Kirjoittaja Aihe: E-sky honey bee cp3  (Luettu 116176 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #125 : 08 Syyskuu, 2010, 22:43:15 »
Nii in.. nuo halvat mhz ppm vehkeet on vähän tommosia... itselläkin oli eskyn vakio mankka joskus cp2:ssa ja sitä ei tarvinut kuin heiluttaa kädessä niin kopteri teki omiaan...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Ghostman_132

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #126 : 09 Syyskuu, 2010, 17:06:36 »
Nii in.. nuo halvat mhz ppm vehkeet on vähän tommosia... itselläkin oli eskyn vakio mankka joskus cp2:ssa ja sitä ei tarvinut kuin heiluttaa kädessä niin kopteri teki omiaan...

Joo niin se vähän tuppaa olemaan. Halvalla harvoin hyvää saa... BTW. Nää on oikein gigaset ratiot ;)

Täytys päästä jonkun muun radiolla testaan, että toimiiko. Tietäisi onko vastarissa vai lähettimessä se ongelma...

Poissa Mattski

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #127 : 27 Syyskuu, 2010, 00:02:43 »
Moi,

Minulla on tälläinen HBCP3:n ja kun työnnän swashplaten niin alas kun se menee, niin lapamittari näyttää  +8.
Kun taas nostan swashin niin ylös kuin se menee, niin lapamittari näyttää yli -12, joka on tuon mittarin maksimi.
Eli maksmimiliikket on jotain +8 / -14 astetta.

Normaaliasennossa lavat on -1 tikku alhaalla ja +8 kun tikku on ylhäällä.
Idlen kun laittaa päälle niin tikku alhaalla kulmat on -12 ja tikku ylhäällä +8.

Mittauksen olen tehnyt kun stabilointitanko on vaaka-asennossa, lavat poikittain runkoon nähden ja lavat suorassa linjassa.
Stabilaattorin lavat on nollakulmassa, onko tämä oikein ?


Miten tuo kannattaa säätää, enempi miinusta kuin plussaa, kuten se on nyt, vai päinvastoin vai samanverran molempiin suuntiin ?

Kuinka tiukaksi päälavat pitää kiristää, tällä hetkellä ovat nahkeat, eli eivät heilu, mutta liikkuvat kevyesti painamalla. Kuitenkin siten että niiden oma paino ei riitä niiden liikuttamiseen.


T. Kimi



« Viimeksi muokattu: 27 Syyskuu, 2010, 00:13:04 kirjoittanut Mattski »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #128 : 27 Syyskuu, 2010, 07:11:21 »
Kokeileppa että laitat tikun keskelle nyt kun sinulla on siinä 0 kulmat?
Sitten lyhennät servoilta swashille meneviä linkkejä että mittari näyttää +2 ja nyt säädät lavoille menevistä linkeistä lapoihin 0 taas... mikäli näin aamuajattelu onnistui niin pitäisi löytyä 0 keskeltä +-10 astetta päissään.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #129 : 27 Syyskuu, 2010, 07:30:25 »
Tässä taas aamutuimaan heittää kopterifriikki mielipiteitään. Koko kesä lennetty eikä negatiivisia kulmia ole tarvittu lainkaan. kulmat 0-10 astetta pelittää rauhallisessa "eläkeläislennossa" hyvin ja kamat on pysynyt ehjinä mutta mulla onkin hämäläisen hitaat hermoradat joten sporttilentoa ei ihan äkkiä edes harkita.
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #130 : 27 Syyskuu, 2010, 14:55:22 »
Notta mutta, mitenkäs sinä saat sen kopterin tuulisemmassa kelissä alas?  ;)
Itsellä meinannut välillä loppua -11:kin kesken, kun kone on päättänyt jäädä vain tuuleen surffailemaan.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #131 : 27 Syyskuu, 2010, 15:22:57 »
Kyä nollakulmat on kopukan tuonut aika lujaakin alas välillä mutta millasta vauhtia sitten haluaakin. Mulla ei taitais refleksit riittää jos vääntäs negatiiviselle puolelle lavat. Varmaan sitten kun on enempi tunteja takana niin rupeaa vaatimaan lisää nopeutta. Mulla on kyllä aika suojainen lennätyspaikka mutta tuulta on monesti ollut max 5 metriä mutta ei varmaan enempää. Siis kyllä tuulen vaikutuksen huomaa mutta eihän se kopteriin vaikuta kuin lentokorkeuteen.

