Kirjoittaja Aihe: JR Sylphide E12  (Luettu 15758 kertaa)

Poissa Einari Lindberg

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry
JR Sylphide E12
« : 01 Kesäkuu, 2011, 21:23:02 »
Pistetääs vähän JR kopteria Suomen taivaalle, ollu aika hiljaista tässä osiosssa. ei taida suomessa kovinkaan montaa JR kopteria tulla vastaan, ainakaan käyttöpelinä.
Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry

Paikalla ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #1 : 01 Kesäkuu, 2011, 21:32:10 »
Herrajee!

Tämä Sylphide on vähän niinkuin taruolento, juttua on mutta kukaan ei ole nähnyt.

Sarjassa Henkseli TDR, mutta  tarunhohtoisempi.

Kuvia ja muuta tänne, pliis.
Nothing

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #2 : 01 Kesäkuu, 2011, 21:58:29 »
Nonnii tosta paljo kuvia ja kertomusta ja sitte jos vielä kertosit että paljo köyhdyit ja paljo tulli makso.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #3 : 01 Kesäkuu, 2011, 22:01:37 »
mistä tuon tilasit?
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Paikalla ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #4 : 01 Kesäkuu, 2011, 22:24:07 »
Kokkalan Janin piti tällainen tilata joskus pari vuotta sitten mutta sitten laittoi pillit kokonaan pussiin ja se homma jäi.

Sylphidehän on muutaman vuoden vanha mutta koska JR hinnoittelee itsensä pihalle, ei näitä suomessa nähdä.

EDIT: Niin, silloin taannoin oli kyse nitrokoneesta, tämä lienee alunperinkin sähkölle tehty joten periaatteessa kyse on eri koneesta.
« Viimeksi muokattu: 01 Kesäkuu, 2011, 22:28:07 kirjoittanut ropellihattu »
Nothing

Poissa Einari Lindberg

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #5 : 01 Kesäkuu, 2011, 23:12:52 »
Tarkoitus oli alun perin laittaa vastaavaa hiroboa suomesta ostamalla, mutta kun hirobo on hinnoitellut itsensä pilalle (ainakin suomessa ja mulle) niin tämä oli parempi vaihtoehto ja vähän erilainen. Kun kopteria katselin niin suomalaiselta maahantuojalta ei ainakaan saanut valmista sähkövehjettä, joten olisi tullut hintoihin ostaa sähkökonversio erikseen. Nyt valmista sähkö eaglea saa ainakin world of helistä josta myös tämän sylphiden tilasin. Lista hinta on hirobolla ja JR:llä sama world of helissä. Toimitukseen meni 5 viiikkoa aikaa. Kaikki sähköt on valmiina ja kuvia tulee, enköhän huomenna ala kasaa. Tämä paketti sisältää kaiken paitsi päälavat.
Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #6 : 02 Kesäkuu, 2011, 09:51:13 »
Moikka,

Hienon kopterin olet hankkinut, onnittelut! Olen nähnyt näitä laitteita viimeksi Göteborgissa ja hienostihan tuo lentää. Ilmeisesti Norjassa on aktiivinen maahantuoja (HeliZone?) joten ainakin sinnepäin on noita laitteita rantautunut. Suomessa luotetaan Hiroboon kun varaosia saa nopeasti ja muutenkin Tonilla on euroopan paras palvelu, JR maahantuonti jos olisi Tonilla niin...

Sähkö E3 esiteltiin vasta juuri, ja kopteria tulee saamaan kohta myös Suomesta. Saksassa on ollut myynnissä jo aiemmin niiden oma konversio mutta sen moottoripukki ei ole ollut Hirobon oma. Meillekin tuli vielä tuo polttisversio ja nyt onkin ylimääräisiä polttisEaglen osia paljon, jos joku tarvitsee esim runkolevyjä.

