Kirjoittaja Aihe: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate  (Luettu 57728 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« : 29 Toukokuu, 2009, 18:52:00 »
http://runryder.com/helicopter/t518354p1/
http://elyq.com/en/product_v50c.html

Bongasin juuri kuvia uudesta ElyQ:n Vision 50 Competition kopterista, jossa on hiilikuiturunko ja alumiininuppi, joka muistuttaa paljon Auroran nuppia. Runko on suunnittelultaan jossain 600N:n, Vibe 50:n ja Auroran välimaastossa.




-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #1 : 29 Toukokuu, 2009, 20:37:22 »
Onpas kivan näkönen peli verrattuna tuohon perus malliin ja hinta tulee olemaan jotain 500Eur mekaniikalle... (hinta arvaus)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #2 : 29 Toukokuu, 2009, 22:11:02 »
Kusti toi toissapäivänä mulle ElyQ vision Ultimaten. Toi Ulimate on Plastic Fantastic ja ylpeä siitä! Ultimate on vahvistettua muovio ja sen etu on keveys (ja edullinen hinta). Toivonkin että saisin ton omani kevyemmäksi kuin 3,5kg mitä painaa 600N, K3D, Raptor etc.

Videoissa toi Ultimate lentää todella nätisti ja näkee että teho-painosuhde on hyvä. No, guruthan tietenkin paiskoo vaikka leivänpaahdinta siten että sen haluaa ostaa, mutta kyllä niisti silti jotain luonteesta näkee. Tic Tocit menee aika näyttävästi, joka kertoo keveydestä. Mainostavat 3KG kuivapainoa Ultimatelle, mutta tämähän riippuu paljolti sähköistä. Lisäksi tota vehjettä on haukuttu ketteräksi.

Osa osista käy suoraan Raptorista. Servot ovat lisäksi suoraan kiinni Swashissa. Yksi huomionarvoinen piirre kopterissa on sen rumuus, siksi ostin siihen 3D decalit joilla se nyt on vähän siedettävämpi ;D. Silti tämä kakku ei ole päältä kaunis.

-

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #3 : 30 Toukokuu, 2009, 00:23:57 »
Ja eikun Szabo tyyliin AR7100R, ds8717:t, ds8900g ja Spartan.
Näyttipä tuolta pilkottavan myös rev max.

Maikko joko Elyq = ruma ankapoikanen on jo lentokunnossa? Huomenna Röylään?

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #4 : 28 Toukokuu, 2010, 20:26:30 »
http://www.rcheliresource.com/breaking-new-elyq-vision-helicopter-kits-announced/



Elukalta tulossa Competitionista uus versio!! Xtreme Edition 8)

ElyQ is proud to announce that it took a step forward in the process of expanding its product range of R/C helicopter models.

While waiting for the Vision 90 Competition, two new versions of our 50 class models have been introduced. They are based on the customers requests and on the suggestions gathered from our distributors.

With its new Value Edition, the very good performance to price ratio of the Vision 50 Ultimate has reached an astonishing level, never seen for a 3D helicopter model of the same class.

The torque tube drive, together with a more than complete full metal & CF standard equipment, brings the Xtreme Edition of the Vision 50 Competition to a great new level in control and elegance, placing this model at the top of its category while still maintaining a really aggressive price.

In the same time, both the standard versions of our 50 class models have been updated too. The Vision 50 Ultimate gathers many upgrades to improve the customers flying experience while the new price of the Vision 50 Competition, with some little savings but a painted FG canopy, will make it really irresistible.

« Viimeksi muokattu: 28 Toukokuu, 2010, 20:28:44 kirjoittanut Johny »

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #5 : 04 Kesäkuu, 2010, 22:30:41 »
Vision 50:een tullut bling bling upgrade osaa:
http://www.rcheliresource.com/ely-q-vision-50-upgrades/

Nyt on vaan sanottava, et sama kait minkä merkkinen kopteri on, kaikilla on ihan samanlaiset osat niissä. Ainoa mikä on erilainen on kopan maalaus!

