Kirjoittaja Aihe: Trex 600 Ostoaikeet  (Luettu 49312 kertaa)

Virrankivi

  • Vieras
Trex 600 Ostoaikeet
« : 15 Joulukuu, 2008, 12:21:41 »
Hei! Ajattelin kysyä teiltä kokeneilta vähäsen neuvoja. Olen ostamassa Trex 600 mallin sähkö kopterin ja kysynkin mitä pitää ottaa huomioon kun paketistahan puuttuu lähetin ja kaikkea pientä. Onko noi vakio-osat millaisia? Mitä osia suosittelette että kopukka olisi hyvä ja vakaa lentää. Tässä on video kyseisestä kopukasta. Kiitos jo etukäteen.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #1 : 15 Joulukuu, 2008, 12:41:21 »
Moi! Mulla on ollu tommonen ja se on tosi hyvä kopteri. Nytkin mulla on samasta vehkeestä nitro versio. 600:nen on vakiomuoviosillakin helpposäätöinen, vakaa ja hyvin lentävä kone. Siinä on nmyös sitä paljon puhuttua "kasvun varaa". Tietty voihan siitä ostaa suoraan sen ESP version, jossa on jo kaikki alukilkkeet ja hieman uutta designiakin. Nuppiin käy kaikki kelvolliset standardikokoiset servot. Alussa ei tarvitse mitään superservoja. Perään joku hyvä gyro + servo, vaikka 401 + 9254 (joita kaikki ei tuohon välttämättä varauksetta suosittele, mutta mulla toiminu hyvin) tai parempi. Gyro ja sen servo on kopterin tärkeimmät osat, joten siitä ei kannata säästää. Akut on sitten se kulmaatiopiste. Niiden hintahaitari lienee tällä hetkellä jotain 135-350 euroa kappale.

Tuo video on varmasti innoittanut monia 600:sella stock kokoonpanolla lentäviä, mutta täytyy sanoa, että tuo kaveri osaa Lentää. Ei oma 600:nen ihan tuolta vaikuttanu... minä aloitin 450:sella, mutta vaihdoin sen pian 600:seen, enkä ole katunu. Harjoittelu on isommalla kopterilla helpompaa.


Virrankivi

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #2 : 15 Joulukuu, 2008, 13:05:51 »
Moi! Mulla on ollu tommonen ja se on tosi hyvä kopteri. Nytkin mulla on samasta vehkeestä nitro versio. 600:nen on vakiomuoviosillakin helpposäätöinen, vakaa ja hyvin lentävä kone. Siinä on nmyös sitä paljon puhuttua "kasvun varaa". Tietty voihan siitä ostaa suoraan sen ESP version, jossa on jo kaikki alukilkkeet ja hieman uutta designiakin. Nuppiin käy kaikki kelvolliset standardikokoiset servot. Alussa ei tarvitse mitään superservoja. Perään joku hyvä gyro + servo, vaikka 401 + 9254 (joita kaikki ei tuohon välttämättä varauksetta suosittele, mutta mulla toiminu hyvin) tai parempi. Gyro ja sen servo on kopterin tärkeimmät osat, joten siitä ei kannata säästää. Akut on sitten se kulmaatiopiste. Niiden hintahaitari lienee tällä hetkellä jotain 135-350 euroa kappale.

Tuo video on varmasti innoittanut monia 600:sella stock kokoonpanolla lentäviä, mutta täytyy sanoa, että tuo kaveri osaa Lentää. Ei oma 600:nen ihan tuolta vaikuttanu... minä aloitin 450:sella, mutta vaihdoin sen pian 600:seen, enkä ole katunu. Harjoittelu on isommalla kopterilla helpompaa.



Kiitti tiedoista. Mulla ei ole tän kokosista aikaisempaa kokemusta mutta noilla pikkuisilla kyllä olen lennellyt mutta niillä ei vain ole mitään tekemistä näiden kopukoiden kanssa... Missähän hintaluokassa lentovalmis 600:nen noin suurinpiirtein olisi? Mitäköhän hienouksia toi videon kopteri piti sisällään...? Kauanko perus akku kestää lentää?

