Kirjoittaja Aihe: Kopteripaketti HK-500?  (Luettu 66374 kertaa)

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #50 : 23 Marraskuu, 2011, 07:57:02 »
Hei, itelläkin olisi pieni kyssäri. Onko kellään konstia perän kireyteen. Eli perä ikäinkuin on vähän laiska ja kääntyy kyllä tökkimättä nyt kun rasvasin sen mut jotenkin tuntuu hieman raskaaltaa kääntää laidasta laitaan ja vaikka olen löysännyt kaikki ruuvit silti on raskas liikutella. kuminauhamainen siis, ikäänkuin olisi oikein kuivaa vaseliiniä siinä akselissa vaikkei niin ole. Mikä avuksi?
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #51 : 23 Marraskuu, 2011, 17:57:06 »
moi,

itsekin tässä olen hk500GT:tä kasaillut rauhassa, ja osia tulee aina silloin tällöin.

Kysymyksenä on tuo lepatusakseli ja paine- ja normaalit -laakerit ja koko roskan kireys.

Eli videoissa (Bob White step4-Blade Grip Installation) ja muissa on ollut että laitetaan kunnolla ruuvit kiinni,
kyllä se on ihan järkevää, mutta sitten noi (pää)lapojen kiinnittimet eivät liiku sulavasti, vaan muuttuvat kiriksi ja portaisiksi
Kun en löytänyt mistään muuta selitystä kuin että "näin ei saa olla", niin mikä tässä menee pieleen?

Varmaan jotain huonoa komponenttia, painelaakerit kenties? Liikaa painetta ja materiaali antaa periksi, vääntyy?

Ai niin vielä toinen kyssäri: Laakereiden puhdistus. tuossa yksi jannu otti jotenkin laakerista pölysuojan pois, ja
vaihtoi paremmat rasvat, ja kyllä sitten laakeri pyöri kuin ikiliikkuja. Tosin sitten saa puhdistaa jatkuvasti.
Kuinka näistä HK:n laakereista saa sen suojan pois? Varmaan google auttaa...


Olisikos vinkkejä. Trex-storeen tilausta oikeista osista?

Muuten tuntuu että osat ovat aikalailla ihan ok (noh swashplate on mitä on). Mielipiteelläni nyt ei ole katetta, mutta periaatteessa.

Aikamoinen harrastus tässä teillä,minulla? täytyy sanoa. Mutta on kivaa pikkuhiljaa rakennella ja tutkia ja ihmetellä.
Ei tässä ole mikään kiire.

UPDATE #1
Jaa tuolla HK:foorumilla on joku tehnyt selvitystä asiasta, ja ei pitäisi kiristää liikaa, vaan temppuilla ruuvilukitteen kanssa.
Vai onkos nuo kumit liian pitkiä, ja tekevät oman osuutensa väärin? Akselin paksuus on kyllä niin jämpti näihin osiin,
että ei pitäisi osien hötkyillä.


T: Jari

Ongelman aiheuttaa se, että HK:n lepatuskumit on liian pitkät ts. kun kiristät lavanpitimien ruuvit kiinni, kuten ne tietysti pitääkin, painavat lepatuskumit laakerit jumiin. Ongelma poistuu, kun hankit Rexän orkkiskumit täältä..

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #52 : 24 Marraskuu, 2011, 07:46:49 »
Itsellä on 3 kopterissa ollut järjestäänsä nupin yläosan heilumista. Akseli on suora eika vispaa mutta nupin yläpää vispaa. Onko tämä ihan "normaalia" ?
Ei varmasti ole vissiin.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #53 : 24 Marraskuu, 2011, 09:38:38 »
Itsellä on 3 kopterissa ollut järjestäänsä nupin yläosan heilumista. Akseli on suora eika vispaa mutta nupin yläpää vispaa. Onko tämä ihan "normaalia" ?
Ei varmasti ole vissiin.

HK:lle tuntuu olevan normaalia; omaan HK-450:een olen saanut vaihtaa (myös) hubin joka kerta kun nuppi ottanut hiukankin kipeää. Olisiko nuo sitä "HK:n räkäalumiinia", mistä on välillä ollut puhetta...
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #54 : 24 Marraskuu, 2011, 09:43:32 »
HK:lle tuntuu olevan normaalia; omaan HK-450:een olen saanut vaihtaa (myös) hubin joka kerta kun nuppi ottanut hiukankin kipeää. Olisiko nuo sitä "HK:n räkäalumiinia", mistä on välillä ollut puhetta...

kyllä se hubi vääntyy aidoissakin joka kerta jos vähänkin kovempi tälli!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #55 : 24 Marraskuu, 2011, 11:36:33 »
kyllä se hubi vääntyy aidoissakin joka kerta jos vähänkin kovempi tälli!

