Kirjoittaja Aihe: Neuvonnasta rahaa?  (Luettu 9624 kertaa)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Neuvonnasta rahaa?
« : 30 Maaliskuu, 2014, 23:13:03 »
Tulipa tässä eteen tilane jossa A kysyy neuvoa B:ltä jonka jälkeen B pyysi rahaa avusta.

Oonko mä nyt sitten virallisesti keski-ikäinen kun en tätä toimintatapaa oikein ymmärrä? Onko tämä joku teinien juttu vai mistä on kyse?

Sen verran marginaaliharrastus tämäkin että kyllähän tässä pitäis olla edes vähän jokaisella tämmöistä "yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta"-mentaliteettia.

Kertokees nyt niin tiedän. Onneksi osaan käyttää nettiä ja oman lähdekriittisen ajattelutavan  ;D

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #1 : 30 Maaliskuu, 2014, 23:15:05 »
Kuka tuntee piston sydämessään...

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #2 : 30 Maaliskuu, 2014, 23:32:22 »
En oo kyllä moista kuulluut. Toisinpäin on kyllä tapahtunut kohdallani että annetusta avusta on tarjottu jotain korvausta esim bensakuluihin vedoten.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #3 : 30 Maaliskuu, 2014, 23:33:34 »
Juu ei ei ei. Ei sen kuulu mennä noin. Tollaset pitää sopia ensin. Sanoppa sille, että ottaa yhteyttä minuun, voin keskustella vähän.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #4 : 30 Maaliskuu, 2014, 23:33:56 »
Aika tökeröä.. Tietty jos kysyt joltain sellaisesta joka neuvoo työkseen. Pitää kait jotenkin se leipä saada pöytään. Mutta jos multa kysyt, niin saat ilmaiseksi.  ;D
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #5 : 30 Maaliskuu, 2014, 23:37:46 »
En oo kyllä moista kuulluut. Toisinpäin on kyllä tapahtunut kohdallani että annetusta avusta on tarjottu jotain korvausta esim bensakuluihin vedoten.

Täähän one melko selviö ja kuuluu jo hyviin tapoihinkin, nyt oli kuitenkin kyse ihan puhtaasta neuvosta mihinkään liikkumatta.

Ehkä se nyt vaan on niin että kukin tyylillään. Meitä on kuitenkin sen verran vähän ja muutenkin jo pelkästään porukan "ylläpito" pitäis olla kaikkien yhteinen asia eli mielestäni menee jo todella elitistiseksi touhuksi jos pitää kaivaa lompakkoa heti kun tulee kysymys mieleen.

Mitenkähän tämä maksun pyytäjä, paljonko hän maksoi aikanaan häntä opettaneille? ;)

Rane: Ei tapahtunut omalle kohdalleni, mikä oli vain hyvä, en ois osannu pitää suutani kiinni. Onneksi mm. täällä mansesterissa on loistavaa porukkaa, jos on neuvoa tarvinut niin auttajia on melkein jonoksi asti.

Poissa patse

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #6 : 30 Maaliskuu, 2014, 23:40:02 »
Jos kyse on harrastuksessa neuvomisesta niin aika arvelluttavaa. B taitaa olla uus tällä foorumilla tai Beellä on totaalisesti Berse auki :o
Näitä vehkeitä pitäs opetella lennättään
T-Rex 800e/VBar silverline,Goblin 630 Competition/Vbar Neo,
Protos 500/Mini VBar,Goblin 380 KSE/Vbar Neo,MiniProtos/Mini Vbar,Multiplex Funcub
Futaba 14SG,
-Phoenix

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #7 : 30 Maaliskuu, 2014, 23:44:14 »
Voitasko me kollektiivisesti jeesata?   ;)
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #8 : 30 Maaliskuu, 2014, 23:54:08 »
Ite oon edelleen sitä mieltä että yks parhaista paikoista saada apua on #kopterit.net ircnetissä. Tosin herkkähipiäiselle ehkä huono(hko) paikka koska se nyton, niin, irkki ;D Eli irkissä kun käyttäytymisnormit eivät ihan vastaa aina "normielämää" niin pitää olal hiukana avarakatseisempi. Mutta apua sieltä saa, melkeinpä poikkeuksetta aina.

Eiköhän tmäkin tapaus selviä jossain vaiheessa eli autettava saa sen apunsa. Koska olen kolmpas osapuolin en lähde kommentoimaan käsiteltävää ongelmaa, autettava kyselee omia reittejään kun siihen on tarvis.

Painotan siis että tässä ei ole kyse mistään kenenkään kritisoimisesta eikä muusat vastaavasta, halusin tuoda tapauksen esiin osittain pienenä pointterina että me olemme pieni joukko jonka koon ylläpitämästä tai kasvattamista tämmöiset episodit eivät edistä mitenkään. Tämä tapaus on toivottavasti ainutkertainen poikkeus eikä näitä tule lisää.

