Kirjoittaja Aihe: PhoenixRC  (Luettu 21190 kertaa)

kempsu04

  • Vieras
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #25 : 28 Maaliskuu, 2008, 23:21:33 »
Voiskos joku viisaampi auttaa ja kertoa että mikä on asetuksissa pielessä kun lataa kaasua kopukalle niin se menee aina maxille ? mitä pitää muuttaa asetuksista että sitä kaasua voisi antaa vähän että voisi leijutella . ??? Toivottavasti joku ymmärsi mitä meinaan ,olen vaan niin alussa kaikessa.

kempsu04

  • Vieras
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #26 : 29 Maaliskuu, 2008, 01:08:50 »
Malli on Futaba T-4 EX 35Mhz eikä siinä ole helimodea.Sain tämän ohjaimen nimittäin kaverita ja ajattelinkin että se soveltuisi helin lennätykseen mutta tutkittuani asiaa näin ei ole.Eli vissiin tätyy mennä tänään radiokauppaan hakemaan kunnon radio.Vinkkejä otetaan vastaan uuden lähettimen hankiintaan varten , budjetti 400€ . Mitens tommonen vekotin http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=MCFPT7C24  ::) olisko toi hyvä ?

TosiHessu

  • Vieras
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #27 : 29 Maaliskuu, 2008, 01:43:59 »
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39109&grpid=2903

Varteenotettava vaihtoehto tolle futaballe imo.

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #28 : 29 Maaliskuu, 2008, 09:29:16 »
Paras vaihtoehto löytyy tuolta: http://www.macgregor.co.uk/radio/PCM9X2.htm  ;) Inwoodmodelsilla tuo maksaa 230 puntaa akun kanssa.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #29 : 29 Maaliskuu, 2008, 12:35:43 »
Toinen ääni Spektrumille, sillä voi jopa lentää oikeitakin koneita  ;D


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #30 : 16 Huhtikuu, 2008, 20:17:36 »
Uusin päivitys 1.05i
Nada

Poissa tubelius

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tuomo Kämäräinen
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #31 : 14 Toukokuu, 2008, 19:59:08 »
Onko tää PhoenixRC yhtään parempi kun tuo RealFlight G3?

Saako jollain kaapelilla toimimaan ton Phoenixin ton Futaba 7C lähettimen kanssa?

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #32 : 14 Toukokuu, 2008, 20:36:29 »
On paree ainakin kopterikäyttöön kuin G3.

Kumpi liitin 7c:ssä on, kulmikas vai pyöreä? Varmaan jompi kumpi, joten eiköhän siihen adapteri löydy...
Nada

Poissa Vergo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #33 : 14 Toukokuu, 2008, 20:56:14 »
Kumpi liitin 7c:ssä on, kulmikas vai pyöreä?

7C:ssä on kulmikas kuudella nastalla. Hyvin on ainakin itsellä toiminut Phoenixin kanssa kunhan oikean adapterin valitsi.
#kopterit.net / #multikopterit.net @ IRCNet

jpheli

  • Vieras
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #34 : 15 Toukokuu, 2008, 00:55:40 »
Kumpi liitin 7c:ssä on, kulmikas vai pyöreä?

7C:ssä on kulmikas kuudella nastalla. Hyvin on ainakin itsellä toiminut Phoenixin kanssa kunhan oikean adapterin valitsi.

Mikäs 7C sulla on?? Itse en ainakaan ole saanut tuota 7C 2.4G versiota pelittää tuossa ton kanssa ollenkaan. Sehän vaatii PPMän ja 2.4G versiossa tota ei enään näimmä ole..

--jp

geeni

  • Vieras
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #35 : 15 Toukokuu, 2008, 01:01:22 »
Mikäs 7C sulla on?? Itse en ainakaan ole saanut tuota 7C 2.4G versiota pelittää tuossa ton kanssa ollenkaan. Sehän vaatii PPMän ja 2.4G versiossa tota ei enään näimmä ole..

PPM? Hyvin toimii 7C 2.4G Phoenixissa.

Poissa Vergo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #36 : 15 Toukokuu, 2008, 01:21:23 »
Mikäs 7C sulla on?? Itse en ainakaan ole saanut tuota 7C 2.4G versiota pelittää tuossa ton kanssa ollenkaan. Sehän vaatii PPMän ja 2.4G versiossa tota ei enään näimmä ole..

35MHz 7C itsellä ja vaatii tosiaan kyseisellä sen, että on PPM:ää käyttävä profiili valittuna sillä PCM:llä ei tunnistu. Kuten geeni jo sanoikin niin pitäisi sillä 2.4G:lläkin kuitenkin toimia. Tarkista ensinnäkin, että se kulmikas liitin lähettimen lähettimen takana on varmasti pohjassa. Muistaakseni se nimittäin oli ensimmäisellä kerralla varsin tiukka saada kunnolla sisään. Tarkista myös, ettei se johdon välissä oleva laatikko roiku vapaana aiheuttaen vetoa stereoliittimen näköiseen osaan adapterissa. Kyseinen liitin ei nimittäin laatikon painoa ainakaan itsellä kestä ja aukeaa juuri sen verran, että yhteys katkeaa. Kannattaa vielä tehdä Phoenixia varten erillinen profiili, minkä valitsee kopterityypiksi ja swashin tyypiksi H1 (sillä ainakin toimii). Sitten tarkistaa, ettei mitään miksauksia ole muissa valikoissa päällä (vaikkei niiden pitäisi kylläkään vaikuttaa). Dualratet ja expot voi kuitenkin määrittää itse lähettimeen sen omista valikoista jonkin käyttämättömän vivun taakse kunhan ensin tekee Phoenixiin kalibroinnit ilman dualrateja/expoja.
#kopterit.net / #multikopterit.net @ IRCNet

jpheli

  • Vieras
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #37 : 15 Toukokuu, 2008, 10:48:46 »
35MHz 7C itsellä ja vaatii tosiaan kyseisellä sen, että on PPM:ää käyttävä profiili valittuna sillä PCM:llä ei tunnistu.

