Kirjoittaja Aihe: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X  (Luettu 12337 kertaa)

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« : 15 Huhtikuu, 2011, 21:40:58 »
Nyt on sit eka tiesikkaradio käsis ;D ja aika melkoista säätämistä ollu 3-4 päivää
ja ei viäläkään tiiä mitä mikin namiska tarkoittaa ja mitä käytännös tekee ::)

Manuskaa luettu ja kaikenmaailman infoo haettu täältä ja muualta,niin voitte uskoo et on äijä sekasin ;D

Perän kans tappelin(siis tappelin ;D) pari päivää.Säätelin gyroo,asettelin peräservoo,armia 90 kulmaan
aika tommosta perus juttua kun oli viä Eskyn vastari ja orkkis mankka niin ei mitään ongelmia ollu,mut nyt niitä piisaa :D

No perän sain asettuun aika kohdilleen(omasta mielestä,ei viä yhtään testilentoo 8)) mulla on tommonen testipenkki niin näkee suht hyvin ton perän käytöksen
Toi Eskyn gyro alko pitää tossa 70 kohdalla sieltä gyrosens valikosta.

Sen jälkeen nupin kimppuun sekin jotenkin kohdilleen.Armit 90,swassi suoraan,linkit ok,lapakulmat kohilleen,mut oli tahkoomista :D
Tuntu et joutu koko kopterin säätään uudestaan kun vaihto vastarin ja ton mankan ??? ;D

Testipenkis lapaura kohdilleen ja kaikki näytti hyvältä ;D

Nyt illalla oli pakko käydä kokeillemas miltä tuntuu(jännitti ihan samperisti ;D)
Mankkaan virrat ja kopuun kaasua mut ei nouse vaikka kaasu täysillä ??? ??? ???
Joten viisaat nyt tarttis apuja.
Onko liikaa miinuskulmia vai mikä juttu/ tai namiska multa on jääny huomaamatta.
Itellä ei mitään hajuakaan joten neuvot aika rautalankasta vääntäen ;D ;D ;D

Reverse:ail,ele,gea REV / thr,rud NOR
Kaasukäyrä (NOR) 0,34,52,70,90
Lapakulmakäyrä (NOR) 35,42,60,78,98
Swash MIx   PIT 060  AIL -060  ELE 060

Siinäköhän ne tärkeimmät

Ainiin meinas unohtua
Jos tässä Tampereen lähellä olis säätöapua ja näyttäis oikein kädestä pitäen mitä säädetään niin olisin enemmän kun kiitollinen :)
« Viimeksi muokattu: 15 Huhtikuu, 2011, 21:48:11 kirjoittanut Eispii »
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #1 : 15 Huhtikuu, 2011, 22:10:22 »
Tuossa ohje perän säätöön.
http://www.kopterit.net/index.php?topic=9716.0

Noissa käyrissä ei ole mitään niin pielessä, että ei ilmaan nousisi. Voisi silti laittaa selvyyden vuoksi ihan perus trex-käyrät, joilla ainakin minulla lensi.

Kaasu
NOR 0-40-80-90-100
ID1 vaikka suora 90
ID2 ruora 100

Lapakulmat
NOR 40-45-50-75-100
ID1&ID2 0-25-50-75-100

Tarkasta nyt aluksi ihan perusasiat, että idlellä keskitikulla lapakulmat nolla ja tikku ylhäällä joku +8-9 ja alhaalla-8-9 vaikkapa.

Noparin kaasualueen kalibrointi myös laittamalla radiosta kaasu pohjaan ja sen jälkeen kopteriin virrat päälle. Kun on piipannut pari kertaa, tikku alas. Noilla on pakko lentää.

Flyskyn kaikista hienouksista ei kukaan jaksa kattavaa selostusta kirjoittaa, joten itseopiskelun puolelle menee. Jelpitään toki tarvittaessa. Servon reverset toki korjaavat suuntia, mutta itse en huvikseni laita kaikkia kanavia reverselle. Reverseä sen verran, että lapakulmia muuttaessa kaikki servot liikkuvat samaan suuntaan. Sen jälkeen swashmixillä kallistussuunnat kohdalleen. Muullakin tavalla onnistuu, mutta siitä ei sitten jälkikäteen ota selvää erkkikään.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #2 : 15 Huhtikuu, 2011, 22:31:31 »
Tuossa ohje perän säätöön.
http://www.kopterit.net/index.php?topic=9716.0
Joo tolla ohjeella säätelin perää

Tarkasta nyt aluksi ihan perusasiat, että idlellä keskitikulla lapakulmat nolla ja tikku ylhäällä joku +8-9 ja alhaalla-8-9 vaikkapa.
Joo varmistetaan viä(oli äijä aika valmista tavaraa ;D jotain jäi ehkä huomaamatta)


Noparin kaasualueen kalibrointi myös laittamalla radiosta kaasu pohjaan ja sen jälkeen kopteriin virrat päälle. Kun on piipannut pari kertaa, tikku alas. Noilla on pakko lentää.

