Kirjoittaja Aihe: Shuttle Plus  (Luettu 74583 kertaa)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #25 : 10 Marraskuu, 2011, 22:28:13 »
No joo, tarvitsee pähkäillä änkkäriä. Oliko sulla moottorin 32 vai 37? Onko Govia?
Jos huomenna pääsisi taas vihdoinkin koittamaan säätöjä lisää, ja ennenkaikkea nauttimaan uudesta värkistä! En mäkään mitään sen enempää lentää osaa, perus kasia ja silleen.. Uskon että Shuttle riittää nuihin kaarroksiin. Päivitys-osat on kyllä hävyttömän hintaisia, mutta oon ennenkin maksanut hölmöjä ostoksia... :)

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #26 : 11 Marraskuu, 2011, 08:51:44 »
Jep 37 Ossi on voimanlähteenä.Tehoa vähintäänkin riitävästi.Governoria ei oo mulla yhdessäkään polttiskopterissa.
Moottoria kun asentaa niin oikean puoleisesta runko puoliskosta joutui neulaventtiilin kohdalta sahaamaan pienen palan pois.
Kone on suunniteltu aikanaan 32 OSsille.37:ssa on neula alemmpana.Muuten pata istuu hienosti kopteriin ja ennen kaikkea teho eron
huomaa 32:seen verratuna takuulla.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #27 : 11 Marraskuu, 2011, 16:24:29 »
Noni! Shuttleen pääsin laittamaan käppyröitä mieleisekseni, ja hyvin tuo kopukka kyllä lentää! Ei ole kylläkään käännöksissä yhtä ärhäkkä kuin vaikka 500 Align, mutta syy taitaa löytyä perälavoista.
OS alkaa käymään koko ajan kevyemmin, koska tyhjäkäyntiä pitää laskea joka tankkauksessa. Kytkin ottaa mielestäni liian aikaisin kiinni, koska jo tyhjäkäynnillä nuppi haluaa pyöriä. Eiköhän tuokin asetu vielä kohdilleen.

Kaikenkaikkiaan hintaisekseen oikein kiva laitos. Suosittelen vaikka ekaksi polttiskopteriksi, jos sen pitää olla halpa ja polttis.
Miinuksena omasta mielestä on se, että tankki on piilossa. Kai siihenkin tottuu...
« Viimeksi muokattu: 11 Marraskuu, 2011, 16:26:23 kirjoittanut Dutchman »

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #28 : 11 Marraskuu, 2011, 18:18:36 »
Jep 37 Ossi on voimanlähteenä.Tehoa vähintäänkin riitävästi.Governoria ei oo mulla yhdessäkään polttiskopterissa.
Moottoria kun asentaa niin oikean puoleisesta runko puoliskosta joutui neulaventtiilin kohdalta sahaamaan pienen palan pois.
Kone on suunniteltu aikanaan 32 OSsille.37:ssa on neula alemmpana.Muuten pata istuu hienosti kopteriin ja ennen kaikkea teho eron
huomaa 32:seen verratuna takuulla.
Mitä lapoja olet Shuttlessa käyttänyt?

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #29 : 11 Marraskuu, 2011, 19:08:25 »
Tere!  SAB merkkiset kuitu lavat 550 milliset.Hyvin pelittävät ainakin mun Shuttlessa
Tuossa arffi Shuttlessa taitaa tulla 32 Ossi mukana.Teit oikean valinnan kun otit omasi
rakennus sarjana... sitä paitsi kun itte tekee saa mitä haluaa ja tietää ketä haukkuu.
Ainakin ite nautin koptereiden rakentelusta etenkin HIROBOIDEN Aahh :)


Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #30 : 11 Marraskuu, 2011, 20:03:28 »
Tere!  SAB merkkiset kuitu lavat 550 milliset.Hyvin pelittävät ainakin mun Shuttlessa
Tuossa arffi Shuttlessa taitaa tulla 32 Ossi mukana.Teit oikean valinnan kun otit omasi
rakennus sarjana... sitä paitsi kun itte tekee saa mitä haluaa ja tietää ketä haukkuu.
Ainakin ite nautin koptereiden rakentelusta etenkin HIROBOIDEN Aahh :)