- Jukka
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Einari Lindberg

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #7 : 02 Kesäkuu, 2011, 10:06:31 »
Siis world of helistä on saatavina sitä oikeaa sähköversiota, ei mitään konvertoitua. varmaan ollu jonkun 3-4 viikkoa jo.
Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #8 : 02 Kesäkuu, 2011, 20:51:33 »
Ihan samasta kopterista on kyse, siinä sähköversiossa on vaan jo valmiiksi mukana se konversiokitti ja polttisosat puuttuu. Se esiteltiin vasta joku viikko sitten jollain messuilla, eli kovin kauan ei ole ollut vielä saatavana, varmaan joitakin viikkoja tosiaan.

-Jukka
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Einari Lindberg

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #9 : 02 Kesäkuu, 2011, 23:31:12 »
Tässä olisi päivän saldo
Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry

Poissa Einari Lindberg

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #10 : 09 Kesäkuu, 2011, 12:24:32 »
Suurin osa sähköistä on asennettu ja seuraavaksi pääsee keskittämään linkistöä. Linkistön vivut saa lukittua nollakohtaan mukana tulleilla pinneillä. Linkistösssä ja rungossa on reijät joista työnnetään pinnit läpi. Servoiksi valitsin nuppiin Futaban S9252. Alunperin valitsin säätimeksi castlen 120 ja erillisen regun lipo akulla, mutta käänsin takkia ja vaihdoin ne kontronikkiin ja rinnallle pikkuinen Ni-Mh akku, niitä odotellessa.
Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry

Poissa sarama

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #11 : 09 Kesäkuu, 2011, 16:44:58 »
Ihanan kallista... :P
Tavara vaihtuu niin nopeesti,ettei ehi tänne päivittää

Poissa Einari Lindberg

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #12 : 14 Kesäkuu, 2011, 21:29:51 »
Sylphide on säädintä ja vastarin vara akkua vailla. Ainut pieni pettymys on ettei Turnigyn 5000 akut mahdu kyytiin korkeuden suhteen. leveyttä kyllä on vaikka muille jakaa. Asia tosin korjautuu erikseen hankittavilla palikoilla koilla akkujen kiinnitys levyä saadaan alemmas. Itse päädyin hankkimaan Funtecin valmistaman kiskoston, jolla akut tulevat alemmas ja ne voidaan irroittaa näppärästi pohjan kautta, jolloin ei tarvitse koppaa irroittaa akun vaihdon yhteydessä.
Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry

Poissa Einari Lindberg

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #13 : 25 Kesäkuu, 2011, 21:14:13 »
Ei pitäisi olla päärattaan kestävyyden kannalta ongelmia, kuvassa Hirobon ratas vertailun vuoksi.
Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry

Poissa Einari Lindberg

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #14 : 30 Kesäkuu, 2011, 23:54:28 »
Nyt se olisi lentokunnossa. Ajoakut on vielä väliaikais asennuksella, ennen kuin päivitys osat saapuu.
Jämsän seudun Lennokki-Äijät ry

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #15 : 01 Heinäkuu, 2011, 11:12:33 »
Huomio,

tuo Align hook'n loop sträppi olis kyllä syytä vaihtaa punaiseen JR Propo strappiin;)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Paikalla ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #16 : 01 Heinäkuu, 2011, 12:19:01 »
Ei pitäisi olla päärattaan kestävyyden kannalta ongelmia, kuvassa Hirobon ratas vertailun vuoksi.

Helical-hammaspyörä vaatii suuremman pinta-alan koska se ei kestä yhtä paljon kuormaa kuin suora hammastus. Myös tehokkuus on hieman suoraa huonompi. Etuna on sitten se äänettömyys. Esimerkkinä auton peruutusvaihde versus eteenpäinvaihteet.