Ihan saman näkönen perä ku Alikilissä:


Aivan samanlainen tämäki ku Alikilissä:

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #6 : 29 Kesäkuu, 2010, 12:54:57 »
Tässä olisi tarkoitus ensi vuodelle HBK3:n "korvaajaa" etsiä ja törmäsin noihin otsikonmukaisiin koptereihin. Koko hankintaprojekti on vasta alkukuopissa eli selvittelen mitä tuolla markkinoilla on ja mitä kannattaa edes harkita.

En äkkiseltään juuri löytänyt kokemuksia kummastakaan (tai sitten olen puusilmä). C:n ja U:n erothan ovat selkeät. C:ssä CF:ää ja alumiinia, kun ultimate on muovia. Stabbarit vissiin hieman erilaiset tai ainakin eri paikassa, tosin onko sillä merkitystä onko ne lapojen ylä- vai alapuolella?

Onko kellään hajua miksi tuota Competition mallia ei meinaa olla missään varastossa? Tehdäänkö koko vekotinta enää?

Näin HBK3:n jälkeen kaikki muovi tympii, tai oikeastaan HBK3:n käytön aikana koko harrastus on tympinyt välillä aivan hele****sti. =) Oikeastaan suurin kysymys on astunko samaan miinaan taas hankkiessani V50C:n tai U:n kuin hankkiessani HBK3:n. Eli haluaisin helikopterin joka oikeasti lentää siihen suuntaan minne tatilla käsken, eikä vähän sinnepäin.

Alkuun olin T-Rex 600N:ää hankkimassa, joka ilmeisesti olisi turvallinen valinta, mutta Visionit miellyttävät omaa silmää huomattavasti enemmän.

Mitään suurempaa 3D-lentoa (siis tätä ADHD tyylistä) tuskin tulen lentelemään, kun ei kuulema tuo minun ohjainkaan (Aurora9) ole riittävän nopea tuohon. Puhumattakaan minun reflekseistä. Tosin, olen käsittänyt että Visionitkin ovat hyviä 3D hyristimiä.

Elikkäs, jos täällä on V50C:n ja V50U:n käyttäjiä, voisivatko he hieman kertoa kokemuksistaan noiden Elyq:n kanssa. Jostain luin myös, että swash:n servot olisi syytä olla keskivertoa paremmat ohjaustavan vuoksi, joten yleensä ottaen suosituksia elektroniikkaan voi kertoa, koska olen aivan nyyppä näissä asioissa, kuten ensikopterin (HBK3) valinnan perusteellakin voi varmaan arvata.

Siirtäkää jos tällainen thredi täältä jostain löyty. Itse en tosiaan löytänyt.

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #7 : 29 Kesäkuu, 2010, 13:02:22 »
Johnylla on myös Elyq tällä hetkellä. Klik!  ::)
Lainaus
Näin HBK3:n jälkeen kaikki muovi tympii, tai oikeastaan HBK3:n käytön aikana koko harrastus on tympinyt välillä aivan hele****sti. =) Oikeastaan suurin kysymys on astunko samaan miinaan taas hankkiessani V50C:n tai U:n kuin hankkiessani HBK3:n. Eli haluaisin helikopterin joka oikeasti lentää siihen suuntaan minne tatilla käsken, eikä vähän sinnepäin.

Yhtä huonoa kopteria et onnistu .50 kokoluokasta löytämään millään kuin mikä HBK3 on. :D
Voisin väittää että kaikki markkinoilla olevat .50 kokoiset saadaan lentämään hyvin. Mielikuvieni perusteella Elyq on hyvin lentävä kone, jopa täysin muovisena versiona.

Johnylla ja Maikolla on kokemuksia ElyQ:stä, he tästä varmaan jatkavat...
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #8 : 30 Kesäkuu, 2010, 21:13:41 »
Jees! Sori vähän on pitkä toimitusaika näillä mun viesteillä. Eilen jo piti vastailla, mutta hetken mielijohteesta lähdettiinkin käväseen Turkusessa iltakahvilla, Focukselle oli ilmestyny 400km lisää mittariin kun joskus yhden maissa päästiin takasi kotio..  ::)

Ja sitten asiaan:

