Kirjoittaja Aihe: Lopullinen päätös, Belt CP V2 vai Honey Bee King 3? Uusi romuttaja ilmoittautuu.  (Luettu 88777 kertaa)

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Alussa kun itse lähti Belttiä kesyttään niin torppeja tuli ja varaosia meni,niin aine ei "kerenny" odotteleen varaosien saapumista joten tuli oijottua noita akseleita.
Jos mutka oli loiva niin aika helposti sen suoraksi sai,pientä naputtelua muovilekalla niin se oli siinä.
Tärinöitä ei paljo huomannutkaan kun oli onnistuneen taonnan tehny ;D
eikä niitä paljoa ollutkaan ei ainakaan huomannu
Mut kukin taaplaa tavallaan,nyt niitä en oijo kun on varaosia pakis aina torppeja varten ;)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Juu ei se kopteri tiedä, onko sisuksissa oikaistu akseli vai uusi. Pääasiahan on, että on suora.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Joo, suoruushan se tärkein..

Itsellä ei lepatusakselit ja vakaajantangot ole torppien jäliltä ollut niin pienellä mutkalla, että oisin alkanut niitä itse suoristelemaan. pääakseleita ois voinut kyllä kokeilla naputella suoraksi mutta ei niin polttava palo kuitenkaan ollut, ettei ois jaksanut uutta varaosaa odotella. Pääakselissa pienikin vippa näkyy ja tuntuu. Tulipahan sillä välin opiskeltua kopterin anatomiaa kun osia odotteli.
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Nyt on kaikki välineet säätöä varten (paitsi swashleveler mutta porukka tuntuu silmällä katselevan tuon suoraan) hankittu ja nuppi on sekaisin koneella ja kuskilla suuresta tiedon määrästä ja kokeilusta sekä uusista termeistä. Eli kuinkas säädän beltissä lapauran ja kuinka lapakulmat? Varmasti lukee jossain mutta on aiheet jo niin sekasi etten enään löydä rautalangasta väännettyä ohjetta.

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Tässäpä hyvä video lapakulmista.
En muista olika lapaurasta kans,mut kato saman ukkelin muut videot niin löytyy

http://www.youtube.com/watch?v=YgCjIYvMKHM#
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
http://www.kolumbus.fi/jake.stigell/kuvat/beltcp.pdf
Sivu 5 Lapakulmat
Sivu 7 Lapaura
No tästä löytyi selvät ohjeet. Nuo videot pitäis joskus kaikki oikeen ajan kanssa katsoa. Näytti olevan paljon hyviä vinkkejä. Mutta vielä yksi asia jäi hiukan epäselväksi. Siis säädetäänkö lapakulmat ja lapaura samalla linkkillä joka tulee swashilta vai sillä lyhyellä joka on lavan pitimessä? Kun olisi vielä siitä ollut kuva ja punainen nuoli tuossa ohjeessa..

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Moro
Ite säädän lapakulman niistä pienistä linkeistä,jos säädettävää on n.+-2-3 astetta ja hienosäätö niistä pitkistä jookka menee swassille.
Pienistä linkeistä aina säätö koko kierros,kun siinä oleva(mikä se nyt on ;D) linkkipallo tulee oikei päin,sit pitkistä voi säätää vaikka puolikierrosta.

Lapaura niistä pitkistä,mut kato aina kummas pääs on parempi säätövara et linkin kummatkin päät olis yhtäpitkät
ettei  linkin toises pääs säätövara on ihan tapis ja toises on viä varaa vaikka kuinka paljon ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Mutta vielä yksi asia jäi hiukan epäselväksi. Siis säädetäänkö lapakulmat ja lapaura samalla linkkillä joka tulee swashilta vai sillä lyhyellä joka on lavan pitimessä?
Jos lapakulmat on ihan pielessä, niin ensin lyhyistä karkea säätö ja sitten pitkistä hienosäätö.
Lapakulmat ja lapaura säädetään samasta linkistä joka lähtee siitä swashplatesta.
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
KIITOS! Nyt asia on selvä. Saattaa beltti torpata viikonloppuna mutta tällä kertaa säädöissä.  :P