Joo, ajattelinkin, että orkkikset puulavat on vaihtuneet joihinkin muun merkkisiin. No, mun kökkärä lentää ihan hyvin orkkiksillakin. Vaihdan jos on tarpeellista, eli torpin jälkeen.. ;D

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #31 : 11 Marraskuu, 2011, 22:49:06 »
Jep Jep ;D kyllä toki orkkis puu lavatkin pelittää.Itse aikanaan huomasin puulapoja käyttäessä että lapa urat oli
aina persiillään kun meni lennättämään.Liekö ilman kosteus/kuivuus asiaan vaikuttanut mene ja tiedä...
Ootko enemmän scale miehiä? Aattelin vaan kun tollasta hienoa chinookia rakentelet.Ite oon scale puolelle
kallistunut enämpi.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #32 : 12 Marraskuu, 2011, 16:12:32 »
Noniin.
Tänään hiottiin kaasukäyriä kohdilleen kierroslukumittarin kanssa. Normilla näytti olevan 1630 ja huiput idle2 2040. Manuaali sanoo että 2000rpm on maksimit.
Vähän lapauraakin on tänään ilmestynyt..
En ole mikään ihmeemmin skaala-ukko. Skaalakopat ovat kylläkin hienoja. Chinookin hankin hienon ulkomuodon, haastavuuden ja ison työmäärän takia. Kyllä mä siitäkin vielä työvoiton otan ja saan sen vielä lentäväksi. Taitaa kylläkin mennä ensivuoden puolelle...  :)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #33 : 17 Marraskuu, 2011, 19:03:50 »
Kytkin hajosi viime sunnuntaina. Toinen sakara katkesi. Taisi olla orastava syy kytkimen laahaamiseen. Takuuna sain uuden kytkimen SABE:sta. Kiitokset siitä Tonille! Kopteri on taas nipussa tulevaa ensitorppia varten.
Tuli vain mieleen, että jos tuonkin kikottimen olisi tilanut jostain ulkomailta, niin olisikohan takuu-kytkimelle tullut ekstra hintaa, ja pari tuntia meilien kirjoittamista..

Poissa Sami

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #34 : 17 Marraskuu, 2011, 21:16:05 »
Sabessa pelaa aina homma niin kuin pitääkin :) Mikähän tuon kytkin hajoitti? Näkyykö siinä valmistevikaa?
Samppa
12Z
Eagle 3 VPUS patterikone
Hämeenkyrö

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #35 : 17 Marraskuu, 2011, 21:57:58 »
Hieno homma että sait uuden kytkimen.Tosiaan kyllä Sabessa on hommat enemmän kun kohdallaan.
Kumpa vain kaikki harrastajat osaisivat sitä arvostaa...
Mielenkiintoinen asia tuo kytkimen särkyminen.Nykyinen kytkin limppu on paljon jytympi
kuin vanhan mallinen.Henki maailman juttuja... ::)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #36 : 17 Marraskuu, 2011, 22:14:11 »
Joo, tuollainen takuu-homma kyllä nostaa propseja, vaikka uusi kytkin ei olisikaan maksanut kuin 33€. SABE:sta saa muutenkin neuvoja ja palvelua..

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #37 : 17 Marraskuu, 2011, 22:28:10 »
Kytkin hajosi viime sunnuntaina. Toinen sakara katkesi. Taisi olla orastava syy kytkimen laahaamiseen. Takuuna sain uuden kytkimen SABE:sta. Kiitokset siitä Tonille! Kopteri on taas nipussa tulevaa ensitorppia varten.
Tuli vain mieleen, että jos tuonkin kikottimen olisi tilanut jostain ulkomailta, niin olisikohan takuu-kytkimelle tullut ekstra hintaa, ja pari tuntia meilien kirjoittamista..

