Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan jatko ??  (Luettu 38320 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #25 : 09 Tammikuu, 2011, 20:13:02 »
Jep ei se 450 reksäkään tuuleskelua pelkää :p

Et mene metsään millään Align kopterilla... kaikki toimii loistavasti, muiden koptereihin en ota suoraa kantaa kun en ole kokeillut.
Paitsi eskyn muutamat kopterit jota olen kokeillut, en voi suositella kenellekkään.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

tuupola

  • Vieras
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #26 : 09 Tammikuu, 2011, 20:16:56 »
Sopivia kelejä 450:lle on tosi vähän ja jo melko pienellä tuulella ei leijuttaminen ole kovin mukavaa.

Ei oo koskaan jäänyt 450 lentämättä tuulen takia. Sateen kylläkin. Laskeutuminen on joskus pikkukopterilla jännittävää kun on puuskainen tuuli mutta ei se muuten menoa haittaa.

mika a

  • Vieras
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #27 : 10 Tammikuu, 2011, 14:31:38 »
Juu kyllä munkin mielestä 450 on vakaa kunhan on vaan säädoissä. tossakin vielä ahtaasta paikasta johtuen ilmapatja ja pyörteet keikuttavat mutta hyvin leijjuu kuitenkin.

http://www.youtube.com/watch?v=6IdFRUtk1f8#ws

Poissa jonu93

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #28 : 19 Tammikuu, 2011, 15:13:46 »
mikä olis hyvä kopteri aloittelijalle 4 vai 6 kanavainen?? ja sellanen joka jaksaa nostaa esim. tollasen kameran http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=45232

ajattelin jompaa kumpaa noista

http://www.leluja.net/honey-24ghz-rchelikopteri-p-1683.html

http://www.leluja.net/honey-king-24ghz-rchelikopteri-p-962.html

kumpi olisi parempi ja jaksaako tuo honey bee 2 nostaa tuollasen kameran.
tuo bee king 3 on 6 kanavainen niin varmaan vaikea aloittelijalle

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #29 : 19 Tammikuu, 2011, 15:46:57 »
molemmat varmasti jaksaa sen nostaa, mutta se että kannattaako tuollaista koptera ostaa on eri asia... ensimmäinen aloittelija ystävällinen eskyltä taitaa olla belt, joka sekin vatii säätöä.
Jos budjetti on tuo 150€ niin aika tiukalla on "hyvät" kopterit lähettimineen...
Molemmat on vaikeita aloittelijalle, tuo 4-kanavainen on nuista varmasti se vaikeampi koska roottorinkierrokset muuttuu jatkuvasti niin tekee epävakaamman kopterista, samoin tuo perä on onneton ei pysy paljon leijuttelua kovemmassa menossa hyvin mukana. Tuo king 3 on nuista se parempi vaihtoehto.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa supaman

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #30 : 19 Tammikuu, 2011, 16:50:53 »
Ei tarvii käyttää kuin korkeintaan sitä gyron säätöä ja ehkä lapakulman hienosäätöä.
Esky Belt cp V2(arkistoitu)
Align T-Rex 450 PRO FBL Align 3G
Aling T-Rex 600 ESP FBL with BeastX
TT Raptor 50T FBL with BeastX
Hitec Aurora 9

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #31 : 19 Tammikuu, 2011, 17:17:04 »

Jos budjetti on tuo 150€ niin aika tiukalla on "hyvät" kopterit lähettimineen...


Vaihtoehtoina on oikeastaan ainoastaan nuo eskyn vehkeet, jos "oikeata" kopteria halajat. Käytetty Belt CP v2 tykötarpeineen on siinä satasen, uusi 190€. Uusi Belt CPx olisi ehkä mielenkiintoinen, mutta taitaa olla jotain 230€.

Vaivaa näkemällä trex 450 kloonin kasaa ilman radiota lentokuntoon satasella. Radioineen (esim turnigy/flysky) , pari akkua ja laturi ym. yhteensa n. 200€. On jo ihan kelvollisesti toimiva ja nätisti lentävä paketti. Tässä vaihtoehdossa siis osia tilaillaan ja odotellaan sieltä täältä ulkomailta. Pitää vähän tietää mitä ostaa ja mistä.

