Kirjoittaja Aihe: Alueiden otsikot väärinpäin  (Luettu 9902 kertaa)

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Alueiden otsikot väärinpäin
« : 16 Toukokuu, 2015, 10:40:44 »
Eli VRX ja VTX otsikoissa on pienet kirotus häröt :) VRX=vastaanotin ja VTX=lähetin.

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #1 : 16 Toukokuu, 2015, 10:45:11 »
Grounstation kuuluisi varmaan myös olla muodossa Groundstation.

Meillä kyllä on jo olemassa toimiva foorumi FPV:hen ym: http://www.multikopterit.net/index.php

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #2 : 16 Toukokuu, 2015, 10:49:25 »
Meillä kyllä on jo olemassa toimiva foorumi FPV:hen ym: http://www.multikopterit.net/index.php
Näitä kaikenlaisia uudistuksia silloin aikoinaan ehdoteltiin, mutta eivät kuulemma olleet tarpeellisia HELI ihmisten mielestä. Sitten tulikin multifoorumi ;)
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #3 : 16 Toukokuu, 2015, 10:50:30 »
Johny noi lupas fiksata, mulla ei sisältövastaavana riitä oikeudet ;D

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #4 : 16 Toukokuu, 2015, 10:50:57 »
Näitä kaikenlaisia uudistuksia silloin aikoinaan ehdoteltiin, mutta eivät kuulemma olleet tarpeellisia HELI ihmisten mielestä. Sitten tulikin multifoorumi ;)

Siloin näin koettiin valtaosan mielestä joo, maailma muuttuu :)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #5 : 16 Toukokuu, 2015, 10:52:20 »
Siloin näin koettiin valtaosan mielestä joo, maailma muuttuu :)
Valtaosan HELI ihmisten mielestä... Hyvinhän se sitten loppupeleissä meni...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #6 : 16 Toukokuu, 2015, 10:57:21 »
Mutta piti kuitenkin ottaa esiin? ;) Eiköhän nämä jutut kuulu jonnekin ihan muualle kuin alueiden otsikoista kertovaan ketjuun. Se siitä.

JCA

  • Vieras
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #7 : 16 Toukokuu, 2015, 13:28:47 »
Mikek, en mä ole saanu tällästä muutos ehdotusta koskaan?
Mulle tuli tällänen mieleen ja ehdotin, saatiin samantien.

Ainoa asia mitä mä olen sulta kuullu on että "foorumi on perseestä". Sillä on paha kehittää.

Esitin ehdotuksen alueiksi ja osioiksi, se hyväksyttiin ja nyt ne on siellä. Hommaan meni 24h.

Puhu selvemmin mitä haluat niin lisätään.

Ja joo noi on väärippäin. Mulla on elämä ja korjaan ne kun kerkeen + rupeen tiputtelemaan alueita oikeisiin paikkoihin.

Jos haluaa jotain niin pitää kertoa MITÄ HALUAA. Eikä "tää on ihan perseestä, multeja syrjitään eikä täällä ole mitään järkeä näissä".

Mulla on ainakin ainoastaan tuollainen kuva siitä taannoisesta ruikutuksesta.

En ole nähnyt että kukaan olisi lisännyt viivoilla ehdotusta alue rakenteesta. Uusi sisältövastaavakin otettiin foorumille eikä siltikkään näitä alueita tullut.

Jos jossain on joku ehdotus ollut niin olen vissiin itte missannut. En jaksanu enää loppuvaiheessa lukea mikek sun pään aukomista ja voivottelua.

Mutta nyt ne on siellä ja saadaan tän illan aikana varmaan järkevään muotoonkin + rupeen siirtelemään aiheita.

Anteeksi, mutta näin itse koen asian.