Taitaa juurikin SABE olla ainut paikka Suomessa missä mullakin on takuu pelannut erinomaisen hyvin!

Muualla sitten taas ulkomaan kaupat ovat takuuasioissa vieneet voiton. Yleensä selvinnyt kahdella maililla, ja täältä postikulut esim. kiinaan on korvattu sitten varaosilla. Tietty aikaa siihen postitteluun menee paikasta riippuen, mutta sabe pois lukien ulkomailla on paremmin takuut luonnistunut, ainakin meikäläisellä.

Tälläisiä liikkeitä kuten Sabe sais olla joka alalla! On aina ilo asioida siellä!
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Sami

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #38 : 17 Marraskuu, 2011, 22:30:07 »
Ole varovainen, jos sinulla on jokin 5S lipo startterissa, ettei särje moottoria, kytkimen osia tai yksisuuntalaakeria. Onko tuo sinun Shuttle Plus 2 versio?
Samppa
12Z
Eagle 3 VPUS patterikone
Hämeenkyrö

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #39 : 17 Marraskuu, 2011, 22:43:03 »
On Shuttle Plus 2. Mulla on startterina 20v vanha MFA:n startteri, joka saa voimansa 12V akusta.

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #40 : 17 Marraskuu, 2011, 23:04:43 »
Moottorin/kytkimen on oltava suorassa kytkinkelloon nähden. Jos se on vinossa se saattaa särkeä kytkimen...
En kuitenkaan tarkoita että sinulla näin olisi, mutta tuli vaan mieleen...

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #41 : 17 Marraskuu, 2011, 23:41:22 »
Sinnehän se uudenkin kytkimen olake loksahti tiiviisti pesäänsä. Tasainen ruuvien kiristys lukitteen kera, ja loput onkin korkeammassa kädessä...

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #42 : 18 Marraskuu, 2011, 00:29:39 »
Niinhän se taitaa olla, ei sitä vinoon taida saadakaan vaikka yrittämällä yrittäis.
Ei ainakaan kovin paljoo... ;D

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #43 : 18 Marraskuu, 2011, 17:50:48 »
Uusi kytkin toimi oikein hyvin, mutta sitten kopteriin iski taas jokin häippä. Moottorin sammutuksen yhteydessä huomasin, että jokin oli mennyt pieleen ekan tankillisen aikana. Jotain mekaanista rahinaa tuli moottorista tai kytkinosastolta kun pyöritti pyrstöstä roottoria. Epäilin taas vauhtipyörän rentoutuneen irti akselista, tai moottorin siirtyneen liian ylös, että ottaisi kelloon kiinni.. Kopteri taas vaihteeksi pöydälle, ja vaimennin, neula ja oheisromut irti kopterista että saa moottorin tiputettua...
Eipäs ollutkaan vauhtipyörä irti! Ei myöskään näkynyt kellossa mitään jälkeä, että olisi päistänyt. En löytänyt mitään visuaalistakaan vikaa..
Motti takaisin paikalleen, ja tälläkertaa jätin noin 1mm motin manuaalin ohjearvoa alemmas. Uskon, että kytkin ottaa vieläkin nauhoihin 100% kiinni. Kopteri on taas nipussa, eikä kuulu mitään rahinoita, eikä muutakaan poikkeavaa/mystistä..

Koska näyttää siltä, että motin joutuu tiputtamaan joka lennätyssession jälkeen alas, niin pitäisikö alkaa pähkäilemään jotain pikalukituksia, että menisi vielä vähemmin aikaa irroittamiseen ja kasaamiseen.  ;D  Nyt sitä aikaa kuluu koko sessioon noin puolituntia, ilman osien vaihtoa..