Kerran kokeilin kyllä niinkin että minimi kulmat jotain 4 astetta mutta se oli jo vähän liikaa. Siinä joutui jo pudottamaan kierroksiakin että sai kopukan alas. Ehkä sopiva tälli ihan ekalle lennolle täysin tyynellä kelillä. Ei olisi liian herkkä putoamaan.
« Viimeksi muokattu: 27 Syyskuu, 2010, 15:27:19 kirjoittanut kopterifriikki »
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Mattski

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #132 : 27 Syyskuu, 2010, 16:34:38 »
Moi 1m4ms0jotain,

Eli laitan radio trimmit keskelle ja kaasutikku keskelle, ja sitten servojen linkeistä säädän swashin siten että liike on saman verran ylös ja alas, eli maksimiliikkeet jotain +12/-12. Ja sitten säädän lapojen linkeistä siten
että lavat on nollissa kun tikku on keskellä, jolloin tikku alhaalla tulee jotain -2 paikkeilla, ja kun idlen laittaa päälle, niin tulee miinusta -12 ja plussa jää tuohon +12.

Lapojen kireyteen kun joku vielä vastaisi. Tuon kun saan vielä tietää, niin menen torppaamaan tuon koneen.
Miten nousee pitkästä nurmesta, pitääkö olla asfaltti tai hiekka alla. Tarraako treenipingispallot kiinni nurmeen.

Terv. Kimi





Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #133 : 27 Syyskuu, 2010, 18:08:12 »
Lainaus
Kuinka tiukaksi päälavat pitää kiristää, tällä hetkellä ovat nahkeat, eli eivät heilu, mutta liikkuvat kevyesti painamalla. Kuitenkin siten että niiden oma paino ei riitä niiden liikuttamiseen.
Juuri näin.

Lainaus
Lapojen kireyteen kun joku vielä vastaisi. Tuon kun saan vielä tietää, niin menen torppaamaan tuon koneen.
Onnea matkaan :)

Poissa Mattski

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #134 : 27 Syyskuu, 2010, 21:36:20 »
Ekat leijutusyritykset nyt takana. Ekalla irtos harjoittelutassu pingispalloineen ja osui tietysti lapaan. Kopteri heitti stalderintaitot sun muut vakiovolttiliikkeet ja  pingispallot levis periferiaan. Lavat ja joku pikkuosa stabilaattorin ja lavan välistä katki. Nämä osat löyty vara-osalaatikosta ja eikun uudestaan yrittämään. Varmistin pienillä teipeillä noi harjoittelutassut, ettei pääser irtoamaan. Tokalla kerralla ei mitään ihmeellistä, parissakymmenessä sentissä leijuttelin, ja kun tuuli lähti viemään niin äkkiä alas.

Nyt on säädetty siten että lavat ovat nollassa kun vasen tikku on keski-asennossa, pikkusen pelottaa kun moottori huutaa kuolemaa ennenkuin kopteri nousee edes pikkusen.

Kysymys: kannattaisiko olla lavoissa aste pari plussaa kun tikku on keski-asennossa ?

Vaikuttaa siltä että noi harjoittelutassut ei ole tuohon koneeseen.
Kysymys:
Pitäisikö koneen kellua pingispallojen varassa vai maata jalaksillaan?

Lisäksi pingispallojen etäisyys toisistaan on reippaasti alla lapojen halkaisijan.
Kysymys:
Eikö olisi parempi jos harjoittelujalkojen pituus olisi suurempi kuin lapojen?

Terv. Kimi

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #135 : 28 Syyskuu, 2010, 07:09:53 »
1 kysymys:
Ihan miten tykkää, itse pidän n. 4-astetta plussaa keskitikulla, jolloin se leijuu siinä.
2. Jalakset on hyvä olla vähintään roottorikehän kokoiset, jäykemmät on paremmat jolloin ei käy kuin tapauksessasi, joku 3mm hiilikuitutanko voisi olla soppeli. Voi olla jalakset ilmassa tai massa, ihan miten harjoitusjalakset antaa myöten.
Pingis pallot on hyvä olla joka paikassa samalla etäisyydellä, mielellään aika päissä.

Lapakulmat kuulostaa kohtuu ok:lta, parempaan tuskin vakio radioilla pääsee.
Pingis pallot tahtoo kyllä nurmella olla kiviä jarruja, kova alusta on paras.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mattski

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #136 : 28 Syyskuu, 2010, 17:20:42 »
Thx!
Vaihdan 3mm ja 70cm hiilikuitusauvat tuohon. Näillä taas koitetaan niin pääsee webbikauppaan  investoimaan.
Koitan plussaa säätää  lisää jossain vaiheessa.

T. Kimi



Poissa Mattski

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #137 : 30 Syyskuu, 2010, 20:12:23 »
Nonii, ei tarvitse paljon tuohon enää investoida, runko poikki neljästä kohtaa ja silleen.
Lapa osui peräputkeen kun kopteri heilahti ja sitten läks.
Ihan kuin kaksi katukissa ois tapellut kun rupes volttia heittämään.

