Kirjoittaja Aihe: Belt-CP gyro-ongelma  (Luettu 36859 kertaa)

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #25 : 06 Joulukuu, 2008, 13:55:22 »
Kyllä on kyse beltistä ja kulkee myötäpäivää :) Siirsin jo hieman peräservoa ja sain kulmia pienennettyä. Koelennollakin jo kävin, aika hyvin piti leijuttelussa ja pienessä edestakaisin sinkoilussa tuo gyro  :)  Nyt vaan puuttuu päärattaasta pari hammasta mutta lentää silti vielä :D:D

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #26 : 20 Joulukuu, 2008, 09:10:02 »
Jos mäkin nyt sotken/lainaan tätä vähän, eli pieni tällainen ongelma:

Reksissä on tuo ah niin ihana eskyn rategyro paremman puutteessa edelleen.
Gyro driftaa mutta riftatkoon, puututa siihen vaan ongelma on se että siinä vaiheessa kun perän kulmat saa siihen asentoon ettei perä käänny kovin lujaa leijuttaessa, on jo perän kulmat lähes toisessa laidassa. Olen koittanut pienentää kulmiakin, mutta nyt ne on niin että idle1 keskitikussa on 0-kulmat.

Peräkin pyörii oikeaan suuntaan ja hihnakaan ei hypi, tarkastan vielä ettei tuo perän vetoratas rullaa akselillaan..

Onkohan tuo nyt väärin säädetty, kun jää "vähän" bindaamaan servo toiselle puolelle käännettäessä..

paremminkin se on toiminut, mutta nyt vaihdoin servon perään ja muutenkin kopteri oli osissa niin ongelma ilmeni, auttakaa tyhymää!  :D

EDIT

Tuo pyörii perskules tyhjää, korjaan tuon ja katson josko tilanne paranee..
« Viimeksi muokattu: 20 Joulukuu, 2008, 10:09:11 kirjoittanut Nube »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #27 : 20 Joulukuu, 2008, 10:16:48 »
Lainaus
Missä asennossa sulla on gyro.sw-kytkin? käsittääkseni sen asento vaihdetaan naps, kun lennetään selällään tuon gyron kanssa, eli se vaihtaa sen suunnan. Jostain muistelisin noin lukeneeni, korjatkoon kuka osaa jos korjattavaa on

Niinkuin JariN sanoi, kopterin säädöt pysyy samana vaikka lennettäisiin miten päin vaan, gyron suuntia ei pidä muutella eikä muutakaan.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #28 : 20 Joulukuu, 2008, 10:26:00 »
juu sekoitin tuon jotenkin HH ja rate-modeihin  ;D

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #29 : 20 Joulukuu, 2008, 19:41:51 »
Siirsin jo hieman peräservoa ja sain kulmia pienennettyä. Koelennollakin jo kävin, aika hyvin piti leijuttelussa ja pienessä edestakaisin sinkoilussa tuo gyro  :)  Nyt vaan puuttuu päärattaasta pari hammasta mutta lentää silti vielä :D :D
Kävin paikallisessa harrasteliikkeessä (kiskurihinnalla ~3 e) hakemassa uuden päärattaan laakerin ja vaihtoivat sen siinä samalla taskussa olleeseen rattaaseen (lähikylän seppä pirulainen löi alkuperäisen laakerin klommolle aiemmin viikolla). Sain tänään siis tuon "ensimmäisen Beltin" myös ilmaan. Muistelinkin hämärästi, että siirtyminen "toiseen Belttiin" tuntui aiemmin ihmeen helpolta. Nyt oli siis vaikea saada tuota ensimmäistä trimmiin (ehkä olin aiemmin korjannut pientä driftausta kokoajan tikulla, sitä sen kummemmin miettimättä). Vertailin vähän perien lapakulmia ja työntötankojen pituutta (ainakin näissä kiinteät työntötangot) ja niinhän se löytyi, eli peräservot hivenen eri kohdissa, eli liikaa lapakulmia tuossa ykkösessä. Kiva saada molemmat "hyvin" lentäviksi. :) Paljoa en ehtinyt vielä kokeilla akun tyhjennyttyä ja kellon mentyä yli puolenyön, mutta huomenna sitten kokeilemaan vielä trimmejä sisällä ja toiveissa tyyntä säätä, niin voisi käydä myös ulkona vähän mutkittelemassa (hauskaa ainakin simulaattorilla). 
« Viimeksi muokattu: 20 Joulukuu, 2008, 19:45:04 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Tipi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #30 : 17 Tammikuu, 2009, 18:09:13 »
Moi !
Mulla on se Eskyn uusin HH-gyro.Normi modessa säätänyt perän,se jopa pitää mutta ongelma on se kun vien kopterin pihalle ja nostan leijuntaan alkaa perä kääntyä hiljalleen vasemmalle,sama ongelma HH-tilassa.Lämpöisessä autotallissa pelaa hyvin,pitää kokoajan perän paikoillaan kun leijuttaa edestakasi sitä.Vaikuttaako pakkanen siihen gyron toimintaan ja päästää sen perän valumaan vasemmalle.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #31 : 17 Tammikuu, 2009, 18:23:08 »
Pakkanen voi vaikuttaa, myös esim. tuuli. Jos ei perä vipata niin voit koettaa myös nostaa gainia eli gyron herkkyytä.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa jkaija

