Kirjoittaja Aihe: MSH Protos goes FBL  (Luettu 52327 kertaa)

Poissa Fragu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #75 : 29 Joulukuu, 2012, 17:59:50 »
Oon tota gainia pudotellu aika tavalla siitä mitä se joskus on ollut, vaikka mitään suuria muutoksia ei kokoonpanoon oo tullu (torppikorjauksia jne). Nyt tiputin entisestään ja katotaan huomenna miten käy..tänään loppu testit vähän ajoissa kun ei taida tuo protoksen muovinen tail boxi kestää pakkasta :)
TBS Discovery| DJI F450

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #76 : 29 Joulukuu, 2012, 21:53:08 »
..tänään loppu testit vähän ajoissa kun ei taida tuo protoksen muovinen tail boxi kestää pakkasta :)

Mitä kävi? Protoksen koko perän kerran taivaalle räjäyttäneenä kiinnostaa.
Itse olen kiristänyt tämän toisen perän hellästi. Osat kiinni ja 1/4 kierros lisää.
Selitin itselleni että liika kiristys oli ekan räjähdyksen syy.

Poissa Fragu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #77 : 29 Joulukuu, 2012, 22:20:35 »
No ei sen kummempaa dramatiikkaa, mutta tulin loppulaskuun holdi päällä ja just kun jalakset ottaa maahan kiinni niin perä jotenkin muljahtaa ympäri. Tarkemmin kun tutkin niin tailboxista murtui pala irti joka aiheutti sen että koko perä pääs irtoomaan. Lisäks toinen perälavanpidin murtu, mutta luulen että se meni rikki vasta kun takalavat löi tailboomiin kiinni.

Perän kireydestä en tiedä, mutta oon ite kirrannut noi silleen omasta mielestä maalaisjärkee käyttäen - sopivan tiukalle, muttei liikaa. Voihan se olla että liika kiristys ja pohjosen pakkanen on hallaa italialaiselle muoville ;)
TBS Discovery| DJI F450

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #78 : 29 Joulukuu, 2012, 22:29:07 »
No ei sen kummempaa dramatiikkaa, mutta tulin loppulaskuun holdi päällä ja just kun jalakset ottaa maahan kiinni niin perä jotenkin muljahtaa ympäri. Tarkemmin kun tutkin niin tailboxista murtui pala irti joka aiheutti sen että koko perä pääs irtoomaan. Lisäks toinen perälavanpidin murtu, mutta luulen että se meni rikki vasta kun takalavat löi tailboomiin kiinni.

Perän kireydestä en tiedä, mutta oon ite kirrannut noi silleen omasta mielestä maalaisjärkee käyttäen - sopivan tiukalle, muttei liikaa. Voihan se olla että liika kiristys ja pohjosen pakkanen on hallaa italialaiselle muoville ;)

Voitko laittaa kuvan, niin voi tsekata omankin Protoksen perän. Selkeästi perä on herkkä paikka ja sen kanssa pitää olla tarkkana. Peräräjähdys johtaa helposti kalliiseen torppiin - nimim. kokemusta on.

Poissa DM

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #79 : 31 Joulukuu, 2012, 16:19:40 »
Tuleeko jollain jotain mieleen..

Oletko koittanut maadoittaa perän? Onko peräputki oikein päin, eli reikä takana ja hahlo edessä? Jos koitat käsin liikuttaa peräkasettia, liikkuuko se?

Kerran on perä räjähtänyt taivaalle täälläkin. Vika (ravistukset + räjähdys) jäi ratkaisemattomaksi, sillä uuden perän kanssa homma on toiminut.
mCPX brushless | DX7

Poissa Fragu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #80 : 31 Joulukuu, 2012, 16:47:38 »
Ku mun mielestä mun perä kyllä toimii ihan kivasti, verrattuna nyt ainakin tohon nuppiin. En oo maadottanu, nopea googlaus ei kertonut miten se tehdään? Peräputki on oikein päin, enkä saanut kasettiakaan liikkumaan.

Ainoa juttu perässä mikä mietityttää, niin pitääkö toi tail guide pulley liikkua silleen kevyesti (mulla se liikkuu vähän tahmeesti).
TBS Discovery| DJI F450

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #81 : 31 Joulukuu, 2012, 17:52:01 »
Ku mun mielestä mun perä kyllä toimii ihan kivasti, verrattuna nyt ainakin tohon nuppiin. En oo maadottanu, nopea googlaus ei kertonut miten se tehdään? Peräputki on oikein päin, enkä saanut kasettiakaan liikkumaan.