Poissa Jetikka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #44 : 18 Marraskuu, 2011, 20:10:49 »
Oireet viittaa siihen että puhallin on ottanut kiinni puhallinkoppaan. Siitä tuo rahina
toden näköisimmin johtui.Ja kun kerroit laskeneesi moottoria alemmas...

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #45 : 18 Marraskuu, 2011, 20:36:25 »
Rahina oli sellainen metallinen, ja mukaan liittyi metallista "öljynpuute-vinkunaa". Veikkaan kytkimen päistämistä kelloon, koska moottorin tiputtaminen (todennäköisesti) poisti ongelman..
Ekalla kerralla kun vauhtipyörä oli rentoutunut, niin luulin että flekti otti koppaansa kiinni mutta sillä oli vielä ollut tilaa pyöriä vapaasti koska mitään jälkiä ei kopassa tai siivissä ollut. Olisikohan vauhtipyörä ollut auki silloin jotain 1-1.5mm/1kierrosta..
Huomenna pistetään jälleen romut tulille ja katsotaan onko taas motin tiputus-jumppaa edessä...  :D

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #46 : 19 Marraskuu, 2011, 16:02:54 »
Pöydällä laite toimi ilman mitään ongelmia, mutta taas ekan tankin (5.5min) aikana alkoi kopukka taas jotenkin puuntua. Otin koptrein alas, ja sama juttu, eli ylimääräistä kitkaa kytkinosastolla. Nyt aloin oikein pähkäilemään että missä se vika oikein luuraa, niin huomasin että moottori oli jotenkin siirtynyt sivuun, eli kytkin olikin mennyt vinoon!
Eli vaihteeksi pura ja kokoa, mutta tällä kertaa kenttäolosuhteissa!
Koneen ruuvit ovat jämtit reikiin joten sieltä ei apuja linjaamiseen saanut. Pakko oli ottaa viila käteen, ja alkaa avartamaan reikiä. Riittävän avartamisen jälkeen sain moottorin silminnähden suoraan, joten rojut nippuun lukitteitten kera ja kopteri tulille. Ekan 5.5min aikana en huomannut mitään ongelmaa, ja toisen taimerillisen ajoin täysillä kierroksilla ja täysillä lapakulmilla, eikä taaskaan mitään ongelmaa. Kait se sitten tuli kuntoon.
Ihan hienosti tuo laitos muuten kyllä lentää..

Poissa Sami

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #47 : 19 Marraskuu, 2011, 16:21:06 »
toisen taimerillisen ajoin täysillä kierroksilla ja täysillä lapakulmilla, eikä taaskaan mitään ongelmaa.
Tuohan kuulostaa melko räväkältä sisäänajolta ;D
Samppa
12Z
Eagle 3 VPUS patterikone
Hämeenkyrö

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #48 : 19 Marraskuu, 2011, 16:28:06 »
Tuohan kuulostaa melko räväkältä sisäänajolta ;D
Samppa

Noin gallona on sitä mottia nyt käytetty, ja huiput on idle2 2050rpm nupissa. Kaasukäppyrä on tuolloin max 68%. Taimerin voisi asettaa 10min. tuollaisella "kahvat kaakossa" lentämisellä.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Shuttle Plus
« Vastaus #49 : 20 Marraskuu, 2011, 17:23:11 »
Tänään tuli Shuttlea lennätetyä 7 taimerillista, eikä mitään ongelmaa kytkinosastolla. Elikkä kopteri tuli kuntoon.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
5991 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2008, 23:01:02
kirjoittanut Vispilä
1 Vastauksia
2161 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Lokakuu, 2008, 21:26:52
kirjoittanut Happymen
10 Vastauksia
4020 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Helmikuu, 2009, 22:40:10
kirjoittanut JariN
Shuttle plus tasapainotus?

Aloittaja kromipuskuri Hirobo Nitro

5 Vastauksia
5579 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Joulukuu, 2009, 18:34:20
kirjoittanut JariN
3 Vastauksia
3311 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Syyskuu, 2010, 22:53:12
kirjoittanut Sammy