Kirjoittaja Aihe: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..  (Luettu 9735 kertaa)

ch053n

  • Vieras
Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« : 18 Lokakuu, 2010, 18:59:58 »
Eli tartteisin vinkkejä fiksuihin lipo ja laturi yhdistelmiin 450 kokoselle vermeelle.
Syy kyselyyn on älyttömät latausajat vakio akulle .. eskyn balanced -> 1800mah ... ikuisuus .. 5h mennyt ja vielä lataa ..

Tottakai pitäisi mahdollisimman halvalla päästä, .. ei ainakaan vielä harrastus ole niin vakava että pitäisi 15min latailla akku täyteen.

Laittakaa vinkkejä ! Vaikka ne olisi dealextreme laatuisia, .. sieltä kyllä tähän hätään ajattelin akun tilata ..pääsispä eroon tuosta 6min lennätys ajasta ..

Anyway, ideoita otetaan vastaan .


Poissa WSTR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #1 : 18 Lokakuu, 2010, 19:18:24 »
Itse tilasin TÄMÄN ja tyytyväinen olen ollut. Useista muista latureista poikkeavana sisältää oman muuntajan eli virtalähdettä ei tarvitse hommata erikseen. Tosin tuo mukana tuleva virtajohto ei suomalaisiin pistorasioihin käy, mutta itse löysin uuden sopivan johdon vaivattomasti paikallisesta sähkötarvikeliikkeestä, ja sopivia adaptereitakin olisi ollut. Noita latureita saa suomestakin, hintaeroa tosin hieman ihmettelen...

Akkuja kannattaa katsella myös Hobbykingistä, esim. Turnigy 3S 1800mAh 20C 9.50$ kpl, akun liitin on tosin tuo XT60, eli jos deansin siihen haluaa, joutuu hieman kolvailemaan.

- GAUI 425 Hurricane - Blade mCPX - E-Sky Belt CP V2 - Nine Eagles Solo+Solo Pro V2 - Futaba 7C FASST - Spektrum DX6i -

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #2 : 18 Lokakuu, 2010, 19:19:48 »
Moro
Ite tilasin kaverin kautta ebaystä ton IMAX B6 laturin ja oon oikein tyytyväinen.
Toi eskyn 1800mah akku tuli täyteen lipo charagella 62 min lipo balancella vähän kauemmin.
Täällä juttua ja hyviä neuvoja http://www.kopterit.net/index.php?topic=7486.0
 
Dealextreme http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35190
väli johtoja hyvin käy aika moneen latailluun.


PS.WSTR kerkes jo mut siinähän niitä on eikun tilaan :D
« Viimeksi muokattu: 18 Lokakuu, 2010, 19:21:57 kirjoittanut Eispii »
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

ch053n

  • Vieras
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #3 : 19 Lokakuu, 2010, 11:49:39 »
Dealextremesta lähti tilaukseen laturi, .. itse piuha ei ole mikään ongelma , .. näemmä ihan normaali tietokoneen virtapiuha. noita pyörii nurkissa liikaakin ..

akut varmaan hobbykingiltä .. mites toimituskulut suomeen ?


Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #4 : 19 Lokakuu, 2010, 12:06:17 »
Itsellä on ollut ajatuksissa laittaa tämä Turnigy X5 charger ja sille kaveriksi 25A 14v DC Power Supply tai vastaava virtalähde..
- Belt CP V2
- FMT-500

ch053n

  • Vieras
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #5 : 19 Lokakuu, 2010, 12:36:42 »
Ei paha ratkaisu tuokaan. Itse en välttämättä kuitenkaan ostaisi tuota virtalähdettä vaan käyttäisin auton akkua ja/tai muuta vastaavaa.
Vanha at/atx virtalähde ajaa myös saman asian.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #6 : 19 Lokakuu, 2010, 12:44:10 »
Laturi on siitä huono ettei näe paljoko akkuun menee varausta, jos lennät aina akun tyhjäksi ja lataat tuolla täyteen niin eivät kestä kauaa... lipoja ei saa purkaa liian tyhjäksi.
Poweria en itsekkään ostaisi, ebaysta saa "parempia" halvemmalla. Auton akku on TODELLA kömpelö ratkaisu ja vanhat ATX lähteet eivät anna "paljon" virtaa ulos 12V lähdöstä..
Ennemmin vaikka se turnigyn quardo laturi, maksaa enemmän mutta on parempi.
« Viimeksi muokattu: 19 Lokakuu, 2010, 12:50:57 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #7 : 19 Lokakuu, 2010, 12:55:43 »
Itsellä on ollut ajatuksissa laittaa tämä Turnigy X5 charger ja sille kaveriksi 25A 14v DC Power Supply tai vastaava virtalähde..

