Kirjoittaja Aihe: Herätys bensakopterimiehet/naiset  (Luettu 21459 kertaa)

olavi

  • Vieras
Herätys bensakopterimiehet/naiset
« : 26 Syyskuu, 2008, 19:40:44 »
Viime vuonna taisi muutama bensakopteristi kirjoitella näillä palstoilla,mutta nykyään aika harvoin.
Ilmeisesti kaikilla menee hyvin, tai sitten on niin piiiitkäät lentoajat ettei jouda kirjoittelemaan joutavia.
Olisi ihan kiva vaihtaa mielipiteitä eri bensamoottoreista/virityksistä eri kopterimalleista jotka soveltuvat bensamoottorille "ei ne niin salaisia varmaankaan ole"
Että tsemppiä!
Olli

k0pter1m1es

  • Vieras
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #1 : 29 Syyskuu, 2008, 15:17:55 »
no , bensakopteristeja on paljon vähemmän tänne kitjoittamaan.
ehkä juuri siksi he eivät ehkä tänne kirjoitakkaan , kun ei kunnon keskustelua saa aikaan.
mutta ainahan se olisi mukavaa kun saahaan tänne lisää porukkaa :)

(kyllä minäkin mielelläni keskustelisin myös bensa kopuista , vaikka täällä käyminen on nykyisin hiukan vähemmälle jäänyt :)

eipä mtn , mukaan vaan ;D

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #2 : 29 Syyskuu, 2008, 16:12:24 »
Ai mielipide,

Noh, jos bensakoneesta saisi enemmän tehoa niin olisin jo kirjoitellun vähintään yhtä monta viestiä näistä kuin metukka koneista. Mulle prioriteetti ei oo lentoaika, 5 minsaakin on tarpeeks. Yksi hyvä puoli noissa on se että bensa on halvempaa kuin metukka. Kaikkein mieluiten lentäisin sähköllä, koska niistä saa eniten tehoa ja on puhdasta energiaa, mutta hintaa on vielä isommilla setupeilla liikaa.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa pasisalminen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #3 : 29 Syyskuu, 2008, 23:41:13 »
mun vario surraa ihan kivasti. En oikeen tiiä mitäs siitä sitten spekuttais :)

k0pter1m1es

  • Vieras
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #4 : 30 Syyskuu, 2008, 19:06:16 »
kyllähän siitä.

kero vaikka että:
-missä kävit lennättään?
-millon kävit?
-millasta siellä oli?
-kuinka on toiminut?
-onko tullut torppeja?
-jos tuli , mitä jouduit vaihtaan?
-paljonko on bensa kulunut?
-mitä temppuja olet tehnyt?
-miten on kopu toiminut?
-onko suunnittelilla jotakin isompaa , liittyen koptereihin?


siinähän nuita ;D

olavi

  • Vieras
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #5 : 30 Syyskuu, 2008, 19:55:38 »
Pensamoottorin tehot kyllä riittää.
Itselläni on 3D Maks Hanson 4.8Hv sekä väkevä vääntö kaupanpäälle, siitä riittäisi tehoja vielä sähkömiehillekin jakaa.
Rapakon takaa kun tilaa niin saa halvemmalla,taalan hinta edullinen.
Olen lennättänyt Cuatroa omalla mökilläni lentoaluetta riittää niin pitkälle että koneesta nääkyy vain piste horisontissa,
tosin en ole niin pitkälle uskaltanut mennä.
Normaalia lennättämistä ja muutamat voltit siihen väliin,tehoja riittää.Se on kyllä totta että koneessa on kokoa,ei mahdu ihan minin peräkonttiin. Pitää tässä koputtaa pöytää välillä sillä olen säästynyt kaputeilta.Lopetan lennättämisen siihen kun rupeaa tuntumaan
että nyt ei homma kulje oikein,ei väkisin pidä yrittää. Vajaa 10l pienkonepensaa on kulunut tänäkesänä,edullista lennättämistä verrattuna
metanolikoneisiin, muistuu mieleen Raptori 90 se:n Ossin syönti,tankillinen ei riittänyt kuin 8 min.gallona hupeni päivässä.Omistin kyseisen
koneen ennen Cuatroa.
Olli

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #6 : 30 Syyskuu, 2008, 20:31:07 »
Lainaus
Pensamoottorin tehot kyllä riittää.

Lainaus
Normaalia lennättämistä ja muutamat voltit siihen väliin,tehoja riittää

Kyllä kyllä, mutta tarkoitin tälläisessä käytössä:



Eipä riitä tuohon ei vaikka riitäisikin sähkömiehille jakaa..


-op-
« Viimeksi muokattu: 01 Lokakuu, 2008, 15:06:47 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

jk

  • Vieras
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #7 : 30 Syyskuu, 2008, 21:05:38 »
Kyllä noista bensakoneistakin tehoa tarpeeksi saa, painoa vaan tulee koneelle aikapaljon.

Tässä esim.



Ja tuo ei todellakaan ole vielä korkeaviritteinen bensakone.

Poissa Jussi

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Lentolaitteiden sekakäyttäjä
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #8 : 30 Syyskuu, 2008, 21:11:22 »
Tännekin päin olisi yksi Nova Cuatro tulossa 26ccm Zenoahilla. Sitä odotellessa....

Bensamoottorin hyvinä puolina pidän pitkää moottoriaikaa tankillisella (hyvä ominaisuus esimerkiksi ilmakuvauksessa), sekä sitä että pienkonebensalla käytettynä kopteri ei limaa itseänsä metanolimoottoreista tuttuun öljymömmöön. Ainahan sen öljyn voi pois pyyhkiä, mutta minusta on ah niin paljon mukavampaa jos ei tarvitsisi niin paljoa hinkata konetta puhtaaksi. Raakaa tehoa en vielä tässä vaiheessa tarvitse, mutta varmasti 26 Zenoahhi antaa aika rivakkaa kyytiä Cuatrollekin :)

...niin ja säätämisen helppous. Sähkömoottorille ei ihan vielä pärjätä seoksen säätämisessä, mutta metanoolimoottoriin verrattuna säätö on helpompaa bensakoneissa.
« Viimeksi muokattu: 30 Syyskuu, 2008, 21:13:19 kirjoittanut Jussi »

Poissa pasisalminen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #9 : 30 Syyskuu, 2008, 22:53:54 »
kero vaikka että:
-missä kävit lennättään?
En ole itse lentänyt kopukkaa tänä vuonna. Ne jotka osaa hommansa hoitaa ne paremmin :)

-millon kävit?
Viime kesänä itse, mutta viimeksi kopukka oli ilmassa viimeviikolla

-millasta siellä oli?
Erittäin mukavaa, ei tuullut. vikassa paikassa soraa ja pölyä

-kuinka on toiminut?
Erittäin hyvin toiminut. ei mitään moitittavaa

-onko tullut torppeja?
jeps, yks kukkuu. viimevuonna ku testailin sitä niin oli nupissa liikaa kiekkoja ja perä otti vähän itseensä siitä ja kosahti

-jos tuli , mitä jouduit vaihtaan?
Perä uusiks...

-paljonko on bensa kulunut?
oliskohan kohta 12 litraa mennyt tai sitten 8 litraa

-mitä temppuja olet tehnyt?
Kovaa ilmakuvausta, meillä ei tehdä temppuja

-miten on kopu toiminut?
Edelleen hyvin :)

-onko suunnittelilla jotakin isompaa , liittyen koptereihin?
Kyllä, heti kun tää homma on tuonut mulle tarpeeksi rahaa niin joku toinen vastaava peli varalle.

Sori, oon aika huono tälläsissä :)

olavi

  • Vieras
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #10 : 01 Lokakuu, 2008, 14:43:44 »
Kyllä 26 zenoah Cuatrolle kyytiä antaa, neulojen säätämisessä kannattaa muistaa tarkistaa tulpan väri parin tankillisen jälkeen ettei mene
liian laihalle/rikkaalle. Keskielegtroinin eriste on kavin ruskea niin seos on kohdallaan,jos se on harmaa laihalla on, tai musta silloin rikkaalla.
Pienkonebensaa olen ostanut 10l astiassa on edullisempi kuin jos ostaisi 2x5l astiassa, säilyy hyvin pitkiäkin aikoja menettämättä ominaisuuksi eikä haise moottorisahalle koneen voi viedä sisälle huoletta.
Bensakone siitä mukava, että sen voi laittaa suoraan autoon ei tarvitse puhdistella,muistaa vain öljytä keskiroottorin sekä takaroottorin
akselien liukupinnat tarvittaessa, tietysti myös ruuvien ja liitosten tarkistus kuuluu asiaan.
Tervetuloa vain ilmeisesti pieneen bensakoneporukkaan?
Olli

k0pter1m1es

  • Vieras
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #11 : 02 Lokakuu, 2008, 15:32:46 »

Edelleen hyvin :)


ups , sori tuli tuo toimivuus kysymys kahteen kertaan. :-[

Kyllä noista bensakoneistakin tehoa tarpeeksi saa, painoa vaan tulee koneelle aikapaljon.

Ja tuo ei todellakaan ole vielä korkeaviritteinen bensakone.

onko tuo tuossa videossa 600rexä zenolla? ???

jos on , niin tiätysti se sitä vie ihan kunnolla , mutta en jaksa uskoo siihen , että ois.
mutta eihän mikään ei ole mahdotonta :)
e

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #12 : 02 Lokakuu, 2008, 16:16:19 »
Kyllä se taitaa olla ihan 600 Rexä. Ongelmahan tuossa on tosiaan paino, joka syö räjähtävää kiihtyvyyttä, joten 3D voi jäädä laihaksi. Tosin voimaa taas löytynee niin paljon että voi käyttää sellaisia lapakulmia kuin nupista lähtee.

Ongelmana näissä vertailuissa on se että ne jotka rakentaa, eivät loista ylimaallisilla lennätystaidoilla vaikka hyviä pilotteja ovatkin, ja sitten nämä ylimaalliset pilotit ostavat valmista/käyttävät sponsoriosia, jolloin heidän kopterinsa noudattavat perinteisiä ratkaisuja. Näinollen experiementaalein kone ja taidokkain pilotti eivät ikinä kohtaa, emmekä todennäköisesti koskaan nää hulluinta 3D-vääntöä bensakoneella.
-flybarless, sedative stabilized head-

k0pter1m1es

  • Vieras
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #13 : 03 Lokakuu, 2008, 14:58:57 »

Ongelmana näissä vertailuissa on se että ne jotka rakentaa, eivät loista ylimaallisilla lennätystaidoilla

no kiitti vaan taas hermis. ;)

nyt ei oo enään mitään mieltä ostaa 3D kopteria... (vaikka itse sanonkin).

Poissa motomies

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #14 : 16 Kesäkuu, 2011, 18:18:30 »
kohta annetaan kommentteja kun saadaan robbe nova cuatro kotiin  ;) 26 bensa motilla  :)
« Viimeksi muokattu: 16 Kesäkuu, 2011, 18:24:13 kirjoittanut motomies »
Sky-Hero SPY 750

Futaba

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #15 : 17 Joulukuu, 2011, 12:10:49 »
Pitkä aika ollut tässä ketjussa hiljaista, oikein punaisella tekstillä varoittaa. Mutta minua kiinnostaa! Eli, missä mennään tällä hetkellä bensakopuissa? Itseä kiinnostaisi 600 kokoluokan ( eli .50?) kopu. Haluaisi pitkän iän kopun, eli jos joskus aikuistuisi 3d maailmaankin. Tämä sitten sillä idealla, että on hauska suunnitella projektia, jonka toteuttaa aikaisintaan kesällä. Jää aikaa alkaa säästämään. Sen verran Nummelan tehokaksikkoa seurannut, että savuttava laite pitää olla. Metukka tuntuu hieman tyyriiltä ja toivoisi, että gasserit olisi jo sen verran kehittyneet?
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #16 : 17 Joulukuu, 2011, 13:50:38 »
Jos olisin myynyt vanhan pois ja katumuksen takia pitäisi saada uusi, niin valinta olisi edelleen Trex 700 Helibugin palikoilla. Mottina tulisi olemaan edelleen26 Zenoah, tai oneill brothersin virittämä moottori.
On se vain niin huoleton peli, vaikka äänimaailma on kuin trimmeriä lennättäisi. http://www.helibug.com/HB7rc.htm ja http://www.oneillbrothers.com/
Saahan noita Helibugin satseja kyllä siihen 600 kokoluokkaankin..

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #17 : 17 Joulukuu, 2011, 14:02:48 »
Pitkä aika ollut tässä ketjussa hiljaista, oikein punaisella tekstillä varoittaa. Mutta minua kiinnostaa! Eli, missä mennään tällä hetkellä bensakopuissa? Itseä kiinnostaisi 600 kokoluokan ( eli .50?) kopu. Haluaisi pitkän iän kopun, eli jos joskus aikuistuisi 3d maailmaankin. Tämä sitten sillä idealla, että on hauska suunnitella projektia, jonka toteuttaa aikaisintaan kesällä. Jää aikaa alkaa säästämään. Sen verran Nummelan tehokaksikkoa seurannut, että savuttava laite pitää olla. Metukka tuntuu hieman tyyriiltä ja toivoisi, että gasserit olisi jo sen verran kehittyneet?

Gasserit eivät ihan mahottomaan 3D:hen kykene, kun painotehosuhde on aika huono. Mutta pitkän iän kopteri varmasti. Itsekkin ostaisin juurikin gasserin jos ison kopun laittaisin onse niin huoleton ja halpa peli lentää :)
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #18 : 17 Joulukuu, 2011, 14:18:50 »

Onhan se vähän laiska, mutta mahtaisiko noista oneill:in viritetystä moteista saada jotain asperiinia...

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Herätys bensakopterimiehet/naiset
« Vastaus #19 : 17 Joulukuu, 2011, 15:59:44 »
Nummelan tehokaksikkoa seurannut, että savuttava laite pitää olla.
Sitten valitettavasti gasseri ei käy, jollet asenna jotain erillista savutusvehjettä pakariin... :P Gasserit kun eivät oikealla öljyllä savut käytännössä yhtään. Ihan hentoista harsoa saattaa tulla kylmällä koneella tai liian rikkaalla säädöllä. No joo, se siitä. :)

Teho/paino -suhteeltaan parasta taitaa tällä hetkellä antaa T-Rex 600 muunnettuna bensakoneelle, mahdollisimman tehokkaalla Zenoahin motilla. Veikkaisin sen suuremmin numeroita tässä pyörittelemättä, että liikahtanee samalla tavalla kuin tavallinen nitroversio. Tankki tuossa on nitroa pienempi, mutta gasserin pienemmän kulutuksen ansiosta lentoaika on nitron kanssa samoissa 10-15 minsaa.

Hinnan puolesta pääset törkeän halvalla, jos ajat tavallisella pumppubensalla (98E5, Zenoahit ovat kronkeleita etanolille!), mutta suosittelen lämpimästi pienmoottoribensaa. Viiden litran pänikkä maksaa noin 20 euroa. Tuohon määrään pitää lirauttaa reilu desi laadukasta 2-tahtiöljyä, itse käytän Castrolin TTS:ää (1,25dl per viisi litraa). Noista voi laskeskella sitten, että bensalitran hinnaksi tulee noin vitonen. Nitro maksaa käsittääkseni vajaan kympin litralta ja lentoaika on sillä noin puolet bensan lentoajasta (samalla tilavuudella), joten bensa on noin neljä kertaa edullisempaa käytössä.