T. Kimi

huotarinen

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #138 : 30 Syyskuu, 2010, 20:19:14 »
mut hauskaa oli koko rahan edestä kuitenkin

Poissa Mattski

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #139 : 30 Syyskuu, 2010, 21:01:16 »
Jeps, ja varaosia postissa tulossa. Tuohon pitää varmaan suhtautua kuten portsarin tippiiin.

T. Kimi

Poissa Mattski

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #140 : 05 Lokakuu, 2010, 17:29:11 »
Moi,
Liimasin tuon kasaan pikaliimalla ja hiilikuidulla ja toimii taas ihan ok.
Nyt on ongelmana että perä pysyy niin tiukasti paikallaan, että vaikka koittaa pyörittää perää sivuillepäin, niin se on paikallaan kun tatti.
Lavan moottorista kun ottaa sähköt irit  ja heiluttaa vasenta tikkua niin kierrokset perämoottorissa muuttuu.
Liikku hyvin sivuttain, eteen ja taakse, mutta pyörimään en saa millään ? WTF!

T. Kimi

Futurecrew

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #141 : 03 Marraskuu, 2013, 13:35:44 »
Hei

Tämä on ensimmäinen viesti ja lukekaa se mielessä pitäen :). Elikkä omistan tuollaisen Honey Been. Sain sen joululahjaksi 3v. sitten. Yksi päivä sitten leijuttelin sillä ja crashasin, kuten tavallista. Pääakseli vääntyi. Purin koko kopterin ja se jäi siihen. Nyt kuitenkin puri taas kopteri kärpänen ja ostin jiuchonin ilmailukaupasta. Hauskaahan se oli, mutta tylsäksi kävi nopeasti.

Nyt sitten taas kaivoin kaapin perältä Honey Been ja rupesin kokoamaan. Ja sain kuin sainkin koottua! Kuitenkin muutama osa jäi puuttumaan. Siinä sitten ajattelin, että ei niillä niin väliä ole ja lähdin ulos yrittämään.

Pistin kaasua ja ihmettelin kun joutui nostamaan lähes täysille. Täydellä kaasulla nousi vähän ja alkoi pomppimaan ja täristämään. Ohjausta kuitenkin totteli. En omista mitään lapakulma mittareita sun muita juttuja. Oisko kellään mitään ehdotuksia? Vai onko järkevämpää ostaa vaan uus eri kopteri?

Niin ja puuttuvat osat:
Stabilisointi tangon painot
Ehkä muutama ruuvi
Peräputken tuet

T:Tarmo

Ps. Ei ole lennättäjässä vika, osaan kyllä leijuttaa ja ajaa, mutta kopteri ei toimi. Kova hinku olisi päästä lentään!
« Viimeksi muokattu: 03 Marraskuu, 2013, 13:40:09 kirjoittanut Futurecrew »

Futurecrew

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #142 : 09 Tammikuu, 2014, 23:21:12 »
Moi

Ei oo keltään tullu vastauksia....aika kuolleelta tämäkin foorumi vaikuttaa. No nyt kuitenkin ostin tähän kopteriin tuon alumiinisen upgrage öööö... nuppiko se on ja sitte swashplaten. Pistin kaiken nippuun ja edelleen jatkuu tuo täristäminen. Pitäiskö kääntyä ammattilaisen puoleen...jos joku kokenut kopteriharrastaja vois auttaa muo ni ois tosi kiva. Missään kentällä en enää käy kun on tuo lähipelto hoitanut tehtävän yhtä hyvin. Ehdotuksia?

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #143 : 10 Tammikuu, 2014, 01:52:26 »
Onko perusasiat kunnossa: Pääakseli ja lepatusakseli suorat, lepatuskumit
ja mahdolliset välilevyt/säätöprikat paikallan?
Edellisten laakerit ehjät, ei tunnu pyörittäessä pykäliä?
Stabilointitanko keskellä, painot ja stabilointilavat samalla etäisyydellä ja oikeassa asennossa?
Lavat sopivasti samalla kireydellä molemmat?
Kannattaa hommata se lapakulmamittari jos et ole vielä sitä hankkinut.
Tarvitset sitä ainakin siihen että, saat säädettyä molempiin lapoihin samat kulmat.
Muutoin pielessä oleva lapaurakin aiheuttaa täristystä. Lapauran saa kohdalleen
kokeilemallakin mutta mittari helpottaa säätämistä.
Jos leijunnan lapakulmista ei ole omia mielihaluja, laita keskitikkuun tai hiukan sen
yläpuolelle 3-4 astetta.
Lue kopterisi manuaali, kopteriopas ja foorumin alusta kopteri infopaketti läpi ajatuksella.
Siten selviää pikkuhiljaa kopterin toiminta ja kuinka säätöjen pitää olla.
Aiemmassa viestissä kerroit että, joitain osia jäi rempan jälkeen puuttumaan.
Ei näissä juuri ylimääräisiä palikoita ole, jos jonkun osan jättää pois, kopteri ei
todennäköisesti toimi oikein ja voi olla jopa vaarallinen lennättäjälle ja sivullisille.
Simulaattorin hankinta on oikotie onneen.
Tsemppiä 8)

Pekka
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

Futurecrew

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #144 : 10 Tammikuu, 2014, 20:19:16 »
Moi!