mulla on toi poweri quatron ja yhden irrallisen 50w laturin seurana eli parhaimmillaan lataan 5 akkua kerrallaan...

poweri on kyllä vakuuttava hintaansa nähden! ja jännite tuntuu pysyvän hyvänä isossakin kuormassa!
ei siis pahaa sanottavaa siitä! on halpa ja suht pieni! eli kulkee pakissa mukanakin! tuuletinkin lähtee vasta sitte
pyörimään ku on tarvis eli ei mekkaloikkaan turhaan... 150W saa ottaa vaikka kuinka kauan eikä lämpene edes niin
paljoa että tuuletin jaksais lähteä vielä käyntiin :)

1m4s0_ miksi ebayn powerit on "parempia"?  :P itse en ainakaan halua sellasta jossa verkkovirta on niissä kynsissä
ihan näkösällä valmiina koskettavaksi ;) joku varomaton siihen menee kuitenki mun tuurilla sörkkimään joskus ja ZAP! ;)

(jostain muistelen kuvaa että sun ebay lähteet on sellasia vaikka varmasti yhtä toimivia ovatkin...)


tosta laturista olen kuitenkin samaa mieltä! se on tärkeä tieto paljonko milliamppeeritunteja akkuun menee koska sillä
säädetään radion timeri kohilleen ja sehän ei riitä että se tehdään kerran koska pilotti kehittyy kokoajan ja akut
kuluu nopeemmin :) eli laturin jättäisin hyllyyn ja ottaisin tilalle vaikka sen hobbykingin quatron joka ei ole kallis sekään  :)

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #8 : 19 Lokakuu, 2010, 12:58:08 »
Ei paha ratkaisu tuokaan. Itse en välttämättä kuitenkaan ostaisi tuota virtalähdettä vaan käyttäisin auton akkua ja/tai muuta vastaavaa.
Vanha at/atx virtalähde ajaa myös saman asian.

ei muuten lähe vanhoista atx virtalähteistä 12v linjasta noin paljon jerkkua lähellekkään! ja jos sellasen ettii mistä lähtee on hinta jo monen tollasen powerin verran! ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #9 : 19 Lokakuu, 2010, 13:06:08 »
Täytyy yhtyä Ärrän kommentteihin, onhan nuo ebay powerit "suojaamattomampia" mutta itse tykästynyt noihin.. ei niistä kyllä verkkovirtaa saa sormille, korkeintaan oikosulkusuojan päälle jos oikoo xxV lähdöt edestä... Suojaa sen kytkentä puolen siitä johon verkkovirta tulee, eihän siihen tarvitse kuin kerran ruuvata se johto kiinni.. vaikka kolvaa suoraa sinne levylle.
tuo hobbykingin laiton on saanut negatiivista palautetta jonnin verran, tosin varmana jo ovat ongelmat korjanneet. Samapa tuo, osta poweri jossa riittää teho laturille.. älä mitoita liian tiukalle.
« Viimeksi muokattu: 19 Lokakuu, 2010, 13:08:05 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

