Kirjoittaja Aihe: Outrage Fusion 50  (Luettu 29710 kertaa)

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Outrage Fusion 50
« : 06 Huhtikuu, 2012, 12:51:03 »
Kylläpä on yleensäkin Outragen kopuista tällä foorumilla vähän kirjoitusta. (syystä?) Velocitystä on sentään yksi kuvaketju, josta en tosin parhaallakaan etsimisellä löytäny edes kopteria.

Olisi ensi kaudelle kaavailua tuollaisesta Fusionista. Kertokaapa siis sellaisen omistajat, mitä olette olleet mieltä, millasilla kierroksilla tuota on tullut ajeltua, päivityskohteita ja muuta mielipidettä? Kaikki kirjoittelu on tervetullutta, vaikka finlessin kasaamisvideo on tullut katettua, youtube kahlattua läpi kaikesta kopuun liittyvästä ja helifreak lueskeltu läpi.

Kopu olisi tarkoitus kasata HV-periaatteella ajaen sähköjä suoraan 2S Liposta:
Moottori: Outrage 4125-560KV (tulee kitissä)
Cyclic servot: Hyperion Atlas DH20-FTD
Rudder servo: Outrage BL 9188
ESC: Phoenix Ice2 HV 80
Gyro: Spartan Quark Gyro (Outrage Edition)... mitä eroa normaaliin, don't know?
Tai jos nyt oikein rahoissaan sattuu jossain kohtaa olemaan niin FBL ja CGY-750 :)

Yleensäkin ennen isohkoja hankintoja(kyllä, tämä on sellainen minulle), niin tykkään hankkia kaiken tiedon mitä saatavilla on. Nyt on ulkomaailma kahlattu läpi, mutta tahtoisin kuulla myös "paikallisilta" mielipiteitä itse kopusta tai tuosta em. setupista.
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #1 : 06 Huhtikuu, 2012, 15:54:08 »
setuppi näyttäs iha hyvältä, tuossa outrage edition spartanissa on alumiinikuori, ei muuta ero taida olla :)

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #2 : 06 Huhtikuu, 2012, 16:04:11 »
Syy noiden vähäisyyteen on tod.näkösesti varaosapuolella kun on harvinaisempi kopu meillä suomenmaalla.ladilta tieten löytyy varaosia mutta voi olla ihan hyvissä hinnoissa verrattuna alignin varaosiin.mutua vain..
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #3 : 06 Huhtikuu, 2012, 17:46:48 »
kun goblinia vielä odoteltiin oli helifreak täynnä kaikkea turhaa threadia... yksi niistä oli sellanen että onko goblin ja sab heli division sama asia kun outrage... tareq lentää outragella ja todella monessa sabin videossa on outragen paidat ja bannerit.

yleinen pelko olikin että sab olisi yhtä kuin outrage. pitkin poikin kuului kommentteja todella monelta että jos laatu on samaa kun outragella niin ei kannata mennä lähellekkään... outragen puolestapuhujia ei juuri kuulunut ???

en tiedä mutta mulla jäi tosta outragesta tolla mututuntumalla sellanen maku että ihmiset ei ole tyytyväisiä sen laatuun. tiedä sitten mihin perustuu ???
« Viimeksi muokattu: 06 Huhtikuu, 2012, 17:54:42 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #4 : 06 Huhtikuu, 2012, 20:43:34 »
setuppi näyttäs iha hyvältä, tuossa outrage edition spartanissa on alumiinikuori, ei muuta ero taida olla :)

Jep, muuta eroa en löytäny kuin kuoret. Tuo tosin on monessa paikassa muutaman dollarin halvempikin :)

Syy noiden vähäisyyteen on tod.näkösesti varaosapuolella kun on harvinaisempi kopu meillä suomenmaalla.ladilta tieten löytyy varaosia mutta voi olla ihan hyvissä hinnoissa verrattuna alignin varaosiin.mutua vain..

Tähän on tietty varauduttu, että varaosia saa vaan ladilta järkevästi. Varaosien hinnat on sinänsä sivuseikka... 1) minä en tykkää torppailla joten en tee niin ja 2) jos näiden kohdalla rupee €-lätkä surettamaan, niin on väärä harrastus :)

...yleinen pelko olikin että sab olisi yhtä kuin outrage. pitkin poikin kuului kommentteja todella monelta että jos laatu on samaa kun outragella niin ei kannata mennä lähellekkään... outragen puolestapuhujia ei juuri kuulunut ???

Outo juttu, koska itse kahlattuani asiaan liittyvää tekstitietoa, niin jäi taas vastakkainen käsitys. Kopua käyttäneiden ja niitä kasanneiden mielipide on pääosin "OK", ei mikään ihme mutta ei mikään paskakaan.