JCA

  • Vieras
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #8 : 16 Toukokuu, 2015, 13:31:04 »
Ja en ota mitään kantaa multikikkare foorumiin. Saatte siellä keskustella miten tykkäätte. Mä en jaksa tehä tunnusta moneen paikkaan kun samoilla leluilla leikitään. Haluan siis voida kysyä täällä aiheista.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #9 : 16 Toukokuu, 2015, 14:12:17 »
Eipä ole joo sisältövastavalle (tälle ainakaan, Eikä tietääkseni Ranellekaan) mitään ehdotuksia tullut. Ja mahdoton on lisäillä jos ei tiedetä mitä halutaan.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #10 : 16 Toukokuu, 2015, 14:36:59 »
Foorumin uudistamisesta oli pitkä keskustelu aikoinaan jonka täysin asiallisesti itse aloitin. Juuri itse tein LISTAN mitä olisi hyvä olla ja miten saataisiin kummatkin puolet mahtumaan yhdelle foorumille. Kuinka hemmetissä se on muka jäänyt huomaamatta? Toivoin juuri että multit sekä helit erotetaan foorumilla sekä tehdään erilliset alueet. Temen vastaus privana oli, että näistä asioista päättää muut ja foorumilla huutelu on lähes turhaa. Ja jotain ehkä muutellaan, jos mitään. Siihen loppui kiinnostus uusien asioiden ehdotteluun.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #11 : 16 Toukokuu, 2015, 14:40:31 »
https://www.kopterit.net/index.php?topic=22922.msg224442.msg#224442

Kuinka paljon selkeämmin ja asiallisemmin asioita vois esittää?
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #12 : 16 Toukokuu, 2015, 15:35:42 »
Mä en puolla kaiken jakamista yksinkertaisesti siitä syystä että alueita tulee liikaa ja kokonaisuusluettavuus häviää kuin tuhka tuuleen. (vrt esim RCG)

Noista mikek:n jutuistahan osa on tullut ja osa ei. Lienee selvää kaikille että kaikkien kaikkia ideoita ja ehdotuksia ei toteuteta eri syistä. Uusimpana tuli nyt tosiaan FPV-alue joka toimii omanaan mielestäni hyvin, FPV ei ole rajattu multeihin vaikka siellä yleisintä onkin.

Esimerkkinä myös myfleet, meillä ei yksinkertaisesti ole materiaalia kahteen alueeseen, en näe syytä jakoon.

Tosta nyt vaikka vähän alkuun.

mikek, sunkin on pakko tunnustaa että provoominen "HELI"-ihmisillä on turhaa ja ylimääräistä kitkaa aiheuttavaa. Ymmärretäänhän me HELI-ihmiset noita MULTI-ihmisiäkin, miksei toisinpäin ;)

JCA

  • Vieras
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #13 : 16 Toukokuu, 2015, 15:36:10 »
Ymmärtääkseni tuossa linkkaamassasi viestissä ehdotat multikopteri osion luomista helikopteri osion rinnalle.
Sehän tänne on tehty ja osio on ollu ties kuinka pitkään jo käytössä? Haluaisit myös FPV:n pelkästään multikopterien alle, sekä kilpailun pelkästään koptereihin. No noissa mie näen pari muuttujaa miksi nykyinen malli lienee parempi, vai?

Fpv ei ole pelkästään multi hommaa (siivet, autot, veneet..) ja kisaaminenkaan ei ole pelkästään kopteri touhua (fpv racing jne).

Muutos mikä nyt tapahtui, oli tuon FPV osion irtauttaminen ilmakuvauksen yhteydestä ja kahden ilmakuvaus alueen yhdistäminen samaksi (yleisistä ja tekniikasta).

Eli siis olet halunnut multeille omaa aluetta, sellainen tänne lisättiin.

Nyt mie ehdotin FPV:n irtauttamista omaksi osiokseen, näin toimittiin.

Vielä mietin että pitäisikö muokata niin että vtx ja vrx on samassa? Vai onko parempi näin erikseen?

Koitin taannoin vilkasta multifoorumin rakennettakin jotta ymmärtäisin että mitä meiltä nyt puuttuu, mikä on vialla. Enkä näe edelleenkään eroavaisuutta. Multifoorumilla ei muuten ainakaan rekisteröitymättömälle näy minkäänlaista fpv aluetta. Enkä onnistunut sieltä muutama päivä sitten löytämään mm. 1.3Ghz vtx haittapuolista mitään kummempaa (vaikutus 2.4 ohjaukseen ja GPS:ään). Tästä oikeestaan tajusin vasta että fpv vaatii ihan omaa osiotaan kaikessa laajuudessaan.

Lupasin olla ottamatta kantaa multifoorumiin, mutta koitan tässä nyt vaan pyytää jeesiä ja ihmetellä että mikä se on mikä kopunetistä puuttui silloin/edelleen?

Kaikessa lyhkäsyydessään tämä muutos mikä nyt pahoitti muutamien mielen oli näin yksinkertainen (liite).

Tämä ei ollut sitä mitä sinä pyysit joskus, se mitä pyysit (multeille omaa aluetta) lisättiin sillon joskus.

