Kirjoittaja Aihe: MSH Brain Apua tarvii..  (Luettu 2261 kertaa)

Poissa kopterimies

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Kopterit on siistejä
MSH Brain Apua tarvii..
« : 24 Marraskuu, 2019, 23:25:31 »
Tein ensi lentoni T-rex/Hk-500 kopullani jossa nyt mulle uutena kokeiluna Brain joka vaikuttaa tähän asti parhaalta mitä oon kokeillut. Tosin eka koe lento vasta lennetty. No. Tällanen homma. Olin hyvin tyytyväinen kun kopteri pysyi täysin nätisti paikallaan niin että koskin pelkkään kaasuun. Ei tarvinnut yhtään korjailla sivuille. Mutta kohta koitan varovasti kääntyä. No ei vakavaa mutta perä kääntymisen jälkeen tekee aina selkeän edes takaisin vatkauksen eli ei pysähdy kuin seinään. Ei ongelmaa kun eka lentokin. Mutta sitten yhtäkkiä kopteri alkaa pikku hiljaa hitaasti pyörimään. Joka vaan kiihtyi ja kiihtyi jolloin onneksi tajusin että nyt äkkiä alas tai kohta ei paljon tehtävissä kun se pyörii kovaa ympäri niin mihis suuntaan enää meet muuta kun alas ja toivottavasti mahd. nätisti. Pääsin just ja just alas. Mutta nyt mietin mistä johtui?? Ei Varmaan pelkkä liian matala GAIN? oli 45 vaan. Mutta mietin että kuiten alkuun se riitti siihen että kyllä se reagoi? Vai onkohan se vaan siitä. No sen nyt ainakin nostan seuraavaan lentoon johonkin 60 tai laitan sen POT säädettäväksi. Tosin luultavasti kokeilemalla esim. arvoa 60 viisastun kun kokeilen auttoiko. Se vaan uutta että aiemmat FBL purkit on toiminu riittävästi sillä GAINILLA minkä oon alkuun laittanut. Tää oli eka kerta että noin. Tosin ihmettelin ohjeen suosittelemaa 45 arvoa että miksiköhän noin matala? Kun yleensä oon lähtenyt liikkeelle jostain 70 kohalta ja täriseekö vai ei Mutta kuka osais sanoa T-rex 500 ja Savöx SH-1290MG servo takana ja GAIN 45? kuulostaako että siitä kiinni vai oisko joku muu? Muuten ajattelen että se mutta olettaisin että se ei sentään pyörimään rupeisi vaikka onhan 45 matala arvo muihin laitteisiin kun oon tottunu että se on lopuksi jotai 70-86

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: MSH Brain Apua tarvii..
« Vastaus #1 : 24 Marraskuu, 2019, 23:30:53 »
45 on ihan hyvä lähtöpiste. Ei kyllä pitäs  perän lähteä pyörimään oli sitten gaini vaikka paljon pienempikin.

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa kopterimies

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Kopterit on siistejä
Näin mä ajattelinkin...
« Vastaus #2 : 25 Marraskuu, 2019, 07:20:41 »
Näin ajattelinkin. Tuleeko mieleen vaihtoehtoja mistä moinen? Nimittäin ei ole mulla ennen tollasta ollut että se ensin toimii ja.... Tuli mieleen että voisiko servon savöx SH-1290MG ne asetus arvot aiheuttaa lukkiutumisen tai toiminta häiriön? Vai mitä tekisin. Pelottaa että vaikka tiedän että on vikaa niin pahimmillaan silti kun koitan seuraavia koe lentoja että maa lehestyy kovaa ja huonossa asennossa...

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: MSH Brain Apua tarvii..
« Vastaus #3 : 25 Marraskuu, 2019, 10:47:56 »
Brainin taulukosta nopeesti katsottuna center pulse 1520 ja taajuus 333hz. Noihan on nopee homma tarkastaa. Voihan se olla vaikka servo kuolemassa. Ootko kokeillut liikuttaa rudderia ja pistää sormin vähän vastaan. Jaksaako servo silloin vääntää?

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa ini

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: MSH Brain Apua tarvii..
« Vastaus #4 : 25 Marraskuu, 2019, 11:12:43 »
Onko hihnaperä? Voi alkaa luistaa ja pahentua lennon edetessä? Näin on mulle käynyt Trexin kanssa, kun hihna ollut liian löysällä. Sama on mahdollista myös, jos puomin kiinnitys on löysällä.

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Brain Apua tarvii..
« Vastaus #5 : 25 Marraskuu, 2019, 11:40:27 »
Perän mekaniikka kannattaa tarkistaa, että kaikki liikkuu vapaasti. Sitten vielä purkaa perälavanpitimet ja tarkistaa ettei painelaakereista ole kuulat karkaamassa.

Jos mekaanisesti kunnossa niin epäilen että peräservo on tiensä päässä.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa kopterimies

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Kopterit on siistejä
Kiitoksia paljon.....
« Vastaus #6 : 25 Marraskuu, 2019, 12:18:14 »
Vaihdoin just perän torque tubeksi. Ja se on kyllä huomattavasti parempi. Pyörii niin kevyesti ettei mikään hihna pysty. Joo ne mulla on ihan Oikein ne servon asetukset mutta tiedätkö miten on jos niissä olis väärät hertsi lukemat niin voiko siitä tapahtua vastaavaa? Vai miten se ilmenee. Ehkäpä vaihdan tilalle alignin ds-520  servon tai goteckin mikä lienee se luku olikaan.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: MSH Brain Apua tarvii..
« Vastaus #7 : 25 Marraskuu, 2019, 20:24:36 »
Perän linkkitanko irti liimoista?

Poissa kopterimies

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Kopterit on siistejä
vika löytyi!! Mutta vihjeitä perän säätöön saa antaa
« Vastaus #8 : 03 Joulukuu, 2019, 20:39:00 »
Joo oli näköjään tämä hyvä torque tube kuitenkin pikkasen sekunda... Se taka roottorin pidätinruuvi joka pitää huolen että pyörii akselin mukana ja kiinni oli paikallaan mutta reiästä puuttui kierteet täysin.. VOtin töihin mukaan ja väänsin kierteet ja laitoin uuden pidätin ruuvin. Just kävin koe leijumassa. Perä vähän vaaputti GAIN 50 head hold voiko olla liikaa?? Oon ennen brainiä tottunu 450 kokoisissa että on 70-87 ollut gain muuta nyt kai pitäis unohtaa se kun näyttäis että 50 liikaa tai joku muu. Hitto kun mulola jäi pelko että käy se että alkaa pyöriä ja en pääse ehjänä alas. Mulla oli 450 kokoisille hyvä sellanen paino jossa oli laakeroitu kiekko johon sai kopterin kiinni ettei lähe ilmaan. ja siinä sai kääntyillä kuin ilmassa. En oikein tiedä onko se ihan sama että ottaa lavat pois... tai ei sillä ainakaan hieno säätöä saa.. Kai.. Vihjeitä perän säätöön brainissä Hk/T-rex 500 savöx SH 1290-MG perä servona ja torque tube ja RJX hyvän kokoiset taka hiilarit

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
13 Vastauksia
6188 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Syyskuu, 2010, 13:08:00
kirjoittanut riparipa
13 Vastauksia
9310 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Helmikuu, 2011, 18:08:10
kirjoittanut Meitzi
0 Vastauksia
1744 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Helmikuu, 2015, 13:24:39
kirjoittanut Picea
58 Vastauksia
22819 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Kesäkuu, 2019, 16:44:26
kirjoittanut R3DgRu
3 Vastauksia
2073 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2019, 00:16:10
kirjoittanut Slowari