Sitten tuo, että "jos laatu on samaa kuin outragella". Onko se sitten kuraa sen laatu? Servoja ei ole taidettu juuri haukkua, käy ja kukkuu isoissa ja arvokkaissa temppukoneissa.

Niin kuin monessa asiassa, kehuja ei juuri pyytämättä anneta; haukkuja sen sijaan pyytämättä. Haukut(ja vähän niitä kehujakin) olen jo maailmalta löytänyt, mutta nyt siis kaipaan meiltä rehdeiltä Suomalaisilta niitä mielipiteitä... kehuja tietysti mieluiten! :)
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #5 : 06 Huhtikuu, 2012, 21:00:31 »
Fusionista ei ole kokemusta, mutta minun henkisessä pakissa outrage on ns laatupeli. Hetken oli tuossa G5 ja kuului luokkaan kopterit johon ei keksi mitään päivitettävää. Ehkä vähän painavan puoleinen mutta kaikki oli hyvin mietitty. Minulla oli siinä vähän pöljät sähköt ja fokus silloin muualla joten meni eteenpäin. Markus ajeli paljon aikanaan outragen 550 kopterilla (8s?) ja se vaikutti sivusta katsoen hyvältä peliltä. Yritin jopa Markukselta kerran kentällä 550sen ostaakin mutta ei halunnut luopua.
Jotain pientä tyyppivikaa siinä oli mutten muista mitä, Markus?
« Viimeksi muokattu: 06 Huhtikuu, 2012, 21:02:04 kirjoittanut Jussi. »

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #6 : 06 Huhtikuu, 2012, 22:07:36 »
Mä olin hankkimassa outragea, mutta haluttua nitrovehjettä ei ajoissa tullut, joten hankin N5c:n. Eniveis, foorumeja lueskellessa ei kyllä hirveästi tullut mitään outragea koskevia laatuongelmia silmille.
Varaosista sen verran, jotta mulla on molemmat pelit sellasia, mihin ei saa varaosia suomesta, enkä ole ollut mitenkään ongelmissa, jos olen osia tarvinnut. Fast lad:lta saa viikossa romut kotiin yleensä.
Eihän sitä kaikkeen pysty varautumaan, mutta siksi mullon noita kaksi, jotta on joku millä lentää kun toinen on rikki.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #7 : 06 Huhtikuu, 2012, 22:14:40 »
Uskoisin että laatu on samaa tasoa kuin Alignilla. Jenkkifoorumeilla parjataan Alignin laatua, mutta omasta mielestäni se on hyvää tai riittävän hyvää. Olen myös lukenut noita Tohtorin mainitsemia ketjuja, mutta en välttämättä niistä huolestuisi. Hinnat oman käsityksen mukaan samalla tasolla tai vähän kalliimpi kuin Alignilla. Itse ostaisin jos kiinnostaa.

-

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #8 : 06 Huhtikuu, 2012, 23:25:27 »
HjuwaHjuwa. Taitaa se siis mennä hankintaan, kun kommentit on aikalailla samoja mitä mielessä pyörinyt jo valmiiksi.

Jos Markus sattuu lukemaan, niin mielipiteet myös häneltä on hyväksi :)
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #9 : 07 Huhtikuu, 2012, 00:19:15 »
Hi,

I can't really comment on the 50 as I've never seen one.
The 550 had several annoying flaws, but probably they didn't carry over to the 50 (definitely not the belt driven tail, probably also not the 8 mm spindle shaft, can be upgraded to 10 mm using the FBL grips).

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #10 : 07 Huhtikuu, 2012, 09:44:56 »
Jos laatu on heikompaa kuin goblinissa niin tuleekohan kitissä mukana ollenkaan osia ja onkohan enää rattaissa hampaita? :D


Itse olen monesti myös miettinyt outragen koptereita kun ne mielyttää omaa silmää, silloin jossain mallissa oli pääakselin takana se moottori. Koskaan ei vaan tullut sellaista polttavaa tarvetta hankkia sellaista.

Tilaamallahan sen näkee millainen peli on kyseessä :) Mukavaa kun tännekkin porukka saa eri koptereita eikä kaikilla ole samaa.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #11 : 07 Huhtikuu, 2012, 15:06:09 »
Tilaamallahan sen näkee millainen peli on kyseessä :) Mukavaa kun tännekkin porukka saa eri koptereita eikä kaikilla ole samaa.