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #3 : 15 Joulukuu, 2008, 13:07:19 »
Kiitti tiedoista. Mulla ei ole tän kokosista aikaisempaa kokemusta mutta noilla pikkuisilla kyllä olen lennellyt mutta niillä ei vain ole mitään tekemistä näiden kopukoiden kanssa... Missähän hintaluokassa lentovalmis 600:nen noin suurinpiirtein olisi?
Jos tarkoitat RTF pakettia, niin...
1. Suomessa on näköjään akku tarjouksessa, 159€ (http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=27_28&products_id=103)
2. Lähetin, vastaanotin ja mukana tulevat nuppiservot about 300€ (DX7, http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39109&grpid=2903)
3. Kopteripaketti, GF, 370€ http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=21_53&products_id=49 (ESP kalliimpi, mutta kannattanee, tuolta taitaa olla nyt loppu)
4. Lavat, 60€
5. 401 + 9254, 200€ (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=21617&grpid=503)
6. Akulle laturi, Bantam BC6, 150€

Tulee yhteensä noista 1239 + sekalaisia postikuluja.

Lainaus
Mitäköhän hienouksia toi videon kopteri piti sisällään...? Kauanko perus akku kestää lentää?
En tiedä, minusta tuon videon pointti oli, että se on ihan stock kokoonpano. Akku kestää leijuttelussa matalilla kierroksilla jotain 10-12 min, mutta taivalla kovemmilla kierroksilla 7-8 min ja 3D:tä ehkä 5,5 min.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #4 : 15 Joulukuu, 2008, 13:15:18 »
Tässä on muuten just nuo luettelemani romppeet 600 ESP RTF pakettina.

http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=3_26_239&products_id=4002

Hintaa on 1135 USD eli Suomeen pyöreästi veroineen 1150 euroa (en ihan muista mitä tuolta tuli postikuluja, siksi pyöristin ylöspäin). Ulkomailta tilattaessa on tietty ne omat mahdolliset murheensa, mutta ei mennä siihen.

Virrankivi

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #5 : 15 Joulukuu, 2008, 13:22:42 »
Kiitti tiedoista. Mulla ei ole tän kokosista aikaisempaa kokemusta mutta noilla pikkuisilla kyllä olen lennellyt mutta niillä ei vain ole mitään tekemistä näiden kopukoiden kanssa... Missähän hintaluokassa lentovalmis 600:nen noin suurinpiirtein olisi?
Jos tarkoitat RTF pakettia, niin...
1. Suomessa on näköjään akku tarjouksessa, 159€ (http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=27_28&products_id=103)
2. Lähetin, vastaanotin ja mukana tulevat nuppiservot about 300€ (DX7, http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39109&grpid=2903)
3. Kopteripaketti, GF, 370€ http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=21_53&products_id=49 (ESP kalliimpi, mutta kannattanee, tuolta taitaa olla nyt loppu)
4. Lavat, 60€
5. 401 + 9254, 200€ (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=21617&grpid=503)
6. Akulle laturi, Bantam BC6, 150€

Tulee yhteensä noista 1239 + sekalaisia postikuluja.

Lainaus
Mitäköhän hienouksia toi videon kopteri piti sisällään...? Kauanko perus akku kestää lentää?
En tiedä, minusta tuon videon pointti oli, että se on ihan stock kokoonpano. Akku kestää leijuttelussa matalilla kierroksilla jotain 10-12 min, mutta taivalla kovemmilla kierroksilla 7-8 min ja 3D:tä ehkä 5,5 min.

Näistä oli paljon apua, Kiitos! Hinta onkin sitä luokkaa mitä odotinkin. Anteeksi tyhmät kysymykseni... mutta kun vasta alottelee niin on paljon opittavaa...
Mikä ero on näillä kun puhutaan T-Rex 600 CF kit cobo Ja T-Rex 600 GF kit combo?