Mulla on siis tuo Maikon vanha ElyQ Vision 50 Ultimate. Aika vähän on itellä kokemusta, noin 10 litraa olen sillä lentänyt.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin ainakin jossain välissä noissa oli tyypivikaa linkkien kanssa, napsahtelivat nupista irti kesken lennon, toisaalta tuota ei ole ikinä itelle tapahtunut.
Yksi ongelma löytyy kans tuolta perästä, ElyQ:n originaali muoviperä ei oikein kestä ja se perän control armi tuppaa rikkoutumaan, tai ne muovinpalaset. Maikko olikin upgreidannu tuohon Raptorin perän ja se on mulla toiminut oikein hyvin. Nämä on siis joskus raportoituja ongelmia, mihin itse en ole törmännyt vielä. Voi olla että uusissa tuo on korjattu.. Varsinkin tuo Vision 50 Competition vaikuttaisi olevan pätevä peli.

Eipä kait tossa sen kummempia tunnettuja vikoja ole, peräpainonenhan se on joten suosittelen sinne tuota conversiosarjaa millä saa peräservon siirrettyä keulalle. Tai sitten jos ei haittaa pieni lihotus niin lyjyä vaan keulaan.. Tuo Ultimate on kyllä niin kevyt muutenkin ettei haittaa pienet lyijypainot.

Tuon 10 litran osalta taivaslentoa ja kevyttä "3D":tä pyörittäneenä ei kyllä voi kun kehua kopterin vakautta. Lentää mukavasti, paranee vain kun on ylösalasin ja ainakin noilla Alignin hiilikuitu stabbarinlavoilla ja radixin lavoilla taipui oikein mukavasti. Tykkäsin kyllä..

Itse kopterista ei ole oikeastaan mitään haukuttavaa kun näin tarkemmin miettii, kaikki omat ongelmat on olleet noiden sähkölaitteiden kanssa  :-\

Ultimate on muovia koko runko, eli mikään kaunis se ei todellakaan ole (imo), kopan muotoilu on sporttisen nätti, mutta se vaatii Canomodin tai Fusunon ruiskumaalareiden vilkaisua. ;)
Palaset kestää ja kyllä kait noi kohtuu hyvin napsahteli paikoilleen, aina jostain jäi jotain vähän irvistämään, mutta ruuvvia ja mutteria perään niin kiristyy ne palaset yhteen (yksi hyvä puoli muovissa, joustaa joka suuntaan).

+ Kevyt
+ Ketterä
+ Vakaa
+ "Hauska" lentää
+ Halpa
- Muovirunko
- Ruma (paitsi jos tekee hienot johdotukset sinisellä servosukalla ja tunkasee canomodin koppaa, ja vähän alumiini blingiä)
- Muovi hajoaa aivan palasiksi kun torppaa  :'(
- Varaosien saatavuus, tää on vähän niin ja näin, Suomesta ei tahdo löytyä, mutta Fast-Ladilta saa ja toimitus on alle viikon.

Paljonhan tuon kanssa on ollut ongelmaa, mutta kaikki on ollut sähköjen kanssa, ei niinkään rungon kanssa. Eli en hauku Elykkiä koska sähköt ei toimi siinä :D

Ostin tuon siis Maikolta lähes lentovalmiina, lensin 10 litraa ja torppasin sen (vastarin liitin "made by myself" petti), nyt rakensin uuden kitin. Se pitäisi vielä sähköistää ja sitten pääsee taas lentelemään, kun tuli nuo uudet linkitkin fastilta. On nyt vaan niin monta rautaa tulessa ettei kerkeä yhdessä illassa rakentelemaan tuota.. Pitis saada lentokuntoon 500ESP, Vision 50 ja vähän persus liekeissä venailen Gauin X5:sta.. Ja toki onhan sieltä tulossa ElyQ Vision 90 lähiaikoina  8)

Tuolla O.S:n 50:llä tuo tuntui jotenkin laiskalta, toki mulla ei ollut RevMaxia vielä kytkettynä ja ossin mäntä ja sylinteriputki oli sen verran damagoitunut että voi johtua myös siitä, mutta jos tahtoo kovaa käyttöä niin joku Novarossin 57 tai OS 55 HZ tai miksei vaikka YSsin 56:n olis aika asiallinen ;)

Kysy vaan jos on jotain tiettyä mielessä, voin tarkistella ja kertoa..