Sepä se. Eiköhän toi sitten kesän rientoihin tule. Tilaukseen menee tässä parin kuukauden sisään kun budjetti varmistuu/valmistuu :)

Varaosien saatavuus on tietty kaikissa muissa paitsi Alingeissa "huono", jos pitää saada heti. Maltan kyllä odottaa viikon pari Fast-Ladilta osia jos tuon nyt onnistun torppaamaan.
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #12 : 07 Huhtikuu, 2012, 15:15:34 »
Lainaus
Varaosien saatavuus on tietty kaikissa muissa paitsi Alingeissa "huono",
Lisätään listaan vielä Gaui ja Hirobo. Niihikii saa osia äkisti.

Poissa jannu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #13 : 07 Huhtikuu, 2012, 21:59:45 »
omaan fusioniin tein vähän paremman akku telineen hiili kuitu levystä.se muovinen ei ollut kauheen tukeva.
kuvassa näkyy hieman mallia ;D.(hobbywing 70hv ei oikein toiminu 12s)
muuten kaikki muu on mitä kitin mukana tuli.
jr e6-550
jr forza 700
jr xg8

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #14 : 07 Huhtikuu, 2012, 22:44:18 »
Että pienen liekin poikasen oot saanu aikaseksi. Sait ilmeisesti kopun kuitenkin kohtuu turvallisesti maahan kun itse laite näyttää kohtuu ehjältä?

Eli akkutelineen tarkastus, onko sopiva omaan mieleen - check!

Fyffet on tuohon kiittiin moottorilla jo kasassa, mutta maltan vielä tilipäivän tai toisen, jotta saan samalla tilauksella mahd. paljon muita tarvittavia osia. Sittenhän se laatu nähdään :)
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #15 : 07 Huhtikuu, 2012, 22:52:52 »
Eli akkutelineen tarkastus, onko sopiva omaan mieleen - check!

Tuli tähänkin kopuun tutustuttua ennen Compassin ostoa ja tästä akkutelineestä jauhetaan aika runsaasti tuolla Helifreakissä. KDE:n valikoimista taisi löytyä parempi versio, ei toki mikään ilmainen ole.

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #16 : 20 Toukokuu, 2012, 17:37:59 »
No niin, mainittakoon tuosta akkutelineestä kun siitä on jauhettu tässä ketjussa.

Akkuteline sinällään on tukeva ja asiansa ajava väkerrys. Ongelma on enemmän akkujen vaihdossa tuleva pikku "ylimääräinen" säätäminen jotta akut saa yhteen oikealle paikalleen. Ei suoranaisesti mikään ylitsepääsemätön ongelma, mutta sinä päivänä kun tuolla tullaan lentämään enemmän ja pakkoja vaihtaa, niin voi ruveta varmasti rasittamaan.

En todellakaan lähde tilaamaan KDE:n upgradeosaa... maksaa aivan liikaa. Sen sijaan aion tuunata tuon omalla tavallani:

Hommaan yksinkertaisesti hiilikuitulevyä akkutelineen puoleenväliin pystyyn, jossa akkusträpit on kiinni. Näin akut voi iskeä suoraan siihen kiinni molemmilta puolilta ja akut on aina keskellä sivusuunnassa. En tarvitse mitään pikavaihtotelineitä, mutta tuolla tavalla homma on tarpeeksi helppoa :) Ja ennen kuin joku ehdottaa kahden akun niputtamista valmiiksi pakaksi, niin se ei käy koska alkuun käytössä on T-Rex500:sen akut ja niitä käytetään yksitellen.
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #17 : 07 Elokuu, 2012, 22:42:26 »
Akkuteline asiaa kiinnostuneille.

Outrage tehnyt 12S setupille päivitysakkutelineen (jos linkki heittää helidirectin etusivulle, niin avaa linkki uudelleen. Tekee ainakin mun koneella välillä niin)



Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Heechee

  • Vieras
Vs: Outrage Fusion 50
« Vastaus #18 : 18 Elokuu, 2012, 14:45:55 »
Tuo akkuteline menee mukaan seuraavaan varaosatilaukseeni, jos mahdollista.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2014 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Helmikuu, 2011, 17:10:45
kirjoittanut mikael.forsstrom
Outrage Fusion 50

Aloittaja Heechee « 1 2 » Outrage Helicopters

25 Vastauksia
12997 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Elokuu, 2012, 14:30:12
kirjoittanut Heechee
27 Vastauksia
12411 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Syyskuu, 2011, 15:56:24
kirjoittanut Zenda
12 Vastauksia
8462 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Heinäkuu, 2012, 18:47:25
kirjoittanut Dumle
0 Vastauksia
2368 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Heinäkuu, 2012, 15:04:38
kirjoittanut Falconi