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #6 : 15 Joulukuu, 2008, 13:44:10 »
Mikä ero on näillä kun puhutaan T-Rex 600 CF kit cobo Ja T-Rex 600 GF kit combo?
CF = Carbon Fiber eli hiilikuiturunkoinen ja GF = Glass Fiber eli lasikuiturunkoinen.
Hiilikuitu on hieman jäykempi ja kevyempi.
CF kitissä on myös hiilikuituiset perälavat.
« Viimeksi muokattu: 15 Joulukuu, 2008, 13:58:45 kirjoittanut Sammy »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #7 : 15 Joulukuu, 2008, 13:47:03 »
Mikä ero on näillä kun puhutaan T-Rex 600 CF kit cobo Ja T-Rex 600 GF kit combo?
Hiilikuiturunko on hitec ja kai jonkun verran jäykempi ja kevyempi (???). Käytännössä et huomaa eroa. Lisäksi näyttäs, että tuossa CF combossa tulee kahdet landarit, kun GF:ssä vain yhdet. Mut niiden arvo on jotain 7€. Itse ostaisin noista kahdesta ehdottomasti tuon GF version. Varsinkin, kun täälläkin on näitä juttuja hiilikuiturunkojen radiohäiriöistä... mulla tosin on omassa hiilarirunko, eikä ole mitään radiohäikkiä näkyny.

z0tis

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #8 : 15 Joulukuu, 2008, 14:11:23 »
Hmm onko joku muka saanu noilla 2.4ghz radioilla häiriöitä CF:ssä aikaseks? ainakaa ite en oo kuullu et niillä ois häiriöitä ilmentyny

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #9 : 15 Joulukuu, 2008, 14:17:51 »
Hmm onko joku muka saanu noilla 2.4ghz radioilla häiriöitä CF:ssä aikaseks? ainakaa ite en oo kuullu et niillä ois häiriöitä ilmentyny
Todellisuudesta en tiedä, mutta onhan näitä huhuja aina... kyllähän toiset laittaa kännykänkin pois päältä varmuuden vuoksi (en ole moista itse tehny). Voishan sitä ajatella, että jos kopteri ois semmosessa asennossa et kaikki vastarin antennit ois sopivasti hiilarilevyn takana ja vielä kiinni siinä et signaali ois huonompi, mutta, mutta... muistelen vaan juttuja joita olen täällä lukenu.

Virrankivi

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #10 : 15 Joulukuu, 2008, 14:36:07 »
Hmm onko joku muka saanu noilla 2.4ghz radioilla häiriöitä CF:ssä aikaseks? ainakaa ite en oo kuullu et niillä ois häiriöitä ilmentyny
Todellisuudesta en tiedä, mutta onhan näitä huhuja aina... kyllähän toiset laittaa kännykänkin pois päältä varmuuden vuoksi (en ole moista itse tehny). Voishan sitä ajatella, että jos kopteri ois semmosessa asennossa et kaikki vastarin antennit ois sopivasti hiilarilevyn takana ja vielä kiinni siinä et signaali ois huonompi, mutta, mutta... muistelen vaan juttuja joita olen täällä lukenu.
Lukasin tuota keskustelua 500 ja 600 akkujen hinnoista ja aika kalliita ovat 600:n Mites kauan tollaista perusakkua lataa vai pitääkö niitä olla kuinka paljon???
Toi 600:nen kiinnostaisi kyllä eniten joten kaikkia kokemuksia siitä ja kyllä muistakin versoista saa kertoilla.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #11 : 15 Joulukuu, 2008, 14:45:17 »
Lukasin tuota keskustelua 500 ja 600 akkujen hinnoista ja aika kalliita ovat 600:n Mites kauan tollaista perusakkua lataa vai pitääkö niitä olla kuinka paljon???
Käytännössä tällä hetkellä kaikki Lipo akut latautuu yhtä nopeasti, koska niitä ladataan nykytiedon mukaan maksimissaan 1C virralla eli akun kapasiteettia vastaavalla virralla. Lataamiseen menee noin yksi tunti. Kentällä lataileminen on siis vähän niin ja näin. Ehkä yhden akun kerkeää ladata kentällä turinoidessa ja muita akkuja lennättäessä. Alkuun pääsee tietysti parilla akulla, mutta mukavan lentosession saa aikaan ehkä neljällä akulla.

Jos on aikaa ja kiinnostusta, niin käy surffailemassa kopterit.netin wikissä http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php, siellä on juttua mm akuista http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=Li-Po&highlight=lipo

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #12 : 15 Joulukuu, 2008, 16:42:02 »
Itse ostin tällaisen paketin viime viikolla (600ESP oli viimeinen tällä hetkellä) (kardaanikopteri).