En missään nimessä kiellä kaupankäyntiä tiedolla/taidolla, mutta silloin kyse on liiketoiminnasta nimeltään konsultointi. Tästä saa kuitit, dokumentit jne. Tämä on päivänselvää että näistä maksetana, mutta yksityishenkilöiden välillä käytävä keskustelu/neuvonta harrastepiireissä harrastevälineistä ei minun järjenjuoksuni mukaan kuulu minkään konsultoinnin piiriin,

PS: Tarjolla neuvoja "Kuinka torppaat rekkulan alle 10 sekunnissa", Tilinumero tarvittaessa, hinta neuvoille on kokonaisedullinen! Osta nyt! ;D

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #9 : 30 Maaliskuu, 2014, 23:56:18 »
Jos kyse on harrastuksessa neuvomisesta niin aika arvelluttavaa. B taitaa olla uus tällä foorumilla tai Beellä on totaalisesti Berse auki :o

Juu eli tapahtu ihan tällä foorumilla ja vielä myyntitapahtuman yhteydessä varsin oleellisesta asiasta eli laitteen saamisesta toimintakuntoon kun laite ei toiminutkaan myyjän tekemillä oletus conffeilla.

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #10 : 31 Maaliskuu, 2014, 00:18:21 »
Juu eli tapahtu ihan tällä foorumilla ja vielä myyntitapahtuman yhteydessä varsin oleellisesta asiasta eli laitteen saamisesta toimintakuntoon kun laite ei toiminutkaan myyjän tekemillä oletus conffeilla.

Ahaa.. Itse olen kärsinyt moisen asian täältä kerran, mutta jätän sen asian puinnin.. Aika valitettavaa kyllä, jos kerran myy jotain minkä tuntee hyvin, niin kyllä pitäs sen verran olla reilun pelin kauppaa että auttaa vehkeen käyttökelpoiseksi.

9/10:stä mitä olen täällä kauppoja tehnyt niin aina on autettu jos on mennyt sormi suuhun.

Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #11 : 31 Maaliskuu, 2014, 00:26:24 »
Ahaa.. Itse olen kärsinyt moisen asian täältä kerran, mutta jätän sen asian puinnin.. Aika valitettavaa kyllä, jos kerran myy jotain minkä tuntee hyvin, niin kyllä pitäs sen verran olla reilun pelin kauppaa että auttaa vehkeen käyttökelpoiseksi.

9/10:stä mitä olen täällä kauppoja tehnyt niin aina on autettu jos on mennyt sormi suuhun.

Itsellä peruuntu aiempi kopterikauppa, ja nyt tällä viikkoa kaveri oli ostanut uuden kopterin ja on soitellut ja laittanut sähköpostia sen uuden kopterin toiminnan kanssa.. niin ainakin itse olen ihan mielelläni auttanut että mitä pitäisi tehdä ja mitä lisälaitteita hankkia ym. Ei tuo ole paha itselle pari riviä kirjoittaa kun tietää suoraan että mitä tarvitsee toimintaan saamiseen.

Se että itse saan vastauksen "Kyllä se toimii, vaatii vain värkkäystä... PS. Voisit laittaa tililleni sopivan summan rahaa tukipalvelusta" on ehkä siinä rajoilla.

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #12 : 31 Maaliskuu, 2014, 00:32:58 »
minusta toi menee jo vähän yli, jos tukipalvelusta pyyellää rahaa... itte ainaki auttaisin mielellään jos myyn kopterin ja ostajalla on jtn ongelmia sen kanssa... samallalailla meni surffileijan myydessä ostajalla oli säätöongelmia kun ei ihan hallinnut ja narutki oli solmussa niin kävinpä paikan päällä jeesimässä kädestä pitäen niin oppii, eikä matkaakaan ollu ku 20km, oli ihan mukavaa. ja ostaja tarjosi vielä pullakaffitkin kiitokseksi, oli hyvä mieli vaikka vähän meniki pensaa, mutta menkööt :)
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #13 : 31 Maaliskuu, 2014, 05:37:13 »
Vau. Onko meistä joku saavuttanut niin korkean tietotason ja taidon että voi jo myydä sitä tuotteena? :o Maailmalla kuitenkin melko ammattimaiset harrastajat Tareq, Bert jne jakavat neuvojansa ilmatteeks. Ilmeisesti meillä on Suomessa joku vielä kovempi nimi!

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #14 : 31 Maaliskuu, 2014, 07:49:52 »
Ilmaiseksi minua on neuvottu, ja ilmaiseksi minäkin neuvon. Joskus vois kyllä olla paikallaan maksaa minulle että en neuvoisi :D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #15 : 31 Maaliskuu, 2014, 10:54:29 »
Mihin tämä maailma menee jos kaverilta kysyminenkin alkaa maksaa:(
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #16 : 31 Maaliskuu, 2014, 11:08:52 »
Kertokees nyt niin tiedän.

