Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan vaikeudet A-Ö  (Luettu 17716 kertaa)

El_magico

  • Vieras
Vs: Vaikeuksia Käynnistyksessä / Käynnissä pysymisessä.
« Vastaus #25 : 06 Heinäkuu, 2008, 02:16:36 »
YS:n kanssa vuosia pelanneena voin sanoa että hyvä on moottori. Sua ei pysty ihan sähköpostin kautta neuvomaan kun liikkuvia osia on riittävästi ja ne on syytä käydä läpi paikan päällä. Ys:jä on eniten 90 luokan koneissa joten se kaveri kyllä löytyy. Viimeistään muutaman viikon päästä on Paattisilla sellaisia yhdessä paikassa useampikin...

Muutama perusjuttu kuitenkin.

- Tulppa OS8 tai Enya3, unohda muut vaihtoehdot
- Startteri mieluusti Sullivani tai vastaava, Ys edellyttää riittävästi kierroksia käynnistymiseen.
- Yksisuuntaventtiili tulee huuhdella jos pitkään ollut käyttämättä (ei kehitä painetta jos jumissa)
- Fuili esim Byron 20% tai 30% , tai Cool power 20%. Ei risiiniöljyä!
- Neulat 2 sormin säädettävää, 1 ruuvimeisselillä. Meisselillä tyhjäkäynti ruuvi aloitus arvo esim 1 kierros auki (todennäköisedti sillä rikkaalla), kannen puoleinen ja ulompi sormin säädettävistä on keskialue aloitus arvo 1,5 kierrosta ja viimeinen neula täysi kaasu joka auki esim 1 kierros alkuun.
- Varmista että hehku systeemi toimii jos etähehku. Mielellään suoraan tulppaan hehku jos ongelmia.

Nämä nyt tuli ekana mieleen...

Livenä ei nyt pääse auttamaan.
-


Täytyy yrittää säätää huomenna uudestaan.
Bensaa on kyllä nyt ostettu 3gallonaa ehkä ajan ne nyt ensin kuitenkin.
23 päivä on Tampereella Iron Maiden, Lempäälä on siinä muistaakseni matkan varrella. ;) ;)

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Vaikeuksia Käynnistyksessä / Käynnissä pysymisessä.
« Vastaus #26 : 06 Heinäkuu, 2008, 06:06:57 »
Haven't read the whole thread... anyway... a hotter plug than OS #8 worked miracles on my TT .50 engine, for the first gallon to break it in.
Otherwise, it died at low RPM because the plug got too cold (you notice, when the glow plug starter makes a difference in RPM - usually it doesn't).
After the first gallon was finished, I switched back to OS #8. And they lived happily ever after...

El_magico

  • Vieras
Vs: Vaikeuksia Käynnistyksessä / Käynnissä pysymisessä.
« Vastaus #27 : 06 Heinäkuu, 2008, 09:57:59 »
Haven't read the whole thread... anyway... a hotter plug than OS #8 worked miracles on my TT .50 engine, for the first gallon to break it in.
Otherwise, it died at low RPM because the plug got too cold (you notice, when the glow plug starter makes a difference in RPM - usually it doesn't).
After the first gallon was finished, I switched back to OS #8. And they lived happily ever after...

Yeah, i think that same. Hotter plug could help me whit my problem. After chancing engine jammed?!? WTF?
Have to try again today. Wanna help me? Fix my engine and i give to you gift. 1 gallon water to y's helicopper or to self pilot. Cheers

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Vaikeuksia Käynnistyksessä / Käynnissä pysymisessä.
« Vastaus #28 : 06 Heinäkuu, 2008, 10:43:14 »
Did you insert the shim? (the copper washer)?
Or it's hydraulic lock - remove plug and shake out the fuel.
Today I'm too hung over, better shouldn't touch any heli  ::)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Vaikeuksia Käynnistyksessä / Käynnissä pysymisessä.
« Vastaus #29 : 06 Heinäkuu, 2008, 11:27:46 »
Neste lukon saa auki kun kallistat kopteria putken puolelle ja samalla startterilla pyörität, ylimääränen fuili valuu pakoputkeen. Näin minä teen jos lukossa ei tarvi irrottaa tulppaa.

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Vaikeuksia Käynnistyksessä / Käynnissä pysymisessä.
« Vastaus #30 : 06 Heinäkuu, 2008, 12:57:50 »
...ei tarvi irrottaa tulppaa.
Right, makes sense...




Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Vaikeuksia Käynnistyksessä / Käynnissä pysymisessä.
« Vastaus #31 : 06 Heinäkuu, 2008, 13:00:26 »
Hangover or not, I can come to Hentta later today and have a look if you like.
If you have time, call / send me an SMS and let's agree on a time.

