Kirjoittaja Aihe: Dji Phantom  (Luettu 587463 kertaa)

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #600 : 26 Tammikuu, 2014, 03:02:32 »
Olisiko kellään ehdotuksia mitkä fpv laitteet kannattaa ostaa.

Jotkut Phantom 2 vision kuvanlaatuun pettyneet ovat alkaneet katsella tätä:

http://dronexpert.nl/product/dji-phantom-rx100-mount-5-inch-lcd-fpv-remote-shutter-integrated-hdmi-to-video-converter/

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #601 : 26 Tammikuu, 2014, 18:31:42 »
Tässä videota miten saa iOSD:n, videolähettimen sekä Zenmusen asennettua Phantomiin.

"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Tonppa72

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom vision
« Vastaus #602 : 27 Tammikuu, 2014, 20:16:56 »
Moi voikohan visionin range extenderin ladata kännykän laturilla?  Paketin mukana tuli pelkkä usb johto

Poissa petrike

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom vision
« Vastaus #603 : 27 Tammikuu, 2014, 20:45:40 »
Moi voikohan visionin range extenderin ladata kännykän laturilla?  Paketin mukana tuli pelkkä usb johto

Moi, minulla on ollut Vision nyt vajaan kuukauden. Itse käyttäisin virtalähteitä, joista virtaa tulee USB-portin speksien mukaan. Kännykkälaturista en tiedä.

Poissa Tonppa72

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #604 : 28 Tammikuu, 2014, 11:22:27 »
Ensimmäinen lento suoritettu jäällä ja hienosti ph vision pelittää  :) videon pätkäkin tuli otettua mutta äänet puuttu videosta ??

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #605 : 28 Tammikuu, 2014, 12:03:06 »
Ensimmäinen lento suoritettu jäällä ja hienosti ph vision pelittää  :) videon pätkäkin tuli otettua mutta äänet puuttu videosta ??

Eipä taida olla mikkiä visionissa, niin ei mikään ihme  ;)
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa Tonppa72

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #606 : 28 Tammikuu, 2014, 13:08:13 »
Eipä taida olla mikkiä visionissa, niin ei mikään ihme  ;)

No ilmankos...   :D

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #607 : 28 Tammikuu, 2014, 13:20:46 »
No ilmankos...   :D
Tyhmä laite. Se surina on suurinta antia niissä videoissa :)

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #608 : 29 Tammikuu, 2014, 11:01:24 »

Poissa Nikke

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #609 : 31 Tammikuu, 2014, 19:07:49 »
Tarotin gimbaalin käyttäjät (tarotin video/latausjohdon kanssa), miten tyhjennätte gopro 3:n muistikortin?

Vaihtoehtoina taitaa olla ruuvata tarot-johto irti ja sitten joko muistikortti irti tai sopivan pieni (mistä?) Usb-johto kiinni?  Tai sitten irrottaa koko kamera gimbaalista?

Vai löytyykö sellaista johtoa jossa olisi myös usb-ulostulo video- ja latausjohdon lisäksi?

Mielellään antaisi kameran olla paikallaan ja saada helposti data/latausjohdon kiinni niin saa kortin tyhjäksi ja akun ladattua niin ei tarvitse ladata niin paljoa ajoakusta lennon aikana.

Nyt kun otin taas Tarotin käyttöön, samaa tässä olen miettinyt. Ei taida olla oikein muuta vaihtoehtoa kuin kameran irroitus, mutta sehän käy viidessätoista sekunnissa kun on oikea työkalu, eli pallopäinen 1,5 mm kuusiokoloruuvari. Esim. tämä on hyvä sarja: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=8052
Löytyi sattumalta joku navigaattorin usb-johto, jossa on kulmaliitin, mutta siinäkin on kulma just väärään suuntaan.