  • Pro torppari
  • ****
  • #0053
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #32 : 17 Tammikuu, 2009, 22:17:08 »
Moi !
Mulla on se Eskyn uusin HH-gyro.Normi modessa säätänyt perän,se jopa pitää mutta ongelma on se kun vien kopterin pihalle ja nostan leijuntaan alkaa perä kääntyä hiljalleen vasemmalle,sama ongelma HH-tilassa.Lämpöisessä autotallissa pelaa hyvin,pitää kokoajan perän paikoillaan kun leijuttaa edestakasi sitä.Vaikuttaako pakkanen siihen gyron toimintaan ja päästää sen perän valumaan vasemmalle.
Itsellä myös sama gyro ja tänään leijuttelin n.-10° pakkasessa ja teki myös samaa, mutta minusta gyron toiminta parani kun otti kopterin hetkeksi virrattomaksi, varmaksi en voi sanoa kun akusta loppu virta.
RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #33 : 18 Tammikuu, 2009, 00:07:14 »
Jos perän trimmi tai kaasun trimmi ei oo keskellä Beltin gyro alkaa vilkkumaan
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Tipi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #34 : 18 Tammikuu, 2009, 08:40:48 »
Gyro oli HH-tilassa ja valo paloi koko ajan , ei vilkkunut.Otin kopterin leijunnasta alas ja katsoin gyron valoa joka ei vilkkunut mutta servo "luisti" toiseen laitaan hitaasti.Trimmit on keskellä koska gyro on säädetty normitilassa että perä ei luisu,hh-tilassahan sen pitäisi korjata itse siihen asentoon mihin tikulla on sen jättänyt.Pakkasta oli noin -10 , virrat laitoin lämpöisessä päälle,sitä en vielä kokeillut että vien kopterin pihalle ja laitan sitten ne virrat päälle.Mutta tänään kun ehdin niin sitten kokeillaan sitäkin hommaa.

Poissa Tipi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #35 : 18 Tammikuu, 2009, 15:40:37 »
No niin!
Nyt on laitettu kopteri pihalle jäähtymään ja sitten virrat päälle.
Nyt perä piti ihan hyvin mutta on ne arvoituksellisia gyroja noi eskyn gyrot.
leijuttelin kaksi akullista ja toimi moitteettomasti.
Lämpötila heittelyt on noille gyroille näköjään myrkkyä.
Harjoitukset jatkuu !

Poissa jkaija

  • Pro torppari
  • ****
  • #0053
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #36 : 18 Tammikuu, 2009, 16:41:27 »
Jeps, gyro toimi ihan ok.
MUTTA eikös kopukka tullut taas tonttiin... :'(

-yhden servon rattaat
-tommoset t-rexin lavat lyheni melkei puoleen
-pääakseli sai uuden n.10 asteen kulman.
-lepatusakseli
-controlling shaft set, mikä lie suomeksi
-alumiininupista korkkasi yhden ruuvin kierteet -> super epoxyllä korjasin, eihän noin pieniä helicoil kierteitä kai ole.
  -samasta kohtaa on muovinuppi mennyt monta kertaa poikki

huomenna sitten ostamaan servoihin vararattaita, muut osat löyty pakista.

RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #37 : 19 Tammikuu, 2009, 17:44:58 »
Ihan normaalia että gyrot, eikä varsinkaan ESkyt pidä jos lämpötila putoaa 20-30 astetta suht äkisti. Gyron sisällä osien sähkönjohtavuus muuttuu lämpötilan takia ja gyro alkaa tahtomattaan käskeä servoa. Joissakin gyroissa on näitä "anti temperature circuit" juttuja, jotka toimii vaihtelevalla menestyksellä. Pari minuuttia kone jäähtymässä ennen lentoa auttaa, tosin akku kannattaa pitää taskussa lämpimänä viimeiseen asti. Myös gyron resettaaminen sen jäähdyttyä on ihan ok kikka jos tahtoo taivaalle ilman odotusta.
-flybarless, sedative stabilized head-

Beginer

  • Vieras
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #38 : 19 Tammikuu, 2009, 18:36:45 »
Moikka

Itsekkin tapellut tuon e-sky HHgyron kanssa..(Se b malli)

Tässä vinkki miten oma rupesi pelittämään.

Laita ohjain päälle nykäse se hh mode päälle(ennen ku kopussa virta) Sitten laita rimpulaan virrat ja avot se hhmodekin toimii Sitten voit vapaasti vaihella rate ja hh välillä:) Säätö joko ilmassa tai alustassa kiinni..