Toi oli uutta,täytyy kokeilla toi

Kiitoksia tähän saakka
Korjaukset menee huomiselle päivälle,lähtö Expoon ja lomppa täynnä rahaa jos jotain kivaa löytyis ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #3 : 17 Huhtikuu, 2011, 20:58:37 »
Itse olin lujana ja ostin messuilta vain yhden gyron ja muutaman akkustrapin Heli Importilta. Mutta oli kyä lähellä ostaa se viissatanen Gaui (onko se enemmän,,heh)
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #4 : 19 Huhtikuu, 2011, 11:53:56 »
Pari kyssäri tosta mankasta (fly sky th-9x)

Kuinka vastari toimii ilman tota satelliittia?On aika vaikee saada johonkin sillain nätisti ???

missäs tän  HOV THR  ja tän  HOV PIT  keskikohta on tos mankas?(iteltä haalistunu vähän)
Kannattaako olla noi aktivoitu päälle?Eli käyttääkö porukat niitä?
Täytyykö toi HOV PIT olla keskiasennos kun kattoo lapakulmia?
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #5 : 19 Huhtikuu, 2011, 12:18:21 »
Hov pit ja hov thro pitää aktivoida erikseen sieltä valikoista, muuten ne ei vaikuta mitään. Mä en ainakaan tarvinnu niitä koskaan.
Vastari tomii hyvin ilman satelliittiaankin mutta laita varmuudeksi se kiinni niin signaali on varmempi.  ::)
No tohon hov pit juttuun en osaa sanoa muuta kuin että kai se parempi olla keskellä tai ainakin paikka tiedossa. Laita siihen jostain tarra-arkista palanen ja merkkaa siihen sen nupin paikka silloin kun lapakulmat on kohdillaan  :)
Tuo lapakulmajuttu muutenkin, mulla lähtee kulmat nollista ainakin normimodessa. Negatiivista en ole tarvinnut kuin 10-12 metrin tuulessa lentäessä. Muistaks kun lennättelin siä teletappimaassa, silloin tarvi negatiivista 1-2 astetta mutta ei enempää. On rauhallisempi lentää ja ei tarvii pidättää hengitystä   ;D Lisäks silmät pysyy paremmin montuissaan kun pään sisäinen paine ei kasva niin suureksi,,, ;D Tähän asiaan on varmaan Hobby Kingillä jotain apuneuvoja jo olemassa,,heh
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #6 : 19 Huhtikuu, 2011, 16:50:23 »
Satelliittivastaria ei minulla eikä lennätyskaverilla ole koskaan ollut kiinni 450 kopterissa. Ei ole häiriöitä ollut. Lennokeissa olen pitänyt satelliitin kiinni, kun tulee vähän kauempanakin ajeltua.

Hov pittiä ja hov throttlea en ole koskaan käyttänyt, enkä oikein ymmärrä miksi pitäisikään. Taitavat jollain tavalla liittyä noihin kuviokelluntavehkeisiin (F3C).

Lennättää kannattaa ID1:llä tai ID2:lla. Normimodella olen itse vain noussut ilmaan ja laskeutunut. Tyylejä on toki monia.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #7 : 19 Huhtikuu, 2011, 21:25:59 »
Noniin,nyt oli pakko käydä kokeillemas kopua ilmaan(tuullu koko ajan :'() nyt oli aika hyvä sää.
Toi lapakulma juttu on viä vähän hakuses,mut pikku hiljaa alkaa jotain ymmärtää(toivottavasti ;D)

Tikkua ylös johonkin 60% niin kopu rupes leijuun,aika vakaa perä vähän kääntyy vasemmalle(perä itteen päin)
maahan,RATE tila--> peräsrvoo putkella taaksepäin--> HH tila päälle ilmaan ,aika hyvä jätän perän säätelyn siihen.

