Kirjoittaja Aihe: GyroBot 700 asetukset  (Luettu 44782 kertaa)


Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #26 : 05 Elokuu, 2009, 15:20:37 »
Liikealueet kyllä säädetään, min max arvoilla, mutta niissä ei voi erikseen säätää yksittäisiä servoja
Eli siinä säädetään swashin pitch max ja min sekä elevator että aileron min ja max. Näillä siis servot ei bindaa, mutta tämä ei takaa, että kaikki servot ovat kulkeneet saman matkan...

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #27 : 05 Elokuu, 2009, 15:33:09 »
SK360:llä voi säätää endpointteja joka servolle :)
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet


Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #29 : 05 Elokuu, 2009, 15:44:37 »
Niin tuo on mulle ihan riittävä, kun tuo Spartan on kaverina;)

Toisaalta nyt kiinnostaa, mistä tuon GB700 saa alle 300Eur, kuten Picofly mainitsi tuossa pari messua sitten???

Srimok tulee Cyberheadilla, joten FBL purkki siihen pitää laittaa tai lento menee pelkän Spartanin kanssa veikeäksi.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #30 : 05 Elokuu, 2009, 16:12:14 »
Eli siinä säädetään swashin pitch max ja min sekä elevator että aileron min ja max. Näillä siis servot ei bindaa, mutta tämä ei takaa, että kaikki servot ovat kulkeneet saman matkan...

Yksittäisen servon liikealuetta ei voi ainakaan toistaiseksi säätää, mutta laadukkailla digiservoilla ongelma tulee onneksi harvoin vastaan. Olen kokeillut Gyrobotin kanssa neljää erityyppistä digiservoa ja ne kaikki ovat liikuttaneet swashplatea suorassa ilman endpointijen säätöjä. Tätä ei tietenkään voi yleistää laajemmin...

Espritmodelista saa Gyrobot 700:n hintaan 290 EUR ilman ohjelmointikaapelia ja kaapelin kanssa hinta on 306 EUR. Tähän kun lisätään postikulut, on loppusumma luultavasti sama kuin Heli-RND:n.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #31 : 05 Elokuu, 2009, 19:03:10 »
Espritmodelista saa Gyrobot 700:n hintaan 290 EUR ilman ohjelmointikaapelia ja kaapelin kanssa hinta on 306 EUR. Tähän kun lisätään postikulut, on loppusumma luultavasti sama kuin Heli-RND:n.
Ei ole paha hinta, varsinkaan tuolla kaapelilla, omani tuli maksamaan 70€, siis pelkkä kaapeli :(

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #32 : 05 Elokuu, 2009, 19:35:39 »
Nuohan on kuitenkin suoria muuntoja dollareista, eikö? Esim 306 + 16 = 322 * 1,05 * 1,22 = 412 jolloin ollaan samoissa hinnoissa kun briteissä ja Saksassa. Onhan siinä tietty mahdollisuus et tuuri käy...


Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #34 : 19 Elokuu, 2009, 22:50:48 »
Mulla alkaa gyrobotin kanssa nuppi olemaan ihan hyvän tuntunen, mutta perässä on vielä hieman tekemistä. Perä väpättää pysäytyksissä, niin ilmeisesti P arvoa tulisi laskea? Tässähän ei ole mitään Spartanin deacceleration asetusta, jolla saisi pehmeämmäksi noita pysäytyksiä. Tuulessa taas perä hieman hakee, joten ilmeisesti I arvoa tulisi vielä nostaa.

Perä pitää kohtuullisen hyvin, kun antaa lapakulmaa, mutta ei ihan yhtä hyvin kuin 611 700:sessa (joka muuten on ihan yyber hyvä gyro). Tämäkin voisi varmaan parantua tuon I arvon nostamisella...?

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #35 : 20 Elokuu, 2009, 00:08:19 »
Itsekään en ole vielä saanut GyriBottia ihan sellaiseen iskuun kuin sen olen ymmärtänyt parhaimmillaan olevan. Molemmissa mun kopukoissa ilmenee samanlaista perän ylös-alas muljahtelua/keinumista tietyissä olosuhteissa paikoillaan leijutellessa, ja taasen toisaalta molemmissa on hivenen wägäystaipumusta tiettyyn tuulensuuntaan vauhdilla mentäessä  ???