Mutta on se silti parempi ja hienompi kuin hirobon ratas... :P
Nothing

Poissa Tero

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #17 : 01 Heinäkuu, 2011, 13:42:33 »
Asia on juurikin päinvastoin. Vinohampaisen pyörän kuormitettavuus on parempi kuin suorahampaisen, koska rynnössä on aina useampia hampaita ja kuorma ei tule hampaalle yhtäkkiä. Äänettömyys tulee samoista tekijöistä, koska värähtely on tällöin vähäisempää.
JR on pelannut tässä tapauksessa varmanpäälle ja hyvä niin.

-Tero
Gaui X7, Mini Vbar
Graupner NH90 EP
SDX EP, BeastX
JR PCM 9X
FIN-3861

Paikalla ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #18 : 01 Heinäkuu, 2011, 20:54:58 »
Asia on juurikin päinvastoin. Vinohampaisen pyörän kuormitettavuus on parempi kuin suorahampaisen, koska rynnössä on aina useampia hampaita ja kuorma ei tule hampaalle yhtäkkiä. Äänettömyys tulee samoista tekijöistä, koska värähtely on tällöin vähäisempää.
JR on pelannut tässä tapauksessa varmanpäälle ja hyvä niin.

-Tero

Olet oikeassa, harhauduin hieman. Helical tuottaa akselin suuntaista voimaa joka aiheuttaa ongelmia mm. Sähkömoottoreiden laakereissa.

Olen pahoillani virheellisestä informaatiosta...
Nothing

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #19 : 01 Heinäkuu, 2011, 21:16:22 »
Pääsin tänään sitten kokeilemaan Sylphideä ja tuntui nopealla testillä varsin hyvälle laitokselle. Muutoinkin laatu miellyttää silmää tuossa koneessa  ;)
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #20 : 01 Heinäkuu, 2011, 21:23:31 »
On todella hieno kopteri!! Mistä tuollaisia on tilattu?
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #21 : 01 Heinäkuu, 2011, 22:39:30 »
No niinku Jukka sano ni jos Sabesta sais noita ni varmaan niitä olis enemmän  isoja koptereita ei paljo kannata ulkomailta tilata ku tulliin menevät varmasti ja sitte ne varaosat tuleeko ajoissa? Niin ja mä laittasin ton nitrolla ;D

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #22 : 01 Heinäkuu, 2011, 22:58:07 »
No niinku Jukka sano ni jos Sabesta sais noita ni varmaan niitä olis enemmän  isoja koptereita ei paljo kannata ulkomailta tilata ku tulliin menevät varmasti ja sitte ne varaosat tuleeko ajoissa? Niin ja mä laittasin ton nitrolla ;D


Tosin aika monessa tapauksessa tulevat halvemmaksi vaikka tulliin jäisivätkin. Fast lad on hyvä esimerkki kuinka nopeaan tulee ulkomailta, viikossa on yleensä osat kädessä.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #23 : 01 Heinäkuu, 2011, 23:00:11 »
No niinku Jukka sano ni jos Sabesta sais noita ni varmaan niitä olis enemmän  isoja koptereita ei paljo kannata ulkomailta tilata ku tulliin menevät varmasti ja sitte ne varaosat tuleeko ajoissa? Niin ja mä laittasin ton nitrolla ;D

On kyllä silmiä hivelevän hieno mekaniikka!!
Tarttee kysellä Tonilta lisää...  No mä en ainakaan tällä hetkellä halua plarata noitten "mämmien" kanssa, eli bensa ja akut riittää mulle.
JR11X. Hirobo: Chinook, Lama, 2kpl Shuttle, Freya. Vario: Bell 47. Trex: 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. Goblin 500. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale.

Poissa okallio

  • Pro torppari
  • ****
Vs: JR Sylphide E12
« Vastaus #24 : 01 Heinäkuu, 2011, 23:37:08 »
Ehkä offtopikkia...

Ruottin www.rcheli.se palstan myyntipuolella on ollut pari viikkoa myynnissä E12 hintaan 8900 kroonaa. Kylläkin konversiokitillä tehty.