Kirjoittaja Aihe: DX7 leijutus ongelmia.  (Luettu 2528 kertaa)

Eetu73

  • Vieras
DX7 leijutus ongelmia.
« : 27 Maaliskuu, 2010, 20:59:14 »
Tässä noi asetukset.

AILE, RUDD, ELEV
EXP +15%
D/R 85%

Kuuluuko nämä kaikki liikkua samaan aikaan. Katsokaa video.
http://www.apachedesign.com/trash/dx7.wmv


Ongelmana on se että kopterin pitch ja elev tikkua pitää liikutella tosi rajusti laidasta laitaan ennen kuin align 500 reagoi siihen.
Pitääkö jotain muutakin säätää?

Simussa reaktio on tosi sulaava ja hieno.

Kiitos avusta.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DX7 leijutus ongelmia.
« Vastaus #1 : 27 Maaliskuu, 2010, 21:21:51 »
Kuuluuko nämä kaikki liikkua samaan aikaan. Katsokaa video.
http://www.apachedesign.com/trash/dx7.wmv

Ongelmana on se että kopterin pitch ja elev tikkua pitää liikutella tosi rajusti laidasta laitaan ennen kuin align 500 reagoi siihen.
Pitääkö jotain muutakin säätää?
Sangen normaalilta näyttää. Kopterin kallistusliikkeiden nopeuteen vaikuttaa myös SWASH MIX-valikon AILE ja EVEL -arvot. Näihin löydään perinteisesti niin suuri luku (dual rate 100%:ssa!), että nuppi melkein bindaa eli "pohjaa" eli on liikealueensä ääripäässä täysillä + tai - kulmilla ja oikea tikku nurkassa. Hyvä lähtökohta on pitää AILE ja ELEV itseisarvoltaan samassa lukemassa, plussaa tai miinusta tietysti sen mukaan että swash kallistuu oikeaan suuntaan. Kun nupin äärirajat on löydetty, voidaan liikkeitä sitten rajottaa dual ratella ja keskikohtaa rauhoittaa expoilla. Kannattaa ottaa myös huomioon, että SWASH MIX-valikon PITCH -arvon kasvattamisen jälkeen AILE ja ELEV -äärirajat tulee hakea uudelleen.

Eetu73

  • Vieras
Vs: DX7 leijutus ongelmia.
« Vastaus #2 : 27 Maaliskuu, 2010, 21:31:35 »
Ahaaa. Miepä kokeilen heti. Kiitos. Pakko opetella tuon ohjaimen käyttöä, ei enää jaksa pyytää toisia fixaamaan noita asetuksia ku ei muuten koskaan tiedä mitä asetus tekee mitä..

Eetu73

  • Vieras
Vs: DX7 leijutus ongelmia.
« Vastaus #3 : 31 Maaliskuu, 2010, 21:40:20 »
@Trnquill:
Kiitos vinkistä, nyt se pysyy paljon paremmin ohjattavissa.

Vielä on muutama pientä ongelmaa.
Nyt kun kopterin oikea ohjainta vie eteen taakse ( ei kaasu, en tiedä mikä sen virallinen nimi on) eli eteen taakse kallistus: Liike ei ole sulaava vaan katkonainen. Samalla kun kallistan eteen  katoa osittain poweri niin että kopteri tulee alas tuntuvasti ja lujaa noin 30 cm alas ennekuin kallistuu eteen.
Toivottavasti tästä saa jotain selvä. Osaako joku neuvoa hieman lisää mistä pitäis etsiä vikaa.

Kiitos.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
13 Vastauksia
5292 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2008, 18:10:02
kirjoittanut kaardian
7 Vastauksia
2762 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Tammikuu, 2011, 19:31:33
kirjoittanut Eetu73
7 Vastauksia
14677 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Heinäkuu, 2011, 00:35:54
kirjoittanut harrier46
13 Vastauksia
8003 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2014, 23:16:20
kirjoittanut Picea
1 Vastauksia
5846 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Joulukuu, 2017, 07:52:08
kirjoittanut Tuomas P.