T-REX Store:n paketti:

599.00EUR  1 x T-REX 600 ESP Kit Combo (KX016008TA)
204.00EUR  3 x DS610 Digital Servo (K10425TA)                                  (Nupin servot)
636.00EUR  4 x 6S2P 22.2V 5200mAh/25C/A (KX860019TA)                   (Akut)
   9.00EUR  1 x Main Blade Holder/New (H60145T)
   4.00EUR  1 x Velcro-tarrat/ Hook and Loop Tape/600 (H60129T)   
120.00EUR  1 x Intelligent Multifunction Charger Combo RCC-6SX+RCE-6BA (LATURI ilman virtalähdettä)
                     Laturi ollut DEMO-käytössä, siksi hinta niin alhainen
                                                   
Hobby J-P:stä tilattu:

132.26EUR  1 x Phoenix-RC Simulaattori
                     Hobby J-P:stä ilmoittivat: Spektrum DX7:lle ei tarvitse adapteria !

Sabe:sta tilattu:

299.00 EUR  DX7 7Ch Heli w/AR7000 & 4-DS821 MD2     (neljä ylimääräistä DS821 servoa)
199.00 EUR  Gyro GY401 ja S9254 peräservo

Siis hinnat ilman alennuksia.
« Viimeksi muokattu: 15 Joulukuu, 2008, 17:41:52 kirjoittanut Iski »
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Virrankivi

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #13 : 15 Joulukuu, 2008, 17:07:32 »
Itse ostin tällaisen paketin viime viikolla (600ESP oli viimeinen tällä hetkellä) (kardaanikopteri).

T-REX Store:n paketti:

1 x T-REX 600 ESP Kit Combo (KX016008TA)
3 x DS610 Digital Servo (K10425TA)                                     (Nupin servot)
4 x 6S2P 22.2V 5200mAh/25C/A (KX860019TA)                      (Akut)
1 x Main Blade Holder/New (H60145T)
1 x Velcro-tarrat/ Hook and Loop Tape/600 (H60129T)   
1 x Intelligent Multifunction Charger Combo RCC-6SX+RCE-6BA (LATURI ilman virtalähdettä)
                                                   
Hobby J-P:stä tilattu:

1 x Phoenix-RC Simulaattori
Hobby J-P:stä ilmoittivat: Spektrum DX7:lle ei tarvitse adapteria !

Sabe:sta tilattu:

DX7 7Ch Heli w/AR7000 & 4-DS821 MD2     (neljä ylimääräistä DS821 servoa)
Gyro GY401 ja S9254 peräservo                      

Saako kysyä paljonko paketille tuli hintaa?

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #14 : 15 Joulukuu, 2008, 17:24:10 »
600 kokoinen on erittäin hyvä aloittelijalle, elikkä oikealla tiellä olet. Hyviä puolia tuossa kokoluokassa on mm. vakaus, säätämisen helppous (jos vertaa pienenmpiin niin mitä isommat osat, sen mukavamapi kasata, voi käyttää enemmän voimaa ym.). Ja mitä isompi kone niin sen vähemmän on yleensä ongemia osien kestävyyden kanssa, hihna toimii paremmin ja ei ole yleensä niin paljon värinäongelmia.

Alanin video on hieno, mutta kannattaa muistaa ettei se kone ei lennä noin suoraan paketista kasattuna  ;). Rauhallisesti vaan opettelu niin sujuu helpoiten.

Toiseen säikeeseen laitoinkin jo 600E osalistan, mutta nuo ylläolevatkin ovat kyllä toimivia paketteja. Gyron kanssa kannattaa olla viisas, tuo 401 on suunnilleen halvin joka toimii riittävän hyvin. On halvempiakin toimivia mutta yleensä saa nähdä vähän enemmän vaivaa.

Itse en suosittelisi Alignin akkuja, vaikka kieltämättä toimivatkin riittävän hyvin leijutellessa. Outrage akut ovat hintaluokaltaan hieman kalliimpia mutta ovat sitten kaikessa hieman parempia. Alignin akkujen kanssa on ollut ongelmia ennenkin. Liekkö sitten poikkeustapauksia.