Ainoa juttu perässä mikä mietityttää, niin pitääkö toi tail guide pulley liikkua silleen kevyesti (mulla se liikkuu vähän tahmeesti).
Siinä on hyvä kuva maadotuksesta.

http://www.onecrmpro.com/heli/grounded.jpg

Ei tuo mitään haittaakkaan vaikka tuon tekisi. Itse jätin tekemättä kun vissiin näissä uusissa muovi kiteissä tuo perän kasetti johtaa sähköä niin ettei tuota tarvitse tehdä. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia. Jännä vika kyllä jos lentää kuormituksessa hyvin, mutta kevyessä menossa värisee. Äkkiseltään vaikuttais että jossain on välys joka kovemmassa kuormituksessa on toisessa laidassa ja kevyemmässä alkaa sitten hölskymään.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #82 : 31 Joulukuu, 2012, 18:06:59 »
Mulla on MiniProtos ja sen perän kunnolla toimiminen edellyttää ehdottoman pehmeästi liikkuvaa perän linkistöä. Jos on edes aavistus takertelua perän linkeissä tai sliderissa, niin perä nykii aivan varmasti.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Fragu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #83 : 02 Tammikuu, 2013, 12:27:41 »
Jännä vika kyllä jos lentää kuormituksessa hyvin, mutta kevyessä menossa värisee. Äkkiseltään vaikuttais että jossain on välys joka kovemmassa kuormituksessa on toisessa laidassa ja kevyemmässä alkaa sitten hölskymään.

Nyt hävettää jos vika oli murtunut servonkuori..raportointi a huomenna jos sää sallii.
TBS Discovery| DJI F450

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #84 : 02 Tammikuu, 2013, 13:24:16 »
Nyt hävettää jos vika oli murtunut servonkuori..raportointi a huomenna jos sää sallii.
Saattaa olla siitä kiinni. FBL kopussa nuo servot vispaa leijunnassaki aika rankasti.

Poissa Fragu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #85 : 06 Tammikuu, 2013, 16:33:34 »
Protoksen sheikkauksen syyksi paljastu jokin tai kaikki yhdessä:
- pääakselin laakerit
- pääakseli
- murtunut servon kuori.

Ensin vaihdoin rikkoutuneen servon kuoren joka oli jotenkin käsittämättömästi jäänyt mulla huomioimatta. Tällä saatiin jo pahin tärinä kuriin. Vaihdoin varuiksi pääakselin ja laakerit, joilla sain lopun satunnaisen tärinän loppumaan.

Tän lisäks olin maadoittanut perän ja voidellut hihnan silikonilla sekä kiristänyt riittävälle kireydelle, joten peräkin oli pitkästä aikaa todella loistava.

Ehdin nauttia kaks akullista lähes täydellisesti toimivasta Rotoksesta kun kesken kaiken veto loppui kuin se kuuluisa kanan lento. En kerinnyt kuin tempasta holdin päälle ja down went Protos, sillä korkeuden ja vauhdin suhde oli liian kova suhteutettuna mun taitoihin että olisin kerinnyt jotain tekemään, jos se edes olisi ollut mahdollista.

Nopeasti tsekattuna uusiksi menee:
- päälavat
- pääakseli
- lepari
- linkkejä/tankoja
- pääratas
- servoframet x 3
- kaikki nuppiservot enemmän tai vähemmän paskana
- tailboomi
- landarit
- laakereita.

Oiskohan hihna hypännyt pois paikoiltaan, siltä se ainakin nyt vaikuttaa. Vi*t*tta* vähän.

Jos tulee mieleen jotain hyviä ja (mahdollisesti edullisia) cyclic servoja saa ehdottaa. Selasin noita "edullisempia" servoja niin mitäs mieltä Alignin 515M tai 525M:stä? 525M on ainakin nopea mutta riittääkö vääntö nuppiin, vain 3kg.cm?
« Viimeksi muokattu: 06 Tammikuu, 2013, 17:22:00 kirjoittanut Fragu »
TBS Discovery| DJI F450

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #86 : 06 Tammikuu, 2013, 16:37:24 »
Protoksen sheikkauksen syyksi paljastu jokin tai kaikki yhdessä:
- pääakselin laakerit
- pääakseli
- murtunut servon kuori.

Ensin vaihdoin rikkoutuneen servon kuoren joka oli jotenkin käsittämättömästi jäänyt mulla huomioimatta. Tällä saatiin jo pahin tärinä kuriin. Vaihdoin varuiksi pääakselin ja laakerit, joilla sain lopun satunnaisen tärinän loppumaan.

Tän lisäks olin maadoittanut perän ja voidellut hihnan silikonilla sekä kiristänyt riittävälle kireydelle, joten peräkin oli pitkästä aikaa todella loistava.

