Kirjoittaja Aihe: CopterX 450AE V2  (Luettu 15369 kertaa)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #25 : 17 Syyskuu, 2010, 13:37:52 »
Miksi niitä muuten on niin pirusti käytettynä kaupan?
Armottoman vanhentunutta teknologiaa, samalla rahalla saa jo paaaaljon parempaakin? Nykygyrolla ei tarvitse säätää edes perää hollille rate-moodissa, toisin kuin 401:llä. Ja kokokin on pienempi.

No mitä hittoa sillä 401:llä sitten enää tekee, jos asia kerran on noin.  ;D
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

JCA

  • Vieras
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #26 : 17 Syyskuu, 2010, 13:43:16 »

Käytettynä perhanan halpa ja törkeän hyvä. Ja moni puhuu tosta että perä pitää säätää rate-moodissa. Ite en ole yhdessäkään kopterissa säätänyt. :)
Toki parhaan tuloksen sais kun säätäis..

Futaba 520 oli valmis kun vaan pistin sähköt päälle ja kerroin että mikä servo mulla on korjaus-suunnan yms.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #27 : 17 Syyskuu, 2010, 13:51:58 »
alikilin gyroilla (oma kokemus align gp780) ei todellakaan tarvii mitään rate tiloja koitella ku lyö kiinni ja säätää siitä napista tarvittavat asetukset oikein (1min) ni sehän pelaa! eikä värinöitä pelkää!

esim nimim "haikaralla" on nuppi niin kierona tällä hetkellä että näkee silmällä sitä pysäytyslevyä katsoen ku se vispaa 3mm puolelta toiselle mutta gyro vaan toimii ihan niinku ennenkin ;)

Gy401 futte on varmaan ihan toimiva mutta onhan se jo aikaa nähny ja vähän iso...


en itse ole hk kopuja koskaan omistanu mutta mulle demottiin henttaalla mitä se laatu on ja se riitti vakuuttamaan!
kaveri jonka nimimerkkiä en tiedä painoi etusormella alunupin keinuvivun solmuun ja sanoi että
ei tällä voi edes lentää ku tää on niin pehmeetä kamaa! että sellasta... aidossa vehkeessä ne on kyllä niin kovaa että
ihan on muodossaan vaikka on 2 kertaa vetästy nupilleen tonttiin niin että servoissa on rattaat paskana ja nupista kaikki laakerit paskana!

eli on noissa alumiineissakin eroja!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #28 : 17 Syyskuu, 2010, 13:53:52 »

Käytettynä perhanan halpa ja törkeän hyvä. Ja moni puhuu tosta että perä pitää säätää rate-moodissa. Ite en ole yhdessäkään kopterissa säätänyt. :)
Toki parhaan tuloksen sais kun säätäis..

Futaba 520 oli valmis kun vaan pistin sähköt päälle ja kerroin että mikä servo mulla on korjaus-suunnan yms.

Sori ei tässä nyt ole tarkoitus haastaa riiitaa tai lämpimikseen länkyttää (tai ehkä vähän länkyttää, flunssa päällä ja melko paska olo). Ihan hyvä, että saadaan kunnon keskustelua aikaan ja jollekin ihan aloittelijalle kopterihankintoja miettivälle varmasti hyödyllistä luettavaa tämäkin ketju, vaikka aika itsestäänselvyyksiä muuten olisikin.

Aloittelijaksi lasken itsenikin vielä, mutta tuosta perän mekaanisesta säädöstä olen eri mieltä. Se on eräänlainen fail-safe ja kannattaa ehdottomasti tehdä, vaikka ei rate tilaa ikinä käyttäisikään. Hyvä gyro kyllä toimii, vaikka perä ei ole sielläpäinkään. Pointti on siinä, että jos tulee jokin häiriö ja gyro tippuu pois hh-modesta vaikka kun gain-signaali katkeaa syystä tai toisesta. Siinä sitten pirotellaan ja voblaillaan alas miten taidetaan. Tulee remonttia tai sitten ei riippuen taidosta ja tuurista. Rate tilassa pystyy lentämään ihan hyvin, jos kopteri on säädöissä. Pienellä vaivalla potentiaalisesti iso hyöty häiriötilanteessa.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

JCA

  • Vieras
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #29 : 17 Syyskuu, 2010, 14:14:57 »

Käytettynä perhanan halpa ja törkeän hyvä. Ja moni puhuu tosta että perä pitää säätää rate-moodissa. Ite en ole yhdessäkään kopterissa säätänyt. :)
Toki parhaan tuloksen sais kun säätäis..

