Kirjoittaja Aihe: Akkujen erot  (Luettu 4755 kertaa)

Poissa taage2

  • Aloitteleva torppari
  • *
Akkujen erot
« : 21 Maaliskuu, 2011, 09:16:32 »
Voisiko joku seltitää aloittelijalle mitä eroa alla olevissa akuissa on muutakin kuin tuplahinta. Törmäsin asiaan kun selailin sivuja.

Turnigy nano-tech 5000mah 6S 45~90C Lipo Pack

Polyquest XF 4400mAh 6S 45C - 90C Lipoly

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11297

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14616

seppomikael

  • Vieras
Vs: Akkujen erot
« Vastaus #1 : 21 Maaliskuu, 2011, 09:37:01 »
Eka on halpistoimittajan akku ja toinen ns. laatuakku.

Ennen vanhaan homma meni jotenkin niin että kun kennotoimittaja sai erän kennoja valmiiksi niin laatuakkujen kasaajat valitsivat ensin omat kennonsa erästä ja ja sitten seuraavat jne. Ja ne mitä jäi myytiin halpiskasaajille.
Näin olisin vastannut vielä pari vuotta sitten.

Nykyisin tuo raja on käsittääkseni hämärtynyt kennoteknologian halventuessa ja laadun tasaannuttua. Lisäksi Turnigy antaa ymmärtää että se suunnittelisi itse kennonsa. Mutta tuskin se niitä itse valmistaa. Ei kait noita kennotehtaita kovin montaa ole... ?

Eli nykyisin voi aika pienellä riskillä hankkia myös noita halvempia akkuja. Tietty kannattaa vähän lueskella käyttäjien kommentteja. Ilmeisesti nuo Turnigyt ovat hinta-laatusuhteeltaan nykyisin melko hyviä... Toisaalta Polyquest on aina ollut "akkujen aatelia" ja hinta sen mukainen. Ilmeisesti vanhat kannattajat edelleen ovat sitä mieltä ettei sen voittajaa löydy koska voivat hinnan tuollaisena pitää...

Poissa Crys

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Akkujen erot
« Vastaus #2 : 21 Maaliskuu, 2011, 09:44:40 »
Btw, hetken kun tuossa katseli tuota Polyquestia tuli perinteinen "One time only offer!" ja Polyquestin hinta enää $124.22.
DX7
AlzRC Pro V2

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Akkujen erot
« Vastaus #3 : 21 Maaliskuu, 2011, 10:29:00 »
Noiden PolyQuestin saatavuudessa voi olla hieman katkoksia. Enerland lopetti niiden tekemisen ja sen toiminnat siirtyi uudelle toimijalle. Kertoi jo tammikuussa että tulee olemaan katkoksia saatavuudessa. Tästä syystä aika moni jälleenmyyjä myy niitä halvalla pois (viime vuoden akkuja siis) Esim. RCLIpos.comilla on tarjous noista menossa.

Niin jha hinta eron selittää akkujen laatuero. Noita PolyQuesteja ollaan käytetty nyt 2 kesää ja niillä syklejä hurjia määriä. En usko halppiksien pääsevän samoihin sykleihin. Polyt on tehty Koreassa ja Turnigyt on aitoja kiinalaisia...
« Viimeksi muokattu: 21 Maaliskuu, 2011, 10:31:30 kirjoittanut Anssi »
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Akkujen erot
« Vastaus #4 : 21 Maaliskuu, 2011, 20:25:17 »

Nykyisin tuo raja on käsittääkseni hämärtynyt kennoteknologian halventuessa ja laadun tasaannuttua. Lisäksi Turnigy antaa ymmärtää että se suunnittelisi itse kennonsa. Mutta tuskin se niitä itse valmistaa. Ei kait noita kennotehtaita kovin montaa ole... ?


Hobbykingin emoyhtiö Hextronic on ostanut akkutehtaan, joten se myös valmistaa akut. Kemikaalit tulevat muualta, mutta mömmöt sekoitetaan itse ja kennot kääritään ja paketoidaan tehtaan toimesta. Näin olen antanut itselleni ymmärtää internetin ihmeellistä maailmaa selaillessani. Asiasta oli joskus tiedote HK:n sivuilla.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Akkujen erot
« Vastaus #5 : 22 Maaliskuu, 2011, 00:24:33 »
Tuossa kun lennokkia lentelin niin käytössä oli sekä turnigyn akkuja, että dualskyn akkuja ja kyllä niistä eron huomaa. Dualsky antaa tasaisesti virtaa koko lentoajan ja turnigy antaa alussa hirveästi potkua ja hiipuu loppua kohden, eli ilmeisesti purkukäyrissä on pientä eroa.
Olen tullut siihen tulokseen, että ostan tuohon lennokkiin enään vain dualskyn akkuja, vaikkakin ei ne turnigytkään mitään huonoja ole. Dualsky vaan antaa sitä tehoa niin erilailla :)
Ja sitten ne turnigyn nanotechit. Mielestäni niitä ei voi suositella kuin semmoiseen paikkaan, missä maksimaalinen purku ei ole niin tärkeää, nimittäin ne akut kyykähtää, vaikka kuin ois purkua (C) ja akut oikeankokoiset. (eli EI siis yritetty väkisin laittaa pieniä akkuja ja isoa purkua)
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2108 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Kesäkuu, 2010, 15:24:17
kirjoittanut MJPilot
70 Vastauksia
35751 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2014, 17:26:02
kirjoittanut Nuuka
11 Vastauksia
15838 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Syyskuu, 2014, 10:09:25
kirjoittanut Vispilä
2 Vastauksia
12397 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Lokakuu, 2014, 18:45:43
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
3382 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Helmikuu, 2015, 12:49:03
kirjoittanut 338federal