Mun 2.4Gssä ei ole enään valintaa että kumpaa modulaatiota käyttää. No täytyy testata vielä uudemman kerran josko se tuosta ottaisikin ja heräisi.

EDIT: niin siis tarkennuksena tuo on Futaba T7C 2.4G Fasst, ja mitä just testasin niin ei pelitä :(

--jp
« Viimeksi muokattu: 15 Toukokuu, 2008, 11:50:16 kirjoittanut jpheli »

Poissa tubelius

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tuomo Kämäräinen
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #38 : 15 Toukokuu, 2008, 16:21:02 »
Mulla on sama lähetin. Ilmottele jos saat toimimaan.

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #39 : 15 Toukokuu, 2008, 17:07:11 »
according to the phoenix RC support page it works - all Futaba except one particular model (I have never tried, can't comment)
Also note that they sell for € 99.
http://www.phoenix-sim.com/support.htm
http://www.phoenix-sim.com/purchase.htm

geeni

  • Vieras
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #40 : 15 Toukokuu, 2008, 17:21:07 »
EDIT: niin siis tarkennuksena tuo on Futaba T7C 2.4G Fasst, ja mitä just testasin niin ei pelitä :(

"Ei pelitä" on kovin informatiivinen kuvaus ongelmasta :P

jpheli

  • Vieras
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #41 : 15 Toukokuu, 2008, 21:25:24 »
"Ei pelitä" on kovin informatiivinen kuvaus ongelmasta :P

Ei pelitä sitten ollenkaan. Ts. ei tee yhtään mitään. Ruudulla vain lukee itsepäisesti että kytke lähetin.. Kun laitan eskyn 0406An kiinne ja virrat päälle ni alkaa toimii heti.

Koitin kyllä survoa liittimen niin pitkälle kun menee.. Nooh ohan tossa toi entinen HBK2:sen raatio millä kikkailla :)

--jp

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #42 : 15 Toukokuu, 2008, 21:34:44 »
Totanoin, käytätkö tuon E-skyn kanssa eri adapterikaapelia kuin futten kanssa? Meinaan mun futten adapterikaapeli oli ainakin valmiiksi irti poikki ja välillä toimi ja välillä ei...

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #43 : 15 Toukokuu, 2008, 21:44:48 »
Kaveriltani neuvo: laita lähetin trainer-moodiin niin pitäisi toimia.

jpheli

  • Vieras
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #44 : 15 Toukokuu, 2008, 22:10:28 »
Totanoin, käytätkö tuon E-skyn kanssa eri adapterikaapelia kuin futten kanssa? Meinaan mun futten adapterikaapeli oli ainakin valmiiksi irti poikki ja välillä toimi ja välillä ei...

Sama USB adapteri mutta mulla on siihen useampi pää mitä voin käyttää.. Tossa kaapelissahan on toi 3.5mm monoplugi ja siihen mulla on 5kpl 10cm pitkää piuhaa eri radioille.

Ja joo tota trainer modea tietty vois vielä kokeilla tossa. Kas kun en tullut sitä ajatelleeksi aikasemmin :)

--jp

TosiHessu

  • Vieras
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #45 : 15 Toukokuu, 2008, 22:41:57 »
Futteista en tiedä mutta oma spektrum dx7 ei toimi jos siihen kytkee virrat virta kytkimestä. Toimii kyllä kun vaan tökkää piuhan kiinni sammuksissa olevaan lähettimeen.

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: PhoenixRC
« Vastaus #46 : 15 Toukokuu, 2008, 22:47:34 »
Juuh, ei miun Jr 9X2:kaan toimi jollei ole trainer modessa, eli virtakytkin kiinni. Virrat tulee kun kytkee piuhan kiinni ja menee silloin trainermodeen itestää. Tuossa aiemmin ku puhuin adapterikaapelista niin meinasin juurikin sen usb-kaapelin ja radion välistä kaapelia, jollei radiossa ole sitä stereoplugiliitintä. Mulla tuo phöönixin stereoplugi->futten liitin piuha ei oikee pelannut, mutta tästä ei ilmeisesti ole kyse.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2383 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Heinäkuu, 2008, 19:33:07
kirjoittanut TTM
12 Vastauksia
5646 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Elokuu, 2008, 12:37:33
kirjoittanut Jyri
2 Vastauksia
3591 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Maaliskuu, 2013, 19:18:27
kirjoittanut Ilkka K
5 Vastauksia
3241 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2013, 15:52:31
kirjoittanut Maikko
23 Vastauksia
10977 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Tammikuu, 2014, 21:28:51
kirjoittanut Zetukka