Kirjoittaja Aihe: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board  (Luettu 209868 kertaa)

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #75 : 22 Toukokuu, 2013, 20:15:41 »
Yksi taitaa manuaalin mukaan riittää, mutta ainakin mulla on ollut kaikki piuhat kiinni, eli en ole irroittanut mistään niitä punaisia piuhoja.

Engl. manuaalin mukaan ne pitää ottaa pois, jos käytössä on swiching becit, linear becit saapi olla kiinni. Tuo suomennus on tuossa kohdassa hieman metka, mitä tosin on tuo englantilainenkin monessa paikkaa...

No, jätin kahteen kiinni, nehän eivät tapaa tosiaan -jos päättelin oikein että M1 ja M2 on eri piirissä.

Seuraavat kysymykset:
-tuo johdon päässä oleva musta mötikkä? Mikäs hän on? Siihen tulee musta ja punainen piuha ja omaa jst-liittimen.
-ja vaaditaanko aux-kanavaan jotain? Ajattelin koittaa 4-kanavavastarilla. Se kun oli ainoa mitä lootasta löytyi.
« Viimeksi muokattu: 22 Toukokuu, 2013, 20:20:31 kirjoittanut oskuk »

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #76 : 22 Toukokuu, 2013, 20:42:51 »
Boardin piippaukset kuuluu mustasta mötikästä kun sen laittaa liittimeensä.
Mulla on aux kanavassa toi selflevel toiminto, voi lennellä ilman tai levellin kera, ei tartte laskeutua vaihtaakseen lentotilaa.
Nyt ei tosin laitteella lennellä, kun on vastarien vaihto operaatio meneillään.
Kaikkiin laitteisiin futabaa peliin.

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #77 : 22 Toukokuu, 2013, 20:51:07 »
Ok, kiitoksia. Kaijutin ja moodivaihto.

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #78 : 23 Toukokuu, 2013, 13:15:44 »
Lisää tyhmiä kysymyksiä.
Olen jäänyt käsityksen ettei Turnigy Multistar 30A -nopareita pysty kalibroimaan. Onko tuo KK-lankun noparikalbrointi kuitenkin vain tapa tehdä tuo nopareihin, vai joku lankun sisäinen juttu?

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #79 : 23 Toukokuu, 2013, 13:21:09 »
multistar kalibrointi toimii kuten muutkin moparit.
2 nappia ja kaasu ylös. Virrat päälle,
piippaukset ja kaasu alas.

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #80 : 23 Toukokuu, 2013, 13:23:35 »
on mulla yksi ongelma. KK2 ei pysy tasapainossa ilman että autolevel on päällä.  vinkit tervetulleita.

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #81 : 23 Toukokuu, 2013, 13:56:23 »
multistar kalibrointi toimii kuten muutkin moparit.
2 nappia ja kaasu ylös. Virrat päälle,
piippaukset ja kaasu alas.

Ai, ettei vaan tolla keinoin mene jarru päälle? ;-)

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #82 : 23 Toukokuu, 2013, 16:06:11 »
Do dii. Ensilento takana. Kontrolleri persasetuksin.
Akkuni on kaupan jäljiltä, eli lataamaton. Sen kanssa vaan kokeilemaan, koska minullahan on akkuvahti. Laturini virtalähde on kesäautossa kiinni, joten en vitsinyt könytä tähän testiin autolle lataamaan sitä. Riitti puhtia ehkä 2min. pörinään.
Jos kummastuttaa kamojen kiinnitys, niin noparit ja piuhat ovat kiini superhitek-pakkausteipillä.

Aluksi ensimmäinen avitus: yksi moottori pyöri vielä väärään suuntaan, joten tiettyä plíen tapaista jalannosto-balettia koitti. Vaihdoin piuhat ja päästiin koittamaan. Self-levelling ei mennyt päälle niin, että oikea tikku oikealla ja vasemmalla tikulla oikealta turvamoodin lopetus, joten sitä pitää vielä ihmetellä.
Eli koitin raakana sitten vaan, siitä tämä otos... 


Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #83 : 23 Toukokuu, 2013, 16:46:27 »
Onnittelut ensilennosta, hyvältä näytti. Eikö vaan ole hauska värkki? :)
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #84 : 23 Toukokuu, 2013, 17:53:55 »
No jaa, ainakin aikaa, jolloin tuosa on kiinni kamera, on hieman edessä ;-)

Vaikka latausta ei nyt saadakaan aikaiseksi, voisin ehkä panostaa rusettien tasapainotukseen.

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #85 : 23 Toukokuu, 2013, 18:57:35 »
Panostin auto-level aktivointiin: ei onnistu oikealla tikulla. Maar se on oikea mode-2, kun vasen kerran aktivoi muuten toimintaan, niin maar sit toisella aktivoidaan tuo. Koitin oikeaa reunaa ja oikeaa etukulmaa...