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Niin siis jäi sanomatta, että vaikka lapakulmat ois oikein niin se ei takaa oikeaa lapauraa johtuen lapojen ja nupin pienistä eroista. Kun lapaura on kohdillaan voi olla lapakulmat esim. 0 ja +0.5..
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Mikähän häikkä? Kopteri käyttäytyi kuin oikeaa tikkua olisi pyörittänyt nopeaa. Hirveää voblaamista ja tältä nupissa näyttää. http://www.youtube.com/watch?v=Wkv0zoAherY#
Mitä täältä puuttuu?

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Nuppi on valja tai ei tarpeeksi kireella..


Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Väljältähän se näyttää kun näyttää kiikkuvan tuon lukitusruuvin molemminpuolin..
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Ripa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Ultralla laskuun omalle kentälle...
    • Working
Muistutetaan tässäkin yhteydessä kopterikurssilla opittu, eli kopterin säätö lähtee aina alhaalta ylöspäin, olettaen, että kopteri ei ole "ylösalaisin".
- Servojen armit mahdollisimman lähelle 90 astetta, ensin tarkistus servosta, sitten lähettimestä
- Swashi vaakatasoon kaikilla kaasun/kierrosten asennoilla, säätö lähettimen lapakulmakäyrillä
- Lapakulmat leijutusasennossa sopivalle kulmalle, ylimmillä linkeillä, myös lähettimen idle ja lapakulma käyrillä
- Lopuksi lapaurat kohilleen, ylimpiä linkkejä säätämällä, kumpaakin tasapuolisesti

Tällä säätöjärjestyksellä haetaan sitä, että kopteri lentää halutusti kaikilla kaasun asennoilla, eikä lähde vaeltelemaan omia aikojaan.
Jr Twister Aggressor, tästä se alkoi + Esky Belt CP V2 + Walkera RX2612V +DX7 + mSR
Walkera V120D02 tosi hauska sisälennätyksessä + Walkera M120D01 vielä parempi
DX7 - Suomenkielinen manuaali tehty ja ladattavissa

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Jes eli nuppi on heti uutena ilmeisesti mäsä.

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
No ei mäsä mutta väljä. Kierrä hivenen teippiä akselin yläpäähän ja kiristä ruuvi kunnolla. Näyttäisi olevan löysällä tuo ruuvi kun noin helposti heiluu.
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
No ei mäsä mutta väljä. Kierrä hivenen teippiä akselin yläpäähän ja kiristä ruuvi kunnolla. Näyttäisi olevan löysällä tuo ruuvi kun noin helposti heiluu.
Kyllä ruuvi kireällä on. Tarkistin muutkin paikat ja tuo on ainut löysä kohta. Teippi kävi itselläkin mielessä mutta kauankohan kestää. Jos tätä tasoa on E_Sky varaosat niin pian vaihtuu merkki..

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Siivu paperia kaksinkerroin ja teippiä ja välys on ok. Leijuntaakin ehti jo vähän harrastaa. Mutta odotetaan tyyntä ilmaa vielä.

Poissa frenzie

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Cosmonaut
Mulle ajautui joskus Belt CP v2 jonkun kameran vaihtokaupassa. Sen ansiosta innostuin kopuista. Tosin en muuta tehnyt kun laitoin kopterin kuntoon mukana tulleiden varaosien avulla, ja laitoin myyntiin äkkiä ennen kuin olisin sen rikkonut. Rahat lipaston päälle odottamaan turpoamista. Hetken kun ne siellä turposi niin nyt hyllynpäällä T-rex 600ESP. Kannatti paisutella. En näe järkeväksi ostaa E-skyä vaikka hinnan puolesta se tuntuu järkevältä hankinnalta. Kannattaa ostaa vaikka käytetty ja halpa kopu jossa on käytetty järkeä osien valikoimisessa jne. Saat samaan hintaan ja lentely mielekkäämpää ja mielenkiinto säilyy.

