Kirjoittaja Aihe: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board  (Luettu 208660 kertaa)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #500 : 06 Heinäkuu, 2014, 16:29:34 »
Jotenkin tämä ongelma tuntuu korostuvan tuulella tuntuen siltä kuin moottoreista ei enää irtoaisi  yaw:lle mitään.
Millaset pid säädöt kortissa on?
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #501 : 06 Heinäkuu, 2014, 17:17:24 »
Moottoreista klapit pois ja paremmat, tasapainotetut potkurit niin minulla rauhoittui Hökötys. Tosin sen aijemman säätöjen vaeltelun ja helin hötkyilyn jälkeen tyydyn aika vähään. Ameriikanvideoita katsomalla voi vaatimustaso nousta aika kovaksi...

Moottoreiden akseleissa on pituus suunnassa välystä, kun potkuriakselista vetää niin nousee jonkin verran ja "imeytyy" magneettien voimasta takaisin. Tarviiko tuolle tehdä mitään vai onko normaalia?

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #502 : 06 Heinäkuu, 2014, 22:32:22 »
Itsellä on monessa moottorissa ollut samanlaista "klappia" akselin pituussuuntaisesti. Ei ole ollut vaikutusta lento-ominasuuksiin... tai en ole ainakaan huomannut.
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa ToniA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #503 : 07 Heinäkuu, 2014, 10:17:27 »
Mulla on KK2.1.5 (vakiofirmiksellä 1.6), täysin vakiosäädöissä kaikkien PID-parametrien suhteen. Muuten tuo lentää mielestäni hyvin, mutta aivan täysillä noustessa tuo pyrkii kaatumaan, ihan kuin vasen takamoottori jäisi vähän jälkeen muista. Sellaiset 3/4 kaasua ei ole mikään ongelma ja silläkin nousee varsin reipasta kyytiä. Noparit ovat Afro ESC malliset, SimonK-firmiksellä, kaasun kalibrointi on tehty kertaalleen.

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #504 : 07 Heinäkuu, 2014, 11:55:54 »
Mulla on KK2.1.5 (vakiofirmiksellä 1.6), täysin vakiosäädöissä kaikkien PID-parametrien suhteen. Muuten tuo lentää mielestäni hyvin, mutta aivan täysillä noustessa tuo pyrkii kaatumaan, ihan kuin vasen takamoottori jäisi vähän jälkeen muista. Sellaiset 3/4 kaasua ei ole mikään ongelma ja silläkin nousee varsin reipasta kyytiä. Noparit ovat Afro ESC malliset, SimonK-firmiksellä, kaasun kalibrointi on tehty kertaalleen.

Mulla tekee 2.1 vähän samaa. Vasen taka jää vähän jälkeen lähdössä, mutta vakaantuu sitten. Afrot, simionk ja Steveisin ohjelma kk:ssa. En ole jaksanut paneutua tuohon, kun se ei mua haittaa
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa ToniA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #505 : 07 Heinäkuu, 2014, 17:29:25 »
Mahtaako tuo olla joku yleisempikin ongelma, kun kaverilla on samanlaisessa X666-rungossa KK2.0. Tekee samaa, vaikka noparit ja moottorit ovat erit kuin mitä mulla.

Poissa kulkuri

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #506 : 07 Heinäkuu, 2014, 21:30:53 »
Tyhmä kysymys KK. Osaako kukaan KK2.0 tietäjä kertoa SELKEÄSTI mitä noi I gain, P gain, I limit, P limit oikeasti tarkoittavat? miten mikäkin vaikuttaa koneen käytökseen yms.
PA Ultimate AMR/Elite Mini Pulse
Multiplex Gemini
LRP F-1400/Wilga 950
T8J/Icharger

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #507 : 08 Heinäkuu, 2014, 21:26:01 »
Tyhmä kysymys KK. Osaako kukaan KK2.0 tietäjä kertoa SELKEÄSTI mitä noi I gain, P gain, I limit, P limit oikeasti tarkoittavat? miten mikäkin vaikuttaa koneen käytökseen yms.

