Kirjoittaja Aihe: Shuttle Plus  (Luettu 74581 kertaa)

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #50 : 31 Tammikuu, 2012, 15:17:23 »
Syksystä asti olen opetellut lentämään näillä vehkeillä. TREX 450s gf alkaa jotenkuten taipumaan taivaslentelyyn ja flippeihin. Nyt on kuitenkin alkanut kiinnostamaan nitrokopteri. Tämä Shuttle Plus 2 kiinnostaisi lähinnä hinnan puolesta, Sabesta kun saisi tuon OS 32-motin kanssa 280€. Mites mahtaa olla, riittäköhän tuossa tehoa pienimuotoiseen temppujen opetteluun? Vai katsoisiko suosiolla jotain muuta?
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa opa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #51 : 31 Tammikuu, 2012, 23:24:38 »
Itselläni oli kans shuttle eka kopteri jolla opettelin kopterointia ja tuli mätettyä ketoon useempaan kertaan. Nyt iski retroilu ja kaivoin romut nurkista ja tilailin osia sabesta shutleen (osat halpoja ja löytyy hyllystä). No se on halpa ja käy peruslentelyyn mut todella kankee jos vaikka vertaa siihen 450 rekkuun.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #52 : 31 Tammikuu, 2012, 23:32:05 »
Ehkä sillä Shuttlellakin selällään leijuttaa, mutta ei se ihan siihen käyttöön ole tehty. Viritysosien kanssa siitä voi saada aikaiseksi perinteistä Shuttle ZXX:ää muistuttavan vehjeksen, mikä oli jo ihan "kova peli".

Itselläni oli Nexus 30 jälkeen tuommoinen Shuttle+ ja kyllä sillä jonkin verran tuli ajettua, se tosin jäi leijuttelu ja taivaskaartelun jälkeen vähän pieneksi ja laiskaksi, ja lopullisesti tulikin tonttiin taidon ja tehon puutteen yhdistelmän takia.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #53 : 02 Helmikuu, 2012, 22:40:49 »
Sen verran mitä itse olen omaa kopukkaa vinguttanut, niin ainakin 32moottorilla "suoraan paketista oikeiden säätöjen jälkeen", olisi varmasti jonkun verran laiskempi kun mun 37 motilla varustettu Shuttle. Ehkä mun neulasäädöt ei hae sitä viimeisitä nyanssia, vaan varmuutta. 32 motilla uskoisin kopterin suoriutuvan invertti-harjoituksiin ilman mitään ääritemppuja.
Veikkaan, että parempaa räväkkyyttä originaaliin settiin saa päivittämällä puulavat parempiin.
Mun kopukka on kumminkin omaan peruslennätykseen todella kiva ja tosi vakaa. Suosittelen mielelläni ekaksi nitrokopteriksi jos ei heti halua parasta ja kalleinta laitosta hajoitettavaksi.
Perus kittiin lisättynä 37 moottori, ja nuppiin laakeri- ja prikkasatsi (ei hirobon oma!!!), niin erotus Shuttle ARF:iin ei varmasti pistä lompakkoa "matin" puolelle..
Jos ei valitse ARF:ia, vaan valitsee isomman moottorin niin joutuu tekemään vain yhden modifikaation runkoon että moottori mahtuu kopterin sisuksiin. Kyseinen moddaus vaatii noin max.20min lisäaikaa kokoamiseen, ja askarteluveitsen tai muun sopivan työkalun suorituksen onnistumiseksi. Mulla taisi olla säikeen alussa kuva tuosta rungon kalvamisesta..
« Viimeksi muokattu: 02 Helmikuu, 2012, 23:02:25 kirjoittanut Dutchman »

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #54 : 02 Helmikuu, 2012, 23:15:27 »
Suosittelen kanssa 37 moottoria mulla oli 30 Rapukassa ja toi 37 O.S moottori oli loistava.

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #55 : 08 Helmikuu, 2012, 22:14:08 »
Kyllä Shuttle 3D-ajoon kykenee siinä missä muutkin kopterit.Tämä asia on todistettu
jo 90-luvulla.Tampereen seudulla eräs kaveri väänsi Shuttlella kaikki manööverit.
Silloin ei ollut rattoreista,teerekseistä ,gaueista+muista kiinan vinguttimista
tietoakaan(onneksi) ;D

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #56 : 17 Helmikuu, 2012, 16:54:48 »
Piti käydä tänään Sabessa vain hakemassa 1/18 autooni akkua, mutta Dutchman saapuikin paikalle ja piti niin hyvän myyntipuheen Shuttlen puolesta, että pakko sellainen oli mukaan ottaa. Ostin siis pelkän rakennus-sarjan, joka lähtikin todella edukkaasti. Ostellaan muita roippeita sitten myöhemmin. Jää nyt vielä nähtäväksi, että otanko tuon 32 vai 37 moottorin, riippuu rahatilanteesta.