- Johny

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #9 : 30 Kesäkuu, 2010, 22:53:08 »
Pari juttua lisää Johnyn listaan.

Vakio stabbareilla se sopii tosi hyvin aloittelijalle sillä se on kohtuu rauhallinen. Noilla Alignin stabbareilla se sitten herää henkiin nopeuden suhteen. Tällöin kuitenkin osa vakaudesta ja tarkkuudesta kadotetaan nopeuden saamiseksi.

Rakenteessa on muutama muovia vastaan kiristettävä ruuvi, joiden kanssa pitää kiristellä maltilla. Itsellä oli Raptor aiemmin, joten noihin olin jo tottunut. Rakenne on huollettavuudeltaan tosi hyvä, sillä se on mallia Le Bic Mac. Yläosa rungosta lähtee pois jolloin näkyviin tulee kytkinkenkä ja kello. Muissa vehkeissä pitää olla aina irrottamassa mottia. Myös laakereiden vaihto Rapukkaan verrattuna oli tosi helppoa (Raptorissa pitää ottaa kylkipalat irti toisistaan).

Kopteri on tosiaan tosi takapainoinen. Vahvasti epäilen että se on suunniteltu joku bling bling koppa päällä, joka painaa enemmän kuin tuo ampärimuovinen. Kokonaisuudessaan kopteri on kevyt, joka tekee siitä hyvän tehopainosuhteen omaavan. OSsin 50:llä se repi tosi hyvin sitä. Tic Toceja sai tehdä melkein vaakatasossa. Youtubesta löytyy muutama tosi nätti video, missä tota ajaa prot. Niistä saa kuvaa tehoista.

Pari huomiota vaativaa juttua:
- Tail Hub raptorin upgrade versio
- Tail pitch fork samaten
- Yksisuunta laakeri ei mahtunut mulla pyörimään ilman dremelöintiä


Summasummarun:
Hyvä kopteri harjoitteluun, sillä on edullinen, helposti huollettava ja kevyt. Osat tietenkin joutuu tilata ulkomailta, tosin jotkut Raptorin osat on samoja. Nopeudessaan hyvä sen flybar systeemin ansiosta, vaikkakaan ei ehkä maailman tarkin. Toisaalta "tornin" poistamalla saa nätisti tehtyä FBL-nupin. Muovisuudesta johtuen joissain kohtaa saa olla tarkkana. Sitten toisaalta tärkeissä paikoissa on mutterit.

Muoks: En tiedä mikä ElyQ:n strategia on koska heillä on kaksi kopteria tohon 50-luokkaan Ultimate ja Competition. Competition on sitten hiilaria ja metallia enemmän.

-
« Viimeksi muokattu: 30 Kesäkuu, 2010, 22:55:50 kirjoittanut Maikko »

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #10 : 04 Heinäkuu, 2010, 23:59:25 »
Jassoo, täällähän on melkolailla tyhjentävästi vastailtukin tuosta Ultimatesta. Kiitosta paljon.

Ei vaikuta hassummalta ollenkaan tuo Ultimate. Onkohan täällä ketään kellä olisi kokemusta Competitionista? Kiinnoistaisi hieman siitäkin saada tietoa.

Tosin, jo näillä tiedoilla tuon Ultimaten uskaltaa hankkia helposti. Johnnyltähän voikin hieman vakoilla setuppia elektroniikalle. =)

Eiköhän sitä ensi kesäksi tule hankittua sitten jompikumpi. Ensisijaisesti kyllä yritän löytää tuon Competitionin, mutta se taitaa olla melkosen kiven alla koko kopu.

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #11 : 05 Heinäkuu, 2010, 00:16:59 »
Muuten ihan sama mitä sähköä siellä käyttää, mutta nuppiservoihin kannattaa panostaa. Ultimatessa kun nuo servot menee suoriltaan swashille, eli välissä ei ole minkäänlaisia kulmalinkkejä yms.
Raskasta servolle tuollainen, mutta hommaa sellasen mikä vääntää kivasti ja on nopea niin hyvä tulee.

Tilasin itelle justiin Savoxit. Saas nähä miten pelittävät..