Futaba 520 oli valmis kun vaan pistin sähköt päälle ja kerroin että mikä servo mulla on korjaus-suunnan yms.

Sori ei tässä nyt ole tarkoitus haastaa riiitaa tai lämpimikseen länkyttää (tai ehkä vähän länkyttää, flunssa päällä ja melko paska olo). Ihan hyvä, että saadaan kunnon keskustelua aikaan ja jollekin ihan aloittelijalle kopterihankintoja miettivälle varmasti hyödyllistä luettavaa tämäkin ketju, vaikka aika itsestäänselvyyksiä muuten olisikin.

Jaa täh?
Ehä mie oo mittää riitoja haastellukkaan :D
Pitkään mietin että vastaanko mittää tähän ketjuun, ei vissiin olis tarvinut :)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #30 : 17 Syyskuu, 2010, 14:19:08 »

Jaa täh?
Ehä mie oo mittää riitoja haastellukkaan :D
Pitkään mietin että vastaanko mittää tähän ketjuun, ei vissiin olis tarvinut :)

Sori ei sinulle mitenkään erityisesti ollut koko kommentti, vaan yleisesti. Toivottavasti ei porukkaa haittaa pahasti, vaikka lievästi väittelyksi meneekin.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

JCA

  • Vieras
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #31 : 17 Syyskuu, 2010, 14:34:20 »
Hah ;D
Kyllä kait porukka on vaan innoissaan kun saavat lueskella jottain äksöniä :)

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #32 : 17 Syyskuu, 2010, 14:50:19 »
Lainaus
en itse ole hk kopuja koskaan omistanu mutta mulle demottiin henttaalla mitä se laatu on ja se riitti vakuuttamaan!
kaveri jonka nimimerkkiä en tiedä painoi etusormella alunupin keinuvivun solmuun ja sanoi että
ei tällä voi edes lentää ku tää on niin pehmeetä kamaa!
Minähän se,
Kyseessä oli HK450 MT:n nuppi joka oli todella pehmeä. pthyi... puistattaa koko nuppi :) . Sittemmin käyttänyt enempi muovinuppeja ja uudempien version alupaloja.  

Ainahan me tästä samasta asiasta väännetään, että voiko halvalla saada hyvää. Kärsin osittain samasta "syndroomasta" kuin B12:kin (jos olen käsittänyt oikein), eli koittaa saada mahdollisimman halvasta mahdollisimman toimivaa. Tämähän ei useinkaan ole mikään persaukiskymys vaan periaatekysymys. Kohtuullisesti toimiva 100€ kopteri tuo outoa tyydytystä.  Kaipaan toki tämän "romuilla lentämisen" lisäksi myös mahdollisimman hyvää vastalääkkeeksi.
Jos panostaa, niin halvimmasta HK:sta saa halvimmilla sähköillä ihan toimivan leijukaverin joka menee myös taivaalla perusjuttuja. Ongelmana ehkä on se että kaikki tarvitsee tehdä tarkemmin kuin jos olisi ostanut kalliimman. Eli käytännössä pitää olla kärsivällinen ja oppia ymmärtämään sitä kopteria tai sitten saada joku avuksi ensilennoille. Kummasti auttaa kun liikealueet katsotaan vähän rauhallisemmiksi ja kopteri trimmataan leijumaan paikallaan. Perän säädöistä nyt puhumattakaan.

