Kirjoittaja Aihe: HK-600GT, $150  (Luettu 62157 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #25 : 10 Marraskuu, 2010, 20:25:15 »
Itselläni ainakin tuli asiallisesti pakattuna saksasta, 3 tilausta jo sieltä tehnyt, 3kpl styrsalennokeita hyvin pakattu, 2kpl 550 akkuja hyvin pakattu, pienempiä akkuja hyvin pakattuna...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #26 : 21 Marraskuu, 2010, 11:34:16 »
Joo itsekkin kierrän vielä pitkään kaukaa nuo todella halppis .50-> nitro vehkeet... sen verran voimaa siellä nupissa kun ne pitimet pettää tai joku muu räjähtää.
Sitten rueta kuuntelemaan kun amerikan maalla on pojat niillä lennelleeet että puuttuuko käsiä ja päitä  ;D

Ilmiselvästi alkaa olla tekemisen puutetta kun tämmöisiä pohdiskelen, mutta liippaa todella läheltä tätä ketjua. Eli mikä tekee kloonikopterista niin vaarallisen? Onko asialle mitään faktapohjaa, vai onko kyse pelkästään mielikuvista ja ajatuksesta "sen on pakko olla huono ja vaarallinen, koska se on halvempi kuin Align". Vieläpä Kiinassa tehty, mutta niin on itse asiassa Alignkin, sillä ainakin toistaiseksi Taiwan kuuluu Kiinalle ihan siinä kuin HongKong.

Nettiä on tullut selattua liikaakin, mutta aika vähissä ovat kalustosta johtuvat vaaratilanteet olleet näiden kloonien kanssa. Yksi fakta on HK500GT:n muoviperä. Se hajoaa näyttävästi, jos perän kierrokset ylittävät turvallisen rajan. Tahtoo sanoa 1800kv (oikeasti 1900 tai yli kv) Turnigyn moottori ja 13T pinioni, mikä tulee kopterin mukana. Hobbyking suosittelee tätä vaarallista yhdistelmää.

Toinen on 3D-merkkiset sekä leluja.netin myymät hiilikuitulavat, joita on mennyt juuresta poikki ihan taivaalla. Muun merkkisistä halpislavoista ei ole vastaavia kuulunut.

Kohtuuhintaiset servot ja radiolaitteet eivät kaiketikaan ole aiheuttaneet totaalisia hallinan menetyksiä ja vaaratilanteita sen enempää kuin kalliimmatkaan? Huonot servot pääsääntöisesti ainoastaan aiheuttavat epätarkkuutta ohjaukseen, jos niin huonot ovat. Lähinnä Spektrumin vehkeissä ollut ongelmia vajaan kantomatkan takia joillakin vastareilla.

Mikä tuollaisen kopterin saisi sitten räjähtämään silmille? Alumiini on jokseenkin samaa kaikissa merkeissä. Kyse on parista vahvimmasta laadusta "lentokonealumiinia", eli 2024 ja 7175. Ainakin niissä mitä olen itse testaillut. Osat ovat ihan 1:1 kopioita mitoiltaan, joten itse osa kuten lavanpidin tuskin pettää. Lähinnä mieleen tulee lavanpitimen ruuvin katkeaminen, mutta niitä ei liene tiedossa? Sama juttu perällä. HK500GT:n perän räjähdykset kaiketikin alkavat perälavan irtoamisesta ylikierroksilla. Siitä seuraava lievä epätasapaino sitten murtaa muovisen peräkasetin. Muovisen pallolinkin hajoaminen aiheuttaa hallinnan menetyksen, mutta ei liene klooneissa sen yleisempää kuin merkkituotteissakaan?
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #27 : 21 Marraskuu, 2010, 11:39:17 »
Huomaa että tuosta kirjoituksesta on vuosi aikaa, ja ehkä se on ennakkoluuko, omalle kohdalle ei vielä ole sattunut halpaa ja hyvää, 450pro ebaysta oli ok. Ehkä kloonista tekee "pelottavamman" vaikka laatutarkkailun puute, sieltä pääsee läpi huonosti valettu lavanpidin vaikka tuossa 600 niin tuleehan se silmille jos kasaaja ei hoksaa. Mutta tosiaan noista ei ole kauheasti olee pahaa sanottu niin miksei voisi olla toimiva.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #28 : 26 Marraskuu, 2010, 10:18:47 »
hip hei  ;D
meikäläiselle tuli juuri 600gt kotiovelle. hetkenaikaa ehdin jo miettimään että mitähän sitä on taas tullut tilattua, oli meinaan saksanpojat keksineet laittaa hämäävän isoon pahvilaatikkoon tuon, eh, pahvilaatikon...