Tuosta retroilmeestä kyllä paljon plussaa :)
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #57 : 17 Helmikuu, 2012, 17:38:13 »
Jos sä KL haluat nähdä Shuttlen livenä ilmassa, niin todennäköisesti olen menossa huomenna paattisille torppailemaan koptereita. Voisin ottaa sitten senkin mukaan.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #58 : 17 Helmikuu, 2012, 18:22:22 »
Jos sä KL haluat nähdä Shuttlen livenä ilmassa, niin todennäköisesti olen menossa huomenna paattisille torppailemaan koptereita. Voisin ottaa sitten senkin mukaan.

Mielelläni näkisin Shuttlen ilmassa, mutta huomenna en valitettavasti pääse kun on työpäivä.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #59 : 17 Helmikuu, 2012, 21:05:41 »
Piti käydä tänään Sabessa vain hakemassa 1/18 autooni akkua, mutta Dutchman saapuikin paikalle ja piti niin hyvän myyntipuheen Shuttlen puolesta...

Jaa se olit siis sinä, kekä siellä Sabessa kiltisti kuunteli opastusta OEM-moottorista jne.

Mietinkin siinä tovin että, tuo on se Ductmanilainen, mutta kekäs tuo on. Tällänen ujo Tamperelainen tulee Turkuun ja tekee pyhiinvaellsusta Sabeen, niin ei uskalla kysellä ;)
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #60 : 17 Helmikuu, 2012, 23:23:59 »
Joo, en ole tänne oikein mitään kirjoitellutkaan kun olen vasta-alkaja näissä kopterihommissa. Koomista kyllä että samaan aikaan saapuu tämän shuttletopicin tyypit paikalle. Hyvin sai tietoa, kiitoksia siitä.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #61 : 17 Helmikuu, 2012, 23:35:03 »
Jos kahdesta suusta tulee samaa asiaa, niin edes toisen pitäisi olla oikeassa.. :)
Ensiviikolla sulla on tietty hankintalistalla se moottori, ja ehkä jotain pientä oheistuotetta..

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #62 : 18 Helmikuu, 2012, 10:49:31 »
Jos kahdesta suusta tulee samaa asiaa, niin edes toisen pitäisi olla oikeassa.. :)
Ensiviikolla sulla on tietty hankintalistalla se moottori, ja ehkä jotain pientä oheistuotetta..

Varmaan menee maaliskuun alkuun moottorin ja servojen hankinta. Täytyy myös kyttäillä tuota myyntipalstaa josko sieltä löytyisi Shuttlelle gyro. Arvaisikohan tuohon laittaa tuollaisen Orangen satelliittivastarin? Kun olisi ylimääräisenä.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #63 : 18 Helmikuu, 2012, 15:32:45 »
Itse jättäisin Orangen laatikkoon, ja valkkaisin täyden kantaman vastarin...

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #64 : 18 Helmikuu, 2012, 19:34:07 »
Hyvä Hyvä!! Saatiin taas yksi Shuttle-mies lisää ;D ;D

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #65 : 19 Helmikuu, 2012, 11:09:59 »
Hyvä Hyvä!! Saatiin taas yksi Shuttle-mies lisää ;D ;D

Tyttöystäväkin hyväksyi sympaattisen Shuttlen paremmin joukkoon kuin nuo 450-kopterit, vaikka viekin tilaa tästä pienestä olohuoneesta paljon enemmän. Eli Size Does Matter :) Tosin tuo koko ei ole oikein sille vielä hahmottunut kun se on vasta rakennusvaiheessa, heh.

Mutta joo, kasaus siis käynnissä. Noin kolmasosa kasattu, ainakin manuaalin mukaan. Viimeistely on kyllä hyvää, kaikki osat ainakin tähän asti ovat napsahdelleet hyvin paikalleen. Tietty nuo ruuvit olisivat voineet olla kuusiokoloja, saa käyttää aika paljon voimaa että menevät pohjaan asti. Meinasi viivästyä koko kasaus alkuun, kun ei ollut sopivaa ristipääruuvaria, mutta onneksi Leathermanissa olikin sattumalta juuri sopiva. Tosin Leathermanin kahva ei ole mikään maailman ergonomisin :) Alkuun nuo muoviosat vähän epäilyttivät, mutta tuntuvat olevan kuitenkin todella vahvaa tekoa.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #66 : 21 Helmikuu, 2012, 13:00:24 »
Kopteri alkaa olla konetta ja sähköjä vaille valmis. Pari M2 ruuvia sain pyöreäksi, vaikka oli kunnon ruuvari. Onneksi mulla oli noita RC Screwz:ejä, niin laitoin niitä tilalle. Linkkejä täytyy myös avartaa, jahka saan sellaisen työkalun hommattua.

