Tänään 6 akkua 450 FBL:llä
INVERTED!!!Joo, tämä viikko on ollut todella upea kopterin lennättämisen opettelun kannalta niin Janilla kuin minulla. Lauantaina jälkikasvuni Jani 6v. veti kolmeen otteeseen nokka alapäin funneleita Trex-100:lla! Video ihan ekasta funnelin vetäsystä:
Itse lensin tänään 6 akkua 450 BL kopterillani ekaa kertaa INVERTED! Tämä toi lentämiseen aivan uuden ulottuvuuden
.
Oli pakko lopettaa tuohon 6 akkuun, kun aurinko rupes häviämään jo puiden taakse (kello 22:20). Eipä mulla ois ollut enempää akkujakaan, eikä siinä vaiheessa kiinnostanut laittaa gaattia hyrräämään.
Kaksi ensimmäistä akkua oli aivan hirveää räpeltämistä ja hetkittäisiä selällään leijutusta. Kaksi seuraavaa meni jo hieman hiffatessa miten homman pitäis pelittää ja kahdella viimeisellä akulla ei juuri pulssi noussut (ei se silti kovin eksoottisen näköistä inverted lentämistä ollut
). Parilla vikalla akullisella kopteri oli muutmaan otteeseen selällään yhtä mittaa sellanen 30 sekuntia ja osasin jo 'ohjata' sitä selkälennon aikana.
Niin, sai tuo 600NP myöskin 4 tankillista ilmaa lapojen alle - toimii kuin unelma. 2 ekaa tankillista lensin vielä Byronin 20% fuililla ja 2 seuraavaa itse sekoitetulla 20% fuililla mihin hain tykötarpeet Kärkkäiseltä. Kyllä tuo puhdas mixi 60% metukkaa, 20% Klotzia ja 20% nitroa toimii huomattavasti paremmin.
Niin, sekin vielä mitä monet odottavat tämän illan lentämiseltä, ei romua ei tullut