Kirjoittaja Aihe: T-Rex 250  (Luettu 23894 kertaa)

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #50 : 04 Joulukuu, 2008, 13:59:26 »
Kerro miten kävi sitten. Alignin ilmeisesti yhdysvaltojen edustaja sanoi helifreakissä että kyselkää paikalliselta maahantuojalta, he ottavat sitten kuulemma yhteyttä Taiwaniin. Mutta sama se, eiköhän noita jostain löydy ;)

Mä odottelen kiltisti jouluun ennenkuin isken kynteni omaani, eipä mulla nyt olisi akkuja tai vastariakaan. ::)

Akuiksi päätin ostella Outragen 3s 800 mAh 25C akkuja, lukemani perusteella sopivat juuri ja juuri ;D Noita vaan tuntuu olevan vaikeampi löytää kuin 250 rexejä...

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #51 : 04 Joulukuu, 2008, 21:48:56 »
Tänään tuli sitten viisi akkua ajettua. Saldoa:

-Esimmäinen akku ja rudder hirtti toiseen laitaan. Toisesta perälavanpitimestä hirtti laakerit kiinni. Juurikin ne pienet joihin on tehty jo korjaus setti. Purettiin Markuksen GAUIsta laakerit.

-Muutama akku meni ok, sitten meinasi karata kattoon ja normimodella kun ajoin niin kierrokset tippu ja perän pito karkas. Latialle jalaksilleen, toinen landari poikki ja toinen perälapa kanssa. Vaihdoin osat ja menoksi uudestaan.

-Liimasin landarin ja taas ilmaan. Sitten siinä hetken leijuttelin ja perä karkas uudestaa, joko jumitti taas tai on todella herkkä keirrosten muutokselle. Jalaksilleen lattille ja aiemmin liimattu landari petti, samoin toinen. Lavat lattiaan ja peräputki mutkalle.

Siihen loppu tämän iltanen lennätys, huomena uudestaa jos vaikka aiemmin hajonnut uusi servo + muuta osaa tulisi. Nyt nupissa ollut väliaikasesti ERI pari servot.

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #52 : 04 Joulukuu, 2008, 22:05:24 »
Varsin ikävää, mutta toivottavasti tuolla perän päivityksellä poistuisi ongelmat. Mä en ole vieläkää löytänyt niit outragen akkuja muualta kuin australiasta....Puah...

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #53 : 04 Joulukuu, 2008, 23:28:56 »
Ihmetyttää kyllä, miten align on päästänyt tuommoista ulos tehtaasta... luulisi että pojat siellä rääkännneet niitä niin paljon että tuommosetkin viat olisi selvinnyt  :(

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #54 : 04 Joulukuu, 2008, 23:38:16 »
Laakerit kokoa 4x1,5x1,2mm halkasia, keskireikä, leveys. Kuulat on jotain 0,3-0,5mm. Tuo ttoimii siis lavanpitimen+lavan painelaakerina. Kierroksia peräroottorissa arviolta 10000. Itse en ihmettele yhtään miksi hajoavat.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #55 : 05 Joulukuu, 2008, 09:05:36 »
Ihmetyttää kyllä, miten align on päästänyt tuommoista ulos tehtaasta... luulisi että pojat siellä rääkännneet niitä niin paljon että tuommosetkin viat olisi selvinnyt  :(
Kyllä mustakin on vähän outoa, että noin pahasti hirttää kiinni se perä, kun siellä on kuitenkin tsaabot ja muut antanu koneille potkua jo jonkin aikaa. Vai onkohan käyny niin, että noissa kuvauksissa on lennetty kymmenellä 250:sellä, joista yks on kestäny pätkän loppuun asti? ;D

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #56 : 05 Joulukuu, 2008, 09:49:30 »
Lämpötilat on olleet kuulemma yksi ongelma, näitä on ilmeisesti testattu lämpimissä oloissa, jolloin noita vikoja ei ole ilmennyt, ainakaan noin pahana. Lisäksi alignin testikuskeilla on ollut jo aiemmin modattuja periä. Ilmeisesti perään korjaustoimenpiteeksi ensihätään käy joko tuo hubin viilailu, tai perälavanpitimen kiinnitysruuvin korvaaminen 1mm pidemmällä. Tämmöinen löytyy ilmeisesti lapojen kiinnityksestä ja pitäisi olla ylimääräsenä mukana...

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #57 : 05 Joulukuu, 2008, 10:13:46 »
No mutta kyllähän tuo on prsiistä, jos ostaisin jonkin tuitteen niin kyllä haluan että se toimii ilman mitään rautalankanippuside patentteja  >:(
Onneksi en ostanut koko kapistusta vielä, katsotaan kun tulee v2 ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #58 : 05 Joulukuu, 2008, 10:21:35 »
Saattaahan se olla että testikuskeilla on ollu "ei-niin-massa-tuotetut" kappaleet. Tarkotan sitä että prototyypit ja muut on ehkä ollu tarkempaa tekoa. Sit kun ne rupee massatuottamaan niin on saatettu sanoa että ei sillä kai niin tarkkaa ole, 0,01 tarkkuus riittää, vaikka protokappaleet on tehty 0,001 tarkkuudella.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #59 : 05 Joulukuu, 2008, 10:48:41 »
Mutta se laakerin koko.. jos laakeri on pöydällä ja aivastat niin sitä laakeria kannattaa etsiä sen jälkeen lattialta.
Ei se yksinkertasesti vaan kestä sellasia voimia. Sen keskikehän saa painettua sormilla irti ulkokehästä.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #60 : 05 Joulukuu, 2008, 13:23:26 »
Juza, juu mä tiän. Mullon toi EP 100 Pro, pixy mikä lie. Siinon kans pienen pieniä osia. Parhaita on ne pienet prikat mitä on nupissa. Huonommilla silmillä niitä ei ees nää ;)
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #61 : 05 Joulukuu, 2008, 13:25:43 »
Nooh, eiköhän tuo tuosta. Alignilla ollut kiirusta pukata ulos, alunperinhan tämä piti julkaista paljon aikasemmin, mutta jossain mätti ja ei tullutkaan vielä sillon ulos. Samalla 2S lipot muuttui 3S ja canopystä tuli erimallinen.

Align nyt kuitenkin nopeasti reagoi asiaan ja lupasi korjauskitin ilmaisiksi.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #62 : 05 Joulukuu, 2008, 13:47:25 »
Jotenkin jaksaisin uskoa että Alignin laatu on parempaa yleisellä tasolla kuin tuon Gauin. Tää onkin tällänen mutu, ilman mitään sen kummempaa perustetta.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #63 : 05 Joulukuu, 2008, 13:57:31 »
Eikös Gaiullakin ollut ongelmia näitten pienten kanssa. Nyt noissa uusimmissa on alkanut kaikki pelaamaan? Eikös 200:sta gaiustakin ollut joku v1 versio tms jossa ei perä toiminut? He vain päättivät julkaista sitte kokonaa uuden eli V2? ::)

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #64 : 06 Joulukuu, 2008, 00:24:54 »
Tossa just vaihoin aiemmin palaneen servon uuteen samanlaiseen. Samalla tein säätöjä kohilleen jota en aiemmin eripariservoilla jaksanut. Samalla huomasin että lepatusakseli on kiero torstain jäljiltä. Eipä tullut tänäänkään osia kopteriin. Ehkä sitten ma-ti. Eilen tilasimme mummon tonnilla osia ja tänään pistin vielä pikku tilauksen. Nyt on sitten viisi pakettia osia tulossa ;D

Poissa MTHS

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #65 : 06 Joulukuu, 2008, 03:14:49 »
Alignilta on tuohon julkaistu viikko sitten päivitysosat. Eli sen keskiön laakerointia on muutettu.
Vielä kun niitä saisi jostain... Omassa koneessani perä vähän nykii joten eiköhän siinä ole päivittämättömät osat.

Jos tässä joku päivä vaikka pääsisi rakentamaan, niin taidan kokeilla tätä vinkkiä:

http://www.helifreak.com/showpost.php?p=985218&postcount=49

Lavanpitimiin siis hiukan pidemmät ruuvit. Uutta keskiötä ja laakereita odotellessa.

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #66 : 06 Joulukuu, 2008, 03:26:19 »
Näin asiasta mitään tietämättä voisi visioida, että kun ne kyhää Aligililla niitä esisarjan protoja, ei kukaan ole vielä silloin kiinnostunut mistä esim. laakerit hankitaan ja mihin hintaan. Silloin luultavasti otetaan helpoimmin saatavilla olevat, sama mitä maksaa kun määrä on pieni.

Tuotantoa aloitettaessa niiden toimittajat kilpailutetaan, onhan määrä suuri. Ja seurauksena tavara on halvinta skeidaa kuten yleensä  ;D

Noin pienikokoiset laadukkaat laakerit muuten taitaa olla uskomattoman kalliita jos en väärin muista.

BTW., mullekin on kuulema tommonen tulossa, vaikka ajattelin sen hommata ehkä vasta ensi talveksi, kun innokkaimmat niitä jo myy pois halvalla....ja viälä joku super compo Alignin uusimmalla gyrolla, luotettavana pitämältäni taholta kuulin, että se on hyvä. Siis gyro.

Täytyy varmaan hakea kaupasta semmonen pöytämallin valaistu suurennuslasi kun kopu saapuu, näkee edes ne pienet osat mitkä onnistuu kadottamaan....  
« Viimeksi muokattu: 06 Joulukuu, 2008, 03:32:55 kirjoittanut JariN »
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #67 : 06 Joulukuu, 2008, 14:06:57 »
Onneksi on aika pitkälle valmiiksi kasattu. Ei tarvi niiden kaikkien pikkuosien kanssa heti nysvätä. Tarkistin silti kaikki valmiiksi kasatut osa kokonaisuudet ja en löytänyt mitään moittimista.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #68 : 07 Joulukuu, 2008, 15:32:37 »
Tilasin tossa äsken muutaman päivitys setin tuohon perän laakeri ongelmaan.

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #69 : 07 Joulukuu, 2008, 16:05:50 »
Hienoa että Jarista tulee taas Alignin miehiä, historiaa on ennestään jo kyseisestä merkistä. Olen kuullut että Jarilla oli 450 ensimmäiset protot ajettavana mitä Suomeen tuli joskus kauan sitten. 250 Rexi on kiva peli , toivotaan että löytyy tarpeeksi isoja suurennuslaseja sen kasaamiseen.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #70 : 07 Joulukuu, 2008, 20:15:17 »
Hienoa että Jarista tulee taas Alignin miehiä, historiaa on ennestään jo kyseisestä merkistä. Olen kuullut että Jarilla oli 450 ensimmäiset protot ajettavana mitä Suomeen tuli joskus kauan sitten. 250 Rexi on kiva peli , toivotaan että löytyy tarpeeksi isoja suurennuslaseja sen kasaamiseen.

Heh, kopteriajanlasku on melko lyhykäistä, ei siitä ekan Alignin kopun Suomen markkinoille tulosta ole kuin 4 vuotta, juttu löytyy tuolta:  http://lennokit.net/showthread.php?t=26305

Se on mulla vieläkin jäljellä, melko "lelumainen" kapine verrattuna uudempiin. On mulla uudempikin, 450 S , ei oo vaan tullut paljon sitä lennätettyä.

Mulla on autotallissa "kopterien loppusijoituspaikka", kun en raaski mistään luopua....
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #71 : 10 Joulukuu, 2008, 20:18:12 »
No nyt on tuo taas nipussa. Tuli pari pakettia osia. Juuri sopivasti että pääsee huomena hajottamaan sen. Emtylle on lähetetty kanssa kirje jossa uusia osia, että saa omansa lentokuntoon perjantaiksi.