Kirjoittaja Aihe: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.  (Luettu 25499 kertaa)

tuupola

  • Vieras
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #50 : 26 Elokuu, 2009, 19:49:49 »
Kannattaa katsoa esim Finlessin videot aiheesta. Videosta asiat ymmärtää paljon helpommin kuin yrittämällä lukea tekstiselitystä foorumilta.

(Nyt jonkun kuuluu sanoa että Ei se Finless mitään osaa! Minut Finlessis 101 videot kuitenkin auttoi hyvin alkuun.)

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=41692


Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #51 : 26 Elokuu, 2009, 21:20:25 »
Puoli tuntia koitin rekistöröityä, sitten annoin jo periksi. Ei tullut minusta kyseisen sivuston käyttäjää. Kiitos kumminkin linkistä.
 Kaasutikun pistin alas, servoista sauvat keskelle. Lavat pistin kopteriin kiinni, ja tarvittavat kytkennät. Sitten pistin romut pyörimään, ja ihan hyvältä tuntui. Pikkasen hienosäätöä linkeistä, ja loput trimmistä...., kai se sitten on siinnä. Radioissa on "jotkut" säädöt, tai sitten ei. Voipi olla, että siellä on jotkut asetukset jo valmiina, mene ja tiedä..., mun kiinnostus lopahti tältä illalta, ja tältä viikolta tähän.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #52 : 26 Elokuu, 2009, 21:31:40 »
Kaasutikun pistin alas, servoista sauvat keskelle.
Jos nyt oikein ymmärsin, niin pieleen meni ;). Lapakulmakäyrä pitää olla arvossa 50% (eli 0-100% käyrällä tikku keskellä), kun servoarmit laitetaan 90 asteen kulmaan. Tämä ei vielä määrää yhtään sitä mihin kohtaan tikkua haluat leijutuskulmat laittaa. Ne asetetaan sitten sillä lapakulmakäyrällä.

Edit: Ootko tätä vilkassu?


« Viimeksi muokattu: 26 Elokuu, 2009, 21:34:12 kirjoittanut masu »

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #53 : 26 Elokuu, 2009, 21:41:30 »
Varmasti menikin pieleen, mutta kun sitten annoin kaasua, niin nostetta alkoi olla vasta kun tikku oli jotain noin 50%, ja kierroksiakin oli ihan reilusti. Oisikohan kaasua ollut jotain 60-70%, niin ostetta oli jo sen verran, että jos oisin käden irroittanut rungosta, niin värkki olisi varmasti noussut. Sen verran härvelissä oli puhtia jäljellä,että en uskaltanut antaa koko kaasua ulos. Loppumielikuvaksi jäi sellaiseksi, että kierroksia loppupelissä enempi, nostetta vähemmässä suhteessa, eli paljon jenkaa, vähän nostetta.

Poissa MikaH

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #54 : 26 Elokuu, 2009, 21:52:02 »
Puoli tuntia koitin rekistöröityä, sitten annoin jo periksi. Ei tullut minusta kyseisen sivuston käyttäjää. Kiitos kumminkin linkistä.
 Kaasutikun pistin alas, servoista sauvat keskelle. Lavat pistin kopteriin kiinni, ja tarvittavat kytkennät. Sitten pistin romut pyörimään, ja ihan hyvältä tuntui. Pikkasen hienosäätöä linkeistä, ja loput trimmistä...., kai se sitten on siinnä. Radioissa on "jotkut" säädöt, tai sitten ei. Voipi olla, että siellä on jotkut asetukset jo valmiina, mene ja tiedä..., mun kiinnostus lopahti tältä illalta, ja tältä viikolta tähän.
Älä lannistu vielä  ;D

Eikös Sammy luvannut kattoo sun kopteria,, vai?

Kunhan kiireiltään kerkee niin uskoisin et tsekkaa sun kopun  paikanpäällä ja siitä tulee vielä lentokuntoinen..

-Mika-
450 Rekkula+Dx6i

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #55 : 26 Elokuu, 2009, 21:56:29 »
Juu, en mä vielä periksi anna, ja sammykin onneksi lupasi ottaa mun säädöistä mallia... ;D

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #56 : 26 Elokuu, 2009, 22:01:24 »
Juu, en mä vielä periksi anna, ja sammykin onneksi lupasi ottaa mun säädöistä mallia... ;D
:D Äläs kukkoile vielä, ennen kuin näet millainen 0-73-13-100-32 käppyrä on tulossa kaasulle ja jotain muuta mutkikasta lapakäppyröihin :D
Soittelet kun siltä näyttää niin vilkastaan mitä voidaan tehdä sille.