Sitten joku trex 450 sport super combo, Spectrum dx6i/dx7, akkua, laturia jne ja aletaan puhua 600-1000€ hintaluokasta. Tämän vähempää ei täällä taideta kellekään suositellakaan.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

JCA

  • Vieras
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #32 : 19 Tammikuu, 2011, 17:19:24 »
Tätä kai ne on hyväksi mainostaneet, ja lentokuntonen kopteri kaikkinee. Lähetin, vastari ja akkuja sitte jostain (+laturi)
http://www.trex-store.com/trex-sport-super-combo-p-1567.html

Taitaa siis juu mennä aikalailla sinne 500-600 kieppeille jos haluaa noita oikeita rc-koptereita.

JCA

  • Vieras
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #33 : 19 Tammikuu, 2011, 17:29:04 »
Jos ilmakuvia haluaa ottaa yhtään järkevän näkösinä, tulee se maksamaan about 10x ton hinnan mitä meinasit sijottaa, lähtien.. :)
King 3, ja muut ko. malliset tuotteet (ei ole itellä omakohtaista kokemusta) ovat kiikkeriä, hankalia saada säätöihin ja näin poispäin. Aika harva King kolmosen yms. omistaja sellaista kellekkään on suositellut :)

Mutta, omakohtaista kokemusta itselläni ei ole niin en sen enempää mutuile asiasta..

Aina vähän väliä näkyy foorumilla myytävänä noita Quarkkeja 200-250€, siitä on omakohtaistakin kokemusta ja kyllä kirjailutkin on ollut positiivista, hauska lentää sellanen :)
« Viimeksi muokattu: 19 Tammikuu, 2011, 17:32:21 kirjoittanut Johny »

Poissa supaman

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #34 : 19 Tammikuu, 2011, 18:14:36 »
http://www.kopterit.net/index.php?topic=11158.0 tämä ja jostain budjetti radio + vastari, niin aika hyvin pysyt budjetissa..
Esky Belt cp V2(arkistoitu)
Align T-Rex 450 PRO FBL Align 3G
Aling T-Rex 600 ESP FBL with BeastX
TT Raptor 50T FBL with BeastX
Hitec Aurora 9

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #35 : 19 Tammikuu, 2011, 19:31:38 »
150€:lla ei kovin kummoista kopteria saa. Jos itse olisin kyseisellä budjetilla liikkeellä, ostaisin Blade mSR:n.
Mahtuu budjettiinkin mukavasti, loppurahalla lisää akkuja. Ei voi lentää ulkona eikä nosta kameraa, mutta on erinomainen harjoituskopteri.

Ainakin pikkuvelvensä mCX, kestää, kestää ja kestää. Pari sataa kertaa täysillä seinään ei tunnu missään. MCX:än saa nykyään jo melko edullisesti, vain 70€ Fast-Ladilla.

Eivät täytä ehtojasi, mutta harkitse niitä silti vakavasti. Saat harrastuksesta paljon enemmän irti halvalla, helpolla ja kestävällä kopterilla, kuin opettelemalla korjaamaan ja tuunaamaan Eskyä. Nuo Efliten pikkukopterit käyttävät taajuutenaan DSM2:ta, joten saat yhdistettyä ne tulevaisuudessa ostamaasi Spektrumin radioon. ;)

Voit lennätellä olohuoneessa, ja samalla lukea netistä vaihtoehtoja toiseksi kopteriksi sekä kasvattaa budjettiasi.

Niin ja tervetuloa hauskan ja palkitsevan harrastuksen pariin! Pian mopo on karannut jo käsistä totaalisesti, mutta palataan siihen parin viikon päästä... ;D
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #36 : 20 Tammikuu, 2011, 07:16:15 »
Jep pihaleijuttelussa voi säätämisen jälkeen pärjätä noilla kingeillä, ilmakuvaukseen niistä ei ole.
tosiaan 200€ -> alkaa saamaan jo paremman kopterin.
Kiinan paketin voi saada tuohon 200€ hyvin, tosin on todennäköistä että sitäkin saa rapata ja laittaa rahaa lisää ennenkuin se lentää "oikein". Joillakin se saattaa toimia suoraan... venäläistärulettia.
150€ ei tahdo saada edes kunnolla edes käytettyä pakettia, ainakaan RTF...varsinkaan jossa olisi kohtuullinen lähetin mukana.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #37 : 20 Tammikuu, 2011, 08:09:22 »
Tässä taas törmätään tähän saako hyvää halvalla. Ei varmaankaan saa, mutta toimivan saattaa saada.