-Markus
+358 50 48 36698

El_magico

  • Vieras
Vs: Vaikeuksia Käynnistyksessä / Käynnissä pysymisessä.
« Vastaus #32 : 06 Heinäkuu, 2008, 14:19:25 »
Hangover or not, I can come to Hentta later today and have a look if you like.
If you have time, call / send me an SMS and let's agree on a time.

-Markus
+358 50 48 36698

Hi!
I Crached it already. :P


Heipsan.
Aamuyöstä heräsin ja kauheaan inspiraatoon.
Otin moottorin pois ja purin sen. Sylinteli täynnä fuilia, öljyä, tms. ja jokin yksittäinen roska.
Ei muuta kuin uudestaan kasaan. Nyt toimii ja pelittää.
ENsin kentälle ja kentällä huomaan; DAMN! Missä mun bensat?!?
Takasin himaan hakemaan gasoa(40km).... Hyvin alkoi taas.
Uusi yritys, nyt sitten kone käyntiin hieman tyhjäkäyntiä että lämpenee. Nostin koneen ilmaan ja POKS! Tulppa räjähti(brand new)!
Tottakai kopu tuli maahan heti onneks korkeutta oli ~20cm toinen jalas murskaantui vain onneks. Vaihtoon kun oli sattumoisin varaosa.
Uusi tulppa ja lentoa taas. Hetken leijumis harjoitusten jälkeen lähtivät pääroottorin lavat! :o :o
Toinen tuli kohti ja toinen lensi auton kylkeen. Naarmuhan siitä tuli. Kopu taas tippu perse edellä maahan ja taka roottori muussiksi.
Tulipa sitten kallista lentoa...

Tää taitaa jo kuulua torppi osastolle. ;D
« Viimeksi muokattu: 06 Heinäkuu, 2008, 14:32:26 kirjoittanut El_magico »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Vaikeuksia Käynnistyksessä / Käynnissä pysymisessä.
« Vastaus #33 : 06 Heinäkuu, 2008, 15:33:33 »
Ostit käytettynä foorumilta? Aina kannattaa tarkistaa että kaikki osat on kiinni ja varsinkin nuppi on tärkeää purkaa ja kasata uudestaan.

Harmi kun hajosi, osat vaihtoon ja uusi yritys  :)


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vaikeuksia Käynnistyksessä / Käynnissä pysymisessä.
« Vastaus #34 : 06 Heinäkuu, 2008, 16:01:55 »
Tottakai kopu tuli maahan heti onneks korkeutta oli ~20cm toinen jalas murskaantui vain onneks. Vaihtoon kun oli sattumoisin varaosa.
Uusi tulppa ja lentoa taas. Hetken leijumis harjoitusten jälkeen lähtivät pääroottorin lavat! :o :o
Toinen tuli kohti ja toinen lensi auton kylkeen. Naarmuhan siitä tuli. Kopu taas tippu perse edellä maahan ja taka roottori muussiksi.
Tulipa sitten kallista lentoa...

Tää taitaa jo kuulua torppi osastolle. ;D
Voithan muuttaa tän threadin otsikon lyhyemmäksi: Vaikeuksia. ;D

Lähtikö ne lavat niiden lavanpitimien kanssa vai vain pelkät lavat? Menikö päreiksi?

El_magico

  • Vieras
Vs: Vaikeuksia Käynnistyksessä / Käynnissä pysymisessä.
« Vastaus #35 : 06 Heinäkuu, 2008, 16:09:15 »

Lapojen pitimien kanssa, eli siis se roottorin akseli läpi menevä putki/tappi jossa lapojen pidekkeet ovat kiinni. Siinä päässä oleva ruuvi oli ironnut ja lentoon ne lähti. Oli vieläpä idle up mode päällä niin mukavasti lensi.
Vaihtoon meni lavat, lapojen pidikkeet, joitain holkkeja tjs. tappeja sekä perä roottori lähes kokonaan.
« Viimeksi muokattu: 06 Heinäkuu, 2008, 18:34:30 kirjoittanut El_magico »

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vaikeuksia Käynnistyksessä / Käynnissä pysymisessä.
« Vastaus #36 : 06 Heinäkuu, 2008, 18:27:59 »
Jos olet sen saanut kasattua kuun lopussa niin ota ja poikkea Lempäälässä niin laitetaan se lentoon sitten viimeistään.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

El_magico

  • Vieras
Vs: Aloittelijan vaikeudet A-Ö
« Vastaus #37 : 08 Heinäkuu, 2008, 22:46:52 »
Kiitämme Sabe;a Maanantaina aamulla laitoin tilauksen ja tänään tavarat tipahtivat postilaatikkoon.
Nyt on kopteri kasattu taas uuteen iskuun.
Kasetessa vain heräsi kysymys. Ostaessani kopun, perä servo piti ulinaa narinaa(myös paikallaan ollessa) eikä välttämättä palauttanut aina normaalisti. Tämä kuulemma johtui jostain radion asetuksesta.
Siispä onko tuollainen servon örinä ihan normaanilia vai kusetettiinko mua?  :-\

ps. Huomenna hitsaamaan tukia kopuun ja jokin viritys joka suojaa perä roottoria niin voi paremmin mielin torpata uudestaan :P