Kokeillin puolittajilla(ele,ail) ja aika maiskis (ele D/R 75 ja EXP 12  aile D/R 75 ja EXP 14)

NOR
Kaasukäyrä 0,35,53,61,70  Lapakulmakäyrä 24,33,50,75,98

Mitä arvoo täytyis muuttaa et kopu nousis sillain et kaasutikku olis vähän alle 50%(eli miinus kulmia pois/tai plus kulmia enemmän tikun olles alle 50%)eikös?
toivottavasti saitte selvää ;D

Mitkä olis hyvät arvot tohon IDLE 1 kaasu/lapakulma?Semmoset et pystyis jo lenteleen taivaslentoo,mut ei liian ärhäkät 8)

Muuten kyl tuntu hyvältä toi kopu käsis vakaa ja perä pysy aika hyvin mulle :)

Jatkoo tulos joten katellaan ;)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #8 : 20 Huhtikuu, 2011, 09:38:18 »

NOR
Kaasukäyrä 0,35,53,61,70  Lapakulmakäyrä 24,33,50,75,98

Mitä arvoo täytyis muuttaa et kopu nousis sillain et kaasutikku olis vähän alle 50%(eli miinus kulmia pois/tai plus kulmia enemmän tikun olles alle 50%)eikös?
toivottavasti saitte selvää ;D

Mitkä olis hyvät arvot tohon IDLE 1 kaasu/lapakulma?Semmoset et pystyis jo lenteleen taivaslentoo,mut ei liian ärhäkät 8)

Suosittelen lämpimästi laittamaan lisää kaasua ja huiput ihan 100%. Beltin luontainen ja parjattu horjakkuus johtuu lähes täysin liian pienistä nuppikierroksista vakioradiolla. Ohjelmoitavalla radiolla saa laitettua enemmän varvia ja roottorin hyrrävoima vakauttaa menoa.

Ei kannata ohjelmoida siten, että nousee ilmaan alle puolella tikulla. Siis jos aiot jatkossakin ajella 3D koptereilla. Niillä on tapana laittaa sellaiset käyrät, että leijuu juurikin 60-70% tikulla. Tikku ylhäällä onkin sitten kaasu ja lapakulmat täysillä. "peruskulmat" eri lentotiloille postasin jo tuossa aiemmin. Niillä toimii satavarmasti. Siitä voi sitten hienosäätää, jos siltä tuntuu.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #9 : 03 Toukokuu, 2011, 19:20:18 »
Kyllä on maiskista 8)
Kävin taas Belttiä ulkoilluttamas(4 akkua) ja kyllä meni hienosti tuntuu jopa et Belttiä pystyy lentään ;D
Ton uuden mankan myötä on kyl ruvennu pörräilly oleen mukavampaa.

Normilla ylös ja sit idlee päälle(idle 1 suora 85 ja idle 2 suora 100) ja menee vakaasti.
Tosin näillä taidoilla täytyy olla aika tyyni ilma viä(saa vähän tuullakkin :D)

Tilaa sais olla vähän enemmän,kun vaan tommonen pieni kanahäkki jalkapallokenttä.
Siinä semmosta 20m alueella lentelyä,leijutusta,kääntymistä,piroo,tää on mun juttu pitc pumppia ;D.

Tosta mankasta viä sen verran et ainoo miinus on toi IDLE kytkin,huonos paikkaa
ei meinaa sormi aina löytää(pieni tärinä päällä ;)),mut kyl se sieltä pasahtaa päälle ku vähän aikaa hakee.
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa supaman

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #10 : 03 Toukokuu, 2011, 20:29:49 »
Mahtavaa et ööt saanu homman käyntiin!
Esky Belt cp V2(arkistoitu)
Align T-Rex 450 PRO FBL Align 3G
Aling T-Rex 600 ESP FBL with BeastX
TT Raptor 50T FBL with BeastX
Hitec Aurora 9

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #11 : 04 Toukokuu, 2011, 07:18:22 »
Joo kyä täällä melkein tippa silmässä lueskellaan hienoista lentokokemuksista. Siitä vaan jatkoa harrasteeseen ja uusia koptereita kehiin. On tää hianoo hommaa,,,  ;D
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #12 : 04 Toukokuu, 2011, 08:48:34 »
Mahtavaa et ööt saanu homman käyntiin!

Joo kyllä nyt nauttii

Joo kyä täällä melkein tippa silmässä lueskellaan hienoista lentokokemuksista.
;D ;D ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #13 : 16 Kesäkuu, 2012, 09:20:08 »
Taas herjaa vanhasta aiheesta, pitäiskö aloittaa uusi..ei.

Vastaava setti käytössä, eikä kopu nouse. Kaasua lisätessä painautuu vaan maatakohti, eli lapakulmat liikkuu väärään suuntaan.
Mikäs asetus nyt vielä on pielessä ?
Tämän ketjun mukaan niitä tuonne radioon asettelin.
Ei kai kopua nyt tartte pahemmin alkaa säädellä, tuntuis joku asetusmoka olevan kyseessä.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #14 : 16 Kesäkuu, 2012, 09:26:14 »
Tässä vielä listaa asetuksista:
Kaasu
NOR 0-40-80-90-100