Mielestäni mahtava esimerkki. Iskä ostaa pojalle kitaran, halvan sähkökitaran. Poika opettelee soittelemaan sitä, ja ihmettelee että miksi se näin päin peetä soipi ja miten vaikeaa se soittaminen voikaan olla että kuulostaa Zakk Wyldeltä. Kuluu kaksi viikkoa eikä muksu enää halua kitaristiksi. Ei kannata ostaa halpaa, se ei pysy vireessä, soinnut ja soittaminen kuulostaa kauhealta, soittamiseen kohdistunut mielenkiinto katoaa.

Vaihda vain kitaran tilalle helikopteri niin tilanne on sama  8) Elikkäs osta jossakin määrin järkevä kopteri jonka kanssa toimiminen on mielekästä ja osissa edes jotain laatua.

Pakko kysellä taas että missäs mennään beltin budjetin kanssa? Meikällä vois olla 450 reksä halvalla (oikeasti edullisesti) tuossa. laitahan yv:tä jos kiinnostaa nyt kun merkin vaihto alkaa kiinnostamaan  ;D
pper

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Pakko kysellä taas että missäs mennään beltin budjetin kanssa? Meikällä vois olla 450 reksä halvalla (oikeasti edullisesti) tuossa. laitahan yv:tä jos kiinnostaa nyt kun merkin vaihto alkaa kiinnostamaan  ;D
Noin about 320-340€ koko harrastus tähän mennessä vienyt. On tullut enempi tutkittua, säädettyä ja luettua ekan torpin jälkeen. Vähän vajaa kuukauden kopteri on odotellut osaa ja aikaa säätämiseen ja eilen vihdoinki akullinen leijuttelua. Yllätävän hyvinhän se leiju ja käyttäyty kun painopiste oli kohtiillaan (ei riittänyt itsellä se 40mm akun siirto) swashi oli suorassa ja lapakulmat oikein. Nyt vaan leijumis treeniä joka suunnasta katottuna ja sen jälkeen lisää reeniä. Pitää Eskyn halppis simuohjaimella kokeilla myös leijua ja lentää ruudulla. Ehkä sitten joskus se Trex450 tai isompi..

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Ollut vähän hiljasta. :D Hirveät myrsky ilmat ja kovat tuulet joka ilta. Pitäis päästä kokeilemaan ensimmäistä kertaa yli metriin nostoa. Ei vaan näillä tuulilla. Huonosti taidot kehittyy kopteria tuijotellessa.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Mitäs akkuja ja laturia muuten käytätte Beltissä?

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Seelevä pitääpä ottaa sitten kun tuolta jotain muutakin tilaa. Huh mitä hommaa tuo ilmassa pitäminen. :D Sydän hakkaa ja kädet tärisee ja kone hakee paikkaa 5neliön alueella 8m korkeudessa. Vaikuttaako ne harjotusjalakset tuohon vakauteen ja leijutteluun niin paljon että joutuu oikeen pitämään konetta paikollaan?

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
5297 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Syyskuu, 2007, 20:35:11
kirjoittanut SMy
3 Vastauksia
3206 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Maaliskuu, 2009, 09:52:17
kirjoittanut newbie78
5 Vastauksia
3847 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Huhtikuu, 2009, 18:10:38
kirjoittanut Vispilä
kokemusta honey bee king 3?

Aloittaja potkuri kalle « 1 2 ... 5 6 » E-Sky Sähkökopterit

146 Vastauksia
84647 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Heinäkuu, 2014, 11:21:41
kirjoittanut Mixa77
24 Vastauksia
13409 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Helmikuu, 2011, 20:18:18
kirjoittanut Ilkka K