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #36 : 20 Elokuu, 2009, 07:32:05 »
Pitänee mun vaihtaa parempiin perälapoihin ennenku alkaa enemmän tuon perän arvojen kanssa pelaamaan. On melkoset "piromasterit" nuo Protoksen alkuperäset muoviset lavat, venyy ja paukkuu.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #37 : 20 Elokuu, 2009, 10:13:48 »
Masu,

Kokeile MSH 3K perälapoja ovat ainakin jäykät.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #38 : 20 Elokuu, 2009, 23:45:18 »
Muistelisin että noiden lapojen kanssa oli jotain outoa, oliko niin että niiden valmistus lopetettiin tms. olikohan niissä jotain ongelmia???

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #39 : 01 Syyskuu, 2009, 18:03:41 »
Koska läppärin raahaaminen lennätyspaikalle näyttää olevan minulle ylivoimainen ponnistus, ostin Cockpit Sport-ohjauspanelin Gyrobotteja komentamaan. Pieni koko oli positiivinen yllätys  :). Tämä tosiaan mahtuu pusakan taskuun paremmin kuin 18,4" Vaio ja painoakin on noin kolme ja puoli kiloa vähemmän!

Heti huomenna Henttaalle testaamaan!

Pertti

  • Vieras
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #40 : 01 Syyskuu, 2009, 19:11:54 »
Mites tota niinkun käytetää?
Näppäimistöö ei näy ja näyttökin näyttää pieniltä kosketusnäytöksi.
Joku täplä siinä oli. IR-ikkuna, jota ohjataan erillisellä kaukosäätimellä?

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #41 : 01 Syyskuu, 2009, 19:28:35 »
Mites tota niinkun käytetää?
Siinä on tasan yksi nappi... ohjelmointi hoidetaan sillä ja lähettimen rudder tikulla. Siinä on myös komponentteja ehkä 10 euron edestä ja käsittämättömän yksinkertainen softa sisällä. Hintaa sitten löytyy (ainakin listalla) 119 euroa ;). Itse olen tyytynyt raahaamaan läppäriä kentälle... ei se kovin vaikeaa ole, mutta silti minustakin se tuntuu oudon vaivalloiselta. Silti tuon kapineen (yli)hinta on se mihin vedän rajan ja näen sen ylimääräisen vaivan.

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #42 : 01 Syyskuu, 2009, 20:05:40 »
Mites tota niinkun käytetää?
Siinä on tasan yksi nappi... ohjelmointi hoidetaan sillä ja lähettimen rudder tikulla. Siinä on myös komponentteja ehkä 10 euron edestä ja käsittämättömän yksinkertainen softa sisällä. Hintaa sitten löytyy (ainakin listalla) 119 euroa ;). Itse olen tyytynyt raahaamaan läppäriä kentälle... ei se kovin vaikeaa ole, mutta silti minustakin se tuntuu oudon vaivalloiselta. Silti tuon kapineen (yli)hinta on se mihin vedän rajan ja näen sen ylimääräisen vaivan.

Olihan se vähän kallis (99 € postikuluineen). Perustelin itselleni, että saan paneelin puoleen hintaan, kun summa jakaantuu kahden Gyrobotin kesken ;).

Olisi varmaan ollut fiksumpaa sijoittaa 300€ miniläppäriin, jota oikeasti jaksaa kantaa. Oman läppärini paino on himpun verran alle neljä kiloa ja akunkesto noin kolme minuuttia.
« Viimeksi muokattu: 01 Syyskuu, 2009, 20:37:43 kirjoittanut Picofly »


Pertti

  • Vieras
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #44 : 02 Syyskuu, 2009, 08:19:43 »
Niin ja eihän tolla paneelilla pääse selaan kopterit.nettiä kentällä kun on akut latauksessa ;D
Sekin yksi syy miksi hommata miniläppäri.

Jaa, että oli se niin yksinkertainen vempele. Mää oon kuvitellu, että nää FBL-vehkeet olis jotain ydinfysiikkaa.

