No tuota..
1. Torppaus Röylässä, epäonnistuneen rotaation, onnistuneen blade stopin päätteeksi.
- Ei vahinkoja. Paitsi peräputkei mutkalle.
2. Torppaus Maskussa, leijutuksesta tipahti
- Lavanpitimestä irtosi tuo yksi palikka. Joko tehtaalla ovat kiristäneet liian kireelle niin että on kierteet menny tai kierteet mennyt ekan torpin yhteydessä tapahtuneesta iskusta. Jalakset katkesi..
3. Lennätysyritystä Röylässä, tärisee, vatkaa ja pomppii
- Vaihdettu koko nuppi, peräputki, jalakset, pääakseli.
- Kummasteltu kuukausi ja ei vaan löydy että miksei se vatkaus lopu.
- Tänään puoli päivää noi yhdet hääräsi kopterin kimpussa, ite ihan suosiolla kattelin sivusta ja surffailin luurilla netissä. Nupista oli yksi linkkitanko lyhkäsempi kuin toinen (nuo pisimmät tuolta swashilta lavanpitimille). Missä välissä sitten ikinä vaihtunutkaan nuo, olisko menny 425:n ja x5:n linkit sitten sekaisin tmv. Vaihdettiin linkkitanko ja katottiin perseellään oleva lapaura kohdilleen ja käytti ne vissiin stabbareitakin auki. Sitten Eki otti vielä ton nupin päällä olevan "hatun" irti. Tärinä oli kadonnut..
Sama mulle mitä noi äijät teki, mutta se lentää ja opin taas uusia juttuja. Tää laji ei ole mua varten. Omilta jäljiltä on aina ruuvit ja pultit auki ja säädöt päin persettä. Lennän tolla niin pitkää ku lentää ja kun tulee maihin niin sit tulee ja se on loppu sitten. Sellaset fiilikset on nyt.. vaan oonhan mä tätä harrastusta lopettanu jo viime syksystä. Mutta näin kovaa hatutusta ei ole vielä ollut.
Gaui X5 on siis kaikenkaikkiaan toimiva ja hyvä kopteri, tähänastiset viat on kaikki pilotin omia mokia. Ei muuta, kiitos, moi..