Lapakulmat
NOR 40-45-50-75-100

ail,ele,gea REV ja thr,rud NOR
Swash MIx   PIT 060  AIL -060  ELE 060

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #15 : 16 Kesäkuu, 2012, 09:45:48 »
Laita sellanen kaasukäyrä, joka nousee nollasta ykköspisteeseen teholle esim. 65 % ja jatkuu siitä sitten suorana loppuun saakka. Ei ole mitään syytä tehdä nousevaa kaasukäyrää vaikka jotkut ohjeet niin neuvovatkin.
Lapakulmakäyrä sellainen että samassa pisteessä missä kierrokset ovat tasaiset eli käyrä ei enää nouse, on noin -4 astetta kulmaa(norm. mode). Max lapakulma normilennossa on jotain 10 astetta aloittelijalla. Tuo-4 astetta pitää löytyä nupista ennenkuin kaasukäyrä alkaa pudota. Silloin laskeutuminen tuulellakin on helpompaa.
Jos kopteri painautuu maata vasten kuin pahojaan tehnyt koiranpentu, niin siellä on silloin lapakulman reversellä.
Näillä eväillä ilmaan :-)
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #16 : 16 Kesäkuu, 2012, 10:06:55 »
Ok ja kiitos neuvoista.
Pitääkin olla vaan PIT reversellä, muut NORM.
Jo nousi hieman ilmaan, vaappuu ja nykii, lentää kuin joku räkätti, mutta suunta lienee oikea, eli ylöspäin  :)

Lisää vaan säätöä...

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #17 : 16 Kesäkuu, 2012, 12:26:07 »
Heti kärkeen sanon että Beltti ei ole aloittelijan kopteri. Ota vaari neuvosta ja hommaa vaikka
T-rex, ihan mikä malli vaan, vaikka viissatanen tai Gaui 425. Voin nimetä heti kolme kaveria jolla on ollut suuria vaikeuksia Beltin kanssa(mukaanlukien allekirjoittanut) Mutta kun kopterimerkki vaihtui niin johan alkoi lentäminen. Trexin kopioita saa E-baystä todella edullisesti. Pelkkä runko 50-60 euroa. Beltin saa vähän vakaammaksi laittamalla leparinkumien paikalle poteroihin sopivat laakerit. Lepatus tulee sitten akselin joustosta.
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #18 : 16 Kesäkuu, 2012, 12:35:24 »
Jep jep, mulla on toi HK450GT, jos haluu paikallaan leijutella.
Beltillä hyvä tehdä radiokokeilut, ei niin harmita jos torppaa sen atomeiksi.
En jaksanu viimeyönä vaihdella vastaria tohon HK:hon, joten siks belttiin ohjeita kyselin.
Mankan lootasta löyty kaupanpäälisiksi soomekielinen manual, joten kyllä tämä tästä lähtee.

On muuten toi belttikin jo kuukauden kohta ehjänä maahan saatu, mutta kaipa mut noviisiksi luetaan vielä  :D
Kyllä beltillä leijuttelee, vaikka sitä haukutte, no paska mikä paska.
Tosin ei tartte enään neuvoja kysellä, joten kiitos niistä...

Kuulemiin Hausjärveltä...

ps. Kokeilin belttiin jäykkiä leparigummeja, meni ihan vi***ksi koko aparaatti  >:(

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Esky Belt cp v2 ja Fly Sky TH-9X
« Vastaus #19 : 16 Kesäkuu, 2012, 17:57:19 »
Siis kyllä Beltillä leiuttelee ja sen semmoista mutta siihen on osat kalliita verrattuna T-rexiin  ja Gauihin. Kokonaisuus on osien summa. Esim. päärätaskin kyllä toimii  mutta teeppä yksi virhe ja se on sileä. T-rexin rattaat on toisenlaiset. Pikku eroja joista tulee kokonaisuus. Kyllä minäkin sillä lentelin alussa mutta osia menee tasaseen tahtiin ja kova homma ylläpidossa. T-rexissä ja muissa selviää vähemmällä. Lentäminen on kait se pääasia, ei korjaaminen. Toki onhan se ihan kivaa "aikuisten leegoilla" leikkiminenkin, pidän siitä itsekin. Olen enempi rakentelija kuin lentäjä, pakko myöntää. Ota toinen kopteri ja sijoita sähköihin kohtuuraha niin lentelet tyytyväisenä auringonlaskuun   :D
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
4432 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Kesäkuu, 2008, 11:47:05
kirjoittanut sgtpepper
33 Vastauksia
11649 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2009, 12:35:28
kirjoittanut Mie
Esky Belt CP V2

Aloittaja Toni Heikkinen « 1 2 3 » E-Sky Sähkökopterit

70 Vastauksia
55216 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Toukokuu, 2010, 18:19:05
kirjoittanut B12
6 Vastauksia
3841 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Tammikuu, 2011, 08:45:21
kirjoittanut Vispilä
10 Vastauksia
10389 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Joulukuu, 2014, 14:21:20
kirjoittanut HJK