Edith:
Do di, nyt tajusin tämänkin vasta: tieto ei jää muistiin vaan katoaa virtojen poistossa. Pitä varrota että palaa safe-moodiin, jotta tietä onko mennyt päälle: on.
« Viimeksi muokattu: 23 Toukokuu, 2013, 19:29:24 kirjoittanut oskuk »

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #86 : 23 Toukokuu, 2013, 19:59:35 »
Mikset laita autoleveliä kytkimen taakse ?
Tuikkasin äsken lcd boardin tbs quadiin ja vastariksi halpa FrSkyn TFR6 ja 14SG:lle pikainen setuppi.
Värkki lensi kuin harakka, eli hiukka sais gaineja laskea alas, mutta ei jaksanu enempää sateessa säädellä.
Muuten lankku pelas ihan ok.

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #87 : 24 Toukokuu, 2013, 02:36:59 »
Mikset laita autoleveliä kytkimen taakse?

Ei piisaa kanavat.

-ja vaaditaanko aux-kanavaan jotain? Ajattelin koittaa 4-kanavavastarilla. Se kun oli ainoa mitä lootasta löytyi.

6- ja 8-kanavavastarit on tilauksessa, kuin myös vihreä ledi jelppaamaan hahmottamista, ja pikkulaturi.
Lisää rusetteja ja ehkä 4kennoinen akkukin on harkinnassa. Kuin myös varamoottori hölsyvän tilalle. Eikä varanoparikaan olisi pahitteeksi. Eikä laskutelineen tapainen laskuteline.
« Viimeksi muokattu: 24 Toukokuu, 2013, 02:39:05 kirjoittanut oskuk »

Poissa Edi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #88 : 24 Toukokuu, 2013, 08:55:08 »
Hienostihan se lentää!

En halua maalata piruja seinälle, mutta itseäni hirvittää jos tuosta olisi lähtenytkin "käsistä" on kerrostalon ikkunat aika lähellä.  :-\
All gone, let's see what comes next...

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #89 : 24 Toukokuu, 2013, 15:11:39 »
Joo, ja autorivi parkissa ihan selän takana ;-)

Pitää keksiä isompi nurmikko. Sain tänään täydellä 3,6Ah ainakin vartin leijuaikaa -ja pakko sanoa, että en sanut yhtään piruettia, siis siistiä 360 käännöstä paikallaan aikaiseksi ;-) Heti kun koskee ohjaimiin, se vie luonnollisesti nostotehoa, mitä pitää kompensoida kaasulla ja kun kolmanneksi tulee valuma johonkin suuntaan, on  uudessa asennossa olevan hökötyksen asennon mieltäminen ihan abracadabraa. On vaikeaa lennokkin verrattuna.

Mitä tuon self levelin pitäisi tehdä? Ihan samanlaiselta tuntuu sen kanssa kuin aijemmin ilman...tai sitten olin jo aijeminkin saanut sen päälle.


Poissa TedMaul

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #90 : 24 Toukokuu, 2013, 17:25:57 »
Self-level oikaisee kopterin kun päästät oikeanpuoleisesta (AIL/ELE) tikusta irti. Maassa sitä voi testata niin, että kun virrat on päällä niin laittaa kopterin vinolle pinnalle tai vaikka rinteeseen - silloin kaasua antaessa niiden alempien potkurien pitäisi ensin nostaa laite vaakatasoon ennen kuin se lähtee (suoraan) ylös. Ilman sitä kopteri varmaankin ampaisee viistosi ylös rinteen kulmassa

Lennättäessä se self-level auttaa paljonkin ensi alkuun koska toisesta tikusta irrottamalla kopteri oikaisee ja saat hieman enemmän miettimisaikaa. Huomaa, ettei toi leveli kuitenkaan pysäytä laitetta vaan inertian laki pätee siinäkin.

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #91 : 07 Kesäkuu, 2013, 00:01:59 »
Kiitoksia.

Seuraava tyhmä kysymys:

Hommasin ledivalon kertomaan Hökötyksen persauksen, ja tuossa on servopiuha liittimenä.
Nykyisessä vastarissani ei ole tyhjää paikkaa, muta voi kai sen ihan samalla lailla laittaa tuohon KK:n liittimiin? Sähmöä sieltäkin tulee, ja tuskin tuota valoa "ohjattuakaan" tulee...

