Kirjoittaja Aihe: futaba  (Luettu 2600 kertaa)

Poissa j4ri

  • Aloitteleva torppari
  • *
futaba
« : 02 Huhtikuu, 2010, 13:37:40 »
no niin , mulla olisi tuossa hyllyllä melkein käyttämätön futaban t7cp , olen miettinyt valjastaa sen kopterinlennätykseen ja kysyisinkin millasia servoja kopteriin tuon kanssa ja mikä gyro , kopteriakaan ei ole vielä tullut hankittua, jossain näytästää tulevan diki radiot mukana mutta jos koittais noilla vanhemmilla pärjätä.
kopteri vihjeitä myös vastaanotetaan , ulkokäyttöön ja aloitelevalle .

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: futaba
« Vastaus #1 : 02 Huhtikuu, 2010, 14:42:42 »
no niin , mulla olisi tuossa hyllyllä melkein käyttämätön futaban t7cp , olen miettinyt valjastaa sen kopterinlennätykseen ja kysyisinkin millasia servoja kopteriin tuon kanssa ja mikä gyro , kopteriakaan ei ole vielä tullut hankittua, jossain näytästää tulevan diki radiot mukana mutta jos koittais noilla vanhemmilla pärjätä.
kopteri vihjeitä myös vastaanotetaan , ulkokäyttöön ja aloitelevalle .
Morjens! hyvin pystyy 7CP ajamaan kopteria mutta olisi suositeltavaa olla edes pcm vastari,  minä ajoin aika pitkään Freyaa tollasella Futaban 7CP llä hyvin toimi.  Tosin oli hakemista kaasukäyrässä kun sitä ei ole vaan % luvuilla piti pelata ja sitten tais letotila kohtaset trimmit puuttua en muista tarkalleen mutta aloitteluun käy ainaki mainiosti,  servot riippuu taas kopterin koosta ja ajaako 3D tavallista jeijjutusta scaalaa tai F3C. Gyroksi kannattaa hankkia Futaban G-520 hinta / laatu kohdalla.
« Viimeksi muokattu: 02 Huhtikuu, 2010, 14:48:53 kirjoittanut Ege »

JCA

  • Vieras
Vs: futaba
« Vastaus #2 : 02 Huhtikuu, 2010, 16:12:34 »
Mulla oli kans edellinen tollaane "7CP-FM", tai "7CAP/CHP" tai "FF7", mitälie noi kaikki kirjaimet meinaakaan. Ihan hyvin sillä lentää, ei mitään ongelmaa. Ostin pari viikkoa sitten uuden lähettimen, joka on ihan sama 7C, mutta 2.4Ghz FASST. Kyllä tossa riittää peruslentelyyn säätöjä. Omat lentelyt on tollasta perusleijuttelua ja mielivaltasta freestylen yrittämistä. Jaska lentelee skaalaakin tollasella 7C:llä.

Kaasu"käyrät" säädellään prosenteilla, eli mitään graaffista hienoutta siellä ei ole, mutta eipä siinäkään hankaluuksia tule peruslentelyssä, F3C:ssä vissiin säädellään niin paljon noita että pitää olla just eikä melkeen, mutta kun mullakin on normi moodissa sellaanen perus loiva kaasukäyrä ja idle1 = suora 95% ja idle2 = suora 100% niin ei tarvi kummastella.

Lapa"käyrissä" sama homma, prosenteilla leikitään.. Sellaanen graaffinen käyrä olis aina helpompi (imo), mutta ainakin mie oon pärjäilly tolla 7C:llä.

Niinjoo ja se gyro, mulla on Futten Gy401, mutta tosiaan nykyään taitaa toi 520 olla hinta/laatusuhteeltaan se paras. Mutta jos halvalla jostain 401:nkin saa niin en voi muuta kuin kehua, tykkään :) Kunhan perän muistaa säätää mekaanisesti kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 02 Huhtikuu, 2010, 16:14:08 kirjoittanut Johny »

J.4.R.K.K.0

  • Vieras
Vs: futaba
« Vastaus #3 : 02 Huhtikuu, 2010, 16:13:30 »
Mistään mitään tiedä mutta sanonpa nyt kuitenki ja nolaan itseni hurjalla tietämykselläni.

Mitään muuta kuin vastaria ei tarvi valita radion mukaan, muut voi/kannattaa valita kopterin mukaan. Radion ja vastarin taajuus on pakko olla sama (35MHZ, 40MHZ). PCM on vain suotavaa(vähemmän häiriöitä?). Sitä käytettäessä pitää lähettimen ja vastarin olla saman merkkisiä ja samaa koodausta(?) käyttävää.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
22 Vastauksia
8862 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Helmikuu, 2015, 21:15:11
kirjoittanut zak69
0 Vastauksia
2302 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Helmikuu, 2015, 09:20:30
kirjoittanut Hobbylinna
30 Vastauksia
13553 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2016, 15:30:35
kirjoittanut Kaapeli
1 Vastauksia
2521 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2016, 19:12:03
kirjoittanut maek
1 Vastauksia
2381 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2016, 19:21:15
kirjoittanut Fabe56