksi jännä juttu joka Logossa pistää korvaan on säännöllinen "väpättävä" sivuääni käynnissä. Koko lennon ajan kopterista kuuluu säännöllistä ääntä, taajuudeltaan arviolta ehkä 3-5Hz. Ihan kuin moottori kävisi "yhdellä pytyllä" normaalin sähkömoottorin vinkumisen lisäksi. :) Hankala kuvailla, pitää yrittää napata videolle jossain välissä.
Sulla on kyllä hämähäkkimiehen kuulo :D Meillä normaaleilla kuolevaisilla kuuloalue taitaa rajoittua 20-20000 Hz:in välille...

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #17 : 14 Helmikuu, 2011, 19:04:02 »
Sulla on kyllä hämähäkkimiehen kuulo :D Meillä normaaleilla kuolevaisilla kuuloalue taitaa rajoittua 20-20000 Hz:in välille...
"Hah". No sanotaan sitten toisin: Ääni väpättää noin 3-5Hz taajuudella, eli sen taajuus muuttuu noin 3-5 kertaa sekunnissa. Joko nyt muutkin kuin hämis kuulisi? :)

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #18 : 14 Helmikuu, 2011, 19:04:56 »
Yksi jännä juttu joka Logossa pistää korvaan on säännöllinen "väpättävä" sivuääni käynnissä. Koko lennon ajan kopterista kuuluu säännöllistä ääntä, taajuudeltaan arviolta ehkä 3-5Hz. Ihan kuin moottori kävisi "yhdellä pytyllä" normaalin sähkömoottorin vinkumisen lisäksi. :) Hankala kuvailla, pitää yrittää napata videolle jossain välissä.
Sulla on kyllä hämähäkkimiehen kuulo :D Meillä normaaleilla kuolevaisilla kuuloalue taitaa rajoittua 20-20000 Hz:in välille...
Luultavasti tässä tarkoitetaan tuon 'väpätyksen' esiintymistiheyttä/väpätysnoppeutta, eikä äänen taajuutta.

Editti: Jaah, tuli jo vastaus :D
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa floodi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #19 : 14 Helmikuu, 2011, 19:06:57 »
Poistuu takavasemmalle ja yrittää opetella ymmärtämään lukemaansa....

Heechee

  • Vieras
Vs: Logo 600SE
« Vastaus #20 : 19 Maaliskuu, 2011, 10:25:32 »
Tyylikäs on!  ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
7880 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Joulukuu, 2009, 20:15:23
kirjoittanut PatrikR
Ekin logo 600

Aloittaja Kopteri-eki Mikado Helikopterit

7 Vastauksia
8119 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Huhtikuu, 2010, 18:12:01
kirjoittanut Kopteri-eki
Logo 700

Aloittaja Heechee Yleinen keskustelu

6 Vastauksia
4751 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Huhtikuu, 2011, 16:04:40
kirjoittanut Maikko
Logo xxtreme

Aloittaja Heechee « 1 2 » Mikado Helikopterit

41 Vastauksia
29119 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Maaliskuu, 2012, 08:35:54
kirjoittanut MIKKELSONNI
3 Vastauksia
13976 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Elokuu, 2012, 16:07:03
kirjoittanut 4D