ch053n

  • Vieras
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #10 : 20 Lokakuu, 2010, 11:02:30 »
Niin en tarkoittanutkaan että lähtisi NOIN paljon, .. vaan sen verran että atx powerilla PÄRJÄISI !
Toki autonakku on KÖMPELÖ ja tarvitsee liikutella ..
:)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #11 : 20 Lokakuu, 2010, 11:19:47 »
Ei maksa periaatteessa edes vaivaa rueta säätämään, jos omistaa  50W laturin niin esim thinkpad t40 läppärin laturi toimii riittävänä powerina, saa ladattua 3s 2200mah akkua 4A:lla. Sopii jopa suoraan esim mystery b6 laturin virtaliittimeen.
Jos on ylimääräisiä powereita ja kiinnostusta niin mikäs siinä.. valmiin powerin saa ~30€ posteineen n. ~400w powerin ~13.5v
Thinkpadin laturi maksaa jonkun kympin varmaa nykyään jossain huuto.netissä
Imax b6ac on sitten halpa ja hyvä laturi jos 50W teho riittää, sisään rakennettu muuntaja niin saa suoraan seinätä siihen sähkön.
Auton akku olisi mielestäni kömpelö/rasittava kotonakin... latailla sitten sitä, lentämään pitäisi päästä ja se onkin tyhjänä.. lataa se ensin ja vasta sitten lipot  :P
« Viimeksi muokattu: 20 Lokakuu, 2010, 11:22:18 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #12 : 21 Lokakuu, 2010, 21:11:54 »
tosta laturista olen kuitenkin samaa mieltä! se on tärkeä tieto paljonko milliamppeeritunteja akkuun menee koska sillä
säädetään radion timeri kohilleen ja sehän ei riitä että se tehdään kerran koska pilotti kehittyy kokoajan ja akut
kuluu nopeemmin :) eli laturin jättäisin hyllyyn ja ottaisin tilalle vaikka sen hobbykingin quatron joka ei ole kallis sekään  :)

No itsellä kun ei ole sellaista radiota missä vois timerin kanssa puljailla niin olen korvannut tämän puutteen hankkimalla 3.5$:n Battery alarm buzzerin.
Mut jokainen taplaa tavallaan.
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #13 : 21 Lokakuu, 2010, 21:41:59 »
tosta laturista olen kuitenkin samaa mieltä! se on tärkeä tieto paljonko milliamppeeritunteja akkuun menee koska sillä
säädetään radion timeri kohilleen ja sehän ei riitä että se tehdään kerran koska pilotti kehittyy kokoajan ja akut
kuluu nopeemmin :) eli laturin jättäisin hyllyyn ja ottaisin tilalle vaikka sen hobbykingin quatron joka ei ole kallis sekään  :)

No itsellä kun ei ole sellaista radiota missä vois timerin kanssa puljailla niin olen korvannut tämän puutteen hankkimalla 3.5$:n Battery alarm buzzerin.
Mut jokainen taplaa tavallaan.
Niin taplaa, mutta tuo buzzeri ajaa "saman" asian kuin nopeudenssätimen cutoff... eli ei toivottavaa silti..  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #14 : 22 Lokakuu, 2010, 08:04:50 »
Tuo dealextremen hälytin päästää akun hiukan liian tyhjäksi. Muuten kyllä oiva peli. Piippauksen kuulee hyvin sähkökopun äänen yli vähän etempääkin.

Käytännössä on jo aika kiire alas, kun hälytin alkaa huutaa. Itse olen pitänyt varmistuksena, jos unohtaa käynnistää timerin tai akku vajaa jostain syystä.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #15 : 22 Lokakuu, 2010, 11:35:09 »
Tuo dealextremen hälytin päästää akun hiukan liian tyhjäksi. Muuten kyllä oiva peli. Piippauksen kuulee hyvin sähkökopun äänen yli vähän etempääkin.

Käytännössä on jo aika kiire alas, kun hälytin alkaa huutaa. Itse olen pitänyt varmistuksena, jos unohtaa käynnistää timerin tai akku vajaa jostain syystä.

mä oon ottanu tavaksi kattoa aina ennen ilmaan nostoa akun tollasella http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7367

suosittelen muillekkin! on tarkka, hyvä ja helppo tapa varmistua että se akku tosiaan on ladattu!
pari kertaa on pelastanu ku oon luullu jonku akun ladanneeni mutta jotenki onkin lataus jääny...

