Kirjoittaja Aihe: Shuttle Plus  (Luettu 75122 kertaa)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #150 : 01 Heinäkuu, 2012, 19:21:32 »
Jos muute linkkien pituus on samat kuin manuaalissa, ja nuppi on suurinpiirtein sellainen kuin tänään kentällä mun koptrista kateltiin, niin sitten traveladjust- valikosta (en tiedä onko se futaboissa tuolla nimikkeellä) liikkeitä lisää servoihin, tai jos sekään ei riitä, niin siirtää työntötankoja servoista kauemmaksi.
Mulla on työntötangot noin 10.5mm servojen keskeltä mitattuna...
Edit: Manuaali haluaa tönärit 11mm päähä servon keskipisteestä. Katso sivut 29, 30 ja 31.
« Viimeksi muokattu: 01 Heinäkuu, 2012, 19:57:56 kirjoittanut Dutchman »

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #151 : 01 Heinäkuu, 2012, 21:23:22 »
Hankin itselleni tommoisen shuttlen valmis paketin mootorilla. Nyt yrittänyt takoa tota lapakulmia kohilleen. Linkistö on kaikki suorana ja silti en pääse kuin täydellä kaasulla kuin  tonne 6 asteeseen tikku keskellä 0 niinkuin ductman neuvoi. Nut mitetin mitä asetusta tarvisi mankasta muutaa.... itsellä loppuu tieto/taito. elikkä onko kellään tietoa tosta futaban t8fgs mankasta mitä pitäisi säätää jotta saan yläkulmat kohilleen. Itse ajattelin jos tota servon liikerataa pidentää niin miten toimisi ja onnistuuko? Tällä hetkellä perus asetus sen suhteen.
pitch curve tai end point kokeile noilla.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #152 : 03 Heinäkuu, 2012, 13:20:53 »
Lentääkö Japi76:sen Shuttle jo? Mikäli ne mixing armit nupissa (siis ne joista menee linkit lavanpitimiin) on liian löysällä, niin lapakulmat heittelee jonkin verran. Toisaalta niitähän ei voi laittaa myöskään liian tiukalle koska muuten ne jää jumiin.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #153 : 05 Heinäkuu, 2012, 10:36:30 »
Shuttle ei vielä lentokuntoinen. Edelleen kokelen hakea noita lapakulmia kohalleen nyt pääsyt asetuksissa tommoisiin tuloksiin 0% kaasu -5 astetta, 50% 0 astetta ja 100% 8 astetta. linkistöä ei ainakaan enään uskalla säätää. muuta kuin takaisin päin. Endpointi on näemmän tapissa kopterin puolesta joten niitä tarvisi säätää jopa pienemälle ottaa rojut kiinni. Mahtaako noi asteet jo riitää ?. Itsellä ei mitään käsitystä noista jutuista. Täytyy vissiin soitella tonne paremalle mestarille jos vaikka ehtisi katsoa noita juttuja joku päivä. Itse olisi kyllä kiva yritää säätää ne kohillen ja tota radiota kanssa tarvisi naputella niin paljon kuin itse pystyn. Tarkistukeen joka tapauksessa menee alan pitkäaikaiselle harrastajalle enne kuin itse kokeilen. Tänä kesänä kun edes oppisi leijuttamaan konetta niin olisi aika voitto.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #154 : 05 Heinäkuu, 2012, 11:03:27 »
Lisäytä edelliseen. tällä hetkellä saan nytten nupista ulos ton 12 astetta. Mikä on ton shuttlen minimi vaativuus tolla miinus puolla ohjeista luin että -5 ja maksimi tarvisi olla jotain 10. Elikkä noita maksimi arjoja yritän tällä hetkellä säätää. jonka jälkeen olis sitten ton setupin teko radioon.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #155 : 05 Heinäkuu, 2012, 11:15:06 »
Jos saat tällä hetkellä ton 12 astetta ilman bindaamsta, niin anna olla siinä. Mä säädin eilen omaani 9 asteesta 11 asteeseen, eikä siinä juurikaan lento muuttunut. Sulle riittää kyllä -5 astetta tuohon treenaamiseen varmasti.