Eli nupissa mulla on nuo, perällä on spartan + Align DS620 ja kaasulla on ihan Futten perus servo. ElyQ:n oma regulaattori on kans käytössä ja sitten tuo RevMax governööri. Gyron varmaan vaihdan Futten 520:een jossain välissä, mutta ei ole ainakaan vielä ihan tämän päivän juttu, ellei tuo Spartan nyt lopeta kokonaan toimintaansa.

Competition vois olla vähän päheempi kun siinä on kuiturunko, toki jos ens kesään mennessä olis tavotteena niin sama suoraan harkita Vision 90:stä. 8)

Eli omassa ElyQ:ssa on:

Upgrades:

Thunder Tiger Tail Hub
Thunder Tiger Metal Tail Slider

Head Servos: Hitec 6965 x3 (rikki, vaihtuu Savoxeihin)

Gyro:             Spartan 760 (pska, vaihtuu 520:een)
Tail Servo:      Align 620

Motor:           O.S. 50 SX-H (Ehkä joskus Novarossin 57 tilalle?)

Muffler:         Funtech 3D
Gas Servo:    Futaba 3xxx (se perus?)

Main Blades:  Radix SB 600 (Rikki, vaihtui SAB 620mm)
Tail Blades:    Radix 95 (Rikki, vaihtui originaali muovilapoihin)


Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #12 : 03 Elokuu, 2010, 09:07:11 »
Noniin, lomat on ohitte niin ehtii taas kirjoitella ja Competition mallikin tuli eilen tilattua. Enää ei puutukaan kuin kaikki oheiskrääsä. Ens kesään mennessä ne pitäs saada hankittua.

Mun alustava idea noista kamppeista oli jokseenkin tällainen:

Head servos: Align DS610
Gyro: CY Mini G
Tail Servo: Align DS620 (tahi DS650)
Motor: YS 56 R
Governor: CY ATG
Gas Servo: joku perusservo

Putkea, lapoja jne. en ole sen suuremmin vielä miettinyt.

Tuo mun lista ei kyllä ole mikään kiveen kirjoitettu ja oletettavasti muuttuu vielä kunhan palautetta saa ja noita osia ruvetaan hankkimaan. Moottori tosin tuskin tulee muuttumaan mihinkään ellei jotain hyviä syitä ilmene. Idea on ehkä hieman yrittää mennä ylikunnon puolelle kuin hankkia edullisimmat kalut ja kirota ne sit alimpaan helvettiin myöhemmin. Johnyn kirjoituksen jälkeen kyllä rupesin epäilemään noita DS610:a ja nuo savoxit kyllä vaikutti ihan hyviltä.

Palautetta saa antaa ja on toivottavaakin, jotta tulee hankittua järkiosia.

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #13 : 03 Elokuu, 2010, 09:31:50 »

Tai mitä jos kokeilet Novarossin 57:aa? Ittiä kiinnostas pirusti tietää että millanen kone se on. Pitäis olla ihan laatupeli ja kuullu aikalailla vain hyvää mitä maailman foorumeilta lukenu.

Kaippa noi DS610:kin ihan toimivia on, mutta kun vermeet on muuten tommosta parempaa luokkaa niin pistähän Savöxin 1257TG:t nupille ja persiille Savöx 1290MG.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1257TG-10kg007-Digital-Servo-107537
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SH-1290MG-50kg0048-Ultraspeed-Digital-Servo-107741

Itellä on tuollanen setti Gauin X5:ssa ja ovat kyllä hyviä! Sjo1:llä on Mikadon Logo 600 SE:ssä samat servot, tai ainakin sellaset se siihen hommas 3D Mastersseista. ;)

Tuo 1257TG on käsittääkseni aika pitkälti sama servo kuin Alignin DS620. Mutta se Savöx teksti kylessä tuo enemmän luottamusta (trolli?) ;D