eihän se kopteri sieltä mihkään tipu mutta kyllä akku kärsii jos rottelocutille asti päästää :)

voisin myös veikata että mun ajolla ja 500esp kiljunnan takaa en varmasti kuulis mitään piipparia ;D

on noi akut vähä turhan kalliita siihen että ajelee niitä liian tyhjäksi ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #16 : 22 Lokakuu, 2010, 12:41:22 »
Lainaus
suosittelen muillekkin! on tarkka, hyvä ja helppo tapa varmistua että se akku tosiaan on ladattu!
pari kertaa on pelastanu ku oon luullu jonku akun ladanneeni mutta jotenki onkin lataus jääny...
Hyvä ja helppo tapa se on muttei tarkka missään nimessä! Kolme kertaa peräkkäin laitat samaan akkuun kiinni niin heittelyä volttimäärissä saattaa olla jopa 0.2V!
Otetaan esimerkki ja mitataan 1. kennon jännite. Ensimmäisellä mittauksella näyttää 4.18, toisella 4.22 ja kolmannella 4.02!
Ja nämä ei ole arvottuja lukuja vaan juuri äsken mitattuja! ;D

Yleismittarilla katsoin niin oikea luku olisi ollut 4.16, taitaapi mennä laturiin tuo akku, seissyt pari viikkoa lentämättömänä.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #17 : 22 Lokakuu, 2010, 14:04:59 »
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #18 : 22 Lokakuu, 2010, 15:55:49 »
Lainaus
suosittelen muillekkin! on tarkka, hyvä ja helppo tapa varmistua että se akku tosiaan on ladattu!
pari kertaa on pelastanu ku oon luullu jonku akun ladanneeni mutta jotenki onkin lataus jääny...
Hyvä ja helppo tapa se on muttei tarkka missään nimessä! Kolme kertaa peräkkäin laitat samaan akkuun kiinni niin heittelyä volttimäärissä saattaa olla jopa 0.2V!
Otetaan esimerkki ja mitataan 1. kennon jännite. Ensimmäisellä mittauksella näyttää 4.18, toisella 4.22 ja kolmannella 4.02!
Ja nämä ei ole arvottuja lukuja vaan juuri äsken mitattuja! ;D

Yleismittarilla katsoin niin oikea luku olisi ollut 4.16, taitaapi mennä laturiin tuo akku, seissyt pari viikkoa lentämättömänä.

taitaa olla eri kikkare! mulla on ihan (riittävän) tarkka ollu! ei mua kiinnosta jos lukema heittää sen 0,02v minkä maksimissaan heittää ;)
näkee kuitenkin onko ladattu vai ei! :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #19 : 22 Lokakuu, 2010, 15:57:09 »
Suopi Suomestakin halpaa ja tarkkaa:
Digitaalinen akkutesteri 1-6s
http://www.verticalhobby.com/kauppa/digitaalinen-akkutesteri-6s-p-1795.html

ja tarkka :) :
Bantam tWo meter
http://www.verticalhobby.com/kauppa/bantam-two-meter-p-863.html

Ja siltä väliltä:
DualSky LiPoMate, Valkoinen
http://www.verticalhobby.com/kauppa/dualsky-lipomate-valkoinen-p-1880.html

nämä on varmaan myös ihan toimivia!

ja mikään ei estä esim yleismittaria käyttämästä... kamaa on raahattavana vaan muutenkin niin paljon että mitä pienempi sen parempi! :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Vinkkejä kiitos 450 kokoselle ..
« Vastaus #20 : 22 Lokakuu, 2010, 17:48:49 »
Itsekkin ostin moisen, hobbykingiltä.. on kaiken maailman loggerit yms mitä lie varten... tarkka on. Makso jotain 15usd:n ympärillä

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1603 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Maaliskuu, 2009, 15:57:59
kirjoittanut Arctikdiver
6 Vastauksia
3011 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Marraskuu, 2009, 17:53:31
kirjoittanut Ege
0 Vastauksia
3079 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Heinäkuu, 2012, 07:46:33
kirjoittanut japi
2 Vastauksia
2703 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Syyskuu, 2012, 23:00:02
kirjoittanut riku_t
17 Vastauksia
4913 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Helmikuu, 2020, 11:28:04
kirjoittanut Slowari