Noi e-sky hhgyrot pitää käynnistää hh tilassa en tiedä miksi ohjekaan ei neuvo tuota!

Itse luovuin noista lelukopukoista (tuli harmaita hiuksia) :o

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #39 : 19 Tammikuu, 2009, 18:41:17 »
Aika moni HH/rate gyro pitää käynnistää HH tilassa että voi vaihtaa normitilaan ja takaisin virtojen ollessa päällä.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa jkaija

  • Pro torppari
  • ****
  • #0053
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #40 : 19 Tammikuu, 2009, 20:23:21 »
Minkälaisessa  lentotilanteessa se normi tila olisi sitten parempi käyttää?
Ainakin näin aloittelijana tuo hh-tila tuntuu paljon mielekkäämältä vaikka nyt onkin kyse eskyn gyrosta.
RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #41 : 19 Tammikuu, 2009, 20:30:04 »
Tavoite on että normitilaa ei käytetä milloinkaan, eli HH tilassa lennellään pelkästään. Normitilaa tarvitsee vain säätövaiheessa. Sitten on tietenkin ne nerokkaat kiinalaiset Mao Zao gyrot jotka on tarramodattu HH gyroksi, mutta jotka toimii hyvin vaan normitilassa  ;D. Kunnon gyroilla ei sellaisia ongelmia, joten siis HH tila päälle.

Poikkeus normaalista on skaalapilotit joista jotkut käyttää normitilaa lentäessään A. koska ne on muutenkin outoja ja B. sanovat että se tuo lisää aidon kopterin tuntua.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

z0tis

  • Vieras
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #42 : 19 Tammikuu, 2009, 20:38:20 »


Poikkeus normaalista on skaalapilotit joista jotkut käyttää normitilaa lentäessään A. koska ne on muutenkin outoja ja B. sanovat että se tuo lisää aidon kopterin tuntua.


-op-

Repes :) totta :D

Poissa jkaija

  • Pro torppari
  • ****
  • #0053
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #43 : 19 Tammikuu, 2009, 21:26:44 »
Löysinpäs tollasenkin gyron tuolta ebay
KDS800 is a gyro with function of dual rate and head rate and head lock, which designed for helicopters specially.

Mitäs tuo head rate sitten meinaa ???

Ei en ole ostamassa tuota, odottelen jos sais ostettua futaba 401 gyron.  :)
RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Poissa Tipi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #44 : 20 Tammikuu, 2009, 22:57:29 »
Jep !

Se gy-401 on hyvä gyro,vaikka eihän se noille ammattimiehille käy  ;).(Liian halpa,ei voi säätää tietokoneella)
Nitro kopteris sellanen ja pitää perän kuin naulattu.
Se käynistyy aina HH-tilas,eikä muuta kannata edes kokeillakkaan.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #45 : 21 Tammikuu, 2009, 09:33:40 »
Lainaus
Se gy-401 on hyvä gyro,vaikka eihän se noille ammattimiehille käy  Iskee silmää.(Liian halpa,ei voi säätää tietokoneella)

Kyllähän se pitkälle riittää, pitää vaan osata säätää oikein. Ai halpa? Enemmänkin törkeän ylihintainen, Spartanin saa samalla hinnalla  ???. Reilu hinta gy401:stä olisi mielestäni noin £70.

Gy 401    £117.99
Spartan   £122.33

Tietokoneella säätökään ei ole tarpeellista, monia huippugyrojakaan ei voi säätää tietokoneella (mm. Solid G, Gy611). Saman asian ajaa esim. erillinen säätöyksikkö niinkuin SolidG:ssä. Paljon parempi, jos ei satu olemaan läppäriä millä säädellä kentällä  :).

-op-
« Viimeksi muokattu: 21 Tammikuu, 2009, 09:36:38 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Tipi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #46 : 21 Tammikuu, 2009, 09:46:18 »
HEH !

Aivan sanaton  ;)

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Belt-CP gyro-ongelma
« Vastaus #47 : 29 Tammikuu, 2009, 16:30:53 »
Löysinpäs tollasenkin gyron tuolta ebay
KDS800 is a gyro with function of dual rate and head rate and head lock, which designed for helicopters specially.

Mitäs tuo head rate sitten meinaa ???

Varmaan kirotusvirhe, pitäis olla "head ache"....
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
15 Vastauksia
8427 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 16:26:21
kirjoittanut Niemma-2
2 Vastauksia
2342 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Kesäkuu, 2009, 10:45:55
kirjoittanut pinta
17 Vastauksia
8446 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Maaliskuu, 2011, 23:13:45
kirjoittanut Tipi
7 Vastauksia
3350 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Elokuu, 2011, 19:17:33
kirjoittanut ropellihattu
8 Vastauksia
4240 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Marraskuu, 2011, 00:13:19
kirjoittanut JariN