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #156 : 05 Heinäkuu, 2012, 11:20:12 »
Olin säätänyt väärän servon endpointia. nut tulokset miinuksena 7 ja plussana noin 9,5. Nyt seuraavasi hakkaamaan tota settupia tonne lapakulma käyriin.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #157 : 05 Heinäkuu, 2012, 19:20:40 »
Nyt kone mun mielestä kunnossa. Joten tossa soittelin yhdelle tutulle joka saa tarkistaa asetukset ja suorittaa ensilennon.  Radion säätöt pitäisi kanssa olla jossain malissa mutta saa katsoa kelpaako.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #158 : 06 Heinäkuu, 2012, 07:11:34 »
Tänään sitten pitäisi olla kokeneenman harrastajan kanssa ensilento. Kohta vissiin pitäisi ruveta pakkaamaan tavaroita autoon. Akut ollut latauksessa yön yli joten virtaakin pitäisi olla tarpeeksi. Kaasukolvikin tuli sitten pakatuksi tonne pakkiin ei kyllä pitäisi olla käyttöä.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #159 : 06 Heinäkuu, 2012, 16:40:03 »
Ensimurheiden, ja gyron kanssa painimisen jälkeen päästiin starttailemaan, ja säätämään moottoria. Viimeisen säädön jälkeen, jolloin kopteri olisi luultavasti leijunut, loppui tietysti akku... No, seuraavalla kerralla lentää varmasti.

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #160 : 11 Heinäkuu, 2012, 12:18:13 »
Ajan vuokis kovailin tänään tohon radiolla ohjattavaan hehkuun liitimet. Jos vaikka jossain vaiheessa kytkisi paikalleen ja näkisi toimiiko. Tuossa linkki: http://koti.phnet.fi/konte/Kotisivut/rcglowpro.htm Itse hankin ton pro mallin.Lisäkäsi tein haaran normi hehkulle jos vaikka patteri menee tyhjäksi.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #161 : 15 Heinäkuu, 2012, 17:26:06 »
Tänään virallinen kunnon ensilento. Kiitoksia auttajille. Itsekin hiukan kokeilin, jännitys oli aika suuri. Pääasia et jotain sai tehdyksi ja leijuihan se jotenkin vaikka oma elämä sillä vieläkin oli :-[. No nyt vaan sikana treeniä lisää. Radiosta täytyy tutkia vielä toi hold asetus ja timerin juttu.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #162 : 15 Heinäkuu, 2012, 17:50:49 »
Joo, siitä se lähtee! Perän säätöjen jälkeen kopteri olikin testikunnossa. Harmi, että tänään Paattisilla oli tosi kosteata.Tiputa vain sitä kaasukäyrää, jos se vieläkin haluaa kiertää liikaa. Siihen leijutuksen treenaamiseen kannattaa käyttää aikaa, ja tietty toistoja kanssa.. Ihan hyvin se meni kuitenkin!

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #163 : 16 Heinäkuu, 2012, 17:27:18 »
Kyllä sen leijutteluhomman äkkiä siitä hoksaa. Tosiaan toistoa vaan alle niin hyvä tulee. Ja eikö ollut hyvä fiilis kun sai laitteet kannettua ehjänä kotiin? :)

Jetikan pitäisi olla näkemässä kun Paattisten kentällä vilisee Shuttleja :D
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #164 : 16 Heinäkuu, 2012, 19:32:25 »
Kyllä sen leijutteluhomman äkkiä siitä hoksaa. Tosiaan toistoa vaan alle niin hyvä tulee. Ja eikö ollut hyvä fiilis kun sai laitteet kannettua ehjänä kotiin? :)

Jetikan pitäisi olla näkemässä kun Paattisten kentällä vilisee Shuttleja :D

Hyvä fiilis tuli kun sai ilmaan. Leijuu kyllä aivan toisenlailla kun tossa simussa. Ja parasta että kone ehjänä kotiin ;D. Harjoittelemaan kyl tarvisi päästä, kelitkin melkein kohallaan...... Nyt näyttäis ainakin olevan tyyntä!
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #165 : 16 Heinäkuu, 2012, 20:01:59 »
Hyvä fiilis tuli kun sai ilmaan. Leijuu kyllä aivan toisenlailla kun tossa simussa. Ja parasta että kone ehjänä kotiin ;D. Harjoittelemaan kyl tarvisi päästä, kelitkin melkein kohallaan...... Nyt näyttäis ainakin olevan tyyntä!

