No sitte on jo aika isoja puutteita tietämyksessä jos ei tiedä mikä on nelipuolikas tai Spektrumi.
Jopa niin isoja että onko edes turvallista lentää?
esim.myytävänä nelipuolikas johon säädän seetubin spekrumin dx7.ei hajuakaan mitä tuo tarkoittaa.
Myytävänä = Haluaa luopua jostakin rahaa/muuta korvausta vastaan.
450 = kopterin kokoluokka, siinä on about 325mm päälavat. Kokoluokkia on pääpiirteittäin 100, 250, 450, 500, 600 ja 700. Lisäksi on muutamalla merkillä 800 kokoluokkaa ja esim. Gaui ilmoittaa 500 kokoluokan koneet "425" kokoisina. Tähänkin löytyy selitys foorumilta. 100 -kokoluokka on kämmenenkokonen ja 700 aikalailla miehen mittanen.
Spektrumi on raidiolähetin -merkki siinä missä Hitec, Futaba tai JR.
DX7 on Spektrumin radiolähetin -malli, kuten esim Hitecillä "Aurora" tai vaikka Fordilla "Focus".
Setuppi voi käsittää montakin asiaa, mutta jos puhutaan samassa lauseessa radiolähettimistä ja säätämisestä niin kyseessä lienee lähettimen säädöt. Setup. Nää oikeet rc -kopterit kun ei lennä mihinkään ihan sillain paketista ulos, paristot sisään ja ilmaan meiningillä. Setupilla voidaan tarkoittaa myös kopterin muita osia, esim. "Millanen setuppi sulla on tossa?", johon vastauksena kerrotaan miten hienot servot siellä on ja miten tehokas moottori ja näinpoispäin.
Sitä en vielä ymmärtänyt miten poromiehet ja lynxit liittyy näihin koptereihin, mut mie asunki pääkaupunkiseudulla niin ei aina oikein raksuta
Fakta on se, että nää laitteet on vaarallisia osaamattomissa käsissä ja nämä kykenee tappamaan. Siitä olis hyvä lähteä että tietää edes koptereiden kokoluokat, saatika että mikä on servo ja nopeudensäädin tai gyro ja mitä ne tekevät.
Kunhan saan mun Gaui kaksatasen kuntoon niin aattelin mennä tyyppaa sitä, eka bindaan mun mankan ja sen vastarin ja tarkistan ettei servot bindaa miten sattuu. Deanssit mä varmaan vaihdan pois kun en tykkää niistä. Pitää muistaa varoo ettei tuu boomstrikee koska aion lentää täysii. Pistän varmaan kummiskin ihan vähän expoa ettei lähe aivan lapasesta. Sillai kuitenkin että saa just makeen flutterin aikaseksi. Sit ku teen autorotaation niin pitää kattoo ettei flaren jälkeen vahingossa tuu liian kovaa tonttiin ettei pyrstön fini katkea. Ennen lentoa täytyy kuitenkin tarkistaa swashplaten ym. liikesuunnat että ne on oikein. Niin ja pitää ettiä fuilia ElyQ:n parin viikon päästä. Gyron gainin laitan sopivaksi ettei ala vägäämään. Gauissa on muuten 5600kv moottori.