Tämänkin lajin harrastajia olis aika paljon vähemmän, jos kynnysraha olisi se toimintatonni, eikä muuta vaihtoehtoa olisi.  Eihan se Beltti lähellekään paras ole, eikä edes erityisen huippuhyvä, mutta lentää kuitenkin. Sillä pääsee kuitenkin ropaamisen makuun satkulla tai parilla. Kiinaklooni budjettiosilla vaatii jo sitten enemmän harrastuneisuutta ym.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Olli.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Olli Syrjälä
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #38 : 20 Tammikuu, 2011, 10:37:20 »
kyllä minä väitän että hk-kone on helpompi sen jälkeen kun on vaan osat valinnu. Mulla ainakin useampi hk v1 ja kaikki on toiminu ihan hyvin.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #39 : 20 Tammikuu, 2011, 10:47:21 »
kyllä minä väitän että hk-kone on helpompi sen jälkeen kun on vaan osat valinnu. Mulla ainakin useampi hk v1 ja kaikki on toiminu ihan hyvin.
Jep, sillä oletuksella että a) osaa valita osat oikein, b) osien toleranssit sattuvat kohdilleen tai osaa bongata mahdollisesti virheelliset osat ja c) osaa rakentaa ja säätää kopterin netistä löytyvillä ohjeilla.

En pitäisi lainkaan typeränä ajatuksena sellaista, että joku asiaan vihkiytynyt (B12:n kaltainen jamppa) tekee aloittelijalle RTF-paketin HK-osista pientä korvausta vastaan. Jos itse tietäisin mitä klooniosia pitäisi tilata jne. voisin pykätä vaikka viiden kympillä kopteripaketin pystyyn ja koelentää & säätää sen uudelle harrastajalle. Paketin hinta olisi yhä kilpailukykyinen, vaikka siihen sisältyisikin vähän kallista kotimaista työvoimaa. ;)

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #40 : 20 Tammikuu, 2011, 11:29:24 »
kyllä minä väitän että hk-kone on helpompi sen jälkeen kun on vaan osat valinnu. Mulla ainakin useampi hk v1 ja kaikki on toiminu ihan hyvin.
Jep, sillä oletuksella että a) osaa valita osat oikein, b) osien toleranssit sattuvat kohdilleen tai osaa bongata mahdollisesti virheelliset osat ja c) osaa rakentaa ja säätää kopterin netistä löytyvillä ohjeilla.

En pitäisi lainkaan typeränä ajatuksena sellaista, että joku asiaan vihkiytynyt (B12:n kaltainen jamppa) tekee aloittelijalle RTF-paketin HK-osista pientä korvausta vastaan. Jos itse tietäisin mitä klooniosia pitäisi tilata jne. voisin pykätä vaikka viiden kympillä kopteripaketin pystyyn ja koelentää & säätää sen uudelle harrastajalle. Paketin hinta olisi yhä kilpailukykyinen, vaikka siihen sisältyisikin vähän kallista kotimaista työvoimaa. ;)

Hyvä idea Trnquill. Itse olisin ollut valmis maksamaan 50e siitä että joku kasaa, koelentää ja varmistaa että kopteri lentää niin kuin sen kuuluu, mutta vielä parempi olisi jos voisit kasata sen jonkun kanssa. Todennäköisesti joudut kuitenkin purkamaan ja korjaamaan kopterin ensimmäisten 10 lennon ainakana :D
Ei helin kasaaminen ole niin vaikeaa kun ohjeita noudattaa, mutta ensimmäistä kertaa säätöihin laittaminen ja tekniikan ymmärtäminen voi olla se hankalampi osa. Tähän kun saa apua niin harrastaminen on helpompaa
ja ei tarvitse oppia kaikkea kantapään kautta. Karkeesti voisi sanoa että 50% ajasta mitä käytät tähän harrastukseen on säätämistä ja 50% lentämistä, toisilla enemmän tosilla vähemmän. Ainakin alkuun.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #41 : 20 Tammikuu, 2011, 11:40:10 »
ehkä mä oon sitte jotenkin erilainen mutta mua ahdisti alusta asti ajatus että kopteri olis valmis tai osittain kasattu kun se mulle tulee!

kyllä se on olennaista tietää mitä kopterista löyty mistäkin ja miten mikäkin toimii ja on kasattu!