Lainaus
Mites kauan tollaista perusakkua lataa vai pitääkö niitä olla kuinka paljon???

Sitä lataa 50-70 min ja niitä kannattaa olla vähintään kaksi. Yhdellä akulla lennätys jää aika lyhyeen, kokemusta on. 4 akkua on mielestäni optimimäärä.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Virrankivi

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #15 : 15 Joulukuu, 2008, 17:44:30 »
600 kokoinen on erittäin hyvä aloittelijalle, elikkä oikealla tiellä olet. Hyviä puolia tuossa kokoluokassa on mm. vakaus, säätämisen helppous (jos vertaa pienenmpiin niin mitä isommat osat, sen mukavamapi kasata, voi käyttää enemmän voimaa ym.). Ja mitä isompi kone niin sen vähemmän on yleensä ongemia osien kestävyyden kanssa, hihna toimii paremmin ja ei ole yleensä niin paljon värinäongelmia.

Alanin video on hieno, mutta kannattaa muistaa ettei se kone ei lennä noin suoraan paketista kasattuna  ;). Rauhallisesti vaan opettelu niin sujuu helpoiten.

Toiseen säikeeseen laitoinkin jo 600E osalistan, mutta nuo ylläolevatkin ovat kyllä toimivia paketteja. Gyron kanssa kannattaa olla viisas, tuo 401 on suunnilleen halvin joka toimii riittävän hyvin. On halvempiakin toimivia mutta yleensä saa nähdä vähän enemmän vaivaa.

Itse en suosittelisi Alignin akkuja, vaikka kieltämättä toimivatkin riittävän hyvin leijutellessa. Outrage akut ovat hintaluokaltaan hieman kalliimpia mutta ovat sitten kaikessa hieman parempia. Alignin akkujen kanssa on ollut ongelmia ennenkin. Liekkö sitten poikkeustapauksia.

Lainaus
Mites kauan tollaista perusakkua lataa vai pitääkö niitä olla kuinka paljon???

Sitä lataa 50-70 min ja niitä kannattaa olla vähintään kaksi. Yhdellä akulla lennätys jää aika lyhyeen, kokemusta on. 4 akkua on mielestäni optimimäärä.


-op-

Olisiko sinulla mielessä joku paketti mitä suosittelisit ton T-REX 600 ESP Kit Combon kanssa? Tietoa olenkin jo kerinnyt aika paljon hakemaan mutta toisten kokemuksiakin olisi kiva vertailla.
Nämä on kuitenkin kalliita leluja joten ei viitsisi tehdä osien kanssakaan mitään sellaista että niitä joutuu ostamaan uusia sen takia että jotkut ei toimi. Gyron kanssa pitää olla tosiaankin tarkka, kun tossa on lukenut niin aika tarkka laite on ja se on se viimeinen osa missä kannattaa säästää....

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #16 : 15 Joulukuu, 2008, 17:45:07 »
Muokkasin edellistä viestiäni, jossa myös hinnat.
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Virrankivi

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #17 : 15 Joulukuu, 2008, 18:02:46 »
Muokkasin edellistä viestiäni, jossa myös hinnat.

Kyllähän siinä paketille tulee hintaa... Ja edelleenkin noi akut on tautisen kalliita!!! Miksi ylimääräiset servot?

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #18 : 15 Joulukuu, 2008, 18:08:37 »
Mielestäni halpa ja asiallinen paketti aloittelijalle (ja tästä on niin monta mielipidettä kuin on kirjoittajia):

DX7 + Ar7000
Trex 600ESP
mukana tuleva moottori, ESC ja BEC
Fut. s9252/ Fut. s9452/ Align Ds620/ Jr vastaavat
Gy401 + s9254
OutrageXP 25C 6s 4200mAh
OutargeXP RX 2s 2500mAh vastari akku
lavoiksi käy mitkä vaan


Pro vehje

JR12X + Ar7100
Trex 600ESP
Scorpion 4035-630 tai vastaava
Kontronik Jive 60+HV
JR Ds8717's
Spartan ds760 + ds8900G/ bls-251
OutrageXP 25C 8s 3700mAh
Radix/ V-Blade/ SWE/ Maniac päälavat
V Blade/ Radix stabbarit


Kyllähän siinä paketille tulee hintaa... Ja edelleenkin noi akut on tautisen kalliita!!! Miksi ylimääräiset servot?