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #29 : 26 Marraskuu, 2010, 10:30:38 »
Noniin! Kasaamisesta sitten TARKKA seloste!! :)
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #30 : 26 Marraskuu, 2010, 11:01:00 »
mikä ihmeen kasaaminen, nyt ei ymmärrä? sehän on jo valmiiksi kasattu :P

mitäs alinkin mallia tämän nyt pitäis sitten vastata? esp kenties? löytyykö netistä ohjekirjaa kun tässä ei tietenkään ole sellaista laitettu mikaan.

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #31 : 26 Marraskuu, 2010, 12:03:38 »
Valmiiksi kasattukki? Kyl mie valmiiksi kasatun purkaisin ja tarkistisin lukitteet yms... Mun mielipide..

Mut se LAATU nyt kiinnostaa kun on aika harvinaisia viel tuo malli
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #32 : 26 Marraskuu, 2010, 13:07:41 »
Mut se LAATU nyt kiinnostaa kun on aika harvinaisia viel tuo malli

Mitä nyt palautetta ja mahtiketjuja maailmalta lukenut, laatu pitäisi olla täysin kelvollista. Toisin sanoen ihan soiva laite. Ehdottomasti kasattava huolella, kuten kaikki muutkin helihopperit. Malli on hyvin harvinainen ainoastaan suomessa. On niitä jenkeillä ja muilla brasilialaisilla ja kroaateilla ajossa vaikka kuinka.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #33 : 26 Marraskuu, 2010, 13:12:33 »
juu se oli semmosta huumoria toi heitto, kyllä oli aikomus tarkistaa lukitteet.

senverran mitä nyt on kerkinyt tutustumaan, niin ei mitään kammottavan järkyttävää ole pompannut silmille, vielä. autorotaatiolaakeri on rasvattu vähän turhan reilusti, jonkunverran tullut yli. runkolevyt näyttää oikein kivoilta. linkkejä joutuu herkistelemään. alumiiniosien työstöjälki on pääsääntöisesti ok tasoa, mutta muutamassa osassa on jäänyt purseita poistamatta ennen eloksointia, näyttää "karskilta" jos oikein syynäämään alkaa.

muutama kännykällä otettu kuva, täytyy koittaa katsella jos tästä huushollista löytyisi jonkinnäköinen digipokkari.


Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #34 : 26 Marraskuu, 2010, 13:56:59 »
Se noissa kloonikoneistuksissa pistää aina silmään, että se viimeistelyhipulastu on usemmiten jätetty ajamatta. Se tiputtaa koneistusaikaa huomattavasti --> hintaa myös. Mopon ohjaukseen ei ole mitään vaikutusta, mutta ei ihan yhtä bling/insinööripornoa kuin jos olisi sipsuteltu vielä pieni hipulastu.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

mika a

  • Vieras
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #35 : 26 Marraskuu, 2010, 14:28:15 »
Hym yllättävän mielen kiintoine säie. Vaikka nyt ei ostos listalla olekkaa mitään kopua. Niin tulevaisuudessa vois laittaa toiseksi kopuksi jonkun vähän isomman. Toi HK;n 600 oli vakavassa harkinnassa jo ensimmäiseksi kopuksi, mutta hankinta ja yllä pito kustannus syistä päädyin kuitenkin klooni 450 PRO;n. Mutta sitten kun toinen kopu on ajan kohtainen niin pitää harkita tarkkaan. Pistä ihmeessä kattavaa raporttia kasauksesta ja ensi lennoista. Esim onko mitään niin huonoja osia et pitää jo uutena vaihtaa.

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #36 : 27 Marraskuu, 2010, 16:44:29 »
Projekti etenee pikkuhiljaa. Rungon ruuveissa ei ollut yhdessäkään lukitetta, samoin perälaatikossa. Perän vivusto ja peränuppi sensijaan oli liimattu. Ja akselin laakerit oli rasvattu. Alumiiniosat tuntuu olevan hyvin toleranssissa mutta kuten herra B12 jo totesi, loppuviimeistelyssä on hiukan säästelty. Kaksi ruuvin kantaa sain tuhottua, pieniä 1,5 kuusiokoloja. Ruuvithan vissiin ei ole koskaan ollut näissä kiinalaisissa hyviä, mutta tässä 600 kokoluokassa kun on ruuvit vähän isompia niin ei niin herkästi mene pyöreiksi.  Ne harvat muoviosat mitä tuosta löytyy ei kyllä vakuuta yhtään. Kauhulla ajattelen niitä täysmuovisia 450 kokoisia HK settejä...  :-\ :-\

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #37 : 27 Marraskuu, 2010, 18:56:32 »
On sen joku saanut ilmaan.

HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

mika a

  • Vieras
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #38 : 27 Marraskuu, 2010, 19:26:31 »
Hienosti näyttää toimivan. Ei räjähtäny silmille voi hyvin olla mun seuraava kopu sitten joskus. Oli aika siisti autorotaatiokin hyvin riitti energia.

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #39 : 27 Marraskuu, 2010, 20:31:03 »
  Ne harvat muoviosat mitä tuosta löytyy ei kyllä vakuuta yhtään. Kauhulla ajattelen niitä täysmuovisia 450 kokoisia HK settejä...  :-\ :-\
Miten jos vertaa alingin vastaavaan muoviseen niin onko ne muoviosat laadukkaita?
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #40 : 27 Marraskuu, 2010, 20:53:24 »
Ei ole mulla velä ollut alinkia (aitoa tahi kopiota) niin en osaa sanoa, mutta jos tuohon gauin hurrikaaniin vertaa niin ei nuo nyt mitään loistavia ole.

Poissa Petpass

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • mCPx, RJX 90E LV
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #41 : 28 Marraskuu, 2010, 11:12:18 »
Linkinpäät näyttää samalta paskalta mitä viissatkussa. Alignin tangot ja päät on VÄHÄN uskottavammat. Käytän itse ja suosittelen ;D
Structurally compromising impact
            -Club member-

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #42 : 29 Marraskuu, 2010, 22:34:35 »


tällainen kuva-arvoitus tälläkertaa. servoja olen sovitellut paikoilleen, ja voi elämän kevät etä osaa taas koetella. rakennussarjan mukana tuli hienot alumiinilevyt  servojen kiinnitystä varten joihin oli kiinanpojat tehneet M3 kierteet, ja laittaneet mukaan M2 ruuvit. kylläpä ovat vekkuleita veijareita...
no eipä hätiä mitiä, ruuvikaupasta kourallinen sopivia kiinnikkeitä ja servot paikalleen. kappas kehveliä, eihän ne spoinutkaan vaan ottivat rungon keskellä kiinni toisiinsa. nooh, askartelin sitten pienet korokepalat servojen ja rungon väliin, ja sain servot istumaan paikoilleen. on muuten paskamaisen ahdas läpi asentaa nuita tuonne rungon sisään, minä kun luulin että helpottuisi tämmöiset hommat kun kopterin koko kasvaa. linkkejä aloin sitten seuraavaksi asentamaan, ja huomasin että nyt kun tuo servo on tuon korokepalan verran enemmän ulkona rungosta niin linkit eivät kulje suorassa linjassa ja pääsevät osumaan servohorniin jos/kun servo kääntyy tarpeeksi paljon.

onko aidossa kuussatasessa leveämpi runko tai jotain muuta eroa, vai onko nuo minun servot jotenkin epänormaalin kokoiset? nämä on ne dx7 spektrumin mukana tulleet.

moottoria mallasin koeluontoisesti paikoilleen ja totesin että pääratas ei ole kiero, ainakaan silminnähtävästi. swashplaten kuula on valmiiksi väljä, sitä ei tarvitse yhtään enempää herkistellä tai alkaa jo kolisemaan lennossa. ja yksi 1,5 kuusiokolo pyöreäksi taas.
pikkuhilaa edetään

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #43 : 29 Marraskuu, 2010, 22:44:25 »
Ei mahu mun Align:n 600 CF:ssäkään servot sinne samaan paikkaan ilman korotuspaloja.

Huomaa myös et linkit on servoarmien sisäpuolella kiinni.

Ohessa kuva:

« Viimeksi muokattu: 30 Marraskuu, 2010, 04:12:25 kirjoittanut Mikael H »
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #44 : 30 Marraskuu, 2010, 11:41:53 »
Koska sulla ei ole niitä servojenmukana tulevia kumitutteja noissa kiinnityskorvakkseissa, niiden kanssa pitäisi kyllä mahtua.
Edellisessä kuvassa na on ja silti on tiukkaa... jännä homma kun ei ole ennen kuulunut moista onkelmaa.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Eetu73

  • Vieras
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #45 : 30 Marraskuu, 2010, 12:18:47 »


tällainen kuva-arvoitus tälläkertaa. servoja olen sovitellut paikoilleen, ja voi elämän kevät etä osaa taas koetella. rakennussarjan mukana tuli hienot alumiinilevyt  servojen kiinnitystä varten joihin oli kiinanpojat tehneet M3 kierteet, ja laittaneet mukaan M2 ruuvit. kylläpä ovat vekkuleita veijareita...
no eipä hätiä mitiä, ruuvikaupasta kourallinen sopivia kiinnikkeitä ja servot paikalleen. kappas kehveliä, eihän ne spoinutkaan vaan ottivat rungon keskellä kiinni toisiinsa. nooh, askartelin sitten pienet korokepalat servojen ja rungon väliin, ja sain servot istumaan paikoilleen. on muuten paskamaisen ahdas läpi asentaa nuita tuonne rungon sisään, minä kun luulin että helpottuisi tämmöiset hommat kun kopterin koko kasvaa. linkkejä aloin sitten seuraavaksi asentamaan, ja huomasin että nyt kun tuo servo on tuon korokepalan verran enemmän ulkona rungosta niin linkit eivät kulje suorassa linjassa ja pääsevät osumaan servohorniin jos/kun servo kääntyy tarpeeksi paljon.