Entä jos otetaan juuri paketista? Ja joka ikinen on vispannut, niinkuin minun tapauksessani? Bad luck vai?
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #56 : 24 Marraskuu, 2011, 11:49:07 »
Entä jos otetaan juuri paketista? Ja joka ikinen on vispannut, niinkuin minun tapauksessani? Bad luck vai?

sitä saa mistä maksaa ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #57 : 24 Marraskuu, 2011, 14:19:32 »
sitä saa mistä maksaa ;D

Eli siis otetaan tää "ääääh, whatever" asenne ja ilmaan :D Tää ei oo edes vispilä, tää on huiska eikä mikään kopteri :D
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #58 : 24 Marraskuu, 2011, 14:24:57 »
Lainaus
kyllä se hubi vääntyy aidoissakin joka kerta jos vähänkin kovempi tälli!

No noita ei tarvii kun kattoo pahasti...

Lainaus
Eli siis otetaan tää "ääääh, whatever" asenne ja ilmaan

Juuri näin (tämän hintaluokan vehkeillä)  ;D Kunhan ei sivullisia vaaranneta.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #59 : 24 Marraskuu, 2011, 19:46:41 »
Jep, mä oon muutenkin yrittänyt pysytellä ihmisistä pitkällä kun lennätän kun ei sitä koskaan tiedä mihin se aina putoaa xD
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #60 : 27 Marraskuu, 2011, 13:17:41 »
No niin nyt on omakin kopu valmiina ja koelennettynä, on pakko myöntää että on ensimmäisen kerran käynyt niin hyvä tuuri ettei mun tarvinnut säätää enään mitään koelennon jälkeen. Linkit mittasin kasausvaiheessa ja nupin tarkistin. Vissiin tuli maanantai kappale kun nupissa oli oikeasti Locktitea joka paikassa. Peräpuomi oli torque-tuubi versio mutta onneksi sain sen sisältä ne laakerit pois. Muuten jälki oli hyvä ja kopterissa tuli kaikki tarpeellinen. Olen positiivisesti yllättynyt. Setuppi on seuraavanlainen: Aeolian 1650kv outrunner moottori, turnigy 85A säädin, INO-Lab nuppiservot, Futaba GY520 gyro ja Goteck peräservo, flysky 2.4ghz lähetin ja vastaanotin, Flysky 9ch 2.4 ghz lähetin, 2x6sp 2650mah turnigy akkua ja 1x5sp 3600mah rhino akku.
« Viimeksi muokattu: 27 Marraskuu, 2011, 13:20:16 kirjoittanut jamppa991 »
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #61 : 27 Marraskuu, 2011, 14:19:59 »
Minkäs hintane tämmöne HK 500 on lentokuntoon saamiseks?

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #62 : 27 Marraskuu, 2011, 16:55:55 »
Mä ostin osan käytettynä mutta lentoon saa 250€ yhteensä.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #63 : 27 Marraskuu, 2011, 17:33:02 »
joo, suunnilleen noin se on. Tämä paketti maksoi minulla 280 daalaa. Mukana oli myös Flymentorin boksi.

9975    HK-500GT 3D Electric Helicopter Kit    
13422    HKS-9257 High Speed Servo 4.5kg/ 25g/ 0.07se    3    Reserved    
9802    Futaba/JR Connector caps (5pcs/set)    1    Reserved    
9391    Turnigy MG930 Digital Metal Gear Servo 3.6kg    1    Reserved    
10092    Flymentor 3D helicopter stabilisation System    1    Reserved    
10561    Extra Length Cardboard Box and Packing 439g    1    Reserved    
11044    Turnigy R/C Helicopter Pitch Gauge    1    Reserved    
3727    TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller    1    Reserved    
11181    Turnigy 500 H3126 Brushless outrunner 1600KV    1    Reserved

Itselläni olevaan laadukkaampaan KDS-500 II:een verrattuna KingKonki on parempi varaosiensa saatavuuden vuoksi ( vaikka toki siihenkin niitä saa).
Kopu alkaa olla ainakin puoliksi Alignia. Minähän kun en koskaan tee torppeja ;D
« Viimeksi muokattu: 27 Marraskuu, 2011, 17:36:34 kirjoittanut jekuusi »
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #64 : 27 Marraskuu, 2011, 18:48:06 »
Joo, en tiedä täällä porukka on puolesta ja vastaan ja ehkä suoraansanottuna jotkut ovat turhankin merkkiin paneutuvia. Mikä muu ei mukamas ole kelvollista kuin merkki osa. Mitä olen foorumia lueskellut niin osa on jopa niin negatiivisesti asennoitunut että "haukkuu" tietämättään edes! Tyyliin: Kiinakopiot on ihan surkeita ja kelvottomia vehkeitä, en ole ikinä ostanut enkä osta. No mistä sitten porukka tietää et ne olis surkeita jos ei ole omistanut. Järki kaikessa, osat saattavat olla huonosti viimeisteltyjä tai jotkut jopa kelvottomia mutta sehän vaihdetaan kelvolliseen ja thäts it. Itse en ole vielä "Aitoa" omistanut mutta viitisen kappaletta kiinakopioita tontannut :)

Ja voin sanoa että hyvin ne on siihenki asti lennellyt kunnes itse olen mokannut :)
250€ eurolla voi saada jo HK500 ilmaan asti järkevästi.