Kitti vastauksesta! On mulla jo simulaattori ja sillä osaan lentääkkin...oikein ja väärin päin. Lennokeiden ja autojen kanssa on tullut pelattua kohta varmaan 5-6 vuotta. Oon manuaalit sun muut lukenu huolella ja kopterin toiminnan osaan. Ainakin tietääksine. Kaiken pitäis olla suoraa ja laakerit kunnossa. Jos kerran ostin juuri nuo uudet osatkin niin en keksi mikä voisi olla vääntynytkään.

 Lähinne vaan näiden kopterien säätäminen on hakusessa. Pitää vielä noi lapakulmat kattoo. Ainoa osa joka puuttuu on nuo stabilisointitangon painot.

T:Tarmo

Futurecrew

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #145 : 10 Tammikuu, 2014, 21:12:01 »
Moi

Äsken kokeilin taas vaihteeksi. Rupes tuo tuon oma mankka sekoilemaan, joten kokeilun omalla futapalla. Siinä sitte asettelin kaikki trimmit nollille ja pois päältä tarpeelliset nippelit. Pistin akun kiinni ja totteli ohjausta...sitten kokeilin pistää vähän kaasua, muttei reagoinut. Siinä sitte mietin että mikä on vikana ja löi yhtäkkiä kaasun pohjaan! En kerenny kissaa sanoo ku oli jo menossa. Lavat katkes sekä tuo perämoottorin lapa. En kyllä enää toiste aio koittaa vähään aikaan.:D

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #146 : 11 Tammikuu, 2014, 18:46:42 »
Huh, ei pahalla mutta, näyttää vähän siltä että, sinun kannattaisi hakeutua juttusille kokeneempien
paikallisten harrastajien kanssa.
Saisit kopterin lennettäviin säätöihin ja mahdolliset vääränlaiset viritykset korjattua.

Pekka
 
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #147 : 11 Tammikuu, 2014, 19:04:55 »

 Lähinne vaan näiden kopterien säätäminen on hakusessa. Pitää vielä noi lapakulmat kattoo. Ainoa osa joka puuttuu on nuo stabilisointitangon painot.

T:Tarmo
Jos ei kopunetin wikistä oo suoranaisesti apua tohon HaniBiihin niin youtubes varmaan hyviä säätö oppaita
Eikä ne stabbarin painot oo pakollisia,lentää ilman niitäkin ihan hyvin

Moi

mietin että mikä on vikana ja löi yhtäkkiä kaasun pohjaan! En kerenny kissaa sanoo ku oli jo menossa.
Olisko kaasu ollu reservellä?

Moi
En kyllä enää toiste aio koittaa vähään aikaan.:D
Älä ny niinku Pohjola sano--> näyttää vähän siltä että, sinun kannattaisi hakeutua juttusille kokeneempien
paikallisten harrastajien kanssa.
Saisit kopterin lennettäviin säätöihin ja mahdolliset vääränlaiset viritykset korjattua.
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Futurecrew

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #148 : 12 Tammikuu, 2014, 00:14:51 »
Moi

Aina sanotaan, että hankkiudu kokeneempien luokse... no kertokaas että miten kun juuri erosin kerhostani ja olen muutenkin tällainen keskenkasvuinen :D Ehkä mä vielä sitte koitan :)

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #149 : 12 Tammikuu, 2014, 00:34:46 »
Näytät olevan Helsingistä . Sieltä ja ympäristöstä löytyy useampi kenttä, eli sinne ihmettelee.
Täältä foorumilta löytyy kaikille niille omat viestipaikat. Eiköhän noita ampiaisen tuntioita sieltäkin löydy.
itse en tunne kyseistä härpäkettä, mutta ei kuuleman mukaan ole se helpoin.
Kärsivällisyyttä , sillä hyvä tulee.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
9069 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2008, 18:00:27
kirjoittanut sgtpepper
26 Vastauksia
22691 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Maaliskuu, 2012, 21:40:09
kirjoittanut mutka
13 Vastauksia
5166 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Heinäkuu, 2010, 10:15:51
kirjoittanut Queso
2 Vastauksia
2757 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Lokakuu, 2010, 20:22:02
kirjoittanut zxiicci
13 Vastauksia
8670 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Toukokuu, 2012, 11:01:36
kirjoittanut Speedy