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #610 : 31 Tammikuu, 2014, 19:26:31 »
Nyt kun otin taas Tarotin käyttöön, samaa tässä olen miettinyt. Ei taida olla oikein muuta vaihtoehtoa kuin kameran irroitus, mutta sehän käy viidessätoista sekunnissa kun on oikea työkalu, eli pallopäinen 1,5 mm kuusiokoloruuvari. Esim. tämä on hyvä sarja: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=8052
Löytyi sattumalta joku navigaattorin usb-johto, jossa on kulmaliitin, mutta siinäkin on kulma just väärään suuntaan.

Ja jos haluaa sen parhaan työkalun, niin ei taida olla kuusikoloavaimissa Hudyn voittanutta.
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa Nikke

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #611 : 04 Helmikuu, 2014, 17:47:03 »
Onko ideoita, miten saisi Phantomin jännitehälytysledille kytkettyä rinnakkaisledin? Kun punainen vilkku (ja normaalitilassa vihreä) erottuu yläilmoista melko huonosti maahan, voisi tuohon kopterin pohjaan kytkeä toisen rinnakkaisen punavilkkuledin. Silloin ei tarvitsisi siirtää alkuperäistä.
Onko tuossa uudemmassa Phantomissa nuo moottorivarsien alaspäin osoittavat ledit kytketty jännitehälytykseen?

Poissa Lapinjuntti

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #612 : 13 Helmikuu, 2014, 11:26:58 »
Dodii! Phantomi ollut kesästä lähtien ja lukasin tämän rimpsun läpi. Laite on pelittänyt hienosti , muutaman kerran tuli tonttiin, kun vasemman puoleinen  OFF,CL,HL namikka oli tuossa HL tilassa...Ihan hyvin GPStilassa on lentänyt eikä ole karannut...

Mutta koska jo nimimerkkikin kertoo olen aika avuton Aatu näiden laitteiden kanssa ja nyt haluttaisi tilata tuo Zenmusen Gimbaalin, koska se näyttää pelaavan hyvin ja hinnatkin on tullu alas, esim. tuolta elcetronicasta. Olisin kysellyt heiltä suoraan, mutta en nyt ihan heti contact-detailseja löytänyt kaupasta.

Kysymys kuulukin enemmän harrastaneille:
- miten tuon kameran tiltin säädön saa tuohon vakio ohjaimeen, joku 7-kanava on varattu sitä varten???, mutta sitä varten pitää ohjaimeen rakentaa jokin säätönupikka?Myykö joku tämmöstä nupikka-kittiä, vai tuleeko Zenmuse paketin mukana?Linkki kauppaan olisi hyvä
- tuo FPV vaimikä hommeli se on eli lähetin kopetriin ja ohjaimeen sekä näyttö ja kilkeet millä Gopro3:sta kuvan siirtyyn, eli mikä olisi edullisin paketti tuohon vakio ohjaimeen pultattuna , että voisi katsoa Gopro 3 tuottamaa kuvaa, electronicassa hinnat olisi kohdallaan niin sieltä vois ostaa samalla tuon Zenmusen ja
- minulla on tehdasasetuksissa värkki, pitääkö sitä alkaa päivittään, että saa tuon Zenmusen ja FPV toimiin...


Tarkoitus on tu kopteri ottaa moporeissulle MOngoliaan ensi kesänä mukaan, joten sitä ennen pitäis tuon kuvan ainaki saada tasaiseksi ja mielellään että vois seurailla näytöltä mihin tuo kamera sojoittaa...

Kiitos jo etukäteen vastauksista eikä Vit*****sta  :D

« Viimeksi muokattu: 13 Helmikuu, 2014, 11:29:18 kirjoittanut Lapinjuntti »

Poissa zapster

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #613 : 13 Helmikuu, 2014, 11:32:07 »
Tarkoitus on tu kopteri ottaa moporeissulle MOngoliaan ensi kesänä mukaan, joten sitä ennen pitäis tuon kuvan ainaki saada tasaiseksi ja mielellään että vois seurailla näytöltä mihin tuo kamera sojoittaa...