Edelleen reenailen joskus muovihookoolla ja mysteryllä leijuttaimiskuvioita sekä inverted leijua. Treenasin joskus funneleitakin mutta näin jälkeenpäin voisi todeta että tarpeetonta itsensä kiusaamista oli se.  Perä luiskahtelee tiukassa funnelissa. Oppiipahan tietty pelastamaan, mutta on niin paljon järkeväämpääkin opittavaa. Mitään kovavauhtista temppuilua ei noilla oikein kärsi tehdä, eikä oikeastaan mitään mihin liittyy piro, mutta edestakas kevyttä pystäriä ja sensellaista taivaalla menee säädyllisesti.

Täähän on ihan mieltymyksistä kiinni,  hyvää helpolla vai jonkunlaista halvalla. Ja toiselle toimiva on toiselle toimimaton, mitä nyt kukin sietää/haluaa.
 
« Viimeksi muokattu: 17 Syyskuu, 2010, 14:52:18 kirjoittanut Jussi. »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #33 : 17 Syyskuu, 2010, 14:57:40 »
Juu sama kopteri edelleen temppuilee joka meni solmuun leiju torpista ja perä "räjähti" seuraavalla yrityksellä. Siinä on vika kyllä ihan mekaaninen jossain hk:n toleransseissa.. kasauksessa ei ainakaan ole mitää kun se on käyty läpi jo monesti. Mutta sitten taas toisen kaverin hihna hkpro oli aivan toimiva kun nuppiservot vain vaihtaa parempiin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #34 : 17 Syyskuu, 2010, 15:04:01 »
huh, kylläpä hujahti taas ohi.... :o

Mut siis aloitus kysymykseen palatakseni, ei ole hintansa väärti?
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #35 : 17 Syyskuu, 2010, 15:16:02 »
Tilaa hk:sta pro hihnalla.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #36 : 17 Syyskuu, 2010, 15:17:16 »
Mut siis aloitus kysymykseen palatakseni, ei ole hintansa väärti?

Ei ole, sillä hiilirunkoinen on vitosen kalliimpi. Se on hintansa väärti.

Jussin "psykoanalyysi" meikäläisestä osui kyllä harvinaisen kohilleen. ;)

Oisko sitten niin, että tuo HK 450MT on harvinaisen epäonnistunut tekele? v2 ja GT ovat kyllä sinällään hintaisekseen ihan ehtaa kamaa. Samoin kuin tuo CopterX. MT on kyllä jo poistunut malli, joten oisko sillä asian kanssa mitään tekemistä? Tullut mitta täyteen HK:llakin.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #37 : 17 Syyskuu, 2010, 15:19:49 »
huh, kylläpä hujahti taas ohi.... :o

Mut siis aloitus kysymykseen palatakseni, ei ole hintansa väärti?

Ja koskaan kopteriX:ää näkemättä sanoisin että runko on toimiva vehje. Tokihan noi HK:t taitavat olla halvempia, ja ihan yhtä toimivia...
Heikoilla sähköillä voi saada toimimaan kun hetken mietti ja säätää. Kunnon sähköillä jos ajattelee varustaa, käänny suosiolla Align 450Sport Super Combon puoleen.
Ei, en suosittele sitä siksi että itseltäni löytyy se, vaan siksi että sen hinta/laatu suhde on erinomainen, mikäli haluaa panostaa laadukkaisiin sähköihin.
Jos nyt miettisin uutta 450-kokoista, hommaisin todennäköisesti Alikilin 450Pron. Torquetuubi niin ei tarvitse leikkiä hihnan kanssa ja muutenkin hienompi runko.
Yksiosainen runkolevy, saa sähköt sisälle piiloon. Pro on ehdoton valinta jo nimensä puolesta näille AD3D-miehille. ;)
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #38 : 17 Syyskuu, 2010, 15:26:10 »
Lainaus
Torquetuubi niin ei tarvitse leikkiä hihnan kanssa
Miinusääni :)

Hihnaperällä voi sentään vähän kosketella ruohikkoa/maata.. ja takaisin taivaalle.
Tuubista ei ole kuin haittaa. Hihnan kireys ei ole alussa niin nökönuukaa ja kiristäminen on operaationa yhtä hankala kuin kengännauhojen sitominen.

tuubi pyörii herkemmin... autorotaatio.. sanoo kohta joku.  Autorotaatiotreenit 450:llä vasta tuubinrattaita rikkookin.

