Kirjoittaja Aihe: belt cp v2 radio!  (Luettu 6239 kertaa)

potkuri kalle

  • Vieras
belt cp v2 radio!
« : 09 Maaliskuu, 2010, 11:27:55 »
no kun mä oon tämmönen tollo aloittelia niin voikos kukaan sanoo et missä asennossa niiden ail ele thr ja rud pitää olla kun lentää sillä kopulla ja missä sillon kun lentää simulla ?       Ja sitten ois vielä toinen kysymys: kun olin eilen leijuttelemassa niin kopteri ei ottanu kierroksia tarpeeksi se ei edes noussut ilmaan mikähän siinä vois olla vikana  ??? ???     
« Viimeksi muokattu: 09 Maaliskuu, 2010, 12:41:15 kirjoittanut potkuri kalle »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: belt cp v2 radio!
« Vastaus #1 : 09 Maaliskuu, 2010, 13:34:02 »
Lainaus
kun olin eilen leijuttelemassa niin kopteri ei ottanu kierroksia tarpeeksi se ei edes noussut ilmaan mikähän siinä vois olla vikana
Akku tyhjä/huono?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

potkuri kalle

  • Vieras
Vs: belt cp v2 radio!
« Vastaus #2 : 09 Maaliskuu, 2010, 13:36:39 »
ei se ehkä akusta johdu koska akulla on lennetty ehkä kahdesti..

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: belt cp v2 radio!
« Vastaus #3 : 09 Maaliskuu, 2010, 13:54:53 »
ei se ehkä akusta johdu koska akulla on lennetty ehkä kahdesti..

Niin no kai sie nyt honasit sen että ne akut ladataan aina lennätyksen jälkeen. :D
Eipä noissa muuta voi olla ku akku sökönä / tyhjä. Eikä mikää thottle holdi ollut päällä?
Siulla mitään pyöritettävää kaasun trimmikytkintä? eihän se ole vahingossa menny hurjasti miinukselle?

potkuri kalle

  • Vieras
Vs: belt cp v2 radio!
« Vastaus #4 : 09 Maaliskuu, 2010, 14:42:24 »
kyl mä sen latasin ja oon (aina ladannu) akun kun se on ollu tyhjä .. :D

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: belt cp v2 radio!
« Vastaus #5 : 09 Maaliskuu, 2010, 14:44:35 »
Onhan sulla varmasti kaasu nollassa ja trimmi alhaalla kun kytket akun? Jotkut nopeudensäätimet saattaa kalibroida itsensä päin mäntyä jos kaasutikku on väärässä asennossa, etkä saa kuin osan kaasun alueesta käyttöön. En tosin tunne tarkemmin Eskyn kalibrointimanööverejä.. .
-flybarless, sedative stabilized head-

potkuri kalle

  • Vieras
Vs: belt cp v2 radio!
« Vastaus #6 : 09 Maaliskuu, 2010, 14:46:41 »
kiitti sulle hermis tuo pitää ruveta ottamaan huomioon  :D KIITOS!


potkuri kalle

  • Vieras
Vs: belt cp v2 radio!
« Vastaus #7 : 09 Maaliskuu, 2010, 15:05:56 »
tietäiskö kukaan et missä asennossa eskyn vakio radiossa niitten ail ele thr rud pitää olla kun lentää sillä kopulla ? KIITOS sille joka vastaa !!

Rity

  • Vieras
Vs: belt cp v2 radio!
« Vastaus #8 : 09 Maaliskuu, 2010, 15:09:17 »
tietäiskö kukaan et missä asennossa eskyn vakio radiossa niitten ail ele thr rud pitää olla kun lentää sillä kopulla ? KIITOS sille joka vastaa !!

Ne oli vuorotellen ylös-alas, tarkista nyt kuitenkin manuaalista?

Turvallisinta lienee että otat päärattaan pois ettei moottori pyöräytä lapoja ja sitten kokeilet toimiiko kaikki oikein?
« Viimeksi muokattu: 09 Maaliskuu, 2010, 15:12:48 kirjoittanut Rity »

Poissa jpietari

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Pietarinen RC-Kopterit Ry / 0016
Vs: belt cp v2 radio!
« Vastaus #9 : 09 Maaliskuu, 2010, 15:12:39 »
kyl mä sen latasin ja oon (aina ladannu) akun kun se on ollu tyhjä .. :D
Ethän ole purkanut akkua liian tyhjäksi? LiPot eivät siedä tyhjäksi ajamista - jos kierrokset/teho alkaa jo havaittavasti pudota on akku todennäköisesti jo purettu liian tyhjäksi. Parasta on käyttää lennätyksessä ajastinta ja akun lataamiseen laturia jolla näkee akkuun menevän kapasiteetin jonka perusteella voi säätää lentoaikaa.