Kiitos jo etukäteen vastauksista eikä Vit*****sta  :D

Noista muista mitään tiedä mutta aika iso kopteri mopolla raahattavaksi, saat varata koko sivulaukun sille ja roippeille, jos edes riittääkään.

Poissa Nikke

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #614 : 13 Helmikuu, 2014, 14:18:55 »
Oletteko muuttaneet Phantomin (Nazan) jänniterajoja, vai ajeletteko alkuperäisasetuksilla? Muutaman kymmenen akullisen jälkeen minusta vaikuttaa sille, että nuo alkuperäisrajat on vähän turhan tiukat. Yleensä olen lopettanut lennättelyn, kun punaiset vilkkuu koko ajan, mutta kakkosraja (laskeutuminen) ei ole vielä aktivoitunut. Tällöin lepojännite on n. 3,80 V/kenno, ja akkuun menee virtaa 55-60 % kapasiteetista. Eli tuon perusteella jänniterajoja voisi vähän laskea. Jos turvallinen raja akun kannalta on 80% purku, tuosta saisi jonkun minuutin lisää lentoaikaa.

Paljonkohan noita volttilukemia kärsisi tiputtaa? Jollain videolla näin tällaiset asetukset, olisiko sinne päinkään? Muistaakseni alkuperäisasetukset oli 0,3 V korkeammat.

First level protection: No load: 11,00 V, Loss 0,50 V, Loaded 10,50 V
Second level protection: No load: 10,50 V, Loss 0,50 V, Loaded 10,00 V

Poissa Lapinjuntti

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #615 : 14 Helmikuu, 2014, 16:48:15 »
Juu, kyllähän se tilaa vie, eli varmaan alumiinisen topcasen pyhitän siihen käyttöön, siitä se on nopeasti laitettavissa tulille... :D

Poissa Nikke

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #616 : 16 Helmikuu, 2014, 22:21:34 »
Innostuin tekemään tällaisen modauksen Phantomin akkukoteloon, idea on Digitarvikkeen sivuilta. Ei tuo ihan pelkällä mattopuukolla onnistu, pitää olla leveä ja teräväksi hiottu tasataltta, jolla saa vuoltua kotelon pohjassa olevat sivukiskot matalammaksi. Aukon ja luukun muotoilussa ja viimeistelyssä auttaa sellainen porkkanan muotoinen pyöröviila ja akkuporakone. Paineilmavinku on vähän turhan ärhäkkä työkalu muovin työstöön, helposti rouhaisee liikaa. Kotelon kansi on melko tiukka laittaa kiinni, kun lukituskielelle jää niin pieni rako, ja avaamiseen tarvii ruuvitaltan.

Parin testin perusteella voisi sanoa, että muutaman minuutin jatkaa lentoaikaa kameran ja vakaajan kanssa, eli noin 10 min lentoihin riittää virta. Tällöin akkukapasiteetista on käytetty alle 70%. Kokeilin myös tyhjänä ilman kameraa ja vakaajaa, jolloin kahdella akulla pystyi lentämään 17 min. Tällöin kapasiteetista oli käytetty n. 80%. Ulkolämpötila on ollut nollan tienoilla. Nyt on testissä uudemman Phantom 2-mallin 9443 potkurit. Niiden väitetään olevan hyötysuhteeltaan 15% paremmat. Saa nyt nähdä, värkkäilin exceliin seurantataulukon jolla tuloksia on helpompi seurata.

Silloin kun kamera ja vakaaja on kuormana, akkukapasiteetista saa hyödyksi alle 70%, useimmiten luokkaa 60% kun jännitevaroitus jo alkaa vilkkua ja kohta pakkolasku aktivoituu. Meneekö oikein, jos Nazan jänniteasetusten "Loss"-kenttään syöttää isomman arvon? Oletuksena siinä on 0,60 V. Tällöin Loaded-arvo tulisi vähän alemmaksi, ja sallisi akun purkamisen vähän tyhjemmäksi. Vai onko sille sama syöttääkö suoraan tuohon No load -kenttään pienemmän arvon?
Liitekuvassa on alkuperäisasetukset.

