Onnea poppis voitosta!!! Joidenkin mielestä se tarkoittaa vähintään eurosport treenin aloittamista.
Miniprotoksesta taisit saada olla se ensimmäinen joka ristuspultin sai poikki, voihan se olla siestan aikainen tuotos, onneksi ei mennyt isompia rikki. Nylock-mutterilla voi jättää sen viimeisen pinnistyksen pois, kuten tiedät mutta itse epäilen enemmän huonoa pulttia, siksi hienosti tuo sinun mini on noin muuten kasattu. Pyöriikin niin herkästi että itsellä ei koskaan.. kenties voisit jakaa kasausfilosofiaasi laajemmin että muutkin saisivat yhtä herkkiä minejä.
Heititpäs pari kovaa haastetta
Eli, ensimmäiseen, otin tänään hieman videoo eurosportin lentämisestä ja ois tarkoitus tosiaankin kokeilla noita eurosportin manöövereitä pikkuhiljaa... ottaen kuitenkin huomioon, etten ole uskaltanut vetästä edes luuppia oikeella kopterilla (simussa kyllä ja onnistuu hyvin).
Toi toinen haaste, eli MiniProtoksen herkistely...
Kasaaminen oli tämän kopterin osalta nopeaa muilta osin, paitsi juuri tuon herkistelyn osalta.
Kasasin kopteria ohjeiden mukaisesti kaikki ruuvit tooodella löysällä niin pitkälle, että jollain lailla yhdessä olivat servot, servopukit, runkolevyt, laakeripukit (laakereineen), pohjalevy, moottoripukki, akkuteline ja pääakseli.
Sitten pistin kopterin normaali asentoon pöydälle (lasi ois paras) ja rupesin hiljalleen kiristään ruuveja - aloittaen laakeripukeista. Kiristin pultteja vain vähän kerrallaan ja varmistin koko kiristyksen ajan, että pääakseli liikkuu todella pehmeästi ylös-alas ilman minkäänlaista jumittamista. Aina kun rupes pääakseli kanittaan, löysäsin viimeksi kiristämääni ruuvia takasin ja siirryin seuraavaan ruuviin. Kävin näin molemmat puolet läpi vähän niin kuin ristiin, mutta annoin pääakselin vapaan liikkumisen sanella ruuvien kiristysjärjestyksen.
Kun ruuvit oli kireellä ja pääakseli liikui herkästi ylös-alas, niin avasin ruuvit sitten yksi kerrallaan ja laitoin saman tien kiinni lukitteen kanssa (paitsi ne mihin ohjeessa sanotaan 'EI' lukitteelle).
Joo-o, oli se varsinainen ruuvinvääntö rojekti ja aikaa tuhraantu pelkästään tähän herkistelyyn sellanen 1,5 tuntia.
Kun kopteri oli sitten valmis, meni toi pää-akseli tiputtamalla paikalleen