On se vaan hauska tunne kun saa ekan kerran koneen ilmaan. Kyllä Shuttle leijuu melkein itsestään kunhan saa sen kunnolla säädettyä.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #166 : 17 Heinäkuu, 2012, 22:43:59 »
Järjestetään Shuttle miesten kokoontumis fly-in jossain kohtaa syksyä... ;D ;D

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #167 : 22 Heinäkuu, 2012, 11:15:26 »
Huomenna olisi tarkoitus mennä kokelemaan pikästä aikaa shuttlen leijutus harjoituksia. Toivon mukaan en riko mitään. Samalla jos saisi ton toisen sähkökopun lentokuntoiseksi niin pääsis ehtoosin treenaamaan tohon lähikentälle.....
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #168 : 23 Heinäkuu, 2012, 11:33:08 »
Pari tankillista sai ajetuksi tänään kentällä. yhdessä kohdassa puuska nappasi hiukan koneeseen kiinni, mutta säihkäduksen jälkeen kone alas nätisti ja päätin lopetta hommat sen jälkeen kun sika kylmä. Varusteena tuulitakki ei oikein riitänyt, pitkä paita olis tarvinnut, juijet ja lapaset lisäksi päällä jotta olisi tarennut..... Pääasia kone ehjänä kotiin. Kentällä muita ei ollut joten oli kyllä hyvä harjoitella yksinään.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #169 : 23 Heinäkuu, 2012, 15:40:36 »
Nyt huomasin tänään puhdistaessani konetta että änkkäri löysällä...... Mahtaikos kiristää ja laittaa sinne vaikka ruuvilukitetta? (mahtaikos kestää siinä) Vois samalla tarkistaa että kaikki muutkin ruuvit on kireällä!
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #170 : 23 Heinäkuu, 2012, 17:09:19 »
Ruuvilukite änkkärissä tuskin auttaa kun on niin kuuma paikka.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #171 : 23 Heinäkuu, 2012, 17:27:56 »
Pidemmät ruuvit, ja nylocit päihin.

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #172 : 23 Heinäkuu, 2012, 17:33:36 »
Hitto ruuvi olis pitkä.... nyloc ruuveja tarvisi ottaa töisä vaix kourallinen..... Tai sit tungen tota tasotiivistettä sinne mitä työkaverit moottoreihin laittaa. toimisi sekin jonkun näköisenä lukiteena, ainut kun ei tietoa lämmönkestosta.... Kai senkin näkis wurth sivuilta.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #173 : 23 Heinäkuu, 2012, 17:37:06 »
Et tartte tasotiivistettä, vaan putsaa hyvin pinnat ja sipase vaikka änkkärin pintaan hyvin ohut kerros epoksia ja sitten ruuvit kiinni.

Paikalla Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #174 : 23 Heinäkuu, 2012, 21:02:29 »
Jos pinnat ovat ehjät ei tartte tiivistettä eikä epoxia. Ei epoxista mitään haittakaan ole.
Muista kiristä ruuvit myös läpimänä, ne nääs venyy kun lämpenee. Näin on neuvottu ja toimittu ja on pelannu.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
6012 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2008, 23:01:02
kirjoittanut Vispilä
1 Vastauksia
2183 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Lokakuu, 2008, 21:26:52
kirjoittanut Happymen
10 Vastauksia
4033 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Helmikuu, 2009, 22:40:10
kirjoittanut JariN
Shuttle plus tasapainotus?

Aloittaja kromipuskuri Hirobo Nitro

5 Vastauksia
5616 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Joulukuu, 2009, 18:34:20
kirjoittanut JariN
3 Vastauksia
3330 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Syyskuu, 2010, 22:53:12
kirjoittanut Sammy