onneksi oma 500 rekkula tulikin sitte ihan osina ettei tarvinnu edes purkaa ekaks...

kyllä kopterin kasaa oikein ku vaan keskittyy ohjeeseen ja pänttää teoriaa ja tietoa ennakkoon!
ja tietoa löytyy tältä foorumilta ja esim wikistä kaikki mitä tarvitsee!
jos joku tietyn kopterimallin erikoisuus sitten tulee eteen niin kysymällä täältä saa vastauksen yleensä alta aikayksikön :)

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

mika a

  • Vieras
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #42 : 20 Tammikuu, 2011, 11:57:23 »
No meitähän on monenlaisia ja jokainen arvostaa eri asioita. Joku vois tykätä jos vois aloittaa harrastuksen valmiiksi kasatulla ja koe lennetyllä kopulla. ja jotkut tykkää tehdä kaiken ite. esim minä mielelläni kasaan ite kopuni. Seuraava kopukin kun tulee niin ensin puran atomeiksi ja lähden siittä liikkelle ja katon et pitääkö jotain parantaa.

Mutta jos joku aloittelia haluaisi aloittaa harrastuksen täysin valmiiksi kasatulla ja säädetyllä kopulla. Niin täällä on yksi vapaa ehtoinen kasaaja pientä korvausta vastaan. Voi laittaa YV;tä jos tarvetta tulee

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #43 : 20 Tammikuu, 2011, 12:32:18 »
Kuten sanottu, meitä on moneen lähtöön. Minulla säätö/lento -suhde taitaa huidella jossain 90/10 tietämissä... :D Esitin tuon "kasaus ja koelento maksua vastaan"-idean lähinnä niitä tapauksia silmällä pitäen, kun kopterointiseuraa tai apua ei ole näppärästi saatavilla. Totta kai kopterin kasaaminen porukalla kokeneemman kaverin kanssa on ehdottomasti se nopein tapa päästä lajiin sisään niin kaluston kuin tietotaidonkin puolesta. Onnellisessa asemassa ovat he, joilta löytyy paikkakunnalta aiheeseen liittyvää aktiivista kerhotoimintaa tms. Vaikka esimerkiksi täällä Turun seudulla on harrastajia aivan tolkuton määrä, kokisin ainakin itse kynnyksen pyytää jotakuta kaveriksi kasaukseen melko korkeana. Siis sillä oletuksella että olisin lajin suhteen täysin keltanokka ja kaikki harrastajat olisivat minulle vieraita henkilöinä. Nyt toki hetken harrastaneena ja ihmisiin tutustuneena menisin muitta mutkitta kenen tahansa kämpille kasaamaan kopteria ja opiskelemaan teoriaa. Toisin sanoen kynnys avun pyytämiseen jne. olisi matalampi, jos kenenkään ei tarvitsisi erikseen "vaivautua" vaan apua löytyisi kerholta ihan vaan kävelemällä paikalle ja toisaalta juttuja voisi käydä läpi "puolueettomalla maaperällä" kerholla, eikä kenenkään kotona jaloissa pyörimässä. Tämä toki edellyttäisi sen, että kerhotoiminta tms. olisi aktiivista ja edes jollakin tavalla säännöllistä.

Tiedustelin vuosi sitten Turun Lennokkiseuralta apuja minulle uuden tuttavuuden eli bensamoottorin sisäänajoon ja säätöön. Vastaus oli kutakuinkin "Käy kentällä pyörimässä. Yleensä siellä ei ole ketään mutta joskus voi olla. Suurimmalla osalla ei ole bensavehkeitä mutta jollakulla voi olla. Kyllä sä opit ne oikeat tyypit tuntemaan kun oot tarpeeks kauan notkunut kentällä." Jäi käymättä ja neuvot kuulematta. :) Ihan vain esimerkkinä siitä, että kerhotoiminta ja jollakin mittarilla suuri harrastajien määrä ei aina kuitenkaan takaa mutkatonta apua harrastuksen alkuvaiheilla.

Jos yhä jatketaan ajatuksella siitä, ettei ole mahdollista rakentaa kopteria konkarin kanssa yhdessä olisi todella mukavaa, jos kopteri olisi varmasti säädöissä ennen ensilentoa. Tämän voi toteuttaa joko säätämällä itse rakennetun kopterin yhdessä jonkun kokeneen kanssa kentällä (jos sekä kokenut että kenttä löytyy), lähettämällä rakennetun kopterin säätöä varten johonkin tai ostamalla valmiiksi koottu ja säädetty kopteri harrastajalta.