Ja toi helifreak on joskus vähän oikukas. Operan kanssa oli tuskaa saada rekisteröidyttyä, mutta kun se joskus puolen vuorokauden jälkeen lähetteli vahvistuksen ja kirjauduin tuliketulla, niin sen jälkeen hyväksyi mut Operallakin jo sisään. Sen jälkeen kaikki onkin toiminut mallikkaasti.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa MikaH

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #57 : 26 Elokuu, 2009, 22:05:27 »
Juu, en mä vielä periksi anna, ja sammykin onneksi lupasi ottaa mun säädöistä mallia... ;D
:D Äläs kukkoile vielä, ennen kuin näet millainen 0-73-13-100-32 käppyrä on tulossa kaasulle ja jotain muuta mutkikasta lapakäppyröihin :D
Soittelet kun siltä näyttää niin vilkastaan mitä voidaan tehdä sille.

Ja toi helifreak on joskus vähän oikukas. Operan kanssa oli tuskaa saada rekisteröidyttyä, mutta kun se joskus puolen vuorokauden jälkeen lähetteli vahvistuksen ja kirjauduin tuliketulla, niin sen jälkeen hyväksyi mut Operallakin jo sisään. Sen jälkeen kaikki onkin toiminut mallikkaasti.

Sähän olet kopioinu multa ton käyrän   :D
450 Rekkula+Dx6i

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #58 : 26 Elokuu, 2009, 22:06:29 »
Kuulostaa noi sun lottonumerot vähän liian helpolta mulle... ;D
Itseasiassa, olen kädetön tietskojen, ja kaikenlaisten manuaalien kanssa....

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #59 : 07 Syyskuu, 2009, 18:51:46 »
Noniin, laitos on lentokuntoinen, ja jopa eka testilento tehty, mutta ei omasta toimesta. Sammyn opastuksella, ja taisipa siinä tulla parilta "rantalennättäjältä" naantalissa muutama vinkki. Muutamia kohtia tuli korjattua, jotka olin kasanut virheellisesti, nekään ei ollut kuin nupin servot, pyrstön servo,  hihnan ja lavat olin onnistunut pistämään väärin päin. Eli melkeen kaikessa oli korjattavaa. Korjaukseen sai osallistua itse, niin tuli paljon opittua, mutta radion ohjelmointi meni melkein kokonaan ohitse. No, eiköhän se siitä vielä kristallisoidu sekin kohta vielä joku kaunis päivä.
Nyt on phoenix hilattu kaupasta kotiin, ja katsotaan että olisiko mulla muka jotain opittavaa...
Kiitokset Sammylle ja "rantalennättäjille", taisi siellä Mikaelinkin nimi vilahtaa... Ai niin, linkkipihditkin on ostettu. En tiedä oliko ne ne paremmat  kun olivat ainoat kaupassa..
T:Rolle

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #60 : 07 Syyskuu, 2009, 19:13:10 »
Hyvä että harrastemessusta oli hyötyä ja kannattaa varmaan jotkut hiilari tangot virittää landareitten alle harjoitusjalaksiksi niin ei tartte heti konetta uusilla osilla päivittää.

-Mikael
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #61 : 20 Helmikuu, 2010, 22:00:56 »
Heh heh, luimpa tällaisen pähkäily-säikeen, jonka itse joskus aloitin...
Paljon on asioita muuttunut tuon jälkeen, neuvojista on tullut mukavia kavereita, joilta saa uusiin neuvoihin  uskottavaa luotettavuutta.
EDIT: Härveliä on opittu leijuttamaan, ja edelleen kuuluu helposti lennätettäviin matalabudjetin "luottolaitteisiin". Itse suosittelen seuraavaksi aloittelijan laitteeksi heti Quarkin jälkeen...
Kiitokset neuvoista! Jotenkin tähänkin säikeeseen voisi laittaa "ratkaistu" -symbolin....
« Viimeksi muokattu: 20 Helmikuu, 2010, 22:15:14 kirjoittanut dutchmen »

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #62 : 20 Helmikuu, 2010, 22:25:34 »
Editoit vaan sitä ketjun ekaa viestiä. Valitset "Otsikon ikoni:" -> "Ratkaistu".
« Viimeksi muokattu: 20 Helmikuu, 2010, 23:37:43 kirjoittanut Mikka »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rex 450 se v2 Aloittelijan typerät kysymykset.
« Vastaus #63 : 20 Helmikuu, 2010, 22:40:06 »
Kiitos neuvosta! Tietskat ei oo vaa mun juttu... ;)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5101 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Joulukuu, 2008, 19:22:51
kirjoittanut Vispilä
21 Vastauksia
9569 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2009, 09:22:06
kirjoittanut znake
3369 Vastauksia
1141369 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2024, 17:56:50
kirjoittanut JasuT
6 Vastauksia
3901 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Elokuu, 2011, 00:38:41
kirjoittanut Sammy
1045 Vastauksia
350995 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Helmikuu, 2022, 12:38:57
kirjoittanut opa