Kirjoittaja Aihe: nokkapaino kikkailuja  (Luettu 7256 kertaa)

huotarinen

  • Vieras
nokkapaino kikkailuja
« : 09 Lokakuu, 2010, 14:16:16 »
mitäs keinoja ootte käyttänyt saadaksenne koneen tasapainoon?. akun siirto ei riitä millään tarpeeksi säätöä varten

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #1 : 09 Lokakuu, 2010, 14:20:46 »
Esiksi mikäli mahdollista hyötyäpainoa... akku korvataan painavammalla siirretään "rojuja" eripaikkaan rungolla jne jne... jos ei niin sitten jotain kuoluttapainoa kuten lyjyä.. on olemassa valmiita lisäpainoja joissa on teippi mukana.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

huotarinen

  • Vieras
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #2 : 09 Lokakuu, 2010, 14:34:57 »
oli suuri hämmästys kun eilen kokeilin sitä koneen riiputtlua sivuttain ja tosiaankin akkua siirtämällä ei tosiaan riitä säätö

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #3 : 09 Lokakuu, 2010, 14:38:25 »
Ei välttämättä anna oikeaa kuvaa se riiputus... kokeile leijuttaa/lennättää niin väkee ehkä parhaiten.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #4 : 09 Lokakuu, 2010, 15:36:31 »
Moikka,

Perään kevyempää kamaa jos mahdollista. Alumiiniosat painaa yleensä enempi mitä muoviset. Eli muovisia osia alumiinisten tilelle perään jos mahdollista. Sitten jollei lennä rajua 3D-lentoa, niin alumiinisen peräputken kun korvaa hiilikuituisella paino putoaa taas.

Jollei perän kevennys onnistu tai riitä, niin sitten sähköosia voi yrittää sijoittaa hieman uudelleen, säädin edempi eteen jos mahdollista jne. Isompi ja painavampi vastarin akku käyttöön jos käytössä on erillinen vastarinakku. jollei nuokaan riitä, niin sitten painoa, esimerkiksi auton kevytmetallivanteiden tasapainotukseen käytettäviä teipattavia painoja radiolevyn kärkeen kiinni tai sitten ihan kabiinin sivuihin ne painot. Jos painot tulee kabiinin sivuihin pitää käyttää vähän malttia painon määrässä koska kabiinin kiinnikkeisiin kohdistuu tällöin rasitusta enempi mitä on suunniteltu. Itselläni on itse tehty radiolevykin kopterissa jolla sain sähköt paitsi ylemmäksi niin myös kauemmaksi.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #5 : 09 Lokakuu, 2010, 16:07:16 »
Vähän ihmetyttää tuo eskyjen takapainoisuus. Kysessä sentään "merkkituote". Merkkituotteella tarkoitan sitä, että itse suunniteltu ja tehty mallisto, viralliset jälleenmyyntiketjut joka maassa ja toimiva varaosahuolto jne. Luulisi noiden tietävän, missä sen painopisteen kuuluu helikopterissa olla.

No marina sikseen, Beltissä riittää kun siirtää akkua 40mm eteenpäin. Mahtuu vielä kopan sisään ihan hyvin.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

mfly

  • Vieras
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #6 : 09 Lokakuu, 2010, 16:29:14 »
Nin se king 3 taitaakin olla vaikeampi tapaus kuin cp. Molemmat evät voi vaihtaa hiilikuituiseen, vaakaevän voisi kyllä ottaa kokonaankin pois. Suojeleekohan se torpissa jotain osia? Kestävä isohko 450 Lasikuitucanopy hoitaa sitten viimeistään homman, jos muu ei auta tai halua kokeilla (esim. fmt-model ebayssä jotain 5-7 € posteineen)...

mfly

  • Vieras
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #7 : 09 Lokakuu, 2010, 17:58:39 »
Joka tapauksessa kannattaa suurentaa sen muovikopan pidikereikiä taaksepäin tai tehdä jopa toiset reiät, niin akun siirrolle eteenpäin jää enemmän tilaa, yksi vaihtoehto lienee myös käyttää cp:n koppaa kingissä..

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #8 : 09 Lokakuu, 2010, 22:09:57 »
Ihmeellistä ku tuntuu Beltissä ja Kingeissä olevan noita murheita aika rajusti.
Hieman skeptisesti suhtautuen kyseisiin kapistuksiin...