Suositelkaas jotain (huokeita) servoja, jotka sopisivat tähän koneeseen. Entä myydäänkö jossain tuollaisia ns.Field Boxeja jossa olisi kaikki käynnistystarvikkeet yms. Ei tullut äkkiseltään vastaan kun koitin etsiä.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #67 : 21 Helmikuu, 2012, 21:00:25 »
Moro! Mun Shuttlessani on 4 kpl Futaba 3001 mallisia servoja.Pelittää ihan hyvin
eikä maksa maltaita.Perä servona on lekendaarinen Futaba 9254+Futaba 401 gyro
3001 servo on kuula laakeroitu vakioservo, ja on riittävä servo ominaisuuksiltaan
tähän kopteriin+muihin saman koko luokan koptereihin.


Onnitelut onnistuneesta kopteri valinnasta. ;D ;D

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #68 : 21 Helmikuu, 2012, 21:45:29 »
Moro! Mun Shuttlessani on 4 kpl Futaba 3001 mallisia servoja.Pelittää ihan hyvin
eikä maksa maltaita.Perä servona on lekendaarinen Futaba 9254+Futaba 401 gyro
3001 servo on kuula laakeroitu vakioservo, ja on riittävä servo ominaisuuksiltaan
tähän kopteriin+muihin saman koko luokan koptereihin.


Onnitelut onnistuneesta kopteri valinnasta. ;D ;D


Kiitoksia vaan :) Tuo servo minulta menikin ohi kun noita katselin, täytyykin käydä hakemassa tuollaiset servot nuppiin ja kaasulle.

Tänään olikin hieno keli käydä rakentelun lomassa ulkoiluttamassa T-Rexiä ja tuli huomattua, että auttaa kyllä kummasti harjoittelua kun on tilaa reilusti ympärillä. Että ehkä sitä voisi lähteä sinne Paattisille joku päivä. Tällä kertaa harjoittelin Rexillä vaakakierteitä ja hetken uskalsin leijuttaa selällään. Juuri kun pääsi lentelyn makuun, niin perään ilmestyi joku vika ja piti jättää koko homma sikseen. Mutta anyway, tuo 450-kokoinen häviää ärsyttävän äkkiä ainakin mun näkökentästä ja vaikea nähdä että miten päin se siellä menee. No onneksi tuo Shuttle on melkein puolet isompi :)
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #69 : 25 Helmikuu, 2012, 14:55:32 »
Mulla on kaikki servot Spektrum 6010, paitsi perää hoitaa 6040.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #70 : 27 Helmikuu, 2012, 22:26:10 »
Nuppiin ja kaasulle tuleekin Futaban 3010-servot. Gyroksi löytyi käytetty Futaban Gy611 sekä peräservoksi S9256. Varmaan joudun kuitenkin ottamaan sen 32-motin, kun sellainen ylimääräinen sopivaan hintaan Sabessa pyöri. Turhaan tästä väkisin mitään 3D-konetta alkaa väsäämään, harjoitellaan noita temppuja sitten Rexillä. Tulee halvemmaksi hajoittaa sitä :) Näillä näkyminen kone varmaan viikonlopuksi valmis, jos ei mitään takaiskuja tule.

Mistä muuten tietää että linkki on liian väljä? Kun herkistelin noita linkkejä ja toinen lavanpitimen linkki irtoaa sormilla kääntämällä aika pienellä voimalla.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #71 : 28 Helmikuu, 2012, 11:29:33 »
Silloin se on takuulla VÄLJÄ,ja pitää ehdottomasti uusia.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #72 : 28 Helmikuu, 2012, 12:02:58 »
Silloin se on takuulla VÄLJÄ,ja pitää ehdottomasti uusia.

[/quote

Okei, niin vähän ajattelinkin. Hyvähän niitä linkkejä on muutenkin olla varalla.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #73 : 28 Helmikuu, 2012, 18:48:22 »
Jep näin on.Tosiaan noiden linkkien herkistelyn kanssa kandee olla tarkkana
ettei herkistä liikaa.Onnittelut loistavasta servo valinnasta.
Varmasti hyvät, eikä nuokaan ole hinnan kiroissa ;D
Taidan hommata itellenikin tollaset(kevväämmällä) ;)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #74 : 29 Helmikuu, 2012, 21:27:36 »
Onko eka lento KL:än Shuttlella nähtävissä tulevana viikonloppuna? Jos on, niin missä?

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
5991 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2008, 23:01:02
kirjoittanut Vispilä
1 Vastauksia
2161 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Lokakuu, 2008, 21:26:52
kirjoittanut Happymen
10 Vastauksia
4020 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Helmikuu, 2009, 22:40:10
kirjoittanut JariN
Shuttle plus tasapainotus?

Aloittaja kromipuskuri Hirobo Nitro

5 Vastauksia
5577 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Joulukuu, 2009, 18:34:20
kirjoittanut JariN
3 Vastauksia
3311 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Syyskuu, 2010, 22:53:12
kirjoittanut Sammy