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #39 : 17 Syyskuu, 2010, 15:41:27 »
Mie arvasin!

Talvi tulee taas, niin onhan se mukava avata ne 8 ruuvia ja kiristää hihnaa paljain sormin ja odotella 20min, että sormet sulavat taas.
Tokihan hihna on mukava kestävyyden osalta, mutta eihän näillä peltoa ole tarkoitus kyntää.  ;)

Hyviä vaihtoehtoja molemmat, itse tykkäisin kokeilla tuubia ja kirota sitten hajoilevia hampaita. :D
Hihna on hyvä, mutta kun paremmasta ei ole kokemusta, en tiedä onko se parempi!
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #40 : 17 Syyskuu, 2010, 16:14:30 »

Jos nyt miettisin uutta 450-kokoista, hommaisin todennäköisesti Alikilin 450Pron. Torquetuubi niin ei tarvitse leikkiä hihnan kanssa ja muutenkin hienompi runko.

Hihna niin ei tarvitse joka toisen reissun jälkeen vaihtaa rattaita. Tuosta tehonkulutuksestakaan en nyt olisi niin vakuuttunut. Hammashihnakäyttö on hyötysuhteeltaan aika hyvä tehonsiirtomuoto. Kartaanissa on kaksi kulmavaihdetta ja kulmahammaspyörien hyötysuhde on aikasta huono noin niinkuin ihan koneenrakennuksen oppien kannalta. Kai se herkästi pyörii vapaana, mutta rasituksen alla tilanne muuttuu. Kesä nyt lennelty ja ei hihnan kanssa mitään ongelmaa. Kaverin poroon on taas kourallinen perän rattaita tilauksessa.

Lainaus
Yksiosainen runkolevy, saa sähköt sisälle piiloon. Pro on ehdoton valinta jo nimensä puolesta näille AD3D-miehille. ;)

Hirveä änkeäminen jotta saa sähköt siististi niin ahtaaseen runkoon. kahta kamalampi show, jos pitää joku osa uusia sieltä välistä.  Että silleensä  ;D
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa J@ni

  • Seniori torppari
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #41 : 17 Syyskuu, 2010, 20:06:28 »
Päätimpä ostaa tälläisen HooKoon muiden kopukoiden lisäksi ja tarkoitus olis että tää olis sellainen hyvä treenikopu mitä ei tarvii sääliä olleskaan ja ensituntumat on nyt otettu härpättimestä ja lieneekö huono osavalintavalinta, mutta säätöyritysten jälkeen ei toistaseksi oikein meinaa perää pitää kovin hyvin.
Omasta mielestän tämä kopu ei olisi ehkä paras ekaksi  ;D
Vai mitä on arvoisa raati mieltä?

http://www.youtube.com/watch?v=1F3dA9hbMOE&feature=player_embedded


Mutta toisaalta, hauska laite!   ;D
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #42 : 17 Syyskuu, 2010, 20:29:48 »
videon kuvanneena ja paikalla olleena voin tosiaan todeta että vaikka tän sais säätämällä edes sinne päin voi homma olla aika vaikeeta alottelijalle ja tollallailla poukkoileva kopteri voi päätyä kyllä helposti kenttään...

"potkin renkaita" tossa kuvaamisen ohessa ja toi muovinuppi vaikka onkin joustava ku mikä on varmasti laadukkaampi ku se tinanuppi mitä jussi sillon demosi!

lintukin yritti tulla parittelemaan mutta pelästy ku kopu heilutti niin paljon persettään ja liihotti karkuun!  ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #43 : 17 Syyskuu, 2010, 20:35:22 »
Eskyn gyrokaan ei wägää noin paljoa :D

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #44 : 17 Syyskuu, 2010, 20:39:52 »
Kyllä se nyt taitaa olla pakko uskoa, että ei toimi ei. ;)
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #45 : 17 Syyskuu, 2010, 20:43:00 »
Kyllä se nyt taitaa olla pakko uskoa, että ei toimi ei. ;)


;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #46 : 17 Syyskuu, 2010, 20:45:17 »
Mie arvasin!