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Aloittelijan vaikeudet A-Ö
« Vastaus #38 : 16 Heinäkuu, 2008, 00:57:30 »
Peukkuja sinne vain, hatunnoston arvoista sitkeyttä, älä vaan luovuta. Itsellä on ongelmia piisannut vaikka kopterin moottori on aina pelannut laakista (sähkis ja juuri noista syistä) ja ilmaan on saatu, ei vaan ole tupannut pysymään / ehjänä tulemaan maahan asti (tai jos tarkkoja ollaan niin on monesti tullut ehjänä maahan asti, mutta tuo alastulo ei ole ollut hallittua/tarkoituksellista joten jälki on ollut sen mukaista;) )

jpheli

  • Vieras
Vs: Aloittelijan vaikeudet A-Ö
« Vastaus #39 : 16 Heinäkuu, 2008, 11:47:52 »
ja pitää muistaa että eihän se ole oppimista eikä mitään ellei vähintään 10 kertaa torppaa kopteriaan ;)

torpit opettaa... "P...le, ei näin"  8) 8)

--jp

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Aloittelijan vaikeudet A-Ö
« Vastaus #40 : 23 Heinäkuu, 2008, 14:41:53 »
Ostaessani kopun, perä servo piti ulinaa narinaa(myös paikallaan ollessa) eikä välttämättä palauttanut aina normaalisti.
Peräservon pieni narina kuuluu asiaan, koska gyro on todella herkkä laite, joka lähettää pientä korjausliikettä peräservolle pienimmästäkin tärinästä, radiohäiriöstä jne.. Jos sulla on HeadHold-tila päällä ja liikutat vasenta tikkua (rudderia) niin perälavat jäävät ääriasentoonsa.. Kuuluu asiaan, koska HH-tilan tarkoituksena on pitää perä lennossa paikoillaan. Normimoodissa perälavat liikkuvan tikun kanssa samaan tahtiin, eivätkä jää outoihin asentoihin..

No mutta mullapa ne jää normi modessa sinne outoihin asenoihin!!! Ainakin toisinaan. :'(
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

El_magico

  • Vieras
Vs: Aloittelijan vaikeudet A-Ö
« Vastaus #41 : 24 Heinäkuu, 2008, 11:56:32 »
Lainaus

No mutta mullapa ne jää normi modessa sinne outoihin asenoihin!!! Ainakin toisinaan. :'(

Niin Nuo jäävät minullakin.

Pakko sanoa että tää on kallis harrastus.
Lentoaikaa on nyt takana ~15min yht sekin epämääräistä irtiotoa maasta.
Eilen viimeiksi yritys oli kova... Vielä kovemmin se päättyi.... :(
Sabe rikastui taas ~150€ Stabbarit,lavat,rodeja(?), hammasrattaita. siinä saldo.
 15min/~200€ varaosia + polttoaineet  ;D

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Aloittelijan vaikeudet A-Ö
« Vastaus #42 : 24 Heinäkuu, 2008, 14:31:15 »
Joo lähäristä katoin että minititanii oon lennättäny/säätäny sen asetuksia radiossa yht. 9.57h. Ja nyt jo on menny tonni tohon titanii. Eli siis kalliinpuoleinen laji.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Aloittelijan vaikeudet A-Ö
« Vastaus #43 : 24 Heinäkuu, 2008, 16:00:59 »
Joo lähäristä katoin että minititanii oon lennättäny/säätäny sen asetuksia radiossa yht. 9.57h. Ja nyt jo on menny tonni tohon titanii. Eli siis kalliinpuoleinen laji.
Sä oot selvinny vielä halvalla. Mulla meni puoltoista tonnia jo ennenkuin sain radion edes käsiini ;D
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Aloittelijan vaikeudet A-Ö
« Vastaus #44 : 14 Elokuu, 2008, 16:19:05 »
Tuota on tää vaa aika kallis, ja se lienee este monille. Mutta tässä lajissa kyllä näkyy selvästi halvan ja hyvän ero.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
16984 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2010, 18:33:27
kirjoittanut Jussi Savolainen
12 Vastauksia
29201 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Tammikuu, 2019, 18:56:06
kirjoittanut virtakuono
21 Vastauksia
7297 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Helmikuu, 2015, 17:21:12
kirjoittanut Simeoni350pro
5 Vastauksia
3409 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Toukokuu, 2015, 02:30:01
kirjoittanut varis
6 Vastauksia
8659 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2016, 11:50:19
kirjoittanut VERTICAL