Jaa ihan ilmatteeksi pitäisi kertoa?!  ;D

No ei, ihme perseilyä tuommoinen. Toeh:in sanoin, kova tekijä saa olla jos alkaa neuvomisella rahaa tehdä, siinä ei enää parane tulla ohoeikutehdäänsittenkinn äin-tilanteita.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #17 : 31 Maaliskuu, 2014, 13:43:12 »
Kyllä rc-ilmailuun neuvot itsekin ilmaiseksi olen saanut ja ilmaiseksi jakanut tietoa eteenpäin. Koskaan en rahaa tule itse pyytämään, moraalittomuuden puolelle menee jos kysymys per euro alkaisi vaatimaan. Toivottavasti en tunne rahan pyytäjää, saattaa meinaan samalla kentällä lennättely muuttua seuraavan kerran combatiksi  ;D

Tuolla logiikalla voisi kyllä vetää kaikki foorumit maksulliseksi ja rekisteröitymisen luottokortilla.

Häpeä ja muuta menettelyäsi, sinä joka vaadit harrastuksen neuvonnasta rahaa  >:(

Ei sovi tähän lajiin tuollainen toiminta.

Maalaisjärki käteen ja kopteroimaan  ;)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #18 : 31 Maaliskuu, 2014, 13:52:36 »
Lainaus käyttäjältä: TeroS
Tulipa tässä eteen tilane jossa A kysyy neuvoa B:ltä jonka jälkeen B pyysi rahaa avusta.
Ei helv... Mikä ihmisiä vaivaa?! No meitä on joka ikiseen junaan ;)
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #19 : 31 Maaliskuu, 2014, 14:09:16 »
Niinpä... itse saanu apua kymmenien tuntien edestä mankan säätöön mankan edelliseltä omistajalta... mut hei, jos tuntee laitteen niin mikä siinä on niin vaikee auttaa tai jos ei huvita niin vastaa sit nätisti et ei ole aikaa tai vastaavaa. Kuitenkin pieni poppoo ollaan niin ei se perävalotakuu ole se oikea tapa toimia.
 
Itse olen tässä muutamia janttereita auttanu, lainannu nopereita ja maksanu vielä ite pikakirjeen perille(vaihdossa saan joskus uudet) sekä toiselle muutamaa muuta materiaalia ja siinäkin maksoin postit ite ja latiakaan en ole saanu näistä "palveluista"(tarjottu on mut tilinumeroani en ole luovuttanu  ::) ). Näissä on siis vielä kyse omista rahoista eikä vain neuvon antamisesta.

Mut toivotaan, että asiassa on vain väärikäsitys käyny mut kyl se alkais ottaa pannuun jos omalle kohalle sattuis.
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #20 : 31 Maaliskuu, 2014, 15:10:25 »
Olisko mahdollista, että tämä henkilö B olisi asianajaja ja hän ei nyt vaan jostain syystä ole osannut erottaa työtä ja vapa-aikaa? :D
Haluaisitko TeroS valaista hieman enemmän, että missä tilanteessa tälläinen on tapahtunut? Kenties täällä kopteri puolella? Mut ei oo pakko hei. ;D
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa pah

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #21 : 31 Maaliskuu, 2014, 15:20:51 »
No huh. Aika härskiä tuollainen, aika epätoivoinen yritys. Kyllä meitä vaan on joka junaan.
Goblinit G380 & G630    Futaba T8J
Bantam BC820

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #22 : 31 Maaliskuu, 2014, 16:11:49 »
Olisko mahdollista, että tämä henkilö B olisi asianajaja ja hän ei nyt vaan jostain syystä ole osannut erottaa työtä ja vapa-aikaa? :D
Haluaisitko TeroS valaista hieman enemmän, että missä tilanteessa tälläinen on tapahtunut? Kenties täällä kopteri puolella? Mut ei oo pakko hei. ;D
Mä olisin veikannut konsulttia... ;)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #23 : 31 Maaliskuu, 2014, 16:29:54 »
Olisi kiva myös saada kuulla, että missä päin suomea tällainen on yleensäkään tapahtunut..

JCA

  • Vieras
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #24 : 31 Maaliskuu, 2014, 18:14:24 »
Dodii, nyt kuulostaa hienolta.
Voi morjens poijjaat, tästä se lähtee.

Ei näin, ei todellakaan näin. :(

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
30 Vastauksia
13613 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Heinäkuu, 2008, 21:11:36
kirjoittanut sgtpepper
49 Vastauksia
17887 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Marraskuu, 2011, 13:02:55
kirjoittanut Eelis
32 Vastauksia
15352 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Helmikuu, 2011, 16:50:08
kirjoittanut Fillarimies