onko aidossa kuussatasessa leveämpi runko tai jotain muuta eroa, vai onko nuo minun servot jotenkin epänormaalin kokoiset? nämä on ne dx7 spektrumin mukana tulleet.

moottoria mallasin koeluontoisesti paikoilleen ja totesin että pääratas ei ole kiero, ainakaan silminnähtävästi. swashplaten kuula on valmiiksi väljä, sitä ei tarvitse yhtään enempää herkistellä tai alkaa jo kolisemaan lennossa. ja yksi 1,5 kuusiokolo pyöreäksi taas.
pikkuhilaa edetään


Eikö noita servolinkkejä pitäis kiinnittää servorattaiden toiselle puolelle? Etteivät ole noin laajalla kulmalla.
Siis noi A1 kiiniikkeet rattaiden toisellepuolelle.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #46 : 30 Marraskuu, 2010, 12:38:10 »


tällainen kuva-arvoitus tälläkertaa. servoja olen sovitellut paikoilleen, ja voi elämän kevät etä osaa taas koetella. rakennussarjan mukana tuli hienot alumiinilevyt  servojen kiinnitystä varten joihin oli kiinanpojat tehneet M3 kierteet, ja laittaneet mukaan M2 ruuvit. kylläpä ovat vekkuleita veijareita...
no eipä hätiä mitiä, ruuvikaupasta kourallinen sopivia kiinnikkeitä ja servot paikalleen. kappas kehveliä, eihän ne spoinutkaan vaan ottivat rungon keskellä kiinni toisiinsa. nooh, askartelin sitten pienet korokepalat servojen ja rungon väliin, ja sain servot istumaan paikoilleen. on muuten paskamaisen ahdas läpi asentaa nuita tuonne rungon sisään, minä kun luulin että helpottuisi tämmöiset hommat kun kopterin koko kasvaa. linkkejä aloin sitten seuraavaksi asentamaan, ja huomasin että nyt kun tuo servo on tuon korokepalan verran enemmän ulkona rungosta niin linkit eivät kulje suorassa linjassa ja pääsevät osumaan servohorniin jos/kun servo kääntyy tarpeeksi paljon.

onko aidossa kuussatasessa leveämpi runko tai jotain muuta eroa, vai onko nuo minun servot jotenkin epänormaalin kokoiset? nämä on ne dx7 spektrumin mukana tulleet.

moottoria mallasin koeluontoisesti paikoilleen ja totesin että pääratas ei ole kiero, ainakaan silminnähtävästi. swashplaten kuula on valmiiksi väljä, sitä ei tarvitse yhtään enempää herkistellä tai alkaa jo kolisemaan lennossa. ja yksi 1,5 kuusiokolo pyöreäksi taas.
pikkuhilaa edetään


Eikö noita servolinkkejä pitäis kiinnittää servorattaiden toiselle puolelle? Etteivät ole noin laajalla kulmalla.
Siis noi A1 kiiniikkeet rattaiden toisellepuolelle.
Jep niin minäki tekisin. Sitte huomasin että puuttuu pallojen kiinnitys ruuvveista mutterit toiselta puolelta ja nekin tietysti pitää lukitteella pistää.
« Viimeksi muokattu: 30 Marraskuu, 2010, 12:46:23 kirjoittanut Ege »

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #47 : 30 Marraskuu, 2010, 17:02:14 »
Tossa mun kuvassa varmaan havainnollistettu aika hyvin noi armit.
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #48 : 01 Joulukuu, 2010, 07:42:40 »
Eipä mahtunut linkkipallot "väärälle" puolelle, otti kiinni servon runkoon :-\
Täytyy koittaa miettiä joku toinen ratkaisu tuohon.

Eetu73

  • Vieras
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #49 : 01 Joulukuu, 2010, 08:27:24 »
Eipä mahtunut linkkipallot "väärälle" puolelle, otti kiinni servon runkoon :-\
Täytyy koittaa miettiä joku toinen ratkaisu tuohon.

Ehkä olet jo tietoinen mutta niitä linkkipalloja on kahdenlaisia. Lyhyt ja pitkä.