Laitoin Phantomiin myös tuollaisen köyhänmiehen lennontallennuslaitteen: http://www.digitarvike.fi/_flytrex_core_+_dji_phantom_kaapeli_+_unlimited_flytrex_account
Hankin tuon lähinnä kiinnostuksesta lentokorkeuden seurantaan. Tosin gps:n korkeussignaali on melko epätarkka, mutta saahan tuosta summittaisen suuruusluokan. Helposti näköjään korkeuden arvioi isommaksi kuin todellisuudessa onkaan. Flytrexin sivuille pitää kirjautua Facebook-tunnuksilla, piti mokomat sitä varten luoda. Muutenkin kummallinen, kun dataa ei saa muistikortilta luettavaan muotoon muuten kuin lataamalla ensin Flytrexin palveluun, ja sieltä sitten saa muutettua csv-muotoon. Liitteenä esimerkkikuva nettisivulta. Aika tarkan käppyrän saa lentoreitistä, ja jos korkeuden tarkkuuskin on luokkaa +-10m, kyllä se mulle piisaa...
« Viimeksi muokattu: 16 Helmikuu, 2014, 22:44:17 kirjoittanut Nikke »

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #617 : 17 Helmikuu, 2014, 15:22:18 »
Todennäköinen vika on liian pitkien ruuvien kiristäminen paikalleen jolloin ruuvit vaurioittavat moottorien käämejä. Kannattaa olla tarkkana.

Ks.


Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #618 : 17 Helmikuu, 2014, 16:57:59 »
Ihan mielenkiinnosta olisi mukava tietää miten paljon Phanttomeita on myyty yhteensä maailmalla. Suomessakin noita on ilmeisesti useampia satoja. Olen seurannut parin maailmalla tunnetun kuvaajan säätöä Phanttomien kanssa ja samoja näyttävät tekevän kuin muutkin vasta-alkajat, mutta pro-tausta:n takia veikkaan että monet asiasta kiinnostuneet ottavat helposti mallia. Esim. Phillip Bloom postasi pari aika hyvin tiivistävää Instagram päivitystä. Sähkölinjojen vieressä, lentokentän lähellä ja go-pron wifi päällä...  ::) :). Flyawaytä odotellessa..

Tää oli tälläinen välipostaus, en omista Phanttomia, kuhan pähkäilen  :)
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa jmt

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #619 : 25 Helmikuu, 2014, 19:34:18 »
Hei. Olisiko kellään tietoa miksi phantom2 ei suostu nousemaan,vaan pyörittää noin puolella teholla moottoreita,kun yrittää nostaa ilmaan? Aikaisemmin kun kävin lennättämässä toimi aivan normaalisti,eikä ole torpattu kertaakaan ja akut ovat täydet koneessa sekä lähettimessä... :o

Poissa outo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #620 : 27 Helmikuu, 2014, 15:54:15 »
Tälläinen osui kohdalle:

Poissa Etienne.Oehmichen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #621 : 01 Maaliskuu, 2014, 12:32:31 »
On nämä kyllä epeleitä vempeleitä nää multikoput! Edelliset vaikeudet tuli selätettyä aika päiviä sitten ja tuli hommattua potkurinsuojien pitkien ruuvien tuhoamille moottoreiden tilalle uudet (Tiger MN2214 Kv920) motit. On tullut lenneltyä jo jonkin verran harjoitellen ja kuvaillenkin maisemia lähinnä avarilla alueilla. Mutta nyt viime viikolla kun piti vangita aurinkoistakeliä kameralla, niin kopun valot herjaili ensiksi keltainen-punainen-keltainen-punainen-keltainen-punainen. (alueella on voimalinjoja joo, mutta olen lennellyt kyseisellä alueella useasti ilman mitään sateliitti yms. ongelmia..enkä ollut suoraan linjojen alapuolella.

