Tänään oltiin taas Nummelassa ja keli oli aivan uskomattoman hieno. Täysin tyyntä noin kello 14:00 asti, en jälkeen tuuli 'yltyi' ehkä noin 1m/s ja aurinko paistoi kunnes rupes vajoon taivaanrannan taakse.
Ekat lennot tänään ilman stabbarin tangon lisäpainoja ja aluksi tuntui hieman rauhattomalta, mutta parin akullisen jälkeen oli parempi lentää kuin eilen painojen kanssa.
Sain säädettyä ekaa kertaa kopteria lennon aikana ja käytettyä Idle kytkintäkin ilman ylimääräisiä sydämen tykytyksiä. Nyt Idle1:n kaasu käyrä on 85-85-85 ja Idle2:n vastaavan nostin tasaseen 100:een.
Idle2 tilassa on nyt tosi hyvä lentää tolla kiina ihmeellä (HK450GT).
GOM kävi myös opastamassa noparin ohjelmoinnissa ja sain piipitettyä sen taas hieman paremmaksi illalla kotona - lähinnä Timingin ja soft startin osalta.
Lentelin jo aika vauhdikasta taivaslentoa ja rupesin harjoitteleen lieviä pystykäännöksiä (ei vielä ihan pystyjä kuitenkaan
).
Sitten päätin kokeilla tuota flippiä... Idle2 oli kopterissa päällä ja moottorissa kierroksia 100%... Siitähän tuli piroflippi, mutta en tiedä tarkalleen miten sen sain aikaan
. KOne siis huusi 100% kierroksilla ja mun sydän ainakin 150% kierroksilla
. Sain kuitenkin pelastettua kopterin ja lentely jatkui.
Santtu ja Niko vähän ihmettelivät tuota 'liikettä' - ja kommentoivat "Nytkö jo rupeet piroflippejä tekeen???".
Aiemmin siis olen vain leijutellut ja mun mankan timeri on ruvennut piipittään 8minuutin kohdalla. Ei sitten tullut mieleen säätää eilisen jälkeen (7min) timeria vielä lyhyemmälle ajalle kun rupesin ajaan vauhdikkaampaa taivaslentoa ja 100% kierroksilla. Eihän siitä hyvää seurannut. Auringon laskiessa, ennen kuin edes mankka rupes piipittämään, nopari teki soft cutoffin onneksi suht lähellä maata enkä tajunnut nykästä holdia päälle ja tehdä (yrittää) autorotaatiota. Lavat raapas nurmea kevyesti jolloin vasta tajusin kajota holdiin. Kopteri päätyi kyljelleen jäätyneelle nurmelle. Saldona oli 3kpl hampaattomia HK900-servoja. Ei taida tykätä pakkasesta.
Kaiken kaikkiaan todella hyvä päivä. Opin säätään tuon mankan timerinkin huomattavasti pienemmälle. Näillä eväin on hyvä aloittaa vuosi 2012.