Mie käyn ainakin hitaalla, ressaan omia asioitani ja tulkitsen asioita niinku tulkitsen. Välillä joutuu siis rautalangasta vääntämään.

Jos siis en ole nyt vieläkään ymmärtänyt sitä että sä halusit kauan sitten tehdä fpv:stä oman osionsa niin pahoittelut. Mutta nyt se on tehty, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #14 : 16 Toukokuu, 2015, 15:41:50 »
Onko VTX ja VRX niin eri juttu et ei vois majailla saman katon alla, aluemäärästä olen huolissani?

JCA

  • Vieras
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #15 : 16 Toukokuu, 2015, 15:45:42 »
Melkeen ne vois samaan sysätä kyllä?

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #16 : 16 Toukokuu, 2015, 15:55:39 »
Jep. Jos nyt käy niin että siellä on pian sen viissataa ketjua ni voihan ne sit jakaa.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #17 : 16 Toukokuu, 2015, 16:09:00 »
Silloin kun noita aloin ehdottelemaan, oli foorumin rakenne ihan täysin muuta. Sulle onnistuu uudistusten läpi saaminen alle 24 tunnissa, mutta muille ihan helvetin kauan. Hiljalleen alueita on väännetty uusiin kuoseihin ja hyvä niin. Mutta hiljalleen. Itsellä lopahti kiinnostus uudistuksiin siihen kun Multikopterit.fi tuli ja tuntui siltä ettei muutoksia ole ikinä tänne tulossa. Ei todellakaan tälläistä TODELLA jäykkää menoa kun tällä puolella. Iso osa multeilla lentävistä ei tällä foorumilla enään jaksa edes käydä ja oikeastaan omasta puolestani saa kans jäädä. Yks inisiä vähemmän...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #18 : 16 Toukokuu, 2015, 16:16:20 »
Eri foorumeiden vastakkainasettelua en puolla millään tasolla, tätä aiheuttaa aina nämä "meen tonne, pitäkää tunkkinne"-jutut.

Totta on että nyt tämä uudistus tuli aikamoisella vauhdilla, aina näin ei käy. Missään muuallakaan.

Tsemppiä ja hyvää matkaa multivoorumille, se(kin) on hyvissä käsissä :)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #19 : 16 Toukokuu, 2015, 16:21:48 »
Suosittelen ottamaan sen MULTIKOPUN pois hanurista.

Täytyy näköjään laittaa tää fpv puolikin näkymättömäksi ettei tartte nähdä näitä turhia kitinöitä.. onneksi KOPU puolella on pelkkää asiaa!

JCA

  • Vieras
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #20 : 16 Toukokuu, 2015, 16:31:36 »
Joo hyvä meininki näkyy olevan multifoorumillakin. Enkä todellakaan usko että se on huono asia. Sehän on vaan tuplasti isompi mahis että uusi alottelija löytää jotain tietoa jostain ja pääsee lajiin mukaan.

Viimeksi kun isoja muutoksia tänne tehtiin niin sillonhan pyöritettiin ihan oikeasti pakkaa ja kaikkea kokeillaan tossa rinnalla kopunetin testi puolella.

Pahoittelen omalta osaltani jos tuntuu välillä raskaalta saada mitään läpi. Tää nyt oli tällänen selkeä ja oikeastaan valmiiksi listattu idea mikä vaan toteutettiin. Muutaman minuutin homma (no okei mua odottaa jäätävä ketju lajittelu kotona kun joskus pääsen sinne tallilta). :D

Ehkä noi mikek:n ideat tuli vaan väärään aikaan. Kaikki oli aivan loppu, kellään ollu aikaa, hallitus hajoamassa ja foorumin rakenne uudistus käynnissä.

Selittelyähän tää on, myönnetään, olis voinu mennä paremminkin. Eli parempaan suuntaan ollaan ainakin nyt menty.

Mutta tosiaan jos tulee muutos ideoita niin lähestykää vapaasti Teroa, Ranea tai vaikka mullekkin saa laittaa viestiä. Pyritään hoitamaan nopeesti jos kukaan ei keksi mitään isoa syytä että miksi ei.

Mun mielestä tää foorumi on siirtyny valovuoden eteenpäin nyt lyhyen ajan sisään. Kiitos palautteiden ja admin/mode porukan uuden motivaation ja linjausten myötä. Yhristys asiatkin rullaa jo suht mallikkaasti kiitos Temen jämptin linjauksen. Ja loppupeleissä kun yhdistys tän foorumin takana on niin ne kulkee käsikädessä. Hallitus väsyny -> motivaatio uupuu foorumin rakentamiseen.

Uutta porukkaa ja uusia näkemyksiä on saatu.

Opitaan virheistä, haistatellaan vähäsen ja rakennetaan. :)


Poissa aprepo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #21 : 16 Toukokuu, 2015, 16:43:53 »
Lupasin olla ottamatta kantaa multifoorumiin, mutta koitan tässä nyt vaan pyytää jeesiä ja ihmetellä että mikä se on mikä kopunetistä puuttui silloin/edelleen?

Ei varmaan mikä puuttui, vaan mitä on. Henk. koht. en ole ihan hirveän kiinnostunut LOSsina kopterien lentämisestä, lennokeista kylläkin. Ja multeista FPV:nä. Itselleni on helpompi seurata multifoorumilta multi- ja FPV jutut, lennufoorumilta lennokkijutut. Täältä näitä on vähän hankalan oloinen seurata, kun suurin osa jutustelusta on CP-kopujuttua. Ehkä en vaan osaa käyttää tätä. Joskus on sitten tätä nihkeilyä multijäbille (tainnu vähentyä kyllä) ja toistepäin, niin provoilut jää vähemmälle omilla hiekkalaatikoilla.

Mutta hyvä että tännekin saatiin fpv osio.
"Ei tää kulje kovempaa!" | multikopterit.net

JCA

  • Vieras
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #22 : 16 Toukokuu, 2015, 16:54:33 »
Haha, just kaikki cp jantterit kiros kentällä kun on pelkkää multi keskustelua foorumilla. :D

Mä en vaan käsitä miten ei porukka tule toimeen keskenään. Lentäviä laitteita, samaa upeeta mielenkiintosta tekniikkaa.

Mutta minusta kans foorumilla on tällähetkellä 85% multi keskustelua. Loput on kenttä ketjuissa olevia päivityksiä lennätyksistä ja Tohtorin my fleet :D

Kai se oon vaan sit minä kun molemmat kiinnostaa niin tää tuntuu hyvältä..

Mua kiinnostais pirusti toi fpv racing. Ei vaan pahemmin porukka kirjottele siitä tänne, liekkö sitten lajin harrastajat vaan multifoorumilaisia. Tai sit ei vaan ole osunu silmiin.

Tiedän että kiinnostuneita on paljon. Toivotaan että saadaan siitäkin keskustelua pikkuhiljaa tänne.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #23 : 16 Toukokuu, 2015, 16:57:55 »
Mä en ymmärrä miks tosta "noi vaan puhuu" pitäis jonkun millään lailla ottaa neniinsä. (En ny tarkota että John ois ottanu.)

Foorumilla kun on tuo ominaisuus että ei näe esim multi-alueen tai cp-alueen uusia viestejä niin onhan se helppoa olla häiriintymättä.

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Alueiden otsikot väärinpäin
« Vastaus #24 : 16 Toukokuu, 2015, 19:10:08 »
Haha, just kaikki cp jantterit kiros kentällä kun on pelkkää multi keskustelua foorumilla. :D

Mä en vaan käsitä miten ei porukka tule toimeen keskenään. Lentäviä laitteita, samaa upeeta mielenkiintosta tekniikkaa.

Mutta minusta kans foorumilla on tällähetkellä 85% multi keskustelua. Loput on kenttä ketjuissa olevia päivityksiä lennätyksistä ja Tohtorin my fleet :D

Kai se oon vaan sit minä kun molemmat kiinnostaa niin tää tuntuu hyvältä..

Mua kiinnostais pirusti toi fpv racing. Ei vaan pahemmin porukka kirjottele siitä tänne, liekkö sitten lajin harrastajat vaan multifoorumilaisia. Tai sit ei vaan ole osunu silmiin.

Tiedän että kiinnostuneita on paljon. Toivotaan että saadaan siitäkin keskustelua pikkuhiljaa tänne.

Meikäläisellä tänään uusina viesteinä muutama lennätysalueen ketju, ja joku my fleet. sit on virtalähde ja toistakymmentä multiketjuu. Kyl multeista tulee eniten uusii päivittäin. Taitaa meil kopumiehillä olla ideat loppu ja uusii projekteja ei tuu niin tiheeseen. Uudet harrstajat taas on paljolti multi miehii....  :o
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3702 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Huhtikuu, 2016, 22:51:07
kirjoittanut Dutchman