Elkää porukat ottako todesta noita mainospuheita. Melkee mitä vähemmä valmistaja mainostaa, ni tuntuu sitä paremmalta kopteri..
Niiku joku Avant Aurora .. Ei paljoo mainoksia tipu Aku Ankan takana.., mut silti PRO vehje.
Alottelijalle ei ehkä tosin sovi, mut silti.

Ihme vehkeitä nuo Beltit ja Kingit. Tuntuu et viestie perusteel ainut mikä toimii Kingeistä ja Belteistä on OP:llä. Mut OP eli "Vispilä" onkii PROO pilotti isolla P:llä.

Tytötki tykkää ku ne kysyy et mikä se oli se sormiliike hameen alla ku vilahti? OP vastaa kysymykseen kylmänviileesti: "Se oli piroflippi"

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #9 : 09 Lokakuu, 2010, 22:43:29 »
Tytötki tykkää ku ne kysyy et mikä se oli se sormiliike hameen alla ku vilahti? OP vastaa kysymykseen kylmänviileesti: "Se oli piroflippi"
Bensapojilla se on kuulemma "sormi-kaasu"...
Taitaa tulla termi sittä konepuukon kaasun koukustelusta... ;D

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #10 : 09 Lokakuu, 2010, 23:27:39 »
Tytötki tykkää ku ne kysyy et mikä se oli se sormiliike hameen alla ku vilahti? OP vastaa kysymykseen kylmänviileesti: "Se oli piroflippi"

Toi oli hyvä! :D tipahdin ihan täysin :D

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #11 : 10 Lokakuu, 2010, 07:49:54 »
Tytötki tykkää ku ne kysyy et mikä se oli se sormiliike hameen alla ku vilahti? OP vastaa kysymykseen kylmänviileesti: "Se oli piroflippi"
Bensapojilla se on kuulemma "sormi-kaasu"...
Taitaa tulla termi sittä konepuukon kaasun koukustelusta... ;D

Käsikaasua sitä tuli silloin joskus junnuna neideille annettua :D Nykyään tuo aika menee näihin koptereihin ja muuhun olennaiseen..
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa speed

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #12 : 11 Lokakuu, 2010, 10:09:50 »
Mä laitoin oman hbk3:n ison mutterin akun päälle... Rhinon 2150 mah akkujen kanssa ei tarvi mitään virityksiä, säätövarat riittää hyvin.
Olen pikkuhiljaa palaillut harrastuksen pariin muutaman vuoden tauon jälkeen, ja ensituntuma hbk3:sta oli että ompas herkkä liikkeissään...
Nykyiset: Hbk3, CopterX 450, Hk450, HK500CMT, Blade mCPx V2
Entiset: 2x Zap 400, T-rex 450, HT Raptor 50

Poissa domeus

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #13 : 19 Lokakuu, 2010, 21:05:10 »
Hmm, oma hbk3 on ainakin ihan originaalina balanssissa  :P

mfly

  • Vieras
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #14 : 20 Lokakuu, 2010, 13:25:48 »
Niin jos on leijuteltu vain perä itseen päin, niin se voi helposti näyttää siltä, että olisi tasapainossa, vaikka ei ole, varsinkin kun alussa vatkaa sitä oikeaa tikkua kuitenkin koko ajan.  Jos pystyy  leijuttelemaan sivu itseen päin, ja päästää siitä oikean puolen tikusta IHAN OIKEASTI  irti, niin se kertoo jo enemmän ja ilman harjoituspalloja ...

Poissa domeus

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: nokkapaino kikkailuja
« Vastaus #15 : 20 Lokakuu, 2010, 20:09:51 »
Niin jos on leijuteltu vain perä itseen päin, niin se voi helposti näyttää siltä, että olisi tasapainossa, vaikka ei ole, varsinkin kun alussa vatkaa sitä oikeaa tikkua kuitenkin koko ajan.  Jos pystyy  leijuttelemaan sivu itseen päin, ja päästää siitä oikean puolen tikusta IHAN OIKEASTI  irti, niin se kertoo jo enemmän ja ilman harjoituspalloja ...


Tjaa, ei hirveesti vaikuta siltä, ja balanssissa tuntuu olevan muutenkin kun nupista kiikuttelee. Kaipa se sitten on takapainoinen, kun kokeneemmat sanovat.