Äänestys

Miksi harrastat RC koptereita...

...koska olen kiinnostunut ilmailusta
4 (7.4%)
...koska olen kiinnostunut helikoptereista
1 (1.9%)
...koska RC helikopterit ovat riittävän haastavia ja monimutkaisia
9 (16.7%)
...koska RC helikopterit ovat riittävän haastavia ja monimutkaisia ja olen aina ollut kiinnostunut radio-ohjattavista
40 (74.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 42

Kirjoittaja Aihe: Miksi harrastat RC koptereita  (Luettu 2835 kertaa)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Miksi harrastat RC koptereita
« : 06 Syyskuu, 2009, 02:44:34 »
Mikähän mahtaa olla itse kunkin syy miksi on päätynyt harrastamaan RC koptereita, onko se kenties se että ilmailu on aina kiinnostanut tai erityisesti helikopterit, vai kenties vain se että ne ovat niin haastavia?

Itseä on jonkin verran kiinnostanut helikopterit, lentokoneet ei oikeastaan koskaan, ainakaan 1:1 laitteet. RC laitteista ja eritoten pienistä sellaisista, oikeastaan RC kopterit on ainoa RC alalaji jossa olen alkanut kiinnostumaan myös isommista, autopuolella olen kulkenut (lähes)kokoajan pienempiin päin (1:10 -> 1:28 -> 1:18).

Ehkä kuitenkin tärkein syy minulle on se että RC kopterit tarjoavat niin monipuolisen mahdollisuuden harrastaa:
- Teknisesti mielenkiintoisia ja haastavia
- Mahdollisuus paljoon elektroniikkaan
- Erinomainen Internet harrastus
- Loputon määrä tuunaus ja viritysmahdollisuuksia
- Tarjoaa myös oivan mahdollisuuden kehitellä ja tehdä omia ratkaisuja, teoriassa ja käytännössä
- Fyysisesti, tai lähinnä koordinaation kannalta ERITTÄIN haastavaa

Luulen olevani jonkinlainen vähemmistön edustaja kun en ole ilmailusta noin yleensä kiinnostunut ::)

tuupola

  • Vieras
Vs: Miksi harrastat RC koptereita
« Vastaus #1 : 06 Syyskuu, 2009, 11:00:09 »
Mua on aina kiinnostanut asiat mitkä on keskimääräistä vaikeampia hallita tai ymmärtää ja niiden treenaamiseen menee kauan aikaa. Tällä hetkellä koodaus, rc helikopterit ja orkiideat (oikeesti). Toisinsanoen mua kiinnostaa vaikeat asiat.

Poissa Bastard

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Petri Mähönen RC-Kopterit Ry
Vs: Miksi harrastat RC koptereita
« Vastaus #2 : 06 Syyskuu, 2009, 11:47:08 »
rc-kopterit on haastavia laitoksia varsinkin kun kaikki on kokoajan rempantarpeessa.
Lentokoneet on "helppoja" riippuen lennätys lajista, mutta koptereihin verrattuna
lennut ei ole niin haastavia.
Tosin mielenkiinto rupee taas laantumaan, koska värkit on enemmän hyllyllä kuin taivaalla!
Eikä seisokit johdu omista torpeista vaan kun tekniikka pettää joka laitteesta  >:(
(neljä kopteria eikä yhtään lentokunnossa...)
Oon tullut siihen tulokseenin kaikki ylinmääräinen myyntiin ja keskitty/investoi yhteen vispilään kerrallaan
jospa saisi mielenkiinnon taas heräämään.

-pete
Kaik on myyty...!

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Miksi harrastat RC koptereita
« Vastaus #3 : 06 Syyskuu, 2009, 11:50:34 »
Kiinnostaa, ja haastavaa... välillä kyllä tuntuu että hiettää hanskat tiskiin ku joku juttu ei vaan aukea, nukkuu yön yli niin huomaa että sehän onnistuukin jo ihan eritavalla kuin eilen hurjassa toistamisessa ^^
Ja niin, mitä muuta mies kaipaisikaan kuin koodaamisen,rc-kopterit ja orkiideat :D
Itse en ole päässy ensimmäiseen ja viimeiseen mainittuun oikein sisään ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa ChiKung

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Miksi harrastat RC koptereita
« Vastaus #4 : 06 Syyskuu, 2009, 20:18:35 »
Erittäin rentouttavaa puuhaa. Pitkän työ- tai opiskelupäivän jälkeen kun joutuu keskittymään 100%:sti johonkin aivan muuhun, niin saa ajatukset täysin muualle. Vartista puoleen tuntiin lennätystä riittää jo kivasti nollaamaan ajatukset jopa firman konkurssin keskellä (koettu). Ei ole vielä yhtä hyvää rentoutumiskeinoa tullut vastaan; Alkoholi ei oikein ole pitkällä aikavälillä hyvä vaihtoehto. Televisiota en katso. Tietokoneella tulee istuttua muutenkin tarpeeksi ja liikkumaan ei pitkän (monesti yli 16h) päivän jälkeen jaksa.

Syy kopterin hankintaan oli kyllä ihan mielenkiinto kaikkea lentävää kohtaan, mutta lennätän puhtaasti rentoutumistarkoituksess a.
T-Rex 450 SE Superframe, CX450 V2 AE, DX7

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Miksi harrastat RC koptereita
« Vastaus #5 : 06 Syyskuu, 2009, 20:25:19 »
+1 Tuohonkin voin yhtyä kohta kohdalta, paitsi tietysti tuohon mielenkiintoon lentäviä kohtaan, mutta jopa keskellä konkurssia on tullut itsekin todistettua miten hyvin ajatukset saa irti arjesta tässä puuhassa.

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Miksi harrastat RC koptereita
« Vastaus #6 : 06 Syyskuu, 2009, 21:04:30 »
Pitsinnypläyskurssilla oli täyttä  ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
mitä harrastat kopterien lisäksi

Aloittaja k0pter1m1es « 1 2 ... 5 6 » Yleinen keskustelu

136 Vastauksia
63375 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Maaliskuu, 2010, 22:33:58
kirjoittanut mnentwig
16 Vastauksia
6327 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Syyskuu, 2008, 13:00:20
kirjoittanut sWaltsu
11 Vastauksia
4260 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2010, 18:10:50
kirjoittanut Vispilä
45 Vastauksia
16679 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Huhtikuu, 2014, 14:10:29
kirjoittanut rane78
0 Vastauksia
3247 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Heinäkuu, 2016, 13:36:14
kirjoittanut VERTICAL