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #45 : 02 Syyskuu, 2009, 08:44:55 »
Jaa, että oli se niin yksinkertainen vempele. Mää oon kuvitellu, että nää FBL-vehkeet olis jotain ydinfysiikkaa.

Tuossa panelissa on ei-insinöörille juuri sopiva määrä nappeja :D.

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #46 : 02 Syyskuu, 2009, 18:49:04 »
Koska läppärin raahaaminen lennätyspaikalle näyttää olevan minulle ylivoimainen ponnistus, ostin Cockpit Sport-ohjauspanelin Gyrobotteja komentamaan. Pieni koko oli positiivinen yllätys  :). Tämä tosiaan mahtuu pusakan taskuun paremmin kuin 18,4" Vaio ja painoakin on noin kolme ja puoli kiloa vähemmän!

Heti huomenna Henttaalle testaamaan!

Ohjauspaneeli oli siis todella yyberkätevä läppäriin verrattuna. Hemmetti. Olisi vaan pitänyt ostaa aikaisemmin eikä suotta pihtailla!

Namiska mahtuu paidan taskuun ja gyron hienosäädöt voi tehdä lyhyen välilaskun yhteydessä siten, että ilmaan pääsee taas 20-30 sekunnin kuluttua. Mahtavaa!

Sain viimein pikkugauin perään säädöt, jotka pitävät myös takaperinlennossa. Pyrstö edellä kasit pysyivät ihan tyydyttävästi paketissa vaikka tuulta oli puuskissa 7 m/s.
« Viimeksi muokattu: 02 Syyskuu, 2009, 19:15:12 kirjoittanut Picofly »

Poissa vimpu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #47 : 06 Joulukuu, 2009, 16:16:06 »
moi. teiltä viisaammilta kyselen, kun olen tosso setuppia tehnyt gyrobottiin (gyrobot 900) ja tänään sitten kopteri lensi. hyvin tuntui kaikki toimivan jne mutta kopterin liike tikkuun nähden on jotenkin tahmeaa, ja tuntuu että kopteri tottelee pienellä viiveellä.

en nyt sitten tiedä mitä seuraavaksi kannattaisi tehdä? osaako joku antaa vinkkia kyseiseen ongelmaan.

ville

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #48 : 06 Joulukuu, 2009, 16:55:08 »
moi. teiltä viisaammilta kyselen, kun olen tosso setuppia tehnyt gyrobottiin (gyrobot 900) ja tänään sitten kopteri lensi. hyvin tuntui kaikki toimivan jne mutta kopterin liike tikkuun nähden on jotenkin tahmeaa, ja tuntuu että kopteri tottelee pienellä viiveellä.

en nyt sitten tiedä mitä seuraavaksi kannattaisi tehdä? osaako joku antaa vinkkia kyseiseen ongelmaan.

ville

Kuulostaa silta, että servojen liikerataa voisi kasvattaa. Kokeile lisätä liikeratoja 2-3% pykälin. Minulla on molemmissa FBL-koptereissa 48% liikeradat cyclic servoissa.

Poissa vimpu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GyroBot 700 asetukset
« Vastaus #49 : 06 Joulukuu, 2009, 17:23:16 »
Jos tarkoitan travelad valikkoa niin mulla on ele ja aile 60%. Mut jotenkin sen lisääminen ei tuntunut toimivan. Tarvii testailla sitä vielä. Expot on 0%. Servojen liikeradat on säädetty gyrosta meekaanisten rajoitteiden puitteissa maximiin. Jotenkin tuntu että kun kallistin eteenpäin kopteria ja sitten korjasin takas päin että eka ei tapahdu mitään ja sitten tapahtuu yht äkkiä. Nyt luin ohjeista että aina kun travelia muuttaa pitää calibroida gyro. Sitä en tehnyt. Tiedä sitten miten vaikuttaa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
3145 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2010, 12:46:00
kirjoittanut Picofly
5 Vastauksia
3143 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2010, 11:06:10
kirjoittanut tuupola
5 Vastauksia
2751 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2010, 08:16:45
kirjoittanut Picofly
33 Vastauksia
15728 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Tammikuu, 2017, 20:13:35
kirjoittanut drift
1 Vastauksia
1851 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Kesäkuu, 2023, 23:52:17
kirjoittanut Haikara