Ne ei tarvi kun liikkuu vähemmälläki 
oon kyllä samaa mieltä. kevyt laite ei tartte kummosta tehoa että on nautinnollinen ajaa. tää laite on nyt vähä eri tyyppinen ku ei tätä näköjään uskalla ajaa sukkasilteen pehmeillä kumeilla

laitetaan sitte toinen ääripää

tänään tuli tosiaan käytyä kentällä umpeen valetun päärattaan ja lukkoon porsineen yksisuuntalaakerin kanssa (

)
porukkaa oli paikalla ja sää upea. mikässiinä setä ilmaan vaan. varovaista tunnustelua ja eihän se toimi. pitch pumpissa alkaa kierrokset laskemaan. tarkemmin ku kuunteli ni kyllä se kuullosti että moottorissakin rundit laskee ja että se ei olis owb joka luistaa. otin sedän alas ja tutkin. ei löytyny mitään ja käsin vääntämällä en saanu owb:ta luistamaan kumpaankaan suuntaan. ei muuta ku uudestaan ilmaan jos vaikka vika löytyis
kyllä se alko vaikuttamaan jo vähä siltä ku olis v-bar govi käytössä kontronikin oman govin seurana. huomattiin nimittäin sellanen jännä juttu että ku pirotti kovaa ni kiekat alko laskemaan ihan smoothisti. ihan ku olis joku precomppi päällä mutta väärään suuntaan

mistään ei sitte tietenkään löytyny kentällä läpäriä että olis saanu kontronikin logia katottua ja veepaaristakaan ei löytyny vihjeitä jotenka himaan tutkimaan.
koon logihan näytti (kuva1) että pyynti veepaarilta noparille tosiaan pätki. voimalinjasta se ei siis ole kiinni

liimaus siis kesti toistaseksi

löytyhän se oikeakin syys sitte ku ettiskeli (kuva2). toi liitin on perää kohti ni keskipakovoima sai sen aina irti ku pyöritti rudderilla.
se mikä tässä on hauskinta on että mä en koskaan luota yhteenkään servojohtoon tai mihinkään minkä joku muu on krimpannu vaan krimppaan (ja ehkä vähä riskilläkin) juotan vielä pinnan sisäpuolelta niin ettei tinaa kuitenkaan päädy johdon taipuvaan osaan liittimen reunaan jolloin se on taas riski. samalla tulee katottua pinnojen paikallaan pysyvyys liitinrungossa. nyt kopterissa oli kuitenkin 2 johtoa jota en itse tehny. ne oli noi noparin kaks karvaa (master ja slave) ja tottakai se masterin signaalijohto irvisti irti sieltä liittimestä tehden välillä kontaktia ja välillä ei

oikeen kontronikin paketista tullu johto

taas on tuuri matkassa
mitään ohjauksen menetyksen vaaraahan tässä ei ollut ku laitoin kosmikin becin seuraksi optipowerin opti guard 430 kikkareen eli vaikka akku lentää lennossa pois ni ohjaus säilyy

toi vaikuttaa muuten oikeasti aika pätevältä vehkeeltä.
huomenna tulee lähtö joensuun huudeille. otan laitteen mukaan ni katotaan josko saatais se torpattua kerranki niinku asiaan kuuluu!