Tässä videossa näkyy hyvin miten eri arvot vaikuttaa mulkeron käyttäytymiseen. ;D



Limitistä juttua täällä: http://www.kopterit.net/index.php?topic=17810.325 Viesti 337.
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #508 : 08 Heinäkuu, 2014, 21:33:32 »
Mahtaako tuo olla joku yleisempikin ongelma, kun kaverilla on samanlaisessa X666-rungossa KK2.0. Tekee samaa, vaikka noparit ja moottorit ovat erit kuin mitä mulla.
Cc3d:ssä on normaalia rajoittaa lähettimestä tulevaa kaasun maksimia 90%:iin. Eli jos lyö hanaa kunnolla ja kortti käskee jokaiseen moottoriin täydet tehot ja joku kone ei pysty samaan kun toiset, "niiaa" kopteri. Rajoittamalla maksimia jätetään tehoreserviä että kopteri pitää itsensä vaaterissa. Tämän voi tietenkin tehdä myös lähettimen päästä ja joutuukin tekemään KK tyylisen kortin kanssa.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #509 : 09 Heinäkuu, 2014, 06:45:31 »
Ainakin mulla kk2.0 softaversiolla 1.6++ rev3 (muistaakseni) oli tuolle kaasulle rajoitus. Ja se oli oletuksena sen 90%.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #510 : 09 Heinäkuu, 2014, 11:57:11 »
Ainakin mulla kk2.0 softaversiolla 1.6++ rev3 (muistaakseni) oli tuolle kaasulle rajoitus. Ja se oli oletuksena sen 90%.
Mä kans muistelin et oliks siinä, mut enpä miusta kun ei ole vähään aikaan korttia käyttäny.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #511 : 11 Heinäkuu, 2014, 01:01:28 »
Jos kortti ei tuota osaa ja tuntuu ongelmalta niin ei muutakun säätää mankasta throttlen yläpäätä alemmaks :)
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa ToniA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #512 : 22 Heinäkuu, 2014, 15:12:17 »
Jos kortti ei tuota osaa ja tuntuu ongelmalta niin ei muutakun säätää mankasta throttlen yläpäätä alemmaks :)

Kokeilin kaasun yläpäänä jopa 50% asetusta, mutta silti sama juttu, pyrkii kaatumaan täysillä.

Poissa Nemo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #513 : 22 Heinäkuu, 2014, 16:53:44 »
Kokeilin kaasun yläpäänä jopa 50% asetusta, mutta silti sama juttu, pyrkii kaatumaan täysillä.

Kokeilisin edelleen escie:n uudestaan kalibrointia. Itsellä on samanlainen kokoonpano (KK + Afro) ja sai tehdä kalibroinnin useampaan otteeseen ennenkuin oli kunnossa. Ensin kokeilin moottori kerrallaan suoraan vastariin, mutta vasta kun pariin otteeseen kalibroin boardin kanssa niin onnistuin samaan synkkaan.

Lähteekö samaan aikaan kaikki mosat pyörimään kun koittaa lisätä varovasti kaasua nollasta ylöspäin ilman potkureita?

Jos ne on ok, niin kokeilisiin vaihtaa moottoreiden paikkaa esim. ristiin ja katsoisin niiaako edelleen samalle kulmalle.

Poissa juuseppi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #514 : 26 Heinäkuu, 2014, 09:47:16 »
Mistähän johtuu kun olen trimmannut kohtalaiseksi quadkopterini self-level päällä ja kun otan sen pois päältä niin quadi lähtee taaksepäin valumaan? En ole uskaltanut ilmaan nostaa kun se lähtee maata pitkin luistamaan. Self-level päällä nousee vakaasti suoraan ylöspäin maasta. Toki pitkän matkan nousussa pyrkii kiertymään, en saa trimmattua täysin stabiiliksi, ärsyttää kuvaushommissa.

Poissa kulkuri

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #515 : 31 Heinäkuu, 2014, 12:25:39 »
 Tyhmä kysymys koska itse en pahemmin huomaa vaikutusta, KK2.1 Self-level valikossa Acc trim roll, Acc trim pitch. Miten nuo vaikuttaa kopterin lentoon? Mitä nuo tarkoittavat?
PA Ultimate AMR/Elite Mini Pulse
Multiplex Gemini
LRP F-1400/Wilga 950
T8J/Icharger

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #516 : 31 Heinäkuu, 2014, 19:59:40 »
Aika montaa säätöä olen kk2 kanssa kokeillut ja tuntuu kans ettei noilla säädöillä suuriakaan eroja ole, tai ainakaan itse huomannut, lähinnä johonkin suuntaan valumisia tai kääntyilyjä seuraa säätöjen muutoksilla.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #517 : 31 Heinäkuu, 2014, 20:13:10 »
Eli ovat juurikin trimmejä joilla säädetään jos multi vaeltaa. Nykyisiä kortteja ei juuri radioista trimmailla ja kk2.0 kortin kohdalla se hoidetaan tuolta.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa kulkuri

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #518 : 31 Heinäkuu, 2014, 21:44:54 »
Noniin selvisi sekin sitten:)  Käytän Discossa kk2.1, onko näillä normaalia käyttäytymistä se että kun viedään kopteri ylös taivaalle ja annetaan hiljalleen laskeutua niin pikkasen heittelee puolelta toiselle? Olen käyttänut ihan muovisia potkureita, huomenna saan hiilarit tilalle kun tilaus saapuu. Jos ei ole normaalia niin mikä säätö on pielessä kun olen koittanut saada tuota pois vaikka millä saadöillä.

