Noniin, nyt on rakentelu valmis ja johdot nippusidottu kivasti. Moottori testattu ja ilman lapoja pyöritetty tärinöiden löytämiseksi.
Perälavat olivat tasapainossa 0,01g tarkkuudella, päälavat pokkesivat 0,08g. Melko hyvä pari sattunut mukaan
Gyroksi tuli laitettua kaikesta huolimatta tuttu ja turvallinen CGY 750. Päivitin siihen uusimman softan tupaan ja konffasin sen 10 minuutissa. Tosin tätä suoritusta edelsi n. 3h ähellys sen Alignin gyron kanssa. Lopulta selvisi että sitä varten pitää olla tietokone, jotta saa mitään säätöjä tehtyä. Kännykällä jos haluaisi säätää, niin pitäisi ostaa se erillinen Bluetooth-kalikka.
Perustelita tälle gyrovalinnalle: johdot riitti ilman jatkojohtoja suoraan Futten purkkiin. Anturilla ei niin merkitystä, letkun päässä se on siinä missä tuon toisenkin pitäisi olla. Aivopurkki tuosta CGY:stä mahtuu kivasti yhteen koloon tuossa muovisessa nokkapalassa, ja pysyy velcrolla ja yhdellä tarralenkillä ja johdot on todella hyvin pois tieltä. Samalla jää näyttö näkyviin ja painonappulat käytettäviksi. Vastarille olisi joka tapauksessa pitänyt löytää joku paikka, ja sitä rataa.
Toinen painava syy on että tuo Futten gyro ei tarvitste tietää että "6 astetta on tän verran". Mullahan ei mitään astemittaria ole tähän hätään, ja tuo Futaba on mallikkaasti toiminut aina simämääräisien säätöjen päätteeksi...
Luovutin ehkä liiankin nopeasti tuon Alignin GPron kanssa virittämisen, mutta ajattelin että jos kerran ei kännykällä saa säätää, niin laitan mieluummin tuon CGY:n. Ns. tuttu ja turvallinen valinta.
No, nyt on säätimelle opetettu endpointit, ja huominen jatkuu setupin hieromisella. Tuossa kun tuota on käpälöinyt, niin on kovin tyytyväinen mieli kun on nyt lopulta tuo ns. Shuttlen kokonen kunnollinen sähkökopteri. Toivottavasti koko paketti pelaa kunnolla... sitten vaan pattereita lisää intternetistä.
Laitan kuvia lisää kun saan setupit tehtyä ja muuta sen sellasta. Sit joku ITAP ekalta lennolta.