Jos esim. 5 min lennätyksen jälkeen 1800 mAh akkuun menee 900 mAh käyttää 5 min lennätystä puolet akun kapasiteetista. Akusta voi käyttää n. 80% nimelliskapasiteetista, jolloin esimerkin tapauksessa lentoaikaa voi kasvattaa vielä 3 min (kokonaislentoaika = 0,8 * (1800 mAh / 900 mAh) * 5 min).

Ensimmäiseen kysymykseesi en valitettavasti osaa vastata.

GaLaXy

  • Vieras
Vs: belt cp v2 radio!
« Vastaus #10 : 22 Huhtikuu, 2010, 00:04:52 »
Beltin napukat menee "AIL" alkaen nor, rev, nor, rev.

Pika-apu ilmaan saamisessa lähettimen vasemmassa olkapäässä  HOV. PIT. potikka. Sen pitäisi olla puolessa välissä. Se säätää swashin korkeutta ja sitä myöden käytössä olevia lapakulmia.

Nopeudensäätimessä on mm. seuraavat ominaisuudet
- Ei anna moottorin käynnistyä mikäli kaasu ei ole akkua kytkettäessä pois
- ei luonnollisestikaan jos idle up -kytkin on päällä
- ei anna ajaa akkua liian tyhjäksi. Siinä on pieni pykälä ennen virransyötön alasajoa moottorille (joutuu lisäämään kaasua), ennen kuin minimijännite saavutetaan

Itse olen ajanut 4kk aikana amig ja e_sky 1800mAh akkuja lukemattomia kertoja tälle rajalle, eivätkä ne ole moksiskaan. Siin on mulle ajastinta tarpeeksi, maisemia ei kerkeä katsella, mutta laitteen saa maahan nätisti ilman autorotaation tekemistä

Onhan sitä akkua ladattu niin kauan ettei laturin valo vilku? Itse huomasin ettei vakiolaturin väitetty 800mA latausvirta riitä lataamaan 1800mAh akkua  ohjeen väittämässä n 3h ajassa. E_Sky:llä on tarjolla parempi laturi 1800mA latausvirralla aika tarkkaan se tunti menee lataillessa. Saa tilata vaikkapa leluja.net osoitteesta.

Ei ole järkeä irroittaa rattaita kokeillaksesi kuinka sähköt toimii. Nopeudensäätimestä moottorille menee kolme johdinta. Siinä välissä jokaisessa johdossa on apiko-tyyliset liittimet. Niistä kun irroittaa punaisen ja sinisen, ei moottori inahda. Muistathan toki ohjekirjan väitteen nopudensäätimen välittömästä tuhoutumisesta jos renailet johtoja akun ollessa kiinni?

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: belt cp v2 radio!
« Vastaus #11 : 22 Huhtikuu, 2010, 12:09:54 »
Kokemuksen mukaan eskyn orkkislaturi lataa n. 5h 1800mAh akkua tyhjästä täyteen. Laturi on hidas, mutta ilmeisesti balansoi ihan hyvin ja muutenkin luotettavaa laatua.

Dealextremellä on imax b6 virtalähteellä kohtuuhintaan. Semmonen on tällä hetkellä käytössä. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35190

Tuollaisen akkuhälyttimen tilasin myös. Nettijuttujen perusteella ilmeisesti melko äänekäs. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35609

Itellä myös eskyn ja amigin 1800mAh akut. Amig lämpenee ajossa reilusti kädenlämpöiseksi, mutta esky tuskin lainkaan perusleijuttelussa/haparoinnissa.

Ite olen säätänyt swashin korkeuden perusoppien mukaan ja hov pit puolivälissä, mutta ajossa pitänyt hov pittiä vähän alle puolivälin. Silloin saa vähän negatiivisia kulmia maahanvetoon ja nuppiin enemmän varvia normaaliajoon. Akuu, motti ja nopari lämpenevät vähemmän myös. Sitten kun alkaa idle up tulla ajankohtaiseksi, voi pistää hov pitin puoliväliin noususta, jolloin symmetriset lapakulmat.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa FaTFoX

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: belt cp v2 radio!
« Vastaus #12 : 25 Huhtikuu, 2010, 00:32:53 »
Vähintään sen 5h ottaa esky orkkislaturi 1800mAh akulla, lähemäks 6h melkein.
Itselläni kanssa jännitehälytin, alkaa huutamaan jossain 3,6v paikkeilla. Kyllä sen leijuttaessa kuulee, mutta en sitten tiedä kunnon lentelystä kun en ole niin pitkälle päässyt :D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
3089 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2014, 20:04:31
kirjoittanut Pursi
11 Vastauksia
4779 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Huhtikuu, 2014, 18:00:23
kirjoittanut Jalippo
5 Vastauksia
3311 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2014, 20:50:35
kirjoittanut JuhoV
8 Vastauksia
5838 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2014, 12:35:31
kirjoittanut Mortumm
0 Vastauksia
3018 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Elokuu, 2015, 22:10:10
kirjoittanut TeroS