Kiitos etukäteen 8)
PA Ultimate AMR/Elite Mini Pulse
Multiplex Gemini
LRP F-1400/Wilga 950
T8J/Icharger

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #519 : 31 Heinäkuu, 2014, 21:56:30 »
Noniin selvisi sekin sitten:)  Käytän Discossa kk2.1, onko näillä normaalia käyttäytymistä se että kun viedään kopteri ylös taivaalle ja annetaan hiljalleen laskeutua niin pikkasen heittelee puolelta toiselle? Olen käyttänut ihan muovisia potkureita, huomenna saan hiilarit tilalle kun tilaus saapuu. Jos ei ole normaalia niin mikä säätö on pielessä kun olen koittanut saada tuota pois vaikka millä saadöillä.

Kiitos etukäteen 8)
On aika normaalia. Suoraan alaspäin laskeutuessa potkurit joutuvat omiin ilmapyörteisiin ja siksi heiluntaa esiintyy. Eri moottori/potkuri/runko/fc kombinaatioilla esiintyy eri tavalla. Toisissa ei juuri ollenkaan ja toisissa paljonkin.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #520 : 02 Elokuu, 2014, 20:05:54 »
Osaisko joku heittää apuja, kk2 säädöistäkö kiinni kun leijuttaessa hellittää oikean ohjain tikun niin lähtee vetämään vasemmalle? Voisko painopiste aiheuttaa tuota, kaikki keskitetty, ainoastaan vastari on tuossa keskirungon sivulla vasemmalla, voisko tuo olla syypää. Vastarin sijoitusta ei nyt pysty oikein muuttamaan koska johtojen pituus ei anna myöten asentaa muualle.

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #521 : 02 Elokuu, 2014, 20:15:36 »
Onko lauta kalibroitu niin että kopteri on ollut vaaterissa. Jos on noin tehty niin noilla tossa aikasemmin mainituilla Acc trim roll ja Acc trim pitch saat sitä driftausta pois. Tarkista myös onko lähettimen trimmit keskellä. Ei pelkkä vastari niin paljoa paina että aiheuttaisi isoa vaellusta.

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #522 : 02 Elokuu, 2014, 20:28:22 »
Kumpi noista trimmaa tota sivuttais liikettä. Lähettimen trimmit ei ole keskellä, trimmasin laudan niin että lähettimen trimmeillä laudan trimmit osuivat nolliin, tuon olen näin ymmärtänyt tehtäväksi. Jos radion trimmit on keskellä niin laudassa asetukset on joko plussalla tai miinuksella eri kanavilla.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #523 : 02 Elokuu, 2014, 20:36:34 »
Radiosta trimmit keskelle ja sit kalibrointi lautaan. Sit tsekkaa mitä näyttää trimmit laudassa ja ajaa ne nollille. Yleensä ei tarvitse kun pari klikkausta säätää.

On aikaa kun viimeksi säätänyt, mut jos vetää vasemmalle, piti säätää vastakkaiseen laudasta. Eli rolliin plussan puolelle. Jos taas vetää oikealle, rolliin miinusmerkkistä lukemaa. Korjatkaa joku jos meni reisilleen ;) Mut laita tubeen kk2.0 acc trim hakusanaksi ja eiköhän löydy pari leffaa.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #524 : 02 Elokuu, 2014, 20:37:33 »
Tuota juuri tarkoitin että on nollassa laudalta katsottuna. Kalibroi se lauta uudestaan ja koita vieläkö driftaa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3226 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Huhtikuu, 2009, 16:55:25
kirjoittanut jpietari
26 Vastauksia
16529 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Kesäkuu, 2012, 18:07:14
kirjoittanut psi
6 Vastauksia
5489 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2012, 01:08:05
kirjoittanut WB
3 Vastauksia
3685 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Lokakuu, 2014, 22:01:41
kirjoittanut JuRu
2 Vastauksia
2986 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2013, 14:03:47
kirjoittanut Old Eagle