Sähköosat maksaa mutta niin maksaa nitrokin! Sabelta tilatessa voi ja kannattaa jättää pois nuo DX7:n mukana tulevat servot, saa jonkin verran korvausta. Tai sitten ottaa ne ja myy erikseen.


-op-
« Viimeksi muokattu: 15 Joulukuu, 2008, 18:10:56 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #19 : 15 Joulukuu, 2008, 18:09:58 »
Ylimääräiset servot ovat tulleet vain radiotten mukana. Hinta ei juurikaan tipu vaikka ne neuvottelisi pois.

Mulla on kanssa ollut 600E noin vuodet. Akkuja tällä hetkellä 5kpl, mutta aijon ostaa vielä kevääseen mennessä ainakin yhen lisää. Kuudella akulla ja kahdella laturilla pääsee jo lentämään koko päivän kun ajasta menee puolet jutteluun.

Virrankivi

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #20 : 15 Joulukuu, 2008, 18:53:23 »
Mielestäni halpa ja asiallinen paketti aloittelijalle (ja tästä on niin monta mielipidettä kuin on kirjoittajia):

DX7 + Ar7000
Trex 600ESP
mukana tuleva moottori, ESC ja BEC
Fut. s9252/ Fut. s9452/ Align Ds620/ Jr vastaavat
Gy401 + s9254
OutrageXP 25C 6s 4200mAh
OutargeXP RX 2s 2500mAh vastari akku
lavoiksi käy mitkä vaan


Pro vehje

JR12X + Ar7100
Trex 600ESP
Scorpion 4035-630 tai vastaava
Kontronik Jive 60+HV
JR Ds8717's
Spartan ds760 + ds8900G/ bls-251
OutrageXP 25C 8s 3700mAh
Radix/ V-Blade/ SWE/ Maniac päälavat
V Blade/ Radix stabbarit


Kyllähän siinä paketille tulee hintaa... Ja edelleenkin noi akut on tautisen kalliita!!! Miksi ylimääräiset servot?

Sähköosat maksaa mutta niin maksaa nitrokin! Sabelta tilatessa voi ja kannattaa jättää pois nuo DX7:n mukana tulevat servot, saa jonkin verran korvausta. Tai sitten ottaa ne ja myy erikseen.


-op-
Mitä mieltä muut olisi tallaisesta paketista josta käyttäjä Iski  mainitsi

T-REX Store:n paketti:

599.00EUR  1 x T-REX 600 ESP Kit Combo (KX016008TA)
204.00EUR  3 x DS610 Digital Servo (K10425TA)                                  (Nupin servot)
636.00EUR  4 x 6S2P 22.2V 5200mAh/25C/A (KX860019TA)                   (Akut)
   9.00EUR  1 x Main Blade Holder/New (H60145T)
   4.00EUR  1 x Velcro-tarrat/ Hook and Loop Tape/600 (H60129T)   
120.00EUR  1 x Intelligent Multifunction Charger Combo RCC-6SX+RCE-6BA (LATURI ilman virtalähdettä)
                     Laturi ollut DEMO-käytössä, siksi hinta niin alhainen
                                                   
Hobby J-P:stä tilattu:

132.26EUR  1 x Phoenix-RC Simulaattori
                     Hobby J-P:stä ilmoittivat: Spektrum DX7:lle ei tarvitse adapteria !

Sabe:sta tilattu:

299.00 EUR  DX7 7Ch Heli w/AR7000 & 4-DS821 MD2     (neljä ylimääräistä DS821 servoa)
199.00 EUR  Gyro GY401 ja S9254 peräservo

Siis hinnat ilman alennuksia.

seppomikael

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #21 : 15 Joulukuu, 2008, 19:29:05 »
Tuo Iskin paketti on mielestäni suht hyvä harjoittelupaketti. 3D kuskit varmaan haluavat vähän kalliimpia osia omaansa... ;D
Mutta noilla siis pääsee hyvään alkuun ja itse asiassa aika pitkällekin.

