Kirjoittaja Aihe: Honey Bee King 2 -haasteita  (Luettu 3332 kertaa)

newbie78

  • Vieras
Honey Bee King 2 -haasteita
« : 26 Maaliskuu, 2009, 09:01:43 »
Hommasin HBK2:n jokin aika sitten suoraan Hong Kongista, mutta en ole vielä saanut kopua ilmaan, vaikka kova halu olisikin! Lattialla on pyöritelty kyllä ja simulla treenailtu todella paljon. Olen hommannut tuohon nyt roppakaupalla varaosia, metallisetit ja harjattoman moottorin uuden noparin kera, jotka odottavat vielä asentamista.

Eilen illalla yritin saada kopua sitten ilmaan, mutta eipä onnistunut. Harjoitusjalakset olivat alla ja kaasua annettaessa kopu kyllä nousee selkeästi ylös, mutta ei jaksa (?) nostaa noita jalaksia ylös. Kun nousee ja vähän irtoaa, niin lähtee kiertämään vastapäivään. Ilman jalaksia olen saanut tuon gyron säädettyä ja kopu ei ole liukkaalla lattialla lähtenyt kiertämään. Gyron pitäisi siis olla säädetty oikein.

Seurauksena tuosta kaasuttelusta ulkona n. viiden asteen pakkasessa oli, että moottorista tuli oikein kunnon taikasavut ulos ja laitoinkin jo uutta tilaukseen. En tiedä sitten, pidinkö liian vähän taukoa kahden akun välissä ja moottori ylikuumeni tuosta pakkasesta ja jäähdytyssiilistä huolimatta. Tilasin uuden perusmoottorin, koska en halua "uhrata" tuota harjatonta mottia vielä tässä treenivaiheessa.

Tiedän, että tuo vakiomoottori on huono, mutta johtuukohan ongelmani lapakulmista? Eli liian vähän lapakulmia ja kopu ei nouse? Lapauran kanssa on ollut myös melko vaikeata. Lapojen tasapainotuksesta ja linkkien säätämisestä huolimatta lavat ovat pyörineet aavistuksen eri tasossa.

Vinkkejä siis kaivataan. Olen myös kiinnostunut mahdollisista ensisäätöopeista Espoon suunnalla. Tältä palstalta ja Googlesta löytyy ohjetta jos jonkinmoista, mutta näppärämpää olisi, kun jokin kokeneempi näyttäisi noiden perussäätöjen tekemisen livenä.

Kun lentokärpänen puraisee, ei siitä näytä pääsevän irti.  :D Tästä syystä jouduin hommaamaan sisäkopteriksi tuon harjattomalla moottorilla ja metallisetillä varustetun Walkera 4#3b:n. Kunhan nyt vain laskeutuisi Suomeen.  ;D

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Honey Bee King 2 -haasteita
« Vastaus #1 : 26 Maaliskuu, 2009, 10:16:12 »
Harjallinen motti siis paloi ja ajat 3s lipolla? Se on normaalia ja kannattaa suoraan laittaa se harjaton motti joka on tehokkaampi, käy viileämpänä ja kestää pidempään. Ei se ihan ilman syytä pala  :). Mikään motti ei kestä pitkään jos mekaniikka jumittaa.

Tarkistas että on tarpeeks klappia pinjonin ja päärattaan välissä. Pitäs paperinpalasen mahtua menemään läpi. Jos on liian tiukka välys niin motti vetää huomattavasti enemmän virtaa ja hajoaa lopulta. Myös säädin saataa vaurioitua. Välyksen korjaaminen tuo myös lisää tehoa jolloin kopu nousee paremmin. Kato myös että perä pyörii ilman suurempaa vastusta. Jos hihna jumittaa niin motti joutuu kovemmalle rasitukselle. Aiheuttaa yleensä myös ongelmia perän toimivuuden kanssa sekä lentoajan lyhenemistä.

Tarkista nupin lapakulmat, onko sunnilleen yhtä paljon kulmia plussan ja miinuksen puolella?


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: Honey Bee King 2 -haasteita
« Vastaus #2 : 28 Maaliskuu, 2009, 20:32:24 »
Huono gyro luistaa pakkasessa, eli sisätilan säädöt ei päde. Saattaa auttaa jos annat kopun jäähtyä ennen lentoa n.10min, mutta ota akku irti, LiPo ei kestä pakkasta!

Eskyn harjakone ei kestä yleensä viittä lentoa pidempään, harjatonta vaan kyytiin niin pääset tälle vuosituhannelle. ;) Sitä ei edes tarvitse sisäänajaa sormipatterilla vesilasissa kuten varmaan sen harjallisesi ajoit... ;)

Kirjoittelin jotain tuonne "lapakulmat hukassa" säikeeseen, katsele ne ohjeet läpi että onko kone suunnilleen säädetty oikein.
-flybarless, sedative stabilized head-

newbie78

  • Vieras
Vs: Honey Bee King 2 -haasteita
« Vastaus #3 : 31 Maaliskuu, 2009, 09:52:17 »
Kiitos loistavista neuvoista. Ruuvasin jo tuon harjallisen motin kiinni, mutta taidan vaihtaa sen suoraan tuohon jo hankkimaani harjattomaan.  :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
5456 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Syyskuu, 2007, 20:35:11
kirjoittanut SMy
6 Vastauksia
4898 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2008, 10:20:33
kirjoittanut skigge
14 Vastauksia
9566 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Toukokuu, 2008, 13:58:15
kirjoittanut Hobby Max
9 Vastauksia
5134 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2008, 22:52:39
kirjoittanut XciD
131 Vastauksia
90453 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2011, 18:13:18
kirjoittanut Luigi Cravatto