Olisi hienoa jos vaikka wikissä olisi valmis kauppalista aloittelijalle, jota myös ylläpidettäisi aktiivisesti. Tai vaikka muutama eri vaihtoehto. Vähän samaan tyyliin kuin Mikrobitissä on keskihintainen "Bittimikro", eli valmiiksi koottu lista/paketti osia hintoineen. Listoja voisi olla vaikkapa "Kloonikopteri halvalla Kiinasta", "Halpa merkkikopteri" ja "Suurempi tuo vakautta". Jokaisessa listassa listattuna kaikki osat hintoineen ja mahdollisimman tarkkoine tietoineen, joita lajia ennen harrastamaton pääsisi alkuun. Tietysti mahdollisia aloituspaketteja ja lähestymistapoja on enemmän kuin kolme, mutta nuo listaamani ihan vain kompromissina.

Poissa jonu93

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #44 : 20 Tammikuu, 2011, 16:45:17 »
ok ;D

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #45 : 01 Helmikuu, 2011, 11:07:55 »
Tuo lista olisi loistava ja vaikea ylläpitää, jos ei halua siitä liikaa yhden liikkeen hommaa;)

Paras lista on jotakuinkin vain tämä.
Halvalla et saa hyvää!
Budjetilla 700-1000€ saat jo kohtuu hyvän aloitus paketin kokoluokkaan 450, jota pienempää en edes suosittelisi pahimmalle vihamiehelle aloitus kooksi;)
Radiot: Futaba FG8 tai Spektrum DX8
Servot: Savöx
Gyro: Spartan, Futaba
Kopteriin loput mitä jää, mutta ei HK450 tmv.

Joopa joo...
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #46 : 01 Helmikuu, 2011, 16:53:35 »
Jos on alle tonni budjettia niin en kyllä laittaisi yli kolmeasataa radioon, kun parilla satkullakin saa semmosia minkä kanssa ei lopu ominaisuudet kesken  :). Koneeseen mahd paljon rahaa, ja eritoten gyroon ja peräservoon, akkuihin ja latauskalustosta mahdollisimman paljon tehoa ulos pienellä rahalla (lue: Kiinasta). Tietty jos kone on pääasiallisesti hyllyssä niin sit kannattaa hommata mahd. ison LCD:n omaava radio mitä esitellä kavereille illanistujaisissa  :). Katu-uskottavuutta nääs
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #47 : 01 Helmikuu, 2011, 17:32:14 »
jep, ihan hyvin koptereita lennättelee dx6i:lläkin. Eikä oo hirveän kallis.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #48 : 01 Helmikuu, 2011, 17:37:34 »
jep, ihan hyvin koptereita lennättelee dx6i:lläkin. Eikä oo hirveän kallis.

Kyllä riittää pitkälle. Itse toivoisin näyttöön taustavaloa että näkis hämärässä.
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Aloittelijan jatko ??
« Vastaus #49 : 01 Helmikuu, 2011, 17:41:26 »
jep, ihan hyvin koptereita lennättelee dx6i:lläkin. Eikä oo hirveän kallis.

Kyllä riittää pitkälle. Itse toivoisin näyttöön taustavaloa että näkis hämärässä.

Hyvä pointti muuten jos lennättää yöllä / pimeällä ja tarvii vaihtaa kopterin ohjelmaa. Jos siis monta yökopua. Mutta jos ei ole niin itse pärjännyt vallan mainiosti jos ei näytöstä ei nää mitään hämäryyden vuoksi en minä ainakaan nää lennättääkään sillä kelillä :D
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Aloittelijan vaikeudet A-Ö

Aloittaja El_magico « 1 2 » Muu keskustelu

44 Vastauksia
17716 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2008, 16:19:05
kirjoittanut sgtpepper
130 Vastauksia
89919 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Marraskuu, 2012, 22:12:09
kirjoittanut Edi
12 Vastauksia
29201 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Tammikuu, 2019, 18:56:06
kirjoittanut virtakuono
21 Vastauksia
7297 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Helmikuu, 2015, 17:21:12
kirjoittanut Simeoni350pro
6 Vastauksia
8660 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2016, 11:50:19
kirjoittanut VERTICAL