Sitten kannattaa huomata että TRex-Store myöntää myymilleen akuille nykyisin 50% torppaustakuun. Lisäksi nuo Alignin 5200 mAh:n akut ovat täällä varmaan halvempia kuin missään. Ja omien kokemusteni osalta ei nuo akut ainakaan kaikkein huonoimpia ole. Kunhan niitä ei aja liian tyhjäksi.

Täytyy lopuksi myöntää että olen ollut Iskille henkisenä tukena pakettia kasattaessa.... 8)

z0tis

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #22 : 15 Joulukuu, 2008, 19:39:55 »
Torppaustakuun saa myös Outragen akkuihin :) Noh itse vaikea sanoa mitään kun en ole kummankaan merkkisellä akulla käytännössä vielä yhtään lentäny :)

Poissa froste

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #23 : 15 Joulukuu, 2008, 20:04:26 »
Hobby J-P:stä tilattu:

132.26EUR  1 x Phoenix-RC Simulaattori
                     Hobby J-P:stä ilmoittivat: Spektrum DX7:lle ei tarvitse adapteria !

Suosittelen tilaamaan suoraan valmistajalta, 103 EUR toimituskuluineen ja tulee fedexillä 24 tunnissa kotiovelle.

http://www.phoenix-sim.com/purchase.htm

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #24 : 15 Joulukuu, 2008, 21:21:26 »
Näissä aloittelijoiden 'osta nämä' paketeissa olisi mielestäni hyvä ottaa huomioon se, että usein lähdetään ihan 'tyhjästä' ja tarvitaan latureita, työkaluja jne.., joka nostaa kopterin hinnan aika eri lukemiin kun mitä tässäkin on keskusteltu. Tiedän, että en ole kaikista säästäväisintä sorttia, mutta itselläni on 3000€ euroa ja paukkunut kun elokuussa ostin kopterin (itsekin siis aloittelija tässä lajissa). Rahaa meni heti hyvään radioon (T12FGH), johon olen ollut todella tyytyväinen (en välttämättä ostaisin mitään 300€ radiota edes alkuun). ja akkuihin tosiaan tonnin verran kaiketi palanut... Muuten rahaa onkin sitten palanut 'turhuuksiin' kun ostelin varaosia valmiiksi, että ei torpin sattuessa sitten tarvitse ihan heti lopettaa lentelyä (esim parit kolmet lavat).

En nyt lähde tähän viisastelemaan kun kokeneemmat saavat neuvoa, mutta ostin itse esim kunnon laturin (Hyperion EOS 0610i Duo) jolla pystyy helposti lataamaan samaan aikaan kahta akkua ja näin pääsee vähemmälläkin akuilla lentämään takaisin. En tosin välttis suosittelis enää tuota laturia (se on noin vuoden vanha), sillä se ei päivity todennäköisesti sitten kun 6S akut eivät sulle enää riitä vaan haluat ajaa 8S: llä kuten Vispilä ehdotti. Hyvät laitteet ovat kuitenkin ilo tässä lajissa pidemmän päälle - olen autoillakin lataillut paljon erilaisia akkuja kun ostin kerralla kunnon laturin johon on varmaan 10 erilaista lipo balanceriakin.

No meni sitten tämä lopulta vähän 'neuvomiseksi', mutta älä mua suotta kuuntele vaan noita kavereita jotka oikeesti tietävät näistä jotain - kunhan lämpimikseni turisin ja parempia latureitakin löytyy jo markkinoilta vinopino :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
TREX 700

Aloittaja saisto Yleinen keskustelu

5 Vastauksia
4729 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Toukokuu, 2008, 19:17:04
kirjoittanut Vispilä
15 Vastauksia
7182 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Syyskuu, 2008, 22:07:09
kirjoittanut Jyri
2 Vastauksia
2279 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Elokuu, 2008, 09:10:34
kirjoittanut Jyri
5 Vastauksia
2766 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Lokakuu, 2008, 10:27:35
kirjoittanut sgtpepper
1 Vastauksia
2730 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Joulukuu, 2008, 12:49:56
kirjoittanut Hermis