Ehdin nauttia kaks akullista lähes täydellisesti toimivasta Rotoksesta kun kesken kaiken veto loppui kuin se kuuluisa kanan lento. En kerinnyt kuin tempasta holdin päälle ja down went Protos, sillä korkeuden ja vauhdin suhde oli liian kova suhteutettuna mun taitoihin että olisin kerinnyt jotain tekemään, jos se edes olisi ollut mahdollista.

Nopeasti tsekattuna uusiksi menee:
- päälavat
- pääakseli
- lepari
- linkkejä/tankoja
- pääratas
- servoframet x 3
- kaikki nuppiservot enemmän tai vähemmän paskana
- tailboomi
- landarit.

Oiskohan hihna hypännyt pois paikoiltaan, siltä se ainakin nyt vaikuttaa. Vi*t*tta* vähän.

Jos tulee mieleen jotain hyviä ja (mahdollisesti edullisia) cyclic servoja saa ehdottaa.

Kylläpä se koettelee. Pitkä lista on rikki ja paljon säätämistä että taas saat kuntoon. Tsemppiä!

Mikähän siinä nyt tuli? Miten se hihna voi hypätä pois paikoiltaan?

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #87 : 06 Tammikuu, 2013, 16:57:23 »
Nopeasti tsekattuna uusiksi menee:
- päälavat
- pääakseli
- lepari
- linkkejä/tankoja
- pääratas
- servoframet x 3
- kaikki nuppiservot enemmän tai vähemmän paskana
- tailboomi
- landarit
- laakereita.

Kylläpäs sitä romua tuli sitten reilumman lailla :o  Lista on suunilleen saman kokoinen kuin täällä Nummelassa torpataan asfalttiin oikeen reippaasti... Tuliko toi sun Protos jäähän tai asfalttiin?
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Fragu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #88 : 06 Tammikuu, 2013, 17:05:51 »
Niin eihän se ihan täysin varmaa ole, mutta luulen vain. Protoksesta hävis puhti täysin kuin seinään ja kuvittelisin että siinä kävi niin että joko hihna hyppäs pois tai sitten meni sähköt pimeeks. Luulen että pystyin vähän ohjata ennen kuin pelto kutsui joten sen osalta en löisi vetoa että sähköt olis pimenny.

Ja pääratas oli hajonnut siten että se "keskikohta" oli kokonaan murtunut joten voihan se olla että se on tossa tällissä vaan mennyt rikki tai sitten sekin on voinut hajota ilmassa (ja sen takia hihna tipahtanu pois). Joka tapauksessa hihna ei ollut päällä kun konetta kaivoin tontista.
TBS Discovery| DJI F450

Poissa Fragu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #89 : 06 Tammikuu, 2013, 17:06:33 »
Kylläpäs sitä romua tuli sitten reilumman lailla :o  Lista on suunilleen saman kokoinen kuin täällä Nummelassa torpataan asfalttiin oikeen reippaasti... Tuliko toi sun Protos jäähän tai asfalttiin?

Tommoseen jäätyneeseen lumihankeen.
TBS Discovery| DJI F450

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #90 : 06 Tammikuu, 2013, 17:40:50 »
Ja pääratas oli hajonnut siten että se "keskikohta" oli kokonaan murtunut joten voihan se olla että se on tossa tällissä vaan mennyt rikki tai sitten sekin on voinut hajota ilmassa (ja sen takia hihna tipahtanu pois). Joka tapauksessa hihna ei ollut päällä kun konetta kaivoin tontista.
Mulla hajos MiniProtoksesta kerran pääratas aivan keskiöstä ja sitten meni Jeesuspultti perään. Uskon ongelman olleen liian tiukalle ruuvattu Jeesuspultti joka sitten lennon aikana rikkoi päärattaan.
Sen jälkeen olen laittanut päärattaan pultin vain sen verran kiinni, että ruuvi just ja just pohjaa - lukkomutterin pitovoimaan luottaen... vaan hyvin on pelnnut ;)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
MSH Protos

Aloittaja JiriK « 1 2 ... 15 16 » MSH Protos

381 Vastauksia
181227 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Huhtikuu, 2016, 08:20:05
kirjoittanut TimoK
7 Vastauksia
4316 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 15:20:11
kirjoittanut Vispilä
0 Vastauksia
1960 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 08:39:30
kirjoittanut SJo1
Protos kabiinit

Aloittaja JiriK « 1 2 » MSH Protos

30 Vastauksia
16703 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2010, 16:52:48
kirjoittanut Sammy
protos 500

Aloittaja jupe MyFleet

2 Vastauksia
2333 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Maaliskuu, 2009, 11:59:39
kirjoittanut sgtpepper