Kirjoittaja Aihe: FBL-kyssäri  (Luettu 3184 kertaa)

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
FBL-kyssäri
« : 19 Syyskuu, 2012, 23:42:19 »
Nonni

Alkoi mietitityttämään josko seuraava kopteri olisikin FBL. Ajattelin ehkä tuollaisen t-rexin combo paketin hommata.

Vieläkös tuo 3GX resetointiongelma on ajankohtainen, jotta kannattaako ottaa ennemmin tilalle vaikka beastx?
Vai onko tuo jo korjattu päivityksellä tms. jotta voi 3GX:lläkin lennättää turvallisin mielin?
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: FBL-kyssäri
« Vastaus #1 : 20 Syyskuu, 2012, 00:51:21 »
3GX:ästä ei omakohtaista kokemusta ole sitten yhtään eli en osaa kehua tai haukkua, mutta BeastX:ää on 2 kpl ja voisin ottaa vaikka seuraavaanki koneeseen jos vielä joskus jotain saa hankittua. Siinä on näppärä ja helppo setupin tekeminen ja tuntuu vaan toimivan huolettomasti. Joku siitä joskus sanoin, että erikseen tiedustelemalla Fast Ladiltakin tilatessa saa valita ottaako BeastX:än vai 3GX:än super comboon johon FBL gyro kuuluu. En sitte tiiä miks Align myy nykyään kopujaan myös super combona ilman 3GX yksikköä.. Ovatko itekkin havainneet että muut purkit menee paremmin kaupan vai mikä lie syynä.

BeastX:än väittäisin olevan tälläselle perus taivas pörrääjälle paras vaihtoehto. Ei mulla oo läppäriäkään jolla kentän reunalla hion asetuksia kuntoon.  ;D

Tuo 3GX:än resetointi ilmeisesti johtu ihan siitä, että se kromattu kotelo ottaa piriilevyyn kiinni ja näin ollen ihan fyysisistä syistä johtuen resetoi. Joillakin ei ole ikinä tehnyt, mutta joillakin jo ekalla lennolla. BeastX:ästä en ainakaan ole kuullut mitään vastaavaa erroria oikein käytettynä.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: FBL-kyssäri
« Vastaus #2 : 20 Syyskuu, 2012, 04:11:43 »
Itse olen nähnyt 3GX:llä lennettävän aika tuimaa 3D:tä ja hyvin näyttää toimivan. On varmasti hyvä purkki. Bestissa on sitten viivettä, joka ainakin itseäni mietityttää sen verran paljon, että mun härveleihin ei sellaista tule. Myös GT5 on hyä vaihtoehto, erillistä vastaria ei tarvi... paitsi sateeliitin. On kyllä hieman hankala säätää, mutta käyttöliittymä on hyvä, eikä läppäriä säätämiseen tarvi.

R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FBL-kyssäri
« Vastaus #3 : 20 Syyskuu, 2012, 06:32:55 »
Mulla on 4 kpl kyseisiä purkkeja.
Kaikki ovat toimineet ihan hyvin. Yhtään torppia ei ole tullut tämän purkin takia.
3GX on todella helppo asetella. Pitää vaan muistaa lukea se ohjelma version ohje mikä purkissa on sisällä.
Laiteen ohjelmisto on kehittynyt todella paljon julkaisun jälkeen. Varsinkin 450 kopussa huomasi viimmeisen softaversion
kehittymisen.

Yhden rajoiteen olen huomannut. 120 YS:n kanssa tulis 700N:ään trimmaamis tarve. Kun olen testaillut tämä tarve ilmaantuu
kun kopu otetaan ilmaan. Olen lähes varma, että asia johtuu 120:n tärinästä alkuiihdytyksen aikana. Trimmaus tarve tulee heti eikalla lennolla eikä se muttunut. Vaihdoin kumminkin CGY 750:n tilalle kun kaverilla on 120 YS:n kassa sellainen.
Täytyy sanoa että kyllä 3GX on helpompi asetella.

Täytyy ihmetellä 3GX:n v 2.1 ohjelmistoa. 250-700 kopussa kaikissa vahvitus on säädetty asentoon klo 12. Ja hyvin pelaa.
Eli nupin vahvistuksia ei ole tarvinnut säätää ollenkaa.

Mulla on nyt kokemusta 3G, 3GX ja CGY750 purkeista. Kaikilla näillä voipi lennättää hyvin. 3GX on näistä mielestäni helpoin säätää.

PS.
Tuonpa tämänkin julki.
Ihmetyttää tälläkin foorumilla kavereiden jyrkät kannan otot laitteisiin, joita ei kenties ole edes nähnyt.
Usen nämä kannan otot ovat jopa harhaan johtavia.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: FBL-kyssäri
« Vastaus #4 : 20 Syyskuu, 2012, 09:33:37 »
Tuoppi: Minkä kokoista ajattelit?
Futaba T8FG Super

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: FBL-kyssäri
« Vastaus #5 : 20 Syyskuu, 2012, 12:52:47 »
Tuoppi: Minkä kokoista ajattelit?
En osaa päättää... 500, 550 tai 600.Mutta hankinta on ajankohtainen vasta keväällä, joten on vielä aikaa miettiä.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FBL-kyssäri
« Vastaus #6 : 20 Syyskuu, 2012, 16:26:08 »
Jos saa ehdottaa.
Osta 600 koinen joko vanha ESP tms. näistä saa edullisesti mutta niissä ei ole juurikaan poppia. Tai sitten 600 pro.
550, 600 esp:n ja 600pron akkujen välissä ei ole juurikaan hinta eroa. Eikä osissakaan ole paljoa hinta eroa.

Jos olet aikeissa ostaa käytettyä kysäseppä multa totan mun 550 kopua. Keväällä se voisi olla myynnissä.
Nyt mulla on liikaa akkuja (noista käytetyistä kun ei saa tai voi pyytää mitään) sen myymiseksi mutta eiköhän ne ole lenetty loppuun talven aikana. Saattaa olla että servotkin on jo sitten uusittu. Tällä hetkellä siinä on lentoja n.750 jossain 1000 paikkeilla pitänee harkita servojen vaihtoa. Nykyiset kyllä toimivat hyvin.




Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2387 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2008, 17:19:52
kirjoittanut seppomikael
3 Vastauksia
3804 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Joulukuu, 2010, 23:18:08
kirjoittanut Jänkhäkopteristi
2 Vastauksia
13263 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Maaliskuu, 2012, 16:21:36
kirjoittanut Jussi.
1 Vastauksia
3209 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Kesäkuu, 2014, 19:38:00
kirjoittanut Willeh
13 Vastauksia
2683 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2022, 11:28:22
kirjoittanut matipa 74