Kirjoittaja Aihe: Futaba 6J 2.4GHz  (Luettu 3481 kertaa)

eräjorma

  • Vieras
Futaba 6J 2.4GHz
« : 02 Heinäkuu, 2012, 23:27:03 »
Onko jollakulla kokemuksia kyseisestä radiosta että kannattaako ostaa? Olen aloittelija näissä hommissa ja kaipaan vähän vinkkiä. Tarkoituksenani on siis ostaa joku kohtuu hyvä radio ja tuo phoenix simulaattori ja treenailla niillä kunnes jonkun kopterin hommaan. Tällaista radio + simu aloittamis metodia kun täällä on suositeltu.

Poissa rediz

  • Opetteleva torppari
  • **
Re: Futaba 6J 2.4GHz
« Vastaus #1 : 03 Heinäkuu, 2012, 06:31:46 »
Itseltäni periaatteessa löytyy, mutta alignin tarroilla, ja tuota futtena olen myyntiosiossa nähnyt. Ties vaikka edelleen kaupan. jatkan tästä kun koneelle pääsen...

edit: Jees, tosiaan aika vähän aikaa tuo minulla on ollut. Tuli tämän paketin mukana: http://www.trex-store.com/trex-plus-super-combo-p-3116.html

Itse olen ollut ohjaimeen tyytyväinen, tosin kun ei tiedä paremmasta niin hankala sanoa. Näyttö tuossa nyt ei mikään paras ole, mutta kunhan niihin lyhenteisiin vähän paneutuu ja oppii sen kaavan niin todella selkeitä ovat. Ainoa huono asia, mitä tästä omalla kokemuksellani osaan sanoa, on että mankka on tajuttoman kevyt. Itse tykkäisin, että siinä olisi enemmän painoa.

Lonewolf ja Tohtori R ovat auttaneet asetusten säädöissä tämän kanssa, joten heillä voi olla myös jotain kehittävää kommenttia tuosta mankasta.

Itsekkin tosiaan ihan noviisi ja tuolla linkkaamalla paketilla mennään + phoenix. :)
« Viimeksi muokattu: 03 Heinäkuu, 2012, 10:48:04 kirjoittanut rediz »

eräjorma

  • Vieras
Vs: Futaba 6J 2.4GHz
« Vastaus #2 : 03 Heinäkuu, 2012, 13:52:38 »
No hyvä että ei ihan rupu ole  :P Jos sitä sitten tuon hommais.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Re: Futaba 6J 2.4GHz
« Vastaus #3 : 03 Heinäkuu, 2012, 15:07:49 »
No sanotaan nyt sitte jotain...

Tossa mankassa löytyy muistaakseni kaikki tarvittava mitä peruslennättäjä tai miksei vaikka meikäläinenkn tarvitsee.

Periaatteessa toi taitaa kilpailla spektrumin dx6i kanssa aikalailla samassa sarjassa.

En tietty voi sanoa sen hienouksista/puutteista paljoakaan ku yhden 120ccpm ohjelman olen sille tehnyt. Kaikki mitä kaipasin oli kuitenkin säädettävissä.

Hyvää:
-luulisin olevan halpa
-antenni on kantokahvassa eli ei hajoa niin herkästi
-perusominaisuudet kuosissa esim jos verrataan dx6i
-kai se futaba osaa lähetysprotokollatkin tehdä luotettaviksi

Huonoa:
-todella muovinen ja kolkko fiilis
-tais olla vaan 3 lentotilaa (hold,norm,idle)
-näyttö hoitaa hommansa mutta ohjetta kyllä tarvitaan koska se ei ole graafista mallia
-melko erikoinen käyttis huonosta näytöstä johtuen joka tosiaan vaatii ohjeen avaamisen

Yhteenvetona sanoisin että kyllä tossa riittäis vaikka meikäläisen mankaksi jos ei muuta olisi saatavilla mutta itse sijottaisin kuitenkin enemmän esim futten 8fgs tai spektrumin dx8 koska rahoilleen saa huomattavasti paremman tuntuman ja lisää ominaisuuksia. (taustavaloa, näytön josta näkee selaamatta manuaalia että mitä ne 3 kirjaimiset segmentit tarkottaa, lentotiloja ja spektrumin tapauksessa telemetriat sun muut)

Eiköhän toi matalan budjetin vehkeenä mene kuitenkin. :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

eräjorma

  • Vieras
Vs: Futaba 6J 2.4GHz
« Vastaus #4 : 03 Heinäkuu, 2012, 17:19:33 »
Asia pihvi. No tässä ollaankin etsimässä kohtuu halpaa perus radioo. Mietin kyllä kans tota dx6i:tä, mutta olivat simpura vie nostaaneet leluja.netissä hintaa viidelläkympillä, eikä sitä ole muualta löytynyt tuohon 160 euron hintaan. >:(

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaba 6J 2.4GHz
« Vastaus #5 : 03 Heinäkuu, 2012, 17:29:42 »
Asia pihvi. No tässä ollaankin etsimässä kohtuu halpaa perus radioo. Mietin kyllä kans tota dx6i:tä, mutta olivat simpura vie nostaaneet leluja.netissä hintaa viidelläkympillä, eikä sitä ole muualta löytynyt tuohon 160 euron hintaan. >:(
20€ lisää niin Ladilta hyvä combo jos tota mankkaa haaveillet
http://www.fast-lad.co.uk/store/spektrum_dx6i_transmitter_combo_with_extra_receivers_mode-p-19911.html

Vähän halvempi parilla vastarilla
http://www.heliguy.com/Extras/Radio-Transmitters/Spektrum-DX6i/
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

eräjorma

  • Vieras
Vs: Futaba 6J 2.4GHz
« Vastaus #6 : 03 Heinäkuu, 2012, 19:55:31 »
No, tilasin sitten juuri äsken tuolta heliguystä tuon dx6i:n + 2 extra vastaria ja phoenixin, että saas nährä milloin saapuu. Hintaa koko setillä noin 264€ postikuluineen. Oli niin halpa ja vissiin kuitenkin parempi, kuin tuo Futaba 6j. Nyt vaan odotellaan :D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2967 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Maaliskuu, 2008, 13:58:16
kirjoittanut ija
10 Vastauksia
4130 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2008, 10:13:29
kirjoittanut IL
34 Vastauksia
13107 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Lokakuu, 2011, 22:44:53
kirjoittanut Veke
9 Vastauksia
5207 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Syyskuu, 2009, 17:47:13
kirjoittanut Casull
2 Vastauksia
3122 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Helmikuu, 2011, 01:26:45
kirjoittanut Njakee