Pistäkääs porukka vähän tietoa omista HK500 vähän tietoa: heikot kohdat, tarkistettavat kohdat useiden lentojen jälkeen jne.
Itse voisin sanoa että: -oli liian pitkä peräpuomi/ tai lyhyt hihna
-Perä vähän jumissa en tiedä miksi vieläkään mutta ei niin jumissa ettäkö näkyisi lennossa epävarmana ( Hyvin headinholdi pitää)
-Kasausvaiheessa kaikki paikat oli kuivat laakereita myöten ( vissiin oli rasvaprässi rikki, kun mun vehjettä valmistettiin )

Muuta ei ollut kaikki oli suorassa ja linkit oli hyvät.

P.s pahoittelen lievää avautumista koskien kiinalaisia kopioita, muutaman aiheen innoittamana syntyi vaan tarve purkaa ajatuksia :D
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #65 : 27 Marraskuu, 2011, 18:56:30 »
Joo, en tiedä täällä porukka on puolesta ja vastaan ja ehkä suoraansanottuna jotkut ovat turhankin merkkiin paneutuvia. Mikä muu ei mukamas ole kelvollista kuin merkki osa. Mitä olen foorumia lueskellut niin osa on jopa niin negatiivisesti asennoitunut että "haukkuu" tietämättään edes! Tyyliin: Kiinakopiot on ihan surkeita ja kelvottomia vehkeitä, en ole ikinä ostanut enkä osta. No mistä sitten porukka tietää et ne olis surkeita jos ei ole omistanut. Järki kaikessa, osat saattavat olla huonosti viimeisteltyjä tai jotkut jopa kelvottomia mutta sehän vaihdetaan kelvolliseen ja thäts it. Itse en ole vielä "Aitoa" omistanut mutta viitisen kappaletta kiinakopioita tontannut :)

Ja voin sanoa että hyvin ne on siihenki asti lennellyt kunnes itse olen mokannut :)
250€ eurolla voi saada jo HK500 ilmaan asti järkevästi.

Pistäkääs porukka vähän tietoa omista HK500 vähän tietoa: heikot kohdat, tarkistettavat kohdat useiden lentojen jälkeen jne.
Itse voisin sanoa että: -oli liian pitkä peräpuomi/ tai lyhyt hihna
-Perä vähän jumissa en tiedä miksi vieläkään mutta ei niin jumissa ettäkö näkyisi lennossa epävarmana ( Hyvin headinholdi pitää)
-Kasausvaiheessa kaikki paikat oli kuivat laakereita myöten ( vissiin oli rasvaprässi rikki, kun mun vehjettä valmistettiin )

Muuta ei ollut kaikki oli suorassa ja linkit oli hyvät.

P.s pahoittelen lievää avautumista koskien kiinalaisia kopioita, muutaman aiheen innoittamana syntyi vaan tarve purkaa ajatuksia :D

Tässä omat kokemukset:
Peräpuomi on liian pitkä kun hihna on sisällä sekaisin. Kun siinä ei varmasti ole kierteitä, autorotaatioratas pyörii hyvinkin herkästi.
-Rasvaa koneeseen.
- yhden kerran perä petti ja kopu tonttiin pyörien. Vika saattoi kylläkin olla aikaisemmissa torpeissa ja siksi peräroottorin akseli oli vähän väsynyt.
- Jotain kummaa tapahtui viimeisessä torpissa, jossa ilmeisesti nupista irtosi ilmassa jotakin..linkit?.. ??? ;D

Lentää ehjänä rauhallisesti ja tasaisesti. Ihan kiva peruskone.
« Viimeksi muokattu: 27 Marraskuu, 2011, 18:59:12 kirjoittanut jekuusi »
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #66 : 27 Marraskuu, 2011, 19:31:29 »
Tuota lyhyttä hihnaa on "maailmalla" esiintynyt paljonkin, myös allekirjoittaneella, eli puomi on oikean mittainen, mutta hihna ei. Sekin korjaantuu orkkishihnalla (Align).