Talvi tulee taas, niin onhan se mukava avata ne 8 ruuvia ja kiristää hihnaa paljain sormin ja odotella 20min, että sormet sulavat taas.
Tokihan hihna on mukava kestävyyden osalta, mutta eihän näillä peltoa ole tarkoitus kyntää.  ;)

Hyviä vaihtoehtoja molemmat, itse tykkäisin kokeilla tuubia ja kirota sitten hajoilevia hampaita. :D
Hihna on hyvä, mutta kun paremmasta ei ole kokemusta, en tiedä onko se parempi!

Ongelma on ratkaistu kun laitat hiilikuituisen peräputken ;)
Jep, mutta eivät ole kyntohommiin tarkoitettu... enkä kyllä omasta prostani kun sen omistin saanut yhtään rattaita rikki vaikka kiviä paiskoikin muutamia kertoja.. ja lunta.
Hihna on helpompi tosin saada toimimaan, kardaanilla on helpommin värinätärinöitä haittana.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa J@ni

  • Seniori torppari
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #47 : 17 Syyskuu, 2010, 20:46:20 »
Eskyn gyrokaan ei wägää noin paljoa :D

Totta, mulla löytyy sellainenkin  ;D

Gyron gaineja säädelty n.50% - 75% ja delay säätöö ruuvattu laidasta laitaan, mutta ei toistaiseksi happy endiä vaan ehkä pelkästään happy tail  ;D

Mutta kyllä se vielä toimi..... uskoni on vahva!  ;D 
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #48 : 17 Syyskuu, 2010, 20:52:00 »
Lainaus
Gyron gaineja säädelty n.50% - 75% ja delay säätöö ruuvattu laidasta laitaan, mutta ei toistaiseksi happy endiä vaan ehkä pelkästään happy tail 
Näyttäs mun silmään huonolta peräservolta? Se on se ainut servo halpiskopterissa mihin pitää vähän panostaa. (mun raadoissa peräservo maksaa melkein saman kuin loput sähköt)

Ja hei, miten toi nyt taas liittyy aloittelijan lentoon :) , halpis kopterin testiohjelmaan kuuluu leijuttelu eri orientaatioissa, laiskat kasit, peruslento,  hissuksiin pystäreitä eikä mitään tommosta. Alkaa tulemaan ne rajat vastaan mistä on puhuttu. Se on selvä että jos haluaa alusta asti pitää keppejä laidoissa on syytä hommata parempia sähköjä.

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CopterX 450AE V2
« Vastaus #49 : 17 Syyskuu, 2010, 21:00:32 »
Mulla toiminut kyllä ihan hyvin kopio 401 gyrot ja niiden seurana GWS Park HPX F servo...
Mutta kun nyt empiirisen testin teitte, niin uskottava se on, mullakin selvästi vägää ja on perä ongelmia oltava tuon kanssa... ::) En vaan ole itse sitä tajunnut ja huomannut... ;D :P

Edit: Ja oikeesti suosittelen aloittelijoille laittamaan 500 rexän landarit alle. Ei niin helposti enää tulekkaan hammaskeiju kylään... Itse käytän niitä, jos lennätän mökillä soratieltä käsin. Muistaakseni Iskiltä moisen idean sain.

Edit2: otin nopeen räpsyn, josta näkee suunnilleen, paljonko perään saa lisää korkeutta... Valitan kuvan tummuutta, mut Iluuri ei parempaakaan suostunut olkkarissa ottamaan...
« Viimeksi muokattu: 17 Syyskuu, 2010, 21:14:11 kirjoittanut Puhi »
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
CopterX

Aloittaja Yippo « 1 2 » Kloonit

37 Vastauksia
17029 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Lokakuu, 2008, 08:44:00
kirjoittanut Harza72
30 Vastauksia
12768 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Lokakuu, 2009, 10:26:00
kirjoittanut psz
19 Vastauksia
7440 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2010, 16:53:01
kirjoittanut B12
19 Vastauksia
7847 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Maaliskuu, 2011, 13:30:44
kirjoittanut TuukkaJK
2 Vastauksia
1784 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Joulukuu, 2011, 19:09:48
kirjoittanut akkuh