Statusvaloja joita vilkutti englanninkielellä Helipalin sivuilta;

Compass is getting wrong data, do the Self Rotation to re-calibrate, this usually works. For worst case, the compass is magnetized by magnets (maybe the brushless motor, maybe a magnet head screw driver), to make it work again, try placing it in clean place with no magnet device for 1-2 days, and do the Self Rotation to calibrate again)
(Yellow Red Yellow Red Yellow Red slowly flashing)

Jätin lentämättä tietenkin ja tämän jälkeen tein kompassi kalibroinnin paikan päällä ja kotosalla ja tämän jälkeen kun käynnistän kopun, niin statusvalot herjaa viimeiseksi vihreä-punainen-punainen-punainen

Ja sama englanninkielellä Helipalin sivuilta;
GPS Mode, found less than 5 satellites, do not fly in this status!
(Green - Red Red Red)

Löytyy valostatukset kuvina selityksineen kun rullaa sivua alaspäin;
http://www.helipal.com/product_info.php?currency=EUR&products_id=9994

Eli mistäs moinen johtunee? En ole edelleenkään torpannu kopua maahan ja laskeutumisetkin on suhteellisen pehmeästi tapahtunut, mutta olen lennellyt voimalinjojen läheisyydessä, pitänyt tietokoneen lähettyvillä tovin ja säilytellyt auton takaluukussa salkussa..oliskos voinut jotenkin magneettisia häiriöitä saanu? Ajattelin, että mitäs kannattais tehdä seuraavaksi?
IMU-kalibrointi? Päivitykset?..tai mihinkäs se liittyi, kun DJI:n youtube videolla, jossa se Colin-setä hiplaili tietsikan ja magneetin ja sen gps-navigointi jutskan kanssa, täl viisii?



Perhana ku ei toi enkun kieli taivu, joten antakaas taas tietäväiset apuja noviisille, että missä vika piilee ja mitä tehdä, että turvallinen lentäminen jatkuu?
T. Etienne Oehmichen

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #622 : 01 Maaliskuu, 2014, 13:27:45 »
Ei ton mitään 1-2 päivää tarvitse seisoa. Jos pyytää kalibrointia, sit vaan kalibroi.

Ja jos on kiinni vaan muutamassa satelliitissa, atti tila toimii ihan normaalisti. Kyllä sillä lentää voi. Joskus vaan kestää että löytää useamman satelliitin. Mun mielestä kaikista turvallisin lentäminen tapahtuu silloin kun unohtaa gepsit ja varsinkin rth jutut. Opettelee oikeasti lentämään kopulla...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #623 : 01 Maaliskuu, 2014, 13:41:17 »
..tai mihinkäs se liittyi, kun DJI:n youtube videolla, jossa se Colin-setä hiplaili tietsikan ja magneetin ja sen gps-navigointi jutskan kanssa, täl viisii?

Se liittyy magneettisen kompassin hiplaamiseen ulkoisella magneetilla siinä toivossa, että yrityksen&erehdyksen -menetelmällä onnistuttaisiin saamaan magneettisen kompassin lukemat alueelle, jossa kalibrointi voi onnistua. GPS:n kanssa tuolla poppamiehen konstilla ei ollut mitään tekemistä.

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #624 : 01 Maaliskuu, 2014, 14:18:58 »
Tarkkana niiden GPSien kanssa ;)



Atti päälle ja eikun ilmaan vaikka punaset vilkkuu.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Kiinalainen Phantom 250

Aloittaja Harza72 Kloonit

5 Vastauksia
5023 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2009, 21:42:02
kirjoittanut Hermis
6 Vastauksia
5911 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2013, 09:24:29
kirjoittanut kaardian
30 Vastauksia
64444 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2018, 13:11:36
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2692 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2017, 15:28:12
kirjoittanut jaska.t
1 Vastauksia
3761 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Tammikuu, 2017, 12:36:05
kirjoittanut Makke76