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #14 : 03 Elokuu, 2010, 09:42:35 »
Lainaus
Gyro: CY Mini G
Miksi? Tietääkseni ei ole monellakaan Suomessa tuota gyroa käytössä, joten jos onkelmia tulee on apu vähäistä.
Futaban 520, Align GP780, Spartan ds760 ja Spartan Quark ovat kuulemani mukaan hyviä gyroja.
Itsellä kokemusta Align vanhemmasta GP750:sta ja se toimii ainakin täydellisesti.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #15 : 03 Elokuu, 2010, 10:38:58 »
Lainaus
Gyro: CY Mini G
Miksi? Tietääkseni ei ole monellakaan Suomessa tuota gyroa käytössä, joten jos onkelmia tulee on apu vähäistä.
Futaban 520, Align GP780, Spartan ds760 ja Spartan Quark ovat kuulemani mukaan hyviä gyroja.
Itsellä kokemusta Align vanhemmasta GP750:sta ja se toimii ainakin täydellisesti.

Syy tähän oli lienee (pari kuukautta sitten tuon jotenkin perustelin itselleni, enkä nyt muista mitkä ne perustelut oli) se, että tuohon governaattoriin ja tähän gyroon pääsisi käsiksi samalla g-view:llä ja se, että lueskentelin noita gyro ongelmia tällä foorumilla, enkä päässyt oikein enää selville, mikä gyro ei olisi tuottanut ongelmia jollekin. Tuo on kyllä hyvä pointti, että apua ei saa tuohon mini g:hen juurikaan. Toisaalta myös mielenkiinnosta huvittaisi nähdä millainen toi mini-g on.

Tuossa moottorissa on pointtina se, että YS:sejä vissiin hemmot on säätänyt sitten vuoden 52 olympialaisten vaikka kuinka paljon. Mulle tää on eka polttisvekotin, niin tuo moottori etenkin sietäisi olla suhteellisen tuttu edes jollekin. Noita harvinaisempia tjsp. voi sitten hankkia, kun oppii edes tämän ekan säätämään. Eli en lähtis vielä tuota Novarossia harkitsemaan, ellei joku sano, että se on sikamaisen helppokäyttöinen ja käyttäjiä/säätäjiä löytyy pk-seudun lähistöltä. =)

Nämä kaikki osat on vielä täysin avoinna ja listasin ne tänne juurikin jotta saan keskustelua aikaiseksi. Eiköhän nämä komponentit ennen ensi kevättä ole järkiperäistyneet. Noi Johnyn servot kyllä taitaa tulla noiden alignien tilalle kuitenkin.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #16 : 03 Elokuu, 2010, 11:12:48 »
Gyro:             Spartan 760 (pska, vaihtuu 520:een)
Tail Servo:      Align 620

Moi,

Spartan 760:nen on loistava gyro silloin kun se ei ole rikki!!! Pitää todella hyvin. Täällä itä-rajalla on vaan puhalellu melko mystiset tuulet, koska 3 on hajonnut.

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #17 : 03 Elokuu, 2010, 13:31:45 »
Varmaan ne Venäjän atomituulet hajoittaa noita UK:ssa tehtyjä laitteita;)

Mulla on 3x DS760 ja 1x Quark

Ja hyvin on pelannut.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #18 : 03 Elokuu, 2010, 13:43:58 »
Juu näin varmasti on :). Tossa oman 760:n tehtaan dignoosissa ilmeni vika ja lähettivät uuden tilalle. Prossu antoi jotain ylimääräisiä "pulsseja" välillä ja siitä aiheutui peräservon outo käytös. Muissa omissa spartaneissa ei vikaa ole ilmennyt, mutta sille ei voi mitään kun luottamus menee.

Nyt menee vähän OT osastoon...

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #19 : 22 Elokuu, 2010, 12:31:03 »
Noni,
Nyt on laitettu tuo Competition kasaan (ei elektroniikkaa tai moottoria). Suhteellisen simppeli se oli laittaa kyllä. Ohjeetkin oli ihan hyvät. Tosin, sehän ei ollut mikään steppi-perusteinen ohje. Esim. ekalla sivulla käskivät tunkea ruuvilukitetta starttiakselin laakereiden kiinnityksiin ja parin kolmen sivun päästä sitä olisi pitänyt hieman säädellä, kun akseli itse laitettiin paikalleen. Järkeähän tässä sai toki käyttää. Muutenkin sitä ohjetta oli järkevä lukea jokusen sivun eteenpäin, jottei tullut yllätyksiä.

Sellanen kysymys jäi, kun pääakselin kiinnitin, niin siihen jäin noin 1-2mm välystä ylös-alas -suunnassa. Tämä vissiin olisi hyvä olla palttiarallaa nolla? Tuonhan käsittääkseni saa tuolla swashplaten alapuolella olevalla lukitsin renkaalla poies?

Mites tuo swashplate muuten vaikuttaa lento-ominaisuuksiin, kun siinä servoilta tulevat pallonivelet on alempana kuin nuppiin menevät? Käsittääkseni pallonivelet yleensä on kaikki samalla tasolla? Tuohonhan saa tuota toista swashplatea nimella versio 1.3, mutta onko sen hankintaan juurikaan perusteita?

Projektiaikataulu muuten saattaa ottaa hieman takapakkia, kun käyttöautossa on edessä pakollinen etupään tukivarsijumppa.

Ohessa pari kuvasta tuosta. Toi nuppi on hieman kummallinen kun tuntuu, että noi stabbarien kulmia kääntävät tangot bindaa tosi nopeesti. En ole kyllä mitannut millaset kulmat stabbareissa tällöin on.
« Viimeksi muokattu: 22 Elokuu, 2010, 13:48:05 kirjoittanut Kehno »

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #20 : 25 Syyskuu, 2011, 21:37:02 »
Kehno olisko sulla lisää kuvia Elukasta? Kyl mie nyt päädyin siihen että tuo on ensikesän kone millä kisaan poppiksen.
Setuppikin on varmaan lähes sama, koneeksi tulee vaan Novarossin 57 ja nuppi FBL/V-Bar.

Alkuun treenaan kyllä tolla vanhalla Ossin 50:llä.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #21 : 26 Syyskuu, 2011, 09:35:37 »
Johny, unohda tuo rossi, et saa sitä kuitenkaan säätöihin;)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #22 : 26 Syyskuu, 2011, 09:50:22 »
Kehno olisko sulla lisää kuvia Elukasta? Kyl mie nyt päädyin siihen että tuo on ensikesän kone millä kisaan poppiksen.
Setuppikin on varmaan lähes sama, koneeksi tulee vaan Novarossin 57 ja nuppi FBL/V-Bar.

Alkuun treenaan kyllä tolla vanhalla Ossin 50:llä.

Eli siis vastaan nyt tähän vielä, että ei ole oikein mitään kuvia mitä tänne kannattaa laittaa. Sunnuntaina tosiaan piti tulla lisää kuvia, mutta kiirus pilasi sen.

Sjo:n kanssa olen samoilla linjoilla Novarossista (täysin mutua tässä kohtaa), joten laita vaan se yssi sinne. =)

Videokuvaa elukasta oli noissa rchelimagazinen joissain pätkissä joita Johnykin on linkitellyt välillä.

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #23 : 26 Syyskuu, 2011, 14:29:50 »

Jees, kiitoksia yv:stä Kehno.
Mitä tossa lueskelin HeliFreakiä ja guuglailin niin vaikuttais kummiskin että uudemmissa Novarosseissa tuota säätöongelmaa ei olisi.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #24 : 27 Syyskuu, 2011, 11:38:48 »
Johny hei, lueppa säännöt:
Kuvasarja ketjujen tarkoitus on, että esittelet siinä vain kopterisi. Kuvat ja tiedot.

Kuvasarjoihin EI tule kommentoida vaan sen tulee toimia ainoastaan "Esittelyikkunana" foorumilaisten koptereista.
Luo uusi viestiketju nimellä esim. "T-Rex 600E kuvaketju"
Jos kopterillesi löytyy jo oma osia, lisää uusi viesti ja syötä siihen kopterisi + tiedot.

 ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
3439 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2009, 23:36:56
kirjoittanut SJo1
5 Vastauksia
19576 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Kesäkuu, 2010, 19:25:12
kirjoittanut JCA
0 Vastauksia
4120 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Heinäkuu, 2011, 23:28:47
kirjoittanut Kehno
0 Vastauksia
3258 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Lokakuu, 2011, 00:43:37
kirjoittanut Johny
79 Vastauksia
90350 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Heinäkuu, 2012, 00:58:20
kirjoittanut JCA