Poissa Aaro

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #67 : 27 Marraskuu, 2011, 20:21:55 »
Jep,

HK-500GT on tommoiseen sunnuntai- ja maanantailennättelyynkin ihan soiva peli - varsinkin kun ei paremmasta tiedä. Läjässä on pysynyt eikä sitä kuuluisaa kynnellä veistettävää alumiiniakaan ole tullut vastaan. Liian lyhyt perähihna korjaantuu n. 2 min ähräyksellä kun pidentää sitä peräputken päässä olevaa uraa pari milliä vaikkapa viilalla. Joka tapauksessa hihna kannattaa säätää sillä putken pituusasemalla sopivaksi, eli säätövaraa on syytä olla jos noissa remmeissä on sitä luonnollista heittoa.

Aaro

Tuota lyhyttä hihnaa on "maailmalla" esiintynyt paljonkin, myös allekirjoittaneella, eli puomi on oikean mittainen, mutta hihna ei. Sekin korjaantuu orkkishihnalla (Align).

Poissa speed

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #68 : 28 Marraskuu, 2011, 13:38:02 »
Sain kanssa oman HK 500 CMT kopun ilmaan pariviikkoa sitten.

Omassa kopussa oli liimat nupissa ja muutenkin ihan ok tehtaan jäljiltä.
Mutta jos hyvää niin huonoakin, alkuperäiset linkin oli ihan ämpärimuovia. Vaihdoin linkit ja niiden tangot alikilin varaosiin.

Linkkejä ja koppaa lukuunottamatta on ihan ok kapistus.

500 alignia en oo koskaan omistanut, mutta 450 kyllä. Oma hk450 lentää ihan samalla lailla kuin alkuperäinenkin joten oon kyllä ollut tyytyväinen näihin budjettikoneisiin.  ;D
Nykyiset: Hbk3, CopterX 450, Hk450, HK500CMT, Blade mCPx V2
Entiset: 2x Zap 400, T-rex 450, HT Raptor 50

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #69 : 06 Joulukuu, 2011, 20:31:41 »
Tuossa ilmeni swashplate väljys. Oli sisäosan metallit väljistynyt ja swashplate heiluu vähäsen. Korvaan Align osalla.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #70 : 06 Joulukuu, 2011, 22:31:15 »
Omassani oli koppa valmiiksi hajalla, joten olen lentänyt ilman sitä. Perä heilui kuin sekopäinen tuuliviiri, mutta se korjaantui lopulta melkoisen säätörumban jälkeen. Vieläkin nokka hiukan nyökkii, johtuneekohan liian jyrkistä lapakulmista?

Kyllähän Kingkonki ihan hyvin lentää eikä edes pahemmin tärise. Yllätyksekseni nupin työntötangot oli säädetty tarkasti oikeisiin mittoihin (!). Halpa mutta hyvä tälläiselle aloittelijalle. Melkoinen määrä osista taitaa olla ämpärimuovia ::)

Tänään tuossa Selkämerellä puhalteli 12 metriä sekunnissa ja täällä kaupungissa jotain 4-6 metriä maan pinnassa ja ylhäällä niin, että huh huh. :o. Edelleen ehjänä ja näköjään pystyy puskemaan kovempaankin vastatuuleen helposti. Eilen tuli kuvattu Keski-Porin kirkkoa "HD-kameralla", jossa riittää yhtä paljon optisia virheitä, kuin mitä myyjä lupaa pikseleitä.
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #71 : 07 Joulukuu, 2011, 06:59:57 »
nyökkiminen, johtunee liian pienistä nupin kierroksista jos siis leijussa näkee että "nyökyttelee" ylös-alas perää/nokkaa

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #72 : 07 Joulukuu, 2011, 07:05:20 »
nyökkiminen, johtunee liian pienistä nupin kierroksista jos siis leijussa näkee että "nyökyttelee" ylös-alas perää/nokkaa
Just näin. Mulla oli ihan sama ongelma HK450GT:ssä. Siinä oli aluksi suht lineaarinen kaasukäyrä ja täällä foorumilla sain neuvoa kaasukäyrän muuttamiseksi 45-80-80-80. Johan loppui nyökkiminen ja lento on niin tasaista kun vain minun ohjastamana voi olla. ;)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #73 : 07 Joulukuu, 2011, 09:37:09 »
Pitäiskö koittaa kans  tota käyrää? Mulla taitaa olla käyränä 0 25 70 90 100
Ja niistä työntötankojen pituuksista sen verran että mullakn oli oikeissa mitoissa. Joku tarkkanäppi on ruuvannut.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #74 : 07 Joulukuu, 2011, 10:11:35 »
Huono käyrä tuommonen, nosta heti vaikka 0 - 50 - 55- 60- 100
itse tykkään vastaavasta rosentit pitää hakea itselleen mieluisaksi... toiset tykkää juuri käyttää käyrää joka on esim 0 - 70 - 70 -70 - 70.

Mutta kierroksia tarvit lisää kuitenkin, perän käytöski voi muuttua.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz