Kirjoittaja Aihe: 700N Head stopper ja housingin kierteet  (Luettu 3992 kertaa)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
700N Head stopper ja housingin kierteet
« : 07 Toukokuu, 2009, 12:59:01 »
Pysäytin viime kenttäreissulla pari kertaa lavat tuosta head stopperista ja sehän porsi siitä jostain syystä kierteet ja irtos. Onko muille käyny näin ja miten ootte fiksannu? Aika vaikea tehdä normaalilla kierrepakalla tuohon mitään, kun siinä rotor housing palassa on vain matala "kolo", jossa ne kierteet on. Onnistusko niin et porais vaan vähän isomman reiän siihen head stopperiin ja pakottas isomman ruuvin liiman kanssa tekemään rotor housingin alumiiniin omat kierteensä? Muutenkin aika ärsyttävä homma, kun siinä head stopperissa on kolo ruuvin kannalle ja tietty siihen ei sovi yhtään isompi ruuvi kuin se alkuperäinen. 600:sessa mulla ei ollu tommosta ongelmaa, mutta kaverin 500:sesta meni aikanaan kierteet tuosta samasta palasta.

Voisihan sitä ostaa tuon takia uudenkin housing palan ja liimata sitten sen headstopperin paikalleen niin ettei varmasti irtoa, mutta tuntuu aika turhalta rahan menolta...

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 700N Head stopper ja housingin kierteet
« Vastaus #1 : 07 Toukokuu, 2009, 13:36:54 »
No ei sen kyllä pitäisi noin vähästä hajota. Ei oo mulla ainakaan ollut ongemaa. En osaa sanoa mikä on paras tapa korjata, mutta eihän sitä platea välttämättä tartte edes laittaa.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700N Head stopper ja housingin kierteet
« Vastaus #2 : 07 Toukokuu, 2009, 13:40:51 »
No ei sen kyllä pitäisi noin vähästä hajota.
Niin, ekana kävikin mielessä, että kuinka pehmeää tavaraa tuohon nuppiin on käytetty...

Lainaus
Ei oo mulla ainakaan ollut ongemaa. En osaa sanoa mikä on paras tapa korjata, mutta eihän sitä platea välttämättä tartte edes laittaa.
Jeps, eipä se kone sen paremmin lennä tuon kanssa tai ilman, mutta oikeastaan se on ihan hyvä kapine juuri niiden lapojen pysäyttämiseen... yritin sitä viime kerralla tehdä ilman tuota läpyskää ja se ei ollu niin kivaa :).

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700N Head stopper ja housingin kierteet
« Vastaus #3 : 07 Toukokuu, 2009, 13:44:15 »
Eikös tommosessa olisi muutenkin ollu järkevä käyttää "vasenkätistäkierrettä"? Nythän nuppi pyörii myötäpäivään ja tuo headstopperin ruuvi kiristetään myötäpäivään... kun siitä läpyskästä jarruttaa nupin liikettä, niin sehän pyrkii avaamaan tuota headstopperin ruuvia. Jos sen kierre olisi eri päin, niin se kiristyisi...? Vai menikö se ny oikein?

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 700N Head stopper ja housingin kierteet
« Vastaus #4 : 07 Toukokuu, 2009, 13:50:09 »
Luulen että siinä on ollut jo uudekseltaan huonot kierteet. Eihän tuo nyt muuten kuulosta järkeen käyvältä että niin vähästä korkkaa jengat? Tai mistäpä minä tiedän miten kovanäppinen kaveri olet, nuppi kiertää vielä puoltoistatuhatta ja mies nappaa stopperista nollille ;D

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: 700N Head stopper ja housingin kierteet
« Vastaus #5 : 07 Toukokuu, 2009, 13:52:01 »
<oftoppia>
Pysäytä ne lapaset harjanvarrella  ;D
</oftopikkia>

Kuinka kauan muuten sulla seiskasatasessa nupissa riittää kierroksia, kun koneen sammuttaa?

Mikaelin mikrokopterissa ongelmaksi muodostuu se, ettei ylety sitä head stopperia painamaan :D
Pitäisi kai laittaa matala lasten muovilautanen harjanvarteen kiinni väärinpäin ja päälystää alapinta jollain über-kitkaisella telttapatjalla.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700N Head stopper ja housingin kierteet
« Vastaus #6 : 07 Toukokuu, 2009, 13:59:29 »
Luulen että siinä on ollut jo uudekseltaan huonot kierteet. Eihän tuo nyt muuten kuulosta järkeen käyvältä että niin vähästä korkkaa jengat? Tai mistäpä minä tiedän miten kovanäppinen kaveri olet, nuppi kiertää vielä puoltoistatuhatta ja mies nappaa stopperista nollille ;D
Tämä on ihan mahdollista, että ollu jotkut maanantaina tehdyt kierteet. Jos on kovat kiekat, niin yleensä painan stopperin päästä sormilla kunnes kierrokset vähän laskee ja sitten puristan peukalo-etusormiotteella läpyskän reunoista. Ei pitäs kyllä niin kovaa rasitusta tulla, että siitä kierteet menee (varsinkin, kun kaiken järjen mukaan tuo jarrutus pitäisi aukaista sitä ruuvia!).

Kuinka kauan muuten sulla seiskasatasessa nupissa riittää kierroksia, kun koneen sammuttaa?
En ole koskaan mittaillu mut niin kauan et kopun luo voi rauhakseen kävellä, sitten miettiä siinä hetken, sitten kattoa, että onpa se hieno, sitten alkaa jarruttelemaan ja siinäkin kestää hetken ;). Mullahan on siinä nyt ne yyyber laakeripukit, joten johtuu varmaan siitä koko head stopperi hässäkkäkin, kun ei meinaa kiekat laskea ollenkaan.

Lainaus
Mikaelin mikrokopterissa ongelmaksi muodostuu se, ettei ylety sitä head stopperia painamaan :D
Pitäisi kai laittaa matala lasten muovilautanen harjanvarteen kiinni väärinpäin ja päälystää alapinta jollain über-kitkaisella telttapatjalla.
Vanhuksilla on apuna semmosia kurottimia, joissa on kahva ja päässä kumitettu "pihtiosa". Sillä vois puristaa. Eikös se Mikaelni maininnu et se on vähän muutenki pappahommaa tuo bensakopterointi ;D.

Toinen vaihtoehto on syödä nuorena paljon kaurapuuroa ja kasvaa 190cm pitkäksi kukkakepiksi.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700N Head stopper ja housingin kierteet
« Vastaus #7 : 07 Toukokuu, 2009, 14:41:36 »
Oikea tapa korjata tuo pulma on porata siihen stopper-kiekkoon pari syvennystä johon laitetaan pienet kuulalaakerit niin, että kiekko pääsee vapaasti pyörimään ruuvin ympärillä. Kun kiekkoa painaa, se hankaa nupin hubiin (Alingiksi varmaan Main Rotor Housing) ja jarruttaa kierrokset ilman, että voima välittyisi ruuviin.
-flybarless, sedative stabilized head-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2463 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Lokakuu, 2008, 19:43:07
kirjoittanut 1m4s0_
19 Vastauksia
6659 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Huhtikuu, 2011, 11:24:10
kirjoittanut Tohtori R
0 Vastauksia
2090 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Helmikuu, 2011, 17:30:32
kirjoittanut mnentwig
1 Vastauksia
19471 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Maaliskuu, 2015, 22:02:07
kirjoittanut Picea
4 Vastauksia
13278 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Kesäkuu, 2015, 22:28:53
kirjoittanut Tucho