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #92 : 07 Kesäkuu, 2013, 04:30:49 »
Juu ledin piuhan voi laittaa about mihin vaan mistä sen viitisen volttia saa ulos.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #93 : 07 Kesäkuu, 2013, 18:18:49 »
Niinno kannattaa toki kurkkaa millä volteilla sen ledin pitäisi toimia. Tosin 5v luulisi olevan aika turvallinen arvaus toimivasta jännitteestä
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Kurmu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #94 : 19 Kesäkuu, 2013, 21:22:47 »
Tervehdys kaikille. Tähän mennessä olen selvinnyt lukemalla tätä foorumia pelkästään mutta nyt täytyy kysyä apuja. Eli olen nyt saanut oman quadin lentämään ihan kivasti mutta nyt hienosäädön kanssa on pikkasen ongelmaa. Kopteri oskiloi jonkin verran eteen ja taakse mentäessä, muihin suuntiin kulkee hyvin ja vakaasti. Mielestäni ongelma on autolevelin kanssa koska kun sen kytkee pois niin oskilointia ei ole. Toisekseen pitäisikö ton autolevelin pitää kopterin korkeus jotenkin stabiilina vai olenko ymmärtänyt väärin tämän? Miten säätöjä kannattaisi nyt lähteä virittämään jos lasken säätöjä vielä lisää ei kopteri enää reagoi kunnolla.

Oma kokoonpano:
Runko: X550 (HK:n quad)
Moottorit: HK donkey 3007 (1100kv)
ESC: Turniqy multistar 30a
Propellit: 10x4.5
Boardi on koteloitu siten että se on parin ruuvin varassa ilmassa kopterin päällä ja koteloon boardi on kiinnitetty niillä HK:n vaahtomuovipalasilla.

KK:n asetukset:
roll   
P gain   30
P limit   100
I gain   17
I limit   20

Pitch      
P gain   30
P limit   100
I gain   17
I limit   20

Yaw      
P gain   40
P limit   20
I gain   25
I limit   10
      
autolevel      
P gain   50
P limit   20
      
acc trim 0
acc pitch 0
      
height dampening 0

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #95 : 20 Kesäkuu, 2013, 00:25:13 »
Jos kone oskilloi vain eteen/taakse liikkeissä, muttei esim vastaavasti vasemmalta oikealla vaaputtaessa saattaa sieltä löytyä jotain epätasapainoista moottoria/propellia joka aiheuttaa tärinää ikävästi kun enemmän voimaa kohdistuu täriseviin osiin. Koita siis vaikka tasapainottaa propellit ja testaile vaikuttaako

self-levelin funktio on tuossa kk2 boardissa laittaa kopteria about vaateriin kun päästät ohjaustikusta irti. Ilman self-leveliä kopterin kuuluisi esim oikealle kallistuttua jatkaa samassa kulmassa etenemistä. Self-leveli siis estää tämän ja antaa lentäjälle mahdollisuuden päästää ohjaustikusta irti ja miettimään mitä pitäisi tehdä ilman, että kopteri on heti siellä männyssä. Ja siihen ei tosiaan kuulu korkeudenpitoa - pelkkä kopterin vaakatasossa pito

gainit näyttävät hyvin pitkälti samoilta kuin itsellä samalla rungolla, samoilla nopareilla, samalla fc:llä, mutta eri moteilla (tosin kv täsmää mutta..). Ainut että self-levelissä taitaa sinulla olla enemmän pgainia, mutta nämä nyt ovat tapauskohtasia, joten valmiita gaineja on paha huudella vaikka oma verme sinnepäin olisikin. Vaihdoin juuri itse ämpärimuoviropellien tilalle hiilikuituiset jotka eivät anna yhtään periksi ja huomenna on näköjään uusien gainien etsintä.. Niin paljo vaikuttavat ilmeisesti jämäkämmät ropellit.. joten niinkuin tästäkin taas näkee niin valmiita gaineja ei kukaan voi toisen vermeelle oikein tietää. Vaikuttaa niin moni seikka

Sitten tuosta self-levelistä sen verran, että oletko päivittänyt boardin firmiksen? 1.5 firmistä aiemmilla versioilla oli jos jonkinnäköstä ongelmaa self-levelin kanssa
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Kurmu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #96 : 20 Kesäkuu, 2013, 00:54:45 »
Jos kone oskilloi vain eteen/taakse liikkeissä, muttei esim vastaavasti vasemmalta oikealla vaaputtaessa saattaa sieltä löytyä jotain epätasapainoista moottoria/propellia joka aiheuttaa tärinää ikävästi kun enemmän voimaa kohdistuu täriseviin osiin. Koita siis vaikka tasapainottaa propellit ja testaile vaikuttaako

self-levelin funktio on tuossa kk2 boardissa laittaa kopteria about vaateriin kun päästät ohjaustikusta irti. Ilman self-leveliä kopterin kuuluisi esim oikealle kallistuttua jatkaa samassa kulmassa etenemistä. Self-leveli siis estää tämän ja antaa lentäjälle mahdollisuuden päästää ohjaustikusta irti ja miettimään mitä pitäisi tehdä ilman, että kopteri on heti siellä männyssä. Ja siihen ei tosiaan kuulu korkeudenpitoa - pelkkä kopterin vaakatasossa pito

gainit näyttävät hyvin pitkälti samoilta kuin itsellä samalla rungolla, samoilla nopareilla, samalla fc:llä, mutta eri moteilla (tosin kv täsmää mutta..). Ainut että self-levelissä taitaa sinulla olla enemmän pgainia, mutta nämä nyt ovat tapauskohtasia, joten valmiita gaineja on paha huudella vaikka oma verme sinnepäin olisikin. Vaihdoin juuri itse ämpärimuoviropellien tilalle hiilikuituiset jotka eivät anna yhtään periksi ja huomenna on näköjään uusien gainien etsintä.. Niin paljo vaikuttavat ilmeisesti jämäkämmät ropellit.. joten niinkuin tästäkin taas näkee niin valmiita gaineja ei kukaan voi toisen vermeelle oikein tietää. Vaikuttaa niin moni seikka

Sitten tuosta self-levelistä sen verran, että oletko päivittänyt boardin firmiksen? 1.5 firmistä aiemmilla versioilla oli jos jonkinnäköstä ongelmaa self-levelin kanssa
Kävin taas lentelemässä ja samalla tutkin hieman tuota oskilointia taas. Minusta sitä on vain eteen ja taaksepäin mentäessä. Oskilointi on sellaista erittäin pitkää aaltoa, ei nopeaa ja terävää kuten käsittääkseni jos P:tä on reilusti liikaa ja I-aikaahan toissa ei voikkaan muuttaa (self-levelissä). Mutta kopteri on muuten erittäin vakaa ja lennetää hyvin, hienosäätöä siis enää. Joten taitaa mennä tasapainotuspuolelle, tosin mulla on nyt kaikki kopterissa kiinni olevat osat kaikkein halvimmat mitä löysin. Mutta noita propelleja voisi kokeilla tasapainottaa ihan harjotuksen vuoksi, nekin halvimmat mitä HK:sta saa.
Firmiksen olen päivittänyt 1.6 versioon heti ennen ensi lentoa. Ensimmäisellä kk:lle en päivitystä kerennyt tekemään kun sen elinaika oli n. 0,5 tuntia (samoin kuin moottoreiden ja vastaanottimen).  :-[ Noh kokoajan tässä edistytään tänään ei hajonnut enää mitään.  8)

Poissa MoonWalker

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #97 : 27 Kesäkuu, 2013, 20:24:23 »
Kyllä taisi olla tuo Selflevelin keskialueen "driftailu" firmiksestä eikä lämpötilanvaihtelusta kiinni, kuten aiemmin arveltiin. 1.6 firmiksellä en enää huomannut ongelmaa selflevelin kanssa.
Nyt alkaa homma pelittää jo aika hyvin.

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #98 : 27 Kesäkuu, 2013, 20:41:44 »
Jokos on 1.6 tarjolla, mitä eroa 1.5:n?

Poissa TedMaul

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #99 : 28 Kesäkuu, 2013, 00:53:08 »
Apropoo, 1.6:sta ei ole kokemusta, mutta suosittelen oikeiden gainien hakemiseen
-menetelmää. Siitä on täällä joku aiemminkin maininnut ja ohjeet löytyvät tuon linkitetyn videon loppuipäästä. Operaatioon ei mene kauan ja sen aikana näkee hyvin sekä turvallisesti säätöjen vaikutukset kopteriin.

String tuning tarkoittaa siis sitä, että kahdesta (vastakkaisista) moottoreista otetaan potkurit irti ja kopteri ripustetaan naruilla roikkumaan näiden potkurittomien puomien päistä. P- ja I-gaineja nostetaan sitten kunnes saavutetaan vaihe jossa kopua on liki mahdoton kääntää käsin, oskillointia ei ole ja laite pysyy siinä asennossa mihin sen kääntää. Tuo video kertoo sen paljon paremmin kuin mitä itse osaan kirjoittaa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3252 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Huhtikuu, 2009, 16:55:25
kirjoittanut jpietari
26 Vastauksia
16670 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Kesäkuu, 2012, 18:07:14
kirjoittanut psi
6 Vastauksia
5523 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2012, 01:08:05
kirjoittanut WB
3 Vastauksia
3712 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Lokakuu, 2014, 22:01:41
kirjoittanut JuRu
2 Vastauksia
3014 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2013, 14:03:47
kirjoittanut Old Eagle