Kirjoittaja Aihe: 700N täristää perälle  (Luettu 2903 kertaa)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
700N täristää perälle
« : 20 Huhtikuu, 2009, 07:47:39 »
Tyhjäkäynnillä käyttäessä mun 700:nen ei tunnu täristävän yhtään enempää kuin aikasempi 600:nen, kun kokeilee esim. canopya ja runkoa. Perälle välittyy kuitenkin terävänä tuo tärinä ainakin niitä tail boom supporteja pitkin. Tärinä on sen verran voimakasta, että siinä tail boom supportien kiinnikkeen kohdalla peräputkessa se peräservon työntötankokin tärisee hillittömästi niiden ohjaintensa välissä. Kokeilin puristaa niitä tail boom supportin hiilaritankoja (sama efekti ku niillä jälkimarkkinoiden tail boom support clampeillä), mutta se ei tuntunut merkittävästi auttavan. Pitäskö tässä nyt alkaa johonkin tuuletin/kytkin setin tasapainotukseen ja sitä kautta koettaa vähentää tärinää? Onko muut huomannu vastaavaa omissaan?

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 700N täristää perälle
« Vastaus #1 : 20 Huhtikuu, 2009, 09:31:39 »
Tuuletin/kytkin -setti on itse keskittävä, että tuskin vikaa sieltä löytyy, jos ei kytkin ole rikki, mikä sekin ilmenisi eri tavalla. Tarkasta torguetuben kannatinlaakereiden paikat. Eli ota perä irti ja vedä torguetube ulos. Tarkasta laakereiden oikea sijainti ohjeen mukaan ja laita takaisin vaikka vaseliiniä (tai Fairyä!) käyttäen. Siinähän on kaksi "kannatinlaakeria". Tarkasta TT:n asennuksen jälkeen ennen perän asennusta, että TT pyörii keskeisesti eikä lenkuta. Ei nyt muuta tule mieleen. Sitten vaan kaikki ruuvit kireälle ja peräputkien tukiin vihreää lukitetta molempien päiden ruuveihin, sininen ei riitä ;)

- 4D

(Ps. Mikä tahansa resonanssi näkyy peräputkessa vaikka irtonainen kabiinin kiinnitys)
(Ps2. Ainakin Nitrossa peräputken tukien väliin PITÄÄ laittaa ns. Tail Boom Support Brace, jos sitä ei sinulla vielä ole)
« Viimeksi muokattu: 20 Huhtikuu, 2009, 09:39:09 kirjoittanut 4Dee »
fourdee

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700N täristää perälle
« Vastaus #2 : 20 Huhtikuu, 2009, 09:43:13 »
Tärinä tuolla kohdalla (siis jossa on se kappale, johon ne tail boom supportit kiinnitetään peräputkessa) esiintyy ihan tyhjäkäynnillä vaikka roottori/TT ei pyöri. Toki se jatkuu myös ilmassa... voisin nyt ensiavuksi tilata sen tail boom support bracen ja tarkkailla tilannetta. Sinällään kopteri ei "oirehdi" tuosta ainakaan kovasti.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700N täristää perälle
« Vastaus #3 : 20 Huhtikuu, 2009, 10:05:03 »
(Ps2. Ainakin Nitrossa peräputken tukien väliin PITÄÄ laittaa ns. Tail Boom Support Brace, jos sitä ei sinulla vielä ole)
Mikä härveli sulla on tuolla välissä? Ajattelin tilata Microhelin alumiinisen...


Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 700N täristää perälle
« Vastaus #4 : 20 Huhtikuu, 2009, 10:16:51 »
Tämä on myös halpa ja toimiva Brace support bridge.

http://www.realraptors.co.uk/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=55

Ps: torque tubea kasatessa muista jättää n. puol milliä - milli tilaa tuben kumpaankin päähän. Eli paina ensin putki runkoon niin pitkälle kuin menee ja sitten ota hieman taaksepäin. Huomasin, että liian tiukaksi kasatessa perä ei pyöri kovin sulavasti ja saattaa aiheuttaa tärinää.

ps2: pienestä tärinästä tyhjäkäynnillä en olisi huolissani, jos lennossa täristää edelleen niin sitten on joku epätasapainossa. Tai lavat voi olla liian kireellä.

-op-
« Viimeksi muokattu: 20 Huhtikuu, 2009, 10:22:48 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 700N täristää perälle
« Vastaus #5 : 20 Huhtikuu, 2009, 12:29:05 »
Ps: torque tubea kasatessa muista jättää n. puol milliä - milli tilaa tuben kumpaankin päähän. Eli paina ensin putki runkoon niin pitkälle kuin menee ja sitten ota hieman taaksepäin. Huomasin, että liian tiukaksi kasatessa perä ei pyöri kovin sulavasti ja saattaa aiheuttaa tärinää.

-op-

Muistaakseni se takimmainen vinohammaspyörä, mihin torguetube perässä kiinnittyy liikkuu hieman laakerinsa sisällä eteen/taakse -suunnassa. Sitä siirtämällä saa perän ratasten välyksen sopivan väljäksi - sillä on myös vaikutus TT:n välykseen. Jos se on kireällä, niin perä ei pyöri niin helposti kuin voisi ja koko pyöritysmekaniikka ahdistaa hieman. Kannattaa tarkastaa kun perä on paikallaan.

- 4D
fourdee

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
T-Rex 700N

Aloittaja seppomikael « 1 2 » Align Nitrokopterit

41 Vastauksia
47049 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Huhtikuu, 2014, 20:43:58
kirjoittanut Affen
Sepon 700N

Aloittaja seppomikael « 1 2 » MyFleet

34 Vastauksia
10897 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Syyskuu, 2008, 16:09:57
kirjoittanut sgtpepper
16 Vastauksia
4414 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Tammikuu, 2009, 17:45:14
kirjoittanut Miku
5 Vastauksia
2823 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Toukokuu, 2010, 21:04:20
kirjoittanut Villa
14 Vastauksia
